Mulle tarjottiin mun unelmatyötä...poika pitäis siis laittaa hoitoon 9kk ikäisenä :/

  • Viestiketjun aloittaja Rokkivosu
  • Ensimmäinen viesti
lastenhoitaja
En laittais ton ikästä hoitoon. En haluais et joku täti kertois mulle et tänään lapses oppi kävelemään ja tänään tuli eka sana jne... Mutta jokainen taklaa tyylillään...
 
Jokohama
minä olen ollu ihan pikkuvauvasta muiden hoidossa, kun äiti on tehnyt uraa. isä enimmäkseen kasvattanut. en tiedä mitä vikaa siinä on? minusta on tullut ihan normaali aikuinen, ei mitään traumoja ja lapsuuskin oli silti onnellinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lastenhoitaja:
En laittais ton ikästä hoitoon. En haluais et joku täti kertois mulle et tänään lapses oppi kävelemään ja tänään tuli eka sana jne... Mutta jokainen taklaa tyylillään...
Voihan sitä käydä tuuri ja se kävely ja eka sana tuleekin vaikka viikonloppuna... tai illalla....
 
meillä meni nuorempi juuri tuon ikäisenä pph.lle, tosin yhdessä isosiskon kanssa joka silloin 2,5v. Mulla myös tarjottiin silloin työtä mistä olin haaveillut!
meillä on mennytn tosi hienosti, mulla vuorotyö joten lapset olleet noin 11 pvä/kk hoidossa..ja välillä lyhyttä päivää!'
 
Inkeri
Tottakai otat paikan vastaan. Tein saman valinnan kaksi vuotta sitten ja jos olisin silloin jäänyt hoitovapaalla, hakisin töitä nyt kun niitä ei ole. Hyvin on lapsi kasvanut ja noin pienihän nukkuu vielä pitkät päikytkin, joten hoitoaika "lyhenee" myös sitä myötä.

Tsemppiä! Aluksi saatat potea riittämättömyyden tunnetta, kun haluat olla töissä ollessasi kotona ja kotona ollessasi töissä, mutta sen kanssa oppii olemaan ja sitten unohtuu. Itse en ole päivääkään katunut.
 
Nalkuttava talonmies
lapsuus ei mene minnekään. Ihan samalla tavalla kokee kaikki ne ekat asiat oli lapsi hoidossa tai ei. Kotiäitien aviomiehillä ei ilmeisesti olle elämää ja kaikki on menetetty kun he ovat olleet koko vauva-ajan poissa kotoa.

Pientä rajaa näissä jutuissa.
 
Kumpi sitten on parempi: kotiäiti, jonka mielenterveys alkaa brakaamaan,mut lapsi on kotihoidossa vai työssäkäyvä äiti, jonka pää on terve ja jaksaa nauttia lapsestaan...
Tiiä häntä, mut veikkaan jälkimmäistä. Kun vaan pääsisin tästä itseni syyllistämisestä eroon. Poden huonoa omaatuntoa kun HALUAN töihin sen sijaan et jäisin pojan kans kotiin :ashamed: :ashamed: [/quote]

Juuri näin! Kun perheessä äiti voi hyvin, koko perhe voi hyvin. Näin joku viisas on joskus sanonut. Älä ap missään nimessä ota huonoa omaa tuntoa tästä asiasta. Varsinkin kun asuinpaikkakunnallasi on hyvät päivähoitopaikat. Sitä paitsi sinusta on paljon enemmän iloa myös pojallesi kun oma elämäsi on tasapainossa; antoisaa aikuisten maailmaa töissä ja sitten ihana pieni poika kotona. Työsi antaa sinulle virtaa ja paukkuja kotielämään ja poikasi antaa sinulle virtaa töihin. Tämä tasapaino on tavoittelemisen arvoinen. Sinulla on siihen mahdollisuus. Käytä se.

 
Hankala valinta :/ Itse menin molempien kohdalla töihin kun vapaat loppuivat 10 kk jälkeen mutta lapset menivät mummolaan. En olisi raaskinut laittaa niin pienenä vieraalle, mutta meillä oli onneksi tämä mahdollisuus. Mulla oli normaali työpäivät, mutta koska ap:llä on aika joustava työaika, ehkä hänen sijassaan uskaltautuisin laittamaan kuitenkin pph:lle.
 
Surde74
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Ei hitto!! Tänään sain kuulla, et mulle olis oppisopimuspaikka tarjolla ammattiin, josta oon aina haaveillu. Näitä paikkoja tulee tosi harvoin, et nyt olis mentävä jos mennä aikoo.
Ipana pitäisi siis laittaa hoitoon näin pienenä :| Hyvä jos ees 10kk ehtis täyttää.
Kauhee pohdinta nyt meneillään. Pahalta tuntuis poika laittaa hoitoon, mut tarjolla olis just se mistä oon aina haaveillu. Jos oliskin mahdollista aloittaa myöhemmin, mut ei oo sellaista saumaa.
Mitä hittoa mä teen?!
Kuinka pitkä koulutus? Kuinka pitkiä päiviä tulisi? Ei kai sitä kukaan sun puolesta voi sanoa.
 
vieras
Tästä on kyllä tehty asia, josta äiti kuin äiti tuntee syyllisyyttä. Ihan hyviä ihmisiä meistä vähän vanhemman sukupolven edustajista on tullut, vaikka meidät on aikoinaan laitettu hoitoon tosi varhain (minut esim. 5 viikon iässä ). Jokainen tekee ratkaisut siten, miten parhaaksi näkee. Turha toisten mielipiteitä pyytää tahi kuunnella (senhän nyt tietää, mitä kommentteja tässä asiassa täältä saa).
 
*
Totta kai otat paikan vastaan :) Mä oon äitiyslomalla ja koko ajan seurannu yhen tahon työpaikkailmoituksia ja nyt siellä on yks paikka haussa. Työ alkaisi kuukaus ennen mun äitiysloman loppua. Mä kans karsastan sitä että ollaa kotona monta vuotta ja sitten kun halutaan töihin ei välttämättä unelmaa löydykään kun ollaan pudottu kelkasta kokonaan. Hyvässä lykyssä ollaan vielä kouluttautumattomia. Jos mä ton paikan saan niin me ekaks yritetään että se työ alkais kaks viikkoa myöhemmin milloin voitais hyödyntää isä kuukaus jos ei käy niin sitte mietitään uudestaan. Musta on tervettä ajatella lasten tulevaisuutta ja jos voit taata niille paremman tulevaisuuden sillä että sulla on paremmat palkkatulot niin ehdottomasti niin teet. Tänä päivänä kun ei voi olla varma edes sen miehen töiden jatkumisesta, ei se ole kiva sitten ottaa jotain paskaduunia sen takia kun jommalla kummalla se duuni on oltava.
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Totta kai otat paikan vastaan :) Mä oon äitiyslomalla ja koko ajan seurannu yhen tahon työpaikkailmoituksia ja nyt siellä on yks paikka haussa. Työ alkaisi kuukaus ennen mun äitiysloman loppua. Mä kans karsastan sitä että ollaa kotona monta vuotta ja sitten kun halutaan töihin ei välttämättä unelmaa löydykään kun ollaan pudottu kelkasta kokonaan. Hyvässä lykyssä ollaan vielä kouluttautumattomia. Jos mä ton paikan saan niin me ekaks yritetään että se työ alkais kaks viikkoa myöhemmin milloin voitais hyödyntää isä kuukaus jos ei käy niin sitte mietitään uudestaan. Musta on tervettä ajatella lasten tulevaisuutta ja jos voit taata niille paremman tulevaisuuden sillä että sulla on paremmat palkkatulot niin ehdottomasti niin teet. Tänä päivänä kun ei voi olla varma edes sen miehen töiden jatkumisesta, ei se ole kiva sitten ottaa jotain paskaduunia sen takia kun jommalla kummalla se duuni on oltava.
Tästä samasta aiheesta olin myös kommentoimassa: Eihän se sinun kouluttautuminen, mahdollinen tuleva työpaikka ja palkkatulot ole pelkästään sinun itsesi, vaan myös teidän lapsenne ja mahdollisesti tulevienkin lastenne hyväksi. Kyllä se perheen pyörittäminen on taatusti mukavampaa kun on talous kunnossa.

Minun mielestäni sinun kannattaisi kyllä lähteä. Erityisesti tuonkin takia, kun nyt ei tarvitsisi muuttaa, varsinkin jos teillä asuu isovanhemmat ja sukukin samalla paikkakunnalla. Sitten kun poika varttuu, on isovanhempien ja suvun läheisyys hänelle iso ilo.
 
jee
paikka vastaan ilman muuta! mulla 3lasta ja kaikki n10kk hoitoon ja hyvin on menny. Töissä nyt kuitenkaan olla 24/7,,,nykyisessa lamassa/taantumassa jos on töitä tarjolla niin siihen kiinni! varmaan lapsellekkin jossain vaiheessa etua jos vanhemmilla hitusen paaluakin,,,kynsin hampain rämpiminen ottaa kupoliin,,
 

Yhteistyössä