MULTIMAX turvaistuinmesta....

Onko kenelläkään käytössä Multimaxin turvaistuinta(9-36kg).....kaipaisin käyttökokemuksia, !!!Kaikki tieto on tervetullutta!!Meillä kun esikoinen on nyt vajaat 10 kiloa , ja tämä pikkukakkonen tarvisi parin kuukauden päästä myös turvistuimen joten ajateltiin siirtää isompi neiti uuteen istuimeen ja pienempi vanhaan joka on selkä menosuuntaan menevä! <br><br>
 
outo merkki
En ole ikinä kuullutkaan ko merkistä. Kuka myy, miä maksaa? Onko vain kasvot menosuuntaan? Onko esikoinen jo 3 vee? jos ei, älä siirrä vielä kasvot eteen päin, ei ole turvallista.
 
http://www.vaunula.fi/multimax.jpg

Minulle myös täysin outo merkki, kävin noilla sivuilla kattelees ja ihan hyvältähän istuin näyttää ainakin kuvassa, mutta onko sitten turvallinen siitä en osaa sanoa!
Minua itseä aina mietityttää noi pitkään menevät istuimet....voiko istuin olla yhtä aikaa turvallinen n.9kk ikäiselle vauvalle ja 12 vuotiaalle??? Vähän itse epäilisin!
 
Esikoinen on vasta 2vee kun olisi tarkoitus vaihta istuinta....ajattelin vaan että toi olisi suht huokean hintainen istuin.....menee ihan kauheasti rahaa noihin istuimiin jos molemmille hommaa jonkun 200-300e istuimen :'( !Tietysti turvallisuus ennen kaikea, mutta kyllä sitä näillä minimi äitiyspäivärahoilla joutuu hiukan funtsimaan mitä tekis :D !Onko vinkkeä hyvistä huokeahintaisita istuimista???
 
Eipä mekään olla rikkaita, mut turvallisuudesta ei silti mielestäni voi tinkiä. Jos olisin itse samassa tilanteessa, niin ehdottomasti säästäisin jostain muusta. Esim Britax two Way Eliten voi saada tarjouksesta 189 eur ja se on ihan hyvä perusistuin ja selkä menosuuntaan asennettava.

Voisitteko pyytää lapsille synttäri tms lahjat rahana esim isovanhemmilta ja sijoittaisitte ne kunnon istuimeen? Meidän nuorempi sai jo ihan pienenä lahjaksi turvaistuinrahaa, kun kysyttiin mitä hän tarvitsee ja sanoimme, et vaatteita ja leluja on jo ihan liikaa esikoisen jäljiltä ja istuin on ainoa mitä hän tulee myöhemmin tarvitsemaan.
 
Nii, voishan sitä isovanhemmilt kysyä haluaisivatko osallistua istuimen maksuun....siis etukäteis lahjana :D ja eikä toi two way elite kyllä paljon kalliimpi ole kun toi multimaxikaan...jos sen tosiaan saa noin halvalla!
 
isa
No jaa... Enpäs mene sanomaan mitään varmasti turvallisuudesta, mutta ilmeisesti kaikki istuimet käyvät testit läpi jolloin ovat hyväksyttyjä ja siten myytävissä.

Me valitsimme ainakin kyseisen istuimen hinnan sekä pitkäikäisyyden takia. Eihän noita turvallisuustestejä joita järjestetään esim. Tekniikan maailman toimesta kannata sokeasti uskoa, koska testien rahoittajasta ei ole selvyyttä ja usein jos rahoittaja on selvillä niin testin voittajan takaa se löytyy.

Enpä sano varmaksi mitään. Kukin tekee valintansa. ;)
 
isa
Aikaisemmin kirjoitin meidän hankkivan tämän istuimen. Tänään sitten haimme Postista paketin.

Nyt voin sanoa muutaman asian jotka voivat muuttaa päätöstä kyseisen istuimen hankkimisisesta.

Kyse on siis netissä tapahtuvasta kaupankäynnistä eli ei ole mahdollisuutta kokeilla tuotetta ennen ostamista. Saa toki palautettua, mutta rahdit pitää maksaa itse jos ei tuotteessa vikaa. Suosittelen kokeilemaan ennen ostamista erilaisia vaihtoehtoja. Siis ihan konkreettisesti laittamalla lapsen istumaan siihen.

Vyöt painavat mielestäni lapsen kaulaa hyvin vähän jos ollenkaan. En tiedä muista malleista miten on, mutta tässä niin on ainakin.

Suomenkielisiä ohjeita ei tullut mukana saati sitten ruotsinkielisiä.

Turvamerkinnästä ei ole tietoakaan. Jonkinlainen yleinen eurooppalainen turvamerkintä on, mutta siitä mitä se tarkoittaa en mene takuuseen.
 

Yhteistyössä