"Mummy loves you"- ?


Meillä ei kotona vaihdettu rakkaudentunnustuksia lasten ja vanhempien kesken, silti mulla ei koskaan ole ollut epäilystä siitä etten olisi rakastettu.

Omia lapsia ei vielä ole, mutta mulla on varsin läheisiä lapsia elämässäni. Minusta tuo rakastamisen hokeminen, amerikkalaistyyliin "äiti rakastaa sua" tai kysymykset siitä rakastanko minä heitä, on minulle ihan vierasta ja jotenkin tuntuu turhalta ... Hellät tunteet välittyvät minusta jo kaikin muinkin tavoin, ettei noita sanoja tarvita.

Miehelleni kyllä hoen rakkauttani harva se päivä :D . Hänet minä olen valinnut, joten rakastaminen ei ole itsestäänselvää.

Kuinka teillä, kerrotko lapsellesi, että rakastat häntä?
 
meilläkään ei pahemmin suukoteltu ja halailtu ja se on vieläkin vaikeaa esim mun halata äitiäni, siksipä olen nyt ihan tietoisesti opetellut itse halailemaan ja pusuttelemaan lapsiani (se kyllä tuli lopulta ihan luonnostaan)
Mutta haluan että meidän perheessä halailu on ihan spontaania ja tunteet saa näyttää.
Haluan esim halata lapsiani kun vaikka pääsevät ripiltä ilman että ovat ihmeissään että mitä se äiti nyt.....
 
Kerron rakastavani mahdollisimman monta kertaa päivässä.

Meillä ei kotona ollut myöskään liiemmin tunteiden osoittamista, mutta omille lapsilleni haluan antaa niin vahvan uskon siihen, että ovat todella rakastettuja, ettei sitä tarvitse vääristä paikoista hakea.
 
ILman muuta kerron lapsilleni monta kertaa päivässä, kuinka rakkaita he meille ovatkaan. Mies tekee samoin. Meillä alle 2v molemmat ja halitaan hurjan paljon. Me halitaan myös miehen kanssa paljon ja sitten halitaan paljon koko konkkaronkallakin. Miehen perheessä ei oo koskaan näin tunteikkaita kyllä oltu, meilläkin hieman vähemmän mutta jonkin verran kyllä aina. ANyway, meidän oma tapa perheenä halia ja kertoa tunteista avoimesti ja usein on tullu jotenki luontaisesti. Lapsetkin, varsinkin vanhempi kun tajuaa, on kova halimaan meitä takaisin. PIemepi opettelee perässä=). Ei ihanampaa tunnetta kuin ne pienet kädet siinä kaulan ympärillä. Kuinka siinä voi olla sanomatta mitään ihanaa ja hellää :heart: :heart: :heart:
 
Yleensä nukkumaanmennessä sanon, että äiti rakastaa teitä :heart:

En muista, että kotonani vanhemmat olisi sanoneet rakastavansa (toki en voi muistaa sitä ihan lapsuudesta, vaikka olisivat sanoneetkin) mutta vanhempani ovat kyllä näyttäneet sen, eli ei ole jäänyt epäilyksen varaan tuo asia. Edelleenkin halataan ja suukotellaan poskille ja äidille annan aina hyvänyönsuukon poskelle nukkumaan mennessäni, kun siellä vieraillaan ja iskää halaan ja samoin tekee esikoinen.
 
Meillä on aina kotona kerrottu kuinka paljon välitetään toisesta ja muutenkin näytetty tunteita avoimesti. Omalle pojallekkin kerron joka päivä, kuinka rakas hän on, vaikka kundilla onkin ikää vasta 4kk eikä vielä taida paljon ymmärtää. Musta on tärkeetä, että lapset tietää että vanhemmat rakastaa heitä oli tilanne mikä hyvänsä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:29 Naakula kirjoitti:
Mummy = muumio. :D ;)
Kyllä miä pyrin kertomaan ja osoittamaan sen mahdollisimman usein.
:LOL: jep...

Mun tyttö sai joskus lahjaksi bodyn jonka rinnuksissa luki I love mummy ja kyllä mua nauratti se moneen kertaan.

Joo, ja ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun mitenkään
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:14 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:29 Naakula kirjoitti:
Mummy = muumio. :D ;)
Kyllä miä pyrin kertomaan ja osoittamaan sen mahdollisimman usein.
:LOL: jep...

Mun tyttö sai joskus lahjaksi bodyn jonka rinnuksissa luki I love mummy ja kyllä mua nauratti se moneen kertaan.

Joo, ja ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun mitenkään
:\| :) :LOL: !
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:14 Norsupäästäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 15:29 Naakula kirjoitti:
Mummy = muumio. :D ;)
Kyllä miä pyrin kertomaan ja osoittamaan sen mahdollisimman usein.
:LOL: jep...

Mun tyttö sai joskus lahjaksi bodyn jonka rinnuksissa luki I love mummy ja kyllä mua nauratti se moneen kertaan.

Joo, ja ei varsinaisesti kuulu tähän ketjuun mitenkään
Kylla se minusta 'mummy' myos ihan aitia tarkoittaa. Taidetaan vaan siina samalla olla aikamoisia muumioita,,,, =) ;)
 

Yhteistyössä