Mun kalorimäärä

Mä en oikein tie, ku liityin keventäjiin ja siellä annettiin kalorimääräks 1990. Tavote kilo viikossa ja yht.20kiloa. Paino on nyt 93-94 ja pituus 162 :ashamed:

Mutta toi kuulostaa tosi suurelta määrältä, varsinkin ku tohon päälle tulee sitten ne liikuntakalorit.. :/
 
Ok, kiitos. Eli kyllä se ihan oikeessa on. No sit tulee toinen ongelma. Mä en saa syötyä päivässä noin paljoa...Menee noin 1500kaloria.

Eli onks mun elimistö säästöliekeillä vai haittaako mitään vaikka kalorit jää vajaaks?
 
Tästä kalorimäärä keskustelusta on tuolla toinen ketju. Johon mm sinä olet ollut myös osallisena. Joten miksi samoja aiheita uusissa ketjuissa.

Hei - kyseleppä noita sun kysymyksiä siellä keventäjissä. Eikös niiden pidä siellä antaa sitä henkilökohtaista palvelua ja kun siitä kerran maksat, niin ota kaikki hyöty irti. Ja ne siellä varmasti tietää parhaiten, kun ovat tuon määrän sinulle laskeneetkin.

Tsemppiä painonpudotukseen.
 
Onko teidän mielestä 1500 kcal paljon?! Mun mielestä se on ihan "normaali" määrä laihduttajalle. Ton alle ei paljoa kannata mennä. Onneksi Keventäjät näyttää antavan ihan kelpo energiamääriä (esim. 1990 kcal).

Minä olen välillä miettinyt (ja tästä aikaisemminkin kirjoittanut), että kun valitellaan ettei saada täyteen pisteitä ja niitä jää syömättä tai joku kalorimäärä on liian paljon eikä jaksa syödä jne. Niin miten ihmiset ovat sitten lihoneet?!

Ei kukaan liho 1500 kalorilla /vrk, jos ei ole jotain 30-kiloinen lapsonen (no tuo oli heitto ;) ). Lähes kaikki keskikokoiset ihmiset kuluttavat ainakin tuon verran jo sillä, että elävät ja nousevat aamuisin sängystä. Pienet ihmiset ja lapset ovat sitten asia erikseen.
 
Ljusa,
mitä se sun mieltä painaa vaikka tekisin sata aloitusta?
Hyvää päivänjatkoa sullekkin! :flower:


Ja kiitos vastauksista. Halusin nyt vain kysyä, että pitäiskö tosiaan kaikki kalorit jollain tavalla syödä vai syönkö vain sen verran kuin syön nyt eikä kalorimäärä täyty?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 12:54 taizii kirjoitti:
Halusin nyt vain kysyä, että pitäiskö tosiaan kaikki kalorit jollain tavalla syödä vai syönkö vain sen verran kuin syön nyt eikä kalorimäärä täyty?
Mun mielestä sun pitää syödä sen verran, että sinulla ei ole nälkä ja olo on hyvä. (Se on yllättävä vaikeaa, ainakin minulle joskus...)

Jos kaikki menee hyvin 1500 kcaln ruokavaliolla, syöt vihanneksia jne. (ja sitä rasvaakin...) ja laihdut, niin anna mennä :D

Ei kroppa tipahda heti säästöliekille, vaikka vähemmän energiaa saisikin. Kyllä se jonkun aikaa sitä kehittää. Mutta parempi olisi, ettei anna kehittää, koska siitä pois pääseminen voi olla aika tuskallista. Jos paino jumittaa samassa vaikka kuukauden, niin sitten voi puhua jumista ja tarkistaa syömisiään. Viikko tai kaksi viikkoa ei vielä ole jumi.

Yritän sanoa sitä, että ei ne Keventäjät tiedä, miten sinun kropan aineenvaihdunta toimii. Eikä tiedä mikään muukaan kalorilaskuri tai KTL tai Atkins. Et oikein ees sinä. Muutakuin vain kokeilemalla ja kuulostelemalla omaa oloa.

Tää on ärsyttävän "filosofinen" vastaus, kun ei voi sanoa, että joo, sun pitää syödä tarkalleen 1659 kcal niin sit laihdut etkä mee säästöliekille tai mille vaan :) Kalorilaskurit jne. antavat vain viitteitä siitä, miten paljon olisi teoreettisesti mahdollista syödä, jos maailma olisi litteä.

Ja jos sulla se säästöliekki pelottaa etkä saa ruokaa mahtumaan määrällisesti "tarpeeksi", niin lorauta kuule vähän oliiviöljyä salaatin sekaan, niin se on äkkiä 100 kcal lisää eikä vie paljoa tilaa mahasta ;) <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 12:54 taizii kirjoitti:
Ljusa,
mitä se sun mieltä painaa vaikka tekisin sata aloitusta?
Hyvää päivänjatkoa sullekkin! :flower:


Ja kiitos vastauksista. Halusin nyt vain kysyä, että pitäiskö tosiaan kaikki kalorit jollain tavalla syödä vai syönkö vain sen verran kuin syön nyt eikä kalorimäärä täyty?
Näitä keskusteluja kyseisestä aiheesta tarkoitin.. Kun ei jaksais aina samoja kirjoittaa uudelleen. (ja mikäli niissä ei ole vastausta saanut, niin siihen ketjuunhan sitten voi lisätä uusia mieltä painavia asioita.

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=2&tid=661517&page=1
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=661337

Ja lähinnä sitä mietin, että ookoo, se on hyvä, että kyselee muiden mielipiteitä, mutta jos kerran on liittynyt keventäjiin tai vastaavaan "kerhoon", jossa on asiantuntevia ihmisiä vastaamassa juuri sinun kysymyksiisi, niin eikö se olisi se oikea kanava kyseisen firman sinulle määräämiin kcal tavoitteisiin jne. kysymyksiin.

Ei ollut tarkoitus pahoittaa mieltäsi tai arvostella tiedonhaluasi ja käyttämiäsi kanavoita. Ajattelin vain huomauttaa, että keventäjissä varmasti osattaisi ammatti ihmiset neuvoa sinua ongelmiesi kanssa.

Kiitos hyvistä päivänjatkoista.
 
Niin no mä nyt halusin vain muisuttaa siitä, että kannattaa käyttää keventäjien kattavaa(?) palvelua noiden asioiden ratkaisemiseksi. En arvostellut täällä kyselyä. Mutta voisihan sitä jatkaa samassa aiheessa, kun kysyjäkin on sama. Sillä laitoin ne aiempien juttujen linkit. Niin uudetkin ketjuun osallistuvat, voivat saada lisätietoa ap:n ajatuksista.

Eipä ollut tarkoitus kenenkään mieltä pahoittaa.
 
nansa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 12:38 Selenicereus kirjoitti:
Onko teidän mielestä 1500 kcal paljon?! Mun mielestä se on ihan "normaali" määrä laihduttajalle. Ton alle ei paljoa kannata mennä. Onneksi Keventäjät näyttää antavan ihan kelpo energiamääriä (esim. 1990 kcal).

Minä olen välillä miettinyt (ja tästä aikaisemminkin kirjoittanut), että kun valitellaan ettei saada täyteen pisteitä ja niitä jää syömättä tai joku kalorimäärä on liian paljon eikä jaksa syödä jne. Niin miten ihmiset ovat sitten lihoneet?!

Ei kukaan liho 1500 kalorilla /vrk, jos ei ole jotain 30-kiloinen lapsonen (no tuo oli heitto ;) ). Lähes kaikki keskikokoiset ihmiset kuluttavat ainakin tuon verran jo sillä, että elävät ja nousevat aamuisin sängystä. Pienet ihmiset ja lapset ovat sitten asia erikseen.
täsmälleen samaa mieltä!

lisäksi olen huomannut, että, tutuista ne, jotka jättää ravintolassa lautaselle ruokaa ja valittaa etteivät jaksa, ovat lähes poikkeuksetta kaikkein pyöreimpiä... itsekkin olen vasta päässyt normaalipainon ylärajalle, mutta kai olen sen verran pihi, että ravintolassa syön joka euron edestä B)

tai sit on olemassa jokin geeni ihmisillä, jotka lihoo tosi helposti, vaikka ei syö juuri mitään ja mulla tuota geeniä ei ole, lihon nimittäin helposti, mutta totuuden nimissä silloin kyllä tiedän syöneeni liikaa.
 
nansa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2007 klo 12:38 Selenicereus kirjoitti:
Onko teidän mielestä 1500 kcal paljon?! Mun mielestä se on ihan "normaali" määrä laihduttajalle. Ton alle ei paljoa kannata mennä. Onneksi Keventäjät näyttää antavan ihan kelpo energiamääriä (esim. 1990 kcal).

Minä olen välillä miettinyt (ja tästä aikaisemminkin kirjoittanut), että kun valitellaan ettei saada täyteen pisteitä ja niitä jää syömättä tai joku kalorimäärä on liian paljon eikä jaksa syödä jne. Niin miten ihmiset ovat sitten lihoneet?!

Ei kukaan liho 1500 kalorilla /vrk, jos ei ole jotain 30-kiloinen lapsonen (no tuo oli heitto ;) ). Lähes kaikki keskikokoiset ihmiset kuluttavat ainakin tuon verran jo sillä, että elävät ja nousevat aamuisin sängystä. Pienet ihmiset ja lapset ovat sitten asia erikseen.
täsmälleen samaa mieltä!

lisäksi olen huomannut, että, tutuista ne, jotka jättää ravintolassa lautaselle ruokaa ja valittaa etteivät jaksa, ovat lähes poikkeuksetta kaikkein pyöreimpiä... itsekkin olen vasta päässyt normaalipainon ylärajalle, mutta kai olen sen verran pihi, että ravintolassa syön joka euron edestä B)

tai sit on olemassa jokin geeni ihmisillä, jotka lihoo tosi helposti, vaikka ei syö juuri mitään ja mulla tuota geeniä ei ole, lihon nimittäin helposti, mutta totuuden nimissä silloin kyllä tiedän syöneeni liikaa.
 
Hei, olen 160cm ihminen ja painoa kertynyt 77 kiloa. Tosin laihtunut olen 6 viikossa 6 kiloa. Laskin kalorilaskurissa että päivän kulutukseni on jotain 1700-1800 kaloria joten tuolla 1500 kalorilla en juurikaan kyllä laihtuisi. Syön päivittäin paljon vähemmän mutta aina vatsani täyteen ja terveellisesti. Tällä metodilla olen laihtunut ennenkin huomattavia määriä. Omilla elintavoilla vaan olen saanut kiloni takaisin. Ilmeisesti kaikille ei sitä surullisen kuuluisaa säästöliekkiä tule...tai jos tulee niin ei kyllä näytä estävän laihtumista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.03.2007 klo 08:42 tuhkimo kirjoitti:
Tällä metodilla olen laihtunut ennenkin huomattavia määriä. Omilla elintavoilla vaan olen saanut kiloni takaisin.
Eikös laihduttaessa pitäis juuri muuttaa elintapoja. Forever.

Missä viipyy se ketjut, ett onko painonhallinta vaikeampaa kuin painonpudottaminen. HEI, sinä joka kysyit herba-ketjussa tätä asiaa ensimmäisenä, pistähän oma ketju :D ;)
 

Yhteistyössä