Mun mielestä ambulanssissa toimittiin väärin...

Oli firman pippalot tänään... Yx kaveri aika pahasti humalassa... Menee tupakalle horjuen ja sitten kesken tupakan tumppaamisen silmät pyörähtää ympäri ja kaatuu pahasti nurin lyöden päänsä.

Toiset alkaa soittaa lanssia ja minä muiden kanssa yritetään saada kontaktia kaveriin. Mitään ei tapahdu, tajuton/sammunut ei tiedetä...

Noin minuutin jälkeen kaveri hieman virkoaa, ei pysty puhumaan, ei tiedä missä on jne, jne...

Lanssi tulee ja toteavat että aivotärähdys ja huuli pahasti halki (hampaat läpi huulesta ja nenä hieman auki)

Lanssin väkin ei ota mukaan vaan sanoo muille juopuneelle väelle että tuolle kaverille ei yhtään alkoholia ja ei saa jättää yksin!?

Nyt kaveri on kuulemma lähtenyt taksilla yksin kotiin ja ihan oman onnensa nojassa!? Mulla niin huono omatunto kun olin ainoo selvinpäin paikalla mutta mitä mä olisin voinut tehdä...?! Menetän varmaan yöuneni!

On siihen onnex oltu yhteydessä ja lupas olla puhelin ääressä koko ajan eli jos ei saada kiinni niin tiedetään että kaikki ei ole ok...

Mitä ootte mieltä? Saako alkoholin takia tämmösen tapauksen ohittaa!?
 
vieras
Ei missään nimessä. Meillä kaikilla on oikeus saada hoitoa riippumatta siitä paljonko olemme nauttineet alkoholia. Usein tuollaisessa tilassa oleva viedään myös putkaan, jossa sitten saattaakin tulla noutaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
ei saa! kerrottiinko silmien muljahtamisesta lanssimiehille?

tuo henkilö ei saa olla tätä yötä yksin!
Moesti sanottiin niille että miten kävi tarkalleen ja sanottiin suoraan kaverin kuullenkin että ei haluta/oteta tällästä kenenkään vastuulle!! Jos se kaveri selviää "ehjon nahoin" tästä yöstä niin aionmkyllä kestella siitä että menis käymään lekurissa tarkastuksessa...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
ei saa! kerrottiinko silmien muljahtamisesta lanssimiehille?

tuo henkilö ei saa olla tätä yötä yksin!
Moesti sanottiin niille että miten kävi tarkalleen ja sanottiin suoraan kaverin kuullenkin että ei haluta/oteta tällästä kenenkään vastuulle!! Jos se kaveri selviää "ehjon nahoin" tästä yöstä niin aionmkyllä kestella siitä että menis käymään lekurissa tarkastuksessa...
"kun olin ainoo selvinpäin paikalla" joopa joo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Alkuperäinen kirjoittaja lai-ne:
ei saa! kerrottiinko silmien muljahtamisesta lanssimiehille?

tuo henkilö ei saa olla tätä yötä yksin!
Moesti sanottiin niille että miten kävi tarkalleen ja sanottiin suoraan kaverin kuullenkin että ei haluta/oteta tällästä kenenkään vastuulle!! Jos se kaveri selviää "ehjon nahoin" tästä yöstä niin aionmkyllä kestella siitä että menis käymään lekurissa tarkastuksessa...
"kun olin ainoo selvinpäin paikalla" joopa joo.
Ei mulla käyny mielessä ottaa kannettavaa baariin mukaan!

:whistle: ;)
 
suorapuheinen.
"kun olin ainoo selvinpäin paikalla" niin varmaan joo.
Ei sulla sitten käynyt mielessä että olisit itse vienyt lääkäriin jos ei kerta lanssi ota kyytiin... todella edesvastuutonta. Turha se on tänne tulla narisemaan toisen kohtalosta kun et ole asian hyväksi mitään itse tehnyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja outoa:
minusta se on sen juopuneen oma vika että menee toilailemaan.
No mie ymmärrän tuon ajattelutavan tietyllä tavalla, mutta... Mitä sitten, jos toi toilaillut oiski sun oma mies/vaimo? Äiti tai isä? Tai tytär tai poika? Eikä läheskään kaikki ihmiset vedä överikännejä ihan huvikseen, vaan vahinkoja, virhearviointeja sattuu. Ei sitä aina voi mun mielestä "omaksi viaksi" sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suorapuheinen.:
"kun olin ainoo selvinpäin paikalla" niin varmaan joo.
Ei sulla sitten käynyt mielessä että olisit itse vienyt lääkäriin jos ei kerta lanssi ota kyytiin... todella edesvastuutonta. Turha se on tänne tulla narisemaan toisen kohtalosta kun et ole asian hyväksi mitään itse tehnyt.
Yritettii tarjota Lassilan tk:hon mut ei oteta viinan takia ja kun ei akuuttia vaivaa...

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja suorapuheinen.:
"kun olin ainoo selvinpäin paikalla" niin varmaan joo.
Ei sulla sitten käynyt mielessä että olisit itse vienyt lääkäriin jos ei kerta lanssi ota kyytiin... todella edesvastuutonta. Turha se on tänne tulla narisemaan toisen kohtalosta kun et ole asian hyväksi mitään itse tehnyt.
Ei ole asian hyväksi mitään itse tehnyt?! Olihan hän paikalla, kun ensihoitajat tulivat ja keskusteli heidän kanssaan tilanteesta. Jos ammattilaiset ovat todenneet, että hoitoa ei tarvita niin en silloin lähtisi enää ketään maallikkoa syyttelemään edesvastuuttomuudesta. Hyvänen aika!
 
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
kaikilla terveyskeskus asemilla on velvollisuus ottaa vastaan, oli akuutti tai ei. Ei ne sieltä ulos aja jos sinne menee
Tää oli se lähin mihin soitettiin ja sanovat että ambulanssin porukka on varmasti osannut toimia oikein kunhan ei tosissaan jätetä kaveria yksin 12 tunnin aikana...
 
hoitoalalla
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
Alkuperäinen kirjoittaja henna:
kaikilla terveyskeskus asemilla on velvollisuus ottaa vastaan, oli akuutti tai ei. Ei ne sieltä ulos aja jos sinne menee
Tää oli se lähin mihin soitettiin ja sanovat että ambulanssin porukka on varmasti osannut toimia oikein kunhan ei tosissaan jätetä kaveria yksin 12 tunnin aikana...
No miksi sitten olette jättäneet kaverin yksin??? Hei haloo, joku järki käteen. Ei olis missään nimessä saanut lähettää yksin kotiin.

Ja minusta ambulanssin väki ei voi antaa ihmistä muiden ihmisten vastuulle noinkin pitkäksi aikaa ja vielä yö tulossa. Ja suurin osa porukasta humalassa... Huoh.
 
hoitaja
Tosiasia vaan on että ensiavussakin nää juopot kavereineen aiheuttaa jatkuvaa sotkua ja vievät aikaa monelta todella sairaalta! Niiltä ja niiden kavereilta kun ei saa mitään selkoa ennenkuin ovat jonkin verran selvinneet. Ei me voida olla mikään känniläisten selviämisasema ja jos ambulanssit kuskais kaikki juopot niin muut hälytysajot jäis kyllä sitten ajamatta!Siinä asiassa olet oikeessa että jonkun pitäis valvoa niiden selviämistä,mutta jos ootte yhdessä ryypänneet niin kantakaa myös vastuu kavereistanne ja seuratkaa heidän toipumistaan!
 
hoitoalalla
Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Tosiasia vaan on että ensiavussakin nää juopot kavereineen aiheuttaa jatkuvaa sotkua ja vievät aikaa monelta todella sairaalta! Niiltä ja niiden kavereilta kun ei saa mitään selkoa ennenkuin ovat jonkin verran selvinneet. Ei me voida olla mikään känniläisten selviämisasema ja jos ambulanssit kuskais kaikki juopot niin muut hälytysajot jäis kyllä sitten ajamatta!Siinä asiassa olet oikeessa että jonkun pitäis valvoa niiden selviämistä,mutta jos ootte yhdessä ryypänneet niin kantakaa myös vastuu kavereistanne ja seuratkaa heidän toipumistaan!
Vähän kärjistät, toivottavasti tajuat sen itsekin, hoitaja kun näyt olevan. Ap. kertoi, että silmät oli pyörähtäneet ympäri, oli kaatunut suorilta jaloilta ja ollut tajuttomana, sillon EI JÄTETÄ YKSIN. Ei lanssi varsinkaan. Hoitovirhe.
 
Kaveriin on oltu kuulemma pitkin yötä yötä yhteydessä puhelimitse ja on ihan ok. Krapula ja morkkis on kovat...

Päänsärkyä on kuulemma jonkun verran ja sanoin että seurailee nyt järjen kanssa sitä että jos ei helpota niin kävis lekurissa...
 
Valitettavasti se menee niin, ettei aivotärähdyksiä oteta sairaalaan, siinä riittää, että joku on seuraamassa vointia (mitä ei kylläkään tässä tapauksessa ollut).. Ja jos ei muuta paikattavaa ollut, niin ei lanssi ota ja vie sairaalaan. Ne valitetaavasti ovat jättäneet ottamasta muitakin tapauksia mukaansa ja kuolemahan siinä on pahimmassa tapauksessa tullut ja korjannut pois...
 

Yhteistyössä