mun mies on täyspaska.. tai tyhmä.. vai mitä?

  • Viestiketjun aloittaja Tiinu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
parikymppisinä.. ei musta 22-vuotias oo mitään lapsi.. kyllä siinä iässä pitäis olla jo aikuinen.. se on vaan kun kaiken pitäis olla helppoa..mistään ei sais koitua yhtään vaivaa..
tälläisiä miehiä on varmasti myös vanhemmissa.. ei ole iästä kiinni.. ja moni tän ikänen on jo hyvin aikuistunut..
ei aikuisuutta iästä yksin katsota vaan myös siitä aikuismaisesta käyttäytymisestä ja vastuunotosta elämässä. Varsinkin jos toisella on ongelmia niin ei siihen kyllä pitäisi lähteä lapsia hankkimaan vaan ensin selvittää ne ongelmat kunnolla.
ja kyllä 22 v kahden lapsen vanhempi vielä aikalailla nuori on ja jos siihen lasten syntymään asti on saanut elää nuoren aikuisen huoletonta elämää niin askel vastuullisen vanhemman kenkiin on aika iso.
Tämän suuntaista juurikin tarkoitin.
 
ap
unohdin laittaa renkaan kerran paikalleen.. oli yön poissa ku nukahdin ja siitä heti nappas.. sen jälkeen kuitenkin lapsen kanssa meni hyvin.. ja koko perheellä.. miehellä ei ollut tällästä käytöstä.. joten yhdessä juteltiin (mun mielestäni)että tehdään lyhyellä ikäerolla nä kaksi.. ei tietenkään toista oltais pantu alulle jos tän tapasta olisi ollut puol vuotta sitten.. toki oon ollut se vahvempi henkilö.. mut koskaan en oo kieltänyt miestä olemasta lapsen kanssa.. aina yrittänyt saada heidän välilleen yhteyttä.. vaikka oon huomannut et laittaa vaipan liian kireelle niin salaa sen korjannut.. enkä mäkättänyt et ei noin tai noin. MUTTA jos huomaan et mies on leikeissään esim.. niin kovakouranen et lapsi pelkää tai ei tykkää siitä sanon.. koska mies ei itse tätä huomaa.. ja tästä sit suuttuukin.. ja joudun kyllä sanomaan koska ei tunne rajoja.. ja ajattelen et on parempi opettaa antamaan ruokaa ku se et lapsi tukehtuu liian isoon leipäpalaan.
 
tia
Tiedän monta mikä on johtanut viinan käytöstä.Sitten vetoaa ettei ole rahaa viinaa kyllä löytyy ei pehe- kasvakseen.Pahin mitä ole kuulut että 17v paksuna jollekki alkoholisti pojalle 20v hilluu viinalla tyttö joutuu
töitä tehdä että saa rahaa elämiseen mies vaan juo.
 
ap
ja ylitarkalta.. mutta mun täytyy puolustautua et mun on pakko olla.. koska tää ei toimi jos mä en oo pyörittämässä.. ei oo mahdollisuuttakaan et jos lapsi esim herää aamulla ja itkee et sanon et mee ruokkii se.. ei mies menisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
unohdin laittaa renkaan kerran paikalleen.. oli yön poissa ku nukahdin ja siitä heti nappas.. sen jälkeen kuitenkin lapsen kanssa meni hyvin.. ja koko perheellä.. miehellä ei ollut tällästä käytöstä.. joten yhdessä juteltiin (mun mielestäni)että tehdään lyhyellä ikäerolla nä kaksi.. ei tietenkään toista oltais pantu alulle jos tän tapasta olisi ollut puol vuotta sitten.. toki oon ollut se vahvempi henkilö.. mut koskaan en oo kieltänyt miestä olemasta lapsen kanssa.. aina yrittänyt saada heidän välilleen yhteyttä.. vaikka oon huomannut et laittaa vaipan liian kireelle niin salaa sen korjannut.. enkä mäkättänyt et ei noin tai noin. MUTTA jos huomaan et mies on leikeissään esim.. niin kovakouranen et lapsi pelkää tai ei tykkää siitä sanon.. koska mies ei itse tätä huomaa.. ja tästä sit suuttuukin.. ja joudun kyllä sanomaan koska ei tunne rajoja.. ja ajattelen et on parempi opettaa antamaan ruokaa ku se et lapsi tukehtuu liian isoon leipäpalaan.
laskin äkkiä että jos lapsi 11 kk ja nyt rv 31 menossa niin olet tullut raskaaksi vauvan ollessa n 3-4 kk ikäinen eli ei siinä nyt kamalasti ole ehtinyt vielä vauvasta kokemusta olemaan kummallakaan.
 
ap
ja onneks meilläei olla sitä käytetty.. mut tiedän et jos perhe hajoaa mies sortuu.. me ollaan sile tärkeitä ja tavallaan tukipylväs.. ei vaan itse tajua.. tai ehkä tajuaa mutta ei osaa toimia oikein ettei tää pylväs kaatuisi
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
unohdin laittaa renkaan kerran paikalleen.. oli yön poissa ku nukahdin ja siitä heti nappas.. sen jälkeen kuitenkin lapsen kanssa meni hyvin.. ja koko perheellä.. miehellä ei ollut tällästä käytöstä.. joten yhdessä juteltiin (mun mielestäni)että tehdään lyhyellä ikäerolla nä kaksi.. ei tietenkään toista oltais pantu alulle jos tän tapasta olisi ollut puol vuotta sitten.. toki oon ollut se vahvempi henkilö.. mut koskaan en oo kieltänyt miestä olemasta lapsen kanssa.. aina yrittänyt saada heidän välilleen yhteyttä.. vaikka oon huomannut et laittaa vaipan liian kireelle niin salaa sen korjannut.. enkä mäkättänyt et ei noin tai noin. MUTTA jos huomaan et mies on leikeissään esim.. niin kovakouranen et lapsi pelkää tai ei tykkää siitä sanon.. koska mies ei itse tätä huomaa.. ja tästä sit suuttuukin.. ja joudun kyllä sanomaan koska ei tunne rajoja.. ja ajattelen et on parempi opettaa antamaan ruokaa ku se et lapsi tukehtuu liian isoon leipäpalaan.
laskin äkkiä että jos lapsi 11 kk ja nyt rv 31 menossa niin olet tullut raskaaksi vauvan ollessa n 3-4 kk ikäinen eli ei siinä nyt kamalasti ole ehtinyt vielä vauvasta kokemusta olemaan kummallakaan.
Mutta kun kaikki meni hanhiemon mielestä _niin_ hienosti...

Täydellistä kakaramaisuutta. Molemmilla. Toinen luulee tietävänsä kuinka maailma makaa ja toinen kiukuttelee, kun ei saa ajaa auton ikkunat auki luu ulkona stereoiden pauhatessa.

Käsittämätöntä, millaiset ihmiset perustavat "perheitä"...
 
ap
luottaessani.. ja uskoessani.. mutta.. eipä siitä elämästä mitään tule jos ei kukaan koskaa luota mihinkään.. enkä mä koe et se on huono piirre jos haluaa toista auttaa.. tietenkin sillon jos toinen ei sitä halua..
 
Vieras
Ihan vaan kokemuksen syvällä rintaäänellä annan tämmöisen vinkin että valitettavasti tuo marttyyriasenne ei tule pitemmän päälle toimimaan! Ja näethän sen itsekkin jo nyt... Se että toinen on "itse täydellisyys" ja toinen "reppana jota täytyy pitää ruodussa" on mahdoton lähtökohta toimivalle suhteelle.

Valitettavaa että olette lapsia alkaneet tekemään koska mies ei selvästikkään ole siihen valmis.
Vaikea antaa neuvoja kun ne lapset siinä jo kuitenkin on ja niiden parastahan sinunkin on mietittävä. Sen verran sanon että lapsillesi jää ikuiset traumat siitä että isä on välinpitämätön!
 
ap
mulla on isä ja veli jotka rakastavat lasta.. velikin hoitaisi häntä kokoajan jos mahdollista.. ei lapsilta miehen mallia puutu.. itse aion kyllä saada elämäni järjestykseen lapsien kanssa enkä mitään miehiä alkaa katselemaan..
 
Puolustelet kovasti miestäsi.jos tosiaan noin huonosti menee niin heivaa se jätkä helvettiin.pahin ja viimeinen mahdollinen virhe olisi teidän kaikkien kannalta ryhtyä "onoff" suhteeseen.
jos päätät jättää sen niin se on finito.jos et,niin älä täällä inise vaan tee jotain suhteen pelastamiseksi. ja pistä miehesi osallistumaan.
 
vieras
ei todellakaan millään pahalla ap, mutta en usko sun tarinaan, koska noita samantyyppisiä "kertomuksia" on täällä ihan kasapäin alkaen:" mies ei enää jaksa leikkiä kotia, eka lapsi n. 1 vuoden ikäinen, toinen tulossa, kauhea asuntolaina, muutenkin rahat vähissä ja ..jne":
 
ap
koska mulla on tuttavapiirissäkin jo 3 perhettä.. joiden miehet on ihan täysin vastuuttomia.. heijaa se äijä.. millä mä sen heivaan.. on tää senkin koti.. en mä sitä täältä pois saa.. jos ei itse suostu lähtemään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei todellakaan millään pahalla ap, mutta en usko sun tarinaan, koska noita samantyyppisiä "kertomuksia" on täällä ihan kasapäin alkaen:" mies ei enää jaksa leikkiä kotia, eka lapsi n. 1 vuoden ikäinen, toinen tulossa, kauhea asuntolaina, muutenkin rahat vähissä ja ..jne":
tarinoitahan täällä saa lukea. Mutta taitaa olla joskus tottakin (kommentoimatta onko tämä totta vai ei) että nuorena halutaan kaikki heti, isot talot ja kaikki ennen kuin edes osataan sitä rahankäyttöä enempää kuin se mitä nuorella aikuisella menee kädestä suuhun kun vielä vanhempien nurkissa tai opiskelijakämpässä yhteiskunnan tuin avulla elää.
minä olen joskus aikasemminkin heittänyt ajatuksen että kouluun pitäisi saada pakolliseksi aine jossa opetellaan elämää, tehdään kaupan ostoslistoja, lasketaan auton aiheuttamia kulueriä, lasketaan mitä laina kustantaa oikeasti jne.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
koska mulla on tuttavapiirissäkin jo 3 perhettä.. joiden miehet on ihan täysin vastuuttomia.. heijaa se äijä.. millä mä sen heivaan.. on tää senkin koti.. en mä sitä täältä pois saa.. jos ei itse suostu lähtemään..

niin et ole sitten oppinut mitään, jos kerran tuttavistaki löytyy esimerkkejä, oisit ollut itse sitten viisaampi...sitten ihemttelin, että millä jos oot samanikäinen kun miehes, niin oot ollut kovin hyvätuloinen, kun oot pystynyt maksamaan hänen velat ja autokoulut, saamaan ison asuntolainan, ei taida ihan kelan korvauksilla onnistua tai sit oot saanut perintöjä...
 
ap
rahaa.. ja maksettiin ne säästötililtä pois.. eikä miehen velat nyt mitään kymppitonneja olleet.. laina saatiin tietenkin nyt kun miehellä on tulot.. ja vanhempien takauksella..
 
ap
siis tulleet raskauden myötä tuttaviksi.. ei ole ennen olleet.. siinäpä se mättää et mun perhepiirissä tai kaveripiirissä ei oikeastaan oo yhtään eronnutta perhettä.. niin et olis pieniä lapsia.-.
 
v
niinpä, pilvilinnoista tullaan joskus kolinalla alas, mutta se on elämää ja sitten on noustava jaloilleen, yksin lasten kanssa tai yhdessä perheenä, mutta sun itse on päätettävä mitä haluut....
 
ap
jos ajattelee et saa perheen.. en mä mitään kuuta taivaalta oo metsästämässä ja rikasta ihmemiestä.. mun mies kelpais ihan hyvin.. jos vaan olis rehellinen.. osais olla käyttämättä rahaa ja haluais olla meidän kanssa:)
 

Yhteistyössä