Mun pikkunen sairaalassa NYYYYYYYYYYYH

joku
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja p:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja hansukas:
siellä on kai aika tukkoista (tays) etten tiedä pääseekö sinne ja toisaalta omakin olo niin kamala että kamppailen tässä keräisinkö itsekkin voimia nyt että jaksan hoitaa kullannuppua, koska tauti tuskin häneltäkään hetkessä häviää...en tiedä, odotan että mies tulee kotio ja kertoo enemmän kun puhelut tökkivät...
Miksi mies ei jäänyt lapsen kanssa sinne?
se ku ei ole j oka sairaalassa mahollista!!
En mä usko että ei sais olla pienen vauvan kanssa sairaalassa? Missä on tällainen sairaala?
Enkä kyllä itse jättäis ikimaailmassa omaa vauvaani sairaalaan yksin:(
kyl se vain niin menee et jos osasto on täynnä ni äiti ei sinne voi jäädä, ku ei ole tilaa.. jos huoneesa on 3 lasta ni sinne ei sit enään mahdu 3 äitiä yöksi.
TAi jos lapsi on teholla ni sillon sinne EI saa jäähä koo yöks
 
vieras
Toi on muuten totta, ettei vanhempi varmaan saa olla itse sairaana lapsen kanssa. Ainakin meidän lapsen huonekaverilla oli just toi tilanne.

Ja saattaa tosiaan olla tilanteita, joissa joudutaan ottamaan lapsia ylipaikoille ja silloin eivät enää vanhemmat mahdu. Aika hurja tilanne hoitajien kannalta: Normaalistikin niillä on välillä melkoinen kiire, vaikka vanhemmat hoitavat lasta suurimman osan ajasta. Saati silloin, jos lapsilla ei ole edes vanhempia. Joku sairas vauva saattaisi tarvita kanniskelua tuntikausiakin ja miksei isommatkin. Luulen, etteivät kovin helposti laita ainakaan vauvojen vanhempia kotiin.
 
km
Meillä esikoinen joutui sairaalaan kun oli 6kk ja siellä ei ollu mahdollista yöpyä hänen kanssaan. Oli kauheeta mennä kotiin ilman häntä...Aamulla ryntäsin heti klo7 jälkeen sinne ja olin iltamyöhälle :) 3 yötä oli siellä.
 
vierailija
Toivottavasti pikkuinen pian paranee. Ihan hyvässä hoidossa hän siellä sairaalassa varmastikin on, on lääkitys kohdallaan ja seurataan vointia.
Jos itselläsi on tosi huono olo, olen sitä mieltä että on parempi että sairastat kotona. Ei ole myöskään itsestään selvää että sairas vanhempi edes saa osastolle tulla..riippuu osastosta. Mutta todennäköisesti-jos kyseessä infektio-osasto- sinne saa mennä. Kysy kuitenkin hoitajilta.
Miehesi saisi varmasti myös lomaa töistä tällaisessa tilanteessa?
Kuitenkin sanoisin, vaikka tiedän varsin hyvin ettei ole mukavaa jättää vauva "yksin" sairaalaan, että vauva on siellä hyvässä hoidossa. Ja noin pieni se on kuitenkin tavallaan helpompi jättää sairaalaan kuin isomman lapsen- kokemusta tästäkin on meillä.

Osastolle voit sitten myös itse soittaa vaikka keskellä yötä ja kysellä vauvan vointia omahoitajalta! Eli heti vaan soitat kun mieli tekee, se helpottaa hieman omaa ahdistusta.

Teidän vauva ei kai onneksi teholla ole kuitenkaan. Tiedoksi ihmettelijöille, että jos vauva tai isompikin lapsi joutuu teholle, siellä on tosi rajoitetut vierailuajat myös vanhemmille, eli siellä ei saa olla läheskään koko aikaa! "Tavallisilla" osastoilla taas voi usein yöpyäkin. Ainoa osasto missä olen itse yöpynyt on infektio-osasto (LKL), silloin vuoroteltiin miehen kanssa viikko, ja nukuttiin huoneen lattialla patjalla.
Vauva-ajan sairaala-aikana (reilu 3kk) en yöpynyt kertaakaan, enkä muutenkaan ollut koko ajan siellä koska tuosta ajasta yli 2kk vauva oli teholla.
Sittemmin lapsi oli vielä 2,5-vuotiaana 5pv teholla, ja muutaman tunnin päivässä siellä sain olla. Jatko-osastolla sitten koko päivän, mutta sielläkään en yöpynyt..

Mutta ap:lle kovasti tsemppiä, ymmärrän ahdistuksesi. Vauva kyllä pärjää sairaalassa ilman vanhempiaankin, jos nyt tuntuu siltä että et itse jaksa/saa sinne mennä. Toivottavasti reissu jää lyhyeksi ja vauva pääsee pian kotiin! Jaksamista!
 
Voi pientä :(

Mutta kiva, että sait järkättyä itsellesi mahiksen mennä mukaan! Varmasti pitävät pienokaisesta muutenkin hyvää huolta, mutta äidille tekee varmasti vaikeaa olla erossa noin pienestä liian pitkään =) Parantumisia!
 
Iina
Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Parempi sen on sairaalassa olla sairastamassa, kuin kotona sairaan äidin luona
kylläpäs tuli taas niin miehekkään "simppeli" ja yksioikoinen vastaus. katsos vaikka järki sanookin varmaan tälläkin äidillä noin,ne tunteet,rakkaus ja ikävä lapseen,tuo tuskaa
 
Meidän pikkuinen joutui viime keskiviikkona osastolle (rsv) muutaman päivän oli tehollakin. Yksin jouduin pienen sinne jättämään, koska kotona oli kipeä kaksosveli ja 2v isoveli. Sairaalalle pääsin käymään vain silloin kun mies oli kotona. Matkaa meiltä sairaalalle on yli tunti, joten montaa tuntia ei iltaisin ehtinyt seuraa pitämään :'( Maanantaina pääsi onneksi jo kotiin. Pakko se vain on luottaa hoitajiin ja siihen, että saa hyvää hoitoa.

Pikaista paranemista :hug:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Vanhemmilla on aina oikeus olla sairaalassa lapsen kanssa, erityisesti noin pienen kanssa joka tarvitsee hoitoa ympäri vuorokauden.
Luuletko että hoitajat ei hoida? Aina ei ole mahdollisuutta majoittaa vanhempia!
 
Vierailija
Mikähän mahtaa olla vauvanne vointi? Joko olette päässeet kotiin..? Pikaista paranemista!

(Olikohan tuo rv-kysely mulle, "tsempit teille" otsikolla kirjoittaneelle...? No jos oli, niin rv 33+1 syntyi meidän kuopus aikoinaan, ja oli tuon reilu 3kk sairaalassa ennen kotiutumistaan..ei siis ollut perusterve vaan muutakin ongelmaa keskosuuden lisäksi..)
 
Hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en kyllä jaksa uskoa, että olet sinne sairaalaan vauvan kanssa päässyt jos itsekin olet sairas.
Mitäs eroa se sairas äiti siellä tekee, jos on samassa taudissa kun vauva?

Ap:lle pikaista paranemista. On se hurjaa kun noin pieni sairastaa :hug:
Esim. infektio-osastolle ei kylläkään päästetä yhtään "ylimääräistä" sairasta. Olkoon lapsella sama sairaus kun vanhemmalla tai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en kyllä jaksa uskoa, että olet sinne sairaalaan vauvan kanssa päässyt jos itsekin olet sairas.
Mitäs eroa se sairas äiti siellä tekee, jos on samassa taudissa kun vauva?

Ap:lle pikaista paranemista. On se hurjaa kun noin pieni sairastaa :hug:
Esim. infektio-osastolle ei kylläkään päästetä yhtään "ylimääräistä" sairasta. Olkoon lapsella sama sairaus kun vanhemmalla tai ei.

no kyllä mä siellä nyt vaan kuitenkin olin, sanot mitä sanot !!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hansukas:
Alkuperäinen kirjoittaja Hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Mä en kyllä jaksa uskoa, että olet sinne sairaalaan vauvan kanssa päässyt jos itsekin olet sairas.
Mitäs eroa se sairas äiti siellä tekee, jos on samassa taudissa kun vauva?

Ap:lle pikaista paranemista. On se hurjaa kun noin pieni sairastaa :hug:
Esim. infektio-osastolle ei kylläkään päästetä yhtään "ylimääräistä" sairasta. Olkoon lapsella sama sairaus kun vanhemmalla tai ei.

no kyllä mä siellä nyt vaan kuitenkin olin, sanot mitä sanot !!
Minä kanssa olin itse kipeänä ja lapsen kanssa sairaalassa. Hoitajat antoivat minullekin Paratabsia kuumeeseen. Lapsi oli kyllä 1 hengen huoneessa, ikää lapsella oli 2,5kk :) Virusastma vaivasi 4 vuotta.
 

Yhteistyössä