Mun silmää ei miellytä mikään koira

kannattaa miettiä
pikkuisen enemmän myös ominaisuuksia eikä pelkkää ulkonäköä... Ja jos totta puhutaan niin oletko harkinnut teddykarvaista sohvakoiraa... Ja mistään koirasta et saa takuuta että ei räkytä. Ja yleensä se vika on siellä hihnan toisessa päässä.
 
V
Mulla vähän sama juttu,nyt itsellä sekarotuinen vanha koira ja tykkään just semmoisesta ja haluaisin tulevaisuudessa toisen samanlaisen,mut niitäpä ei niin vaan saakkaan. Harmittaa vähän kun ei aikoinaan teettänyt pentuja sillä. Mikään rotukoirista ei ole tuntunut 100% omalta.
 
On kyllä vähän hölmöä ottaa koira ulkonäöllisistä syistä, luonteen perusteella kannattaisi ennemmin koira valita.
Siitä niitä "kiertopalkintokoiria" syntyy kun ihmiset ei osaa miettiä minkä rodun kanssa pärjäisivät vaan ottavat koiran joka vaan miellyttää silmää.

Enkä ihan oikeasti sano pahalla, mulla ei ole tapana. Vaan siksi että haluaisin ihmisten ihan aidosti välittävän enemmän itse eläimestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hösö:
Alkuperäinen kirjoittaja kannattaa miettiä:
pikkuisen enemmän myös ominaisuuksia eikä pelkkää ulkonäköä... Ja jos totta puhutaan niin oletko harkinnut teddykarvaista sohvakoiraa... Ja mistään koirasta et saa takuuta että ei räkytä. Ja yleensä se vika on siellä hihnan toisessa päässä.
Mulla on ollu koiria, että jotain niistä tiedän.
Onhan se ulkonäkökin tärkee, ainakin haluan sellasen mistä tykkään enkä summassa ota vaan jotain. No ei kaikki koirat räkytä, jos ymmärsit mitä tarkoitan.
Joo, eli perun tuon edellisen sinuun kohdistuvana, jätänpä kommentin tuohon kuitenkin jos joku siitä ottaisi onkeensa.

 
Milla
Mulla on sama "ongelma". Pidän eläimistä mutta en siitä jos ne eivät ole mielestäni söpöjä. Anopilla on kaksi terrieriä ja inhoan niitä yli kaiken, ehkä siksikin ettei niitä ole koulutettu millään tavalla! Kamalia, laihoja, tottelemattomia luiruja.
 
Ja lisäys. Kyllä mä ainakin tykkään, että koira on myös kivannäköinen. Tykkään esimerkiksi ihan hirveästi alaskanmalamuutista ja huskysta, mutta eipä nuo meikäläiselle sovi, kun malamuutti ei okein sovellu lapsiperheeseen ja molempien pitäisi päästä toteuttamaan vetoa. Että kyllä alkuun katson, mikä olisi mukavannäköinen hauva ja sitten selvitän ominaisluonteen, jos ei ole aiemmin tuttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
Ja lisäys. Kyllä mä ainakin tykkään, että koira on myös kivannäköinen. Tykkään esimerkiksi ihan hirveästi alaskanmalamuutista ja huskysta, mutta eipä nuo meikäläiselle sovi, kun malamuutti ei okein sovellu lapsiperheeseen ja molempien pitäisi päästä toteuttamaan vetoa. Että kyllä alkuun katson, mikä olisi mukavannäköinen hauva ja sitten selvitän ominaisluonteen, jos ei ole aiemmin tuttu.
Juuri näin.
 
Mä en meidän omankaan koiran ulkonäöstä tykkää. Kyseinen rotu ei ulkonäöllisesti viehätä mua missään määrin.

Se on kuitenkin muilta ominaisuuksiltaan niin mahdottoman hyvin meille sopiva koira, että en voisi kuvitellakaan panevani vähääkään painoa ulkonäköasialle.

Tuolla töissä olen myös todennut, ettei sillä eläimen ulkonäöllä oikeasti ole mitään väliä, jos se toimii.
Asiakaskunnasta löytyy kertakaikkisen upean näköisiä elukoita. Suurin osa niistä on vähintäänkin hankalia, jos ei suoranaisia kusipäitä. Ne mitäänsanomattomat tai suorastaan rumat on sitten niitä, joiden kanssa mielellään tekee töitä.

Itselleni en tule varmasti koskaan valitsemaan yhtään eläintä siitä syystä, että se näyttää hyvältä. Enkä ainakaan jätä ottamatta sen takia, ettei ulkonäkö osu yksiin mun kauneuskäsityksen kanssa.
 

Yhteistyössä