Mun synnytystä käynnistellään nyt - jännittää!

Tulin juuri kotiin Kättäriltä.

RAD:in takia lääkäri päätyi synnytyksen käynnistämiseen (tai tätä
balonki-menetelmää kutsutaan ilmeisesti kohdunkaulankanavan
kypsyttämiseksi).

Mulla aloiteltiin jo balonki-menetelmällä paikkojen kypsytys, mutta se
jouduttiin ottamaan pois kun sitä ei saatu tarpeeksi syvälle.

Nyt odottelen huomisaamuun, jos mitään ei tapahdu sitä ennen menen
osastolle jossa balonki laitetaan uudelleen.

Nyt mua supistelee vähän väliä, mutta ei kipeästi.

Oli hassua kun kätilö laittoi mut käyrille ja kyseli samalla miltä tuntuu.
Vastasin, että ei tapahdu mitään, johon kätilö totesi, että "kyllähän sua
nytkin supistaa koko ajan, katso vaikka käyrältä".:)

Mua jännittää! Sanokaa kiltit ihmiset että kaikki menee hyvin!
 
kättäriltä?
Voi vittu, onko se niin helvetin hankalaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Tulee jokin aivovammaisen kuva kirjoittajasta kun pitää joka sana vääntää teini-slangilla.
 
"viekku"
Tulin juuri kotiin Kättäriltä.

RAD:in takia lääkäri päätyi synnytyksen käynnistämiseen (tai tätä
balonki-menetelmää kutsutaan ilmeisesti kohdunkaulankanavan
kypsyttämiseksi).

Mulla aloiteltiin jo balonki-menetelmällä paikkojen kypsytys, mutta se
jouduttiin ottamaan pois kun sitä ei saatu tarpeeksi syvälle.

Nyt odottelen huomisaamuun, jos mitään ei tapahdu sitä ennen menen
osastolle jossa balonki laitetaan uudelleen.

Nyt mua supistelee vähän väliä, mutta ei kipeästi.

Oli hassua kun kätilö laittoi mut käyrille ja kyseli samalla miltä tuntuu.
Vastasin, että ei tapahdu mitään, johon kätilö totesi, että "kyllähän sua
nytkin supistaa koko ajan, katso vaikka käyrältä".:)

Mua jännittää! Sanokaa kiltit ihmiset että kaikki menee hyvin!
Menee varmasti kaikki hienosti!! Sisua ja rohkeutta!
 
"vierailija"
Varmasti menee kaikki hyvin! Varaudu vain siihen, että käynnistelyissä voi vierähtää useampikin päivä. Mutta kohta sinulla on pieni suloisuus sylissäsi ? Voimia ja luota kehoosi!
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kättäriltä?;25812762:
Voi vittu, onko se niin helvetin hankalaa puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Tulee jokin aivovammaisen kuva kirjoittajasta kun pitää joka sana vääntää teini-slangilla.
Kai sentään tiedät, että kättäri tarkoittaa Helsingissä sijaitsevää Kätilöopistoa, eikä tämä sana yleensä ole kuulemissani teini-slangi-keskusteluissa yleisesti käytetty.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
En tiedä
[QUOTE="vieras";25812864]Kai sentään tiedät, että kättäri tarkoittaa Helsingissä sijaitsevää Kätilöopistoa, eikä tämä sana yleensä ole kuulemissani teini-slangi-keskusteluissa yleisesti käytetty.[/QUOTE]

Miksi pitäisi tietää? Kai sinä tajuat että täällä on muitakin kuin helsingistä itteään pidätteleviä ihmisiä? Kyllä se kuulostaa just teini-slangilta aikuisen korvaan, teineillähän näitä slangi-sanoja riittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja En tiedä;25812885:
Miksi pitäisi tietää? Kai sinä tajuat että täällä on muitakin kuin helsingistä itteään pidätteleviä ihmisiä? Kyllä se kuulostaa just teini-slangilta aikuisen korvaan, teineillähän näitä slangi-sanoja riittää.
:D mä oon 36 v ja käytän kätilöopistosta sanaa kättäri..ehkä ap:lle ei tullut mieleen,että palstalla joku aikuinen voi hermostua kättäri-sanasta,kun ei ymmärrä sanan merkitystä :)
 
Kiitos rohkaisevista viesteistä!:heart:

Joo, laittoivat vielä kotiin odottelemaan huomiseen saakka jollei sitä ennen
synnytys käynnisty.

Toivottavasti ei menisi montaa päivää käynnistelyihin, olen kuullut että on
aika raskasta odotella päiviä että alkais tapahtua.
Täytyy vain yrittää ottaa hetki kerrallaan.=)
 
"mä"
Mulla on käynnistetty 2x tipalla ja ovat tulleetkin nopeasti. (tokasta olin 4cm auki mutta ei suostunut siltikään suppareita tuleen eli sit käynnistettiin)

Onnea loppumetreille :)
 
Vielä jomottaa alaselkää ja alavatsaa ja yks kipeä supistus tullut, mut täytyy vaan odotella, josko pikkunen jaksais vielä viikon olla masussa
Toivotaan että hän jaksaa olla! En ulkoa muista, mutta eikös sullakin ole jo
viikot hyvällä mallilla vaikka pikkunen jo ehdottomasti olisi ulos tulossa.

Otahan maltilla, hyvällä omallatunnolla lepäilet ja rentoudut.
 
No tuota..
:D mä oon 36 v ja käytän kätilöopistosta sanaa kättäri..ehkä ap:lle ei tullut mieleen,että palstalla joku aikuinen voi hermostua kättäri-sanasta,kun ei ymmärrä sanan merkitystä :)
:D :LOL: hermostua varmaan on väärä sana kuvaamaan sitä kun toteaa toisen tyhmäksi joka ei tiedä sanojen oikeaa merkitystä ja kirjoittaa slangi-sanoilla kertoen jotain mikä ei pidä paikkaansa. :D
 
"vieras"
:D mä oon 36 v ja käytän kätilöopistosta sanaa kättäri..ehkä ap:lle ei tullut mieleen,että palstalla joku aikuinen voi hermostua kättäri-sanasta,kun ei ymmärrä sanan merkitystä :)
Näinpä. Myös äitini 60-v käyttää teini-slangi-sanaa Kättäri.

Mielestäni sitä voisi verrata, esim. tavaratalo (varmuudeksi selvitettynä) Stockmannista yleisesti käytettyyn lyhenteeseen Stocka, jota sitäkään ei varmaan kaikki Suomessa asuvat ihmiset tiedä, mutta jota esim. pääkaupunkiseudulla pidetään itsestään selvyytenä, eikä tulisi mieleeni, että joku vetäisi herneen nenään käyttäessäni lyhennettä.

Kaikkea hyvää aloittajalle tulevaan koitokseen:)
 
"kielipoliisi"
"Miksi pitäisi tietää? Kai sinä tajuat että täällä on muitakin kuin helsingistä itteään pidätteleviä ihmisiä? Kyllä se kuulostaa just teini-slangilta aikuisen korvaan, teineillähän näitä slangi-sanoja riittää."

Mitenkäs tuo toinen lause pitäisi tulkita?
"Kai sinä tajuat että täällä on muitakin kuin helsingistä itteään pidätteleviä ihmisiä?"
Kyseessä ei ainakaan ole oikeinkirjoitettu suomenkieli, sen tiedän.:)
Taisi pilkka kapsahtaa omaan nilkkaan....:D
 
Ei suinkaan
[QUOTE="kielipoliisi";25815080]"Miksi pitäisi tietää? Kai sinä tajuat että täällä on muitakin kuin helsingistä itteään pidätteleviä ihmisiä? Kyllä se kuulostaa just teini-slangilta aikuisen korvaan, teineillähän näitä slangi-sanoja riittää."

Mitenkäs tuo toinen lause pitäisi tulkita?
"Kai sinä tajuat että täällä on muitakin kuin helsingistä itteään pidätteleviä ihmisiä?"
Kyseessä ei ainakaan ole oikeinkirjoitettu suomenkieli, sen tiedän.:)
Taisi pilkka kapsahtaa omaan nilkkaan....:D[/QUOTE]

:D Ethän sinä resskukka nyt voikaan tajuta mitään kun elät siellä missä lie :LOL: :LOL:
 

Yhteistyössä