Mun tarttee ostaa 3 lapselle KOKO vaatevarasto

  • Viestiketjun aloittaja googoo
  • Ensimmäinen viesti
"..."
[QUOTE="aapee";24065137]No en nyt jaksa kaivaa niitä esiin, sori, oon jo pakannu kun muutetaan tulevalla viikolla. En muista miten se meni sanasta sanaan kun ne vakuutustekstit on aina sellasta kapulakieltä.[/QUOTE]

Olet pakannut? Siis kuitenki viet homeisia tavaroita uuteen asuntoon????
 
"virtahepo"
Mites se Hope yhdistys? Voiskohan sieltä saada huonekaluja. Oon ymmärtäny, että sinne lahjottaa esim. huonekalufirmat huonekaluja. :) Olisivat ainakin uusia, eivät ehkä ihan viimesintä huutoa, mutta ehjiä.
 
Blue
[QUOTE="aapee";24065137]No en nyt jaksa kaivaa niitä esiin, sori, oon jo pakannu kun muutetaan tulevalla viikolla. En muista miten se meni sanasta sanaan kun ne vakuutustekstit on aina sellasta kapulakieltä.[/QUOTE]

No ei tietenkään sanasta sanaan tarvi muistaa mutta kyllähän sä nyt vissiin pääpiirteittäin muistat mistä jäi roikkumaan ettei muka irtaimistoa korvata homevahingossa. Mikä vakuutusyhtiö, mä voisin googlettaa jos ei satu olemaan sama meidän kanssa?
 
oululainen äiti kolmelle
Kamalan kurjaa:(

Voi kun uskaltaisit ottaa vastaa lahjoitettua vaatetta. Lajittelin tänään jätesäkilliset spr:n laatikoon lähtevää vaatetta. On viime talven h&m, Lindex, Kappis ym. perusvaatetta, ei mitään merkkivaatetta, paitsi yksi Ticketin talvihaalari ja muutama Småfolkin vaate.

Tiedän, että sielläkin ne menee tarpeeseen, mutta jotenkin tilanteenne koskettaa:(
 
"aapee"
[QUOTE="...";24065152]Olet pakannut? Siis kuitenki viet homeisia tavaroita uuteen asuntoon????[/QUOTE]

Ei kun tärkeät paperit (mm vakuutusyhtiön jutut) yms on pakattu ja viedään uuden asunnon VARASTOON. Sisätiloihin niitä ei viedä ikinä. Oon jo pakannu valmiiksi että ne saa viedä sinne varastoon sit kun muutetaan. Näin mua ohjeistettiin ja niin teen.
 
"aapee"
[QUOTE="virtahepo";24065166]Mites se Hope yhdistys? Voiskohan sieltä saada huonekaluja. Oon ymmärtäny, että sinne lahjottaa esim. huonekalufirmat huonekaluja. :) Olisivat ainakin uusia, eivät ehkä ihan viimesintä huutoa, mutta ehjiä.[/QUOTE]

En oo sellaisesta kuullutkaan. Mikä se sellanen yhdistys on? Huonekalut on meillä melkein kaikki täyspuuta ja meille sanottiin että niiden kohdalla riittää huolellinen desinfiointi (toivottavasti...), vain muutamia huonekaluja piti laittaa pois. Että ei me niitä sillee tarvita, kaikki vaatetavara on se mikä pitää uusia.
 
"aapee"
Alkuperäinen kirjoittaja oululainen äiti kolmelle;24065176:
Kamalan kurjaa:(

Voi kun uskaltaisit ottaa vastaa lahjoitettua vaatetta. Lajittelin tänään jätesäkilliset spr:n laatikoon lähtevää vaatetta. On viime talven h&m, Lindex, Kappis ym. perusvaatetta, ei mitään merkkivaatetta, paitsi yksi Ticketin talvihaalari ja muutama Småfolkin vaate.

Tiedän, että sielläkin ne menee tarpeeseen, mutta jotenkin tilanteenne koskettaa:(
No mulle henk koht käy kaiken merkkiset vaatteet, lapset on sellaisia rymykalleja ettei niille mitään kallista ees kannata ostaa (paitsi ulkoiluvaatteet ostan aina laatua, just ticketiä yms). Mutta, en tiä uskallanko ottaa vastaan ja toiseksi meneekö ees koot yks yhteen.
 
"virtahepo"
[QUOTE="aapee";24065338]En oo sellaisesta kuullutkaan. Mikä se sellanen yhdistys on? Huonekalut on meillä melkein kaikki täyspuuta ja meille sanottiin että niiden kohdalla riittää huolellinen desinfiointi (toivottavasti...), vain muutamia huonekaluja piti laittaa pois. Että ei me niitä sillee tarvita, kaikki vaatetavara on se mikä pitää uusia.[/QUOTE]

Tässä linkki yhdistyksen sivuille
The News

En nyt muista mikä sen julkkiksen nimi on, joka tuon yhdistyksen perusti.

Voisithan laittaa sinne viestiä ja kysyä onko yritykset lahjottanu vaatteita. Kerrot miksi vaan uudet käy, että homepölyaltistus on niin paha ettei käytettyjä uskalla ottaa. Ja ainakin Ikea on tuolla tukijana, joten vois saada sängyt tms.
 
"Mie vaan"
Mitä sitä sitten valittamaan jos ei viitsi edes soittaa sosiaalitoimeen, vaikka sieltä mitä luultavimmin apua saisi. Huoh. Sehän on sitä harkinnanvaraista mitä voivat myöntää, erityistapauksissa ja oman harkintansa mukaan.
 
pytkylä harmaileen nyt
Jos sulla on aikaa, ala tilata nettikaupoista alennusmyynneistä, suurimmassa osassa on maksuvaihtoehtona Klarna, jos luottotiedot on kunnossa voit ostaa ne kaikki vaatteet kerralla ja maksaa osissa. Helpottaa paljon arjen pyörittämistä.
 
:(
Miksi et pese kaikkea mitä voi 60 asteessa? Sillein se home niistä lähtee. Uusittavaa tuossa tilanteessa on niin paljon että kyllä ainakin vaatteet säästäisin kun niille VOI tehdä jotain.

Pahoittelut, homejutut on niin kauheita.
 
häh
[QUOTE="aapee";24065338]En oo sellaisesta kuullutkaan. Mikä se sellanen yhdistys on? Huonekalut on meillä melkein kaikki täyspuuta ja meille sanottiin että niiden kohdalla riittää huolellinen desinfiointi (toivottavasti...), vain muutamia huonekaluja piti laittaa pois. Että ei me niitä sillee tarvita, kaikki vaatetavara on se mikä pitää uusia.[/QUOTE]

Ai uskallat säilyttää puisia huonekaluja, jotka imevät itseensä itiöitä, mutta et pidä vaatteita joista ne saa tapettua.. huoh..
 
hmm..
[QUOTE="vieras";24067677]No kun se home ei niistä pesemällä lähde.[/QUOTE]

Jos vaatteessa ei ole näkyvää hometta ja ongelmana on vain haju?! Niin pese omenaviinietikalla ja haju kyllä lehtee :)
 
Ei se haju ole se joka tekee oireita altistuneelle, vaan se itiö joka ei lähde esim sieltä puuvillan syövereistä pois. Tämä home on siitä jännä juttu, että se on ihmisille huuhaata niin kauan kunnes joku läheinen tai itse altistuu sille. Valitettavasti asia oli niin meidänkin perheessä kunnes minä altistuin sille.
 
"vieras"
Home kuolee 60 asteessa.
Kuolleet homeitiöt aiheuttavat oireita niille, jotka ovat herkistyneet, joten tuskin ap.n perhe voi käyttää niitä vaatteita vaikka ne pesiskin. Ja meillä esimerkiksi on useita (aikuisten) vaatteita, jotka eivät kestä 60 asteen pesua, joten pois joutaisivat ihan senkin takia, ettei niitä voi pestä riittävän kuumassa...

Mun tutut ovat kyllä joutuneet heittämään huonekalutkin pois, heitä ohjeistettiin muistaakseni polttamaan niitä, etteivät ne päädy muihin koteihin.
 
"auts"
[QUOTE="vieras";24067712]Kuolleet homeitiöt aiheuttavat oireita niille, jotka ovat herkistyneet, joten tuskin ap.n perhe voi käyttää niitä vaatteita vaikka ne pesiskin. Ja meillä esimerkiksi on useita (aikuisten) vaatteita, jotka eivät kestä 60 asteen pesua, joten pois joutaisivat ihan senkin takia, ettei niitä voi pestä riittävän kuumassa...

Mun tutut ovat kyllä joutuneet heittämään huonekalutkin pois, heitä ohjeistettiin muistaakseni polttamaan niitä, etteivät ne päädy muihin koteihin.[/QUOTE]

Tuossa tapauksessa tuskin auttaa edes uudet henkkamaukan vaatteet, jotka kyllästetään ties millä myrkyillä, valmistetaan/kuljetetaan/säilytetään homeisissa varastoissa jne..
 
"Minttu"
Mielenkiintoinen ketju..ap:lle tarjottiin vaikka mitä apua, muttei mikään kelpaa, kun pitää olla sitä kaikista kalleinta ja paljon. Täytyy vissiin itsekin tarkistaa kotivakuutus, että mitä se korvaa.. =)
 
"vieras"
Ei se vaatteiden peseminen mitään auta. Miehen työpaikalla oli homeongelma ja käskettiin hävittää kaikki vaatteet alushousuja myöten, joita on työpaikalla käyttänyt.
 
[QUOTE="aapee";24065338]En oo sellaisesta kuullutkaan. Mikä se sellanen yhdistys on? Huonekalut on meillä melkein kaikki täyspuuta ja meille sanottiin että niiden kohdalla riittää huolellinen desinfiointi (toivottavasti...), vain muutamia huonekaluja piti laittaa pois. Että ei me niitä sillee tarvita, kaikki vaatetavara on se mikä pitää uusia.[/QUOTE]

Miten noi huonekalut saa desinfioitua?
 
"aapee"
[QUOTE="Minttu";24067810]Mielenkiintoinen ketju..ap:lle tarjottiin vaikka mitä apua, muttei mikään kelpaa, kun pitää olla sitä kaikista kalleinta ja paljon. Täytyy vissiin itsekin tarkistaa kotivakuutus, että mitä se korvaa.. =)[/QUOTE]

missä kohtaa mä oon väittäny että pitää olla sitä kalleinta? aion ostaa halvimmasta päästä kaikki, en kalleimmasta.
 

Yhteistyössä