mun vanhemmat tulee syömään lauantaina ja "tilasivat" multa kasvisgratiinia, on heidän herkkuaan...

mitä muuta mä tarjoaisin?! :whistle:

gratiini itsessäänhän kävis jo pääruuasta, mutta se ei nyt oo tarkotus...

ajattelin et kenties sitten jotain kalaa? millaista?
onko perunamuusi liian "tuhti" siihen vielä...?

vinkkejä, ohjeita, neuvoja, valkoviiniehdotuksiakin saa tehdä :p
 
oudot vanhemmat sulla
Outoa. en voi kuvitella itseäni tilaamassa ruokaa lapsiltani, joilla olisi omat lapset. Kokisin aina velvollisuudeksi laittaa heille. Vanhemman ja varakkaamman kuuluu laittaa nuoremmalle ja köyhemmälle.
 
Outoa. en voi kuvitella itseäni tilaamassa ruokaa lapsiltani, joilla olisi omat lapset. Kokisin aina velvollisuudeksi laittaa heille. Vanhemman ja varakkaamman kuuluu laittaa nuoremmalle ja köyhemmälle.
no huhhuh :D huomasitko LAINAUSMERKIT "tilasivat"-sanassa?! :D
ja kiitos kun vastasit itse kysymykseen :saint:

(vanhempi on automaattisesti varakas ja nuori on köyhä :LOL: )
 
No,
Outoa. en voi kuvitella itseäni tilaamassa ruokaa lapsiltani, joilla olisi omat lapset. Kokisin aina velvollisuudeksi laittaa heille. Vanhemman ja varakkaamman kuuluu laittaa nuoremmalle ja köyhemmälle.
Saattaahan se vanhempi olla se "köyhempi" ja jos lapsi tykkää tehdä ruokaa...

Kala sopis gratiinin kaveriksi hyvin,oletko pestolohta kokeillut? Muussikin sopii mielestäni hyvin,mutta tee sitten kevyt jälkkäri. :)
 
"vieras"
no huhhuh :D huomasitko LAINAUSMERKIT "tilasivat"-sanassa?! :D
ja kiitos kun vastasit itse kysymykseen :saint:

(vanhempi on automaattisesti varakas ja nuori on köyhä :LOL: )
Tää muakin nauratti:D mulla on kymmenkertainen tulotaso verrattuna äitiini joka kituuttaa sosiaalituella.

gratiini itsessään jo aika tuhtia eli mun mielestä ei muussia tarvita.Kala kuullostaa hyvältä,myös lihaa voisit laittaa ja lisäksi jotain rapsakkaa salaattia.
 
"huoh"
Outoa. en voi kuvitella itseäni tilaamassa ruokaa lapsiltani, joilla olisi omat lapset. Kokisin aina velvollisuudeksi laittaa heille. Vanhemman ja varakkaamman kuuluu laittaa nuoremmalle ja köyhemmälle.
Ootko ihan typerä?
Mä olen varakkaampi kuin mun äiti ja toisaalta, mun mielestä ei ole olemassa mitään velvollisuuksia. On meilläkin tapana esittää toivomuksia puolin ja toisin, sekä kaverien että vanhempien kesken.
 
oudot...
no huhhuh :D huomasitko LAINAUSMERKIT "tilasivat"-sanassa?! :D
ja kiitos kun vastasit itse kysymykseen :saint:

(vanhempi on automaattisesti varakas ja nuori on köyhä :LOL: )
Yleensä kuitenkin niin on. tilastojenkin mukaan.
mitä se kasvisgratiini on?

Musta vaan äiti ja isä on aina äiti ja isä eikä ne mene syömäänlapsilleen, vaan aina toisinpäin. Kai pitäs muuttaa jonnekin Italiaan? siellä taitaa olla tällaisia mammoja.
 
"vieras"
Yleensä kuitenkin niin on. tilastojenkin mukaan.
mitä se kasvisgratiini on?

Musta vaan äiti ja isä on aina äiti ja isä eikä ne mene syömäänlapsilleen, vaan aina toisinpäin. Kai pitäs muuttaa jonnekin Italiaan? siellä taitaa olla tällaisia mammoja.
Että vielä 80-vuotiaina vanhempien on tarjottava lapsilleen ruokaa, eivätkä he voi mennä lapsilleen syömään? Jepjep, se se vasta outoa olisikin...
 
Yleensä kuitenkin niin on. tilastojenkin mukaan.
mitä se kasvisgratiini on?

Musta vaan äiti ja isä on aina äiti ja isä eikä ne mene syömäänlapsilleen, vaan aina toisinpäin. Kai pitäs muuttaa jonnekin Italiaan? siellä taitaa olla tällaisia mammoja.
kyllä mä ainakin ihan suomesta olen :D ja musta on kiva et voin vaihteeksi puolestani kestitä vanhempiani kun vihdoin siihen on puitteet kun on omakotitalo ja suuri keittiö :) ja lisäksi rakastan ruuanlaittoa :) muutin 15vuotiaana vanhempieni luota, mutta silti olen siellä käynyt kestittävänä melkein 30vuotta, että ehkä välillä on mun vuoro :D

älä sä sillä päätäs vaivaa et kaikki ei tee samanlailla :)

ja se kasvisgratiini: Reseptit > ruokaohje: Kasvisgratiini - Kotikokki.net
 
oudot...
kyllä mä ainakin ihan suomesta olen :D ja musta on kiva et voin vaihteeksi puolestani kestitä vanhempiani kun vihdoin siihen on puitteet kun on omakotitalo ja suuri keittiö :) ja lisäksi rakastan ruuanlaittoa :) muutin 15vuotiaana vanhempieni luota, mutta silti olen siellä käynyt kestittävänä melkein 30vuotta, että ehkä välillä on mun vuoro :D

älä sä sillä päätäs vaivaa et kaikki ei tee samanlailla :)

ja se kasvisgratiini: Reseptit > ruokaohje: Kasvisgratiini - Kotikokki.net
Aivan ihanan näköistä!!!!!!!
 
"vieras"
Mä ainakin tykkään kutsua mun vanhemmat syömään, rakastan ruoanlaittoa ja hyvää ruokaa ja mielestäni teen useinkin parempaa ja monipuolisempaa ruokaa kuin vanhempani. Varsinkin nyt kun heillä alkaa olla ikää ja äidilläni kaikenlaisia särkyjä yms hän ei monestikaan jaksa panostaa ruoanlaittoon. Ihanaa on kattaa pöytä nätisti ja tarjota hyvää ruokaa muille, oli ne sitten vanhempia, ystäviä tai vaikkapa lasten kavereita. Meillä on aina tilaa ruokavieraalle :)
 
"vieras"
Kiitos ohjeesta! Rakastan kasviksia ja erilaisia gratiineja, tätä täytyy kokeilla pian!
Minustakin on ihanaa laittaa ruokaa ja tosiaan, mikä velvollisuus omilla vanhemmilla on laittaa lapsilleen aina ruokaa, ihanaahan se on hemmotella omia vanhempiaan ja kun vielä nauttivat siitä, että pääsevät lapsen perheen luo syömään.
 
tt
Musta olis ihana jos mun vanhemmat tilais multa jotain ruokaa. Tai ylipäänsä käskisivät mun tehdä jotain hyväkseen. Mutta ne on vaan niin auttavaisia ja uhrautuvaisia koko ajan. Se jotenkin saa mun olon vaikeaksi.
 
040608
Kyllä mun äiti saattaa meille syömään tullessaan "tilata" vaikka hirvikeittoa, meillä kun sitä on saatavana ja hänellä itsellään ei ole. Ja tottakai vanhemmat tulee välillä lapsilleen syömään. Mun vanhemmat tosin asuu kauempana eli aina kun tulevat meille niin saavat ruokaakin kun kerta yötä ovat. En ole koskaan kuullutkaan että vanhemmat eivät saisi käydä lapsillaan syömässä?

Mut kasvisgratiinin kans vois tosiaan sopia kala tai sit joku hyvä pihvi. Mä ehkä kallistuisin pihvin puolelle tai miksei joku paistikin?
 
Mä kyllä hämmästyisn jos meille tulevat vieraat tilaisivat jotain tiettyä ruokaa. Tähänastiset ovat luottaneet siihen että teen jotain hyvää ja kaikille on passannut.

Ehkä he ovat olleet vieraskoreita?
 

Yhteistyössä