Munasarja kystia...

Mulla kovaa kipua oikeella alavatsassa..alkoi eilen ja tänään olin töissä lääkärillä joka määräsi gynelle..huomiseksi sain ajan...saas nähdä on kuis isoo kysta munasarjassa...sitä ainakin lekuri epäili...mut saas nähä...tätä vaivaa mulla ollut ennenkin mutta muutamia vuosia ollut poissa nää kivut ja kystat...Huomenna oon viisaampi asian suhteen.. ;)
 
Ite sain tammikuussa yasmin pillerit ku ultralla näky muutamii kystan alkuja. Vuoden päästä katotaan tilanne uudelleen. Hassua käyttää ehkäisypillerei ku ei niitä muutoin tarttis. Ai nii on multa leikkaamalla poistettukin niitä ja toivottavasti ei siihen tarttis enää ryhtyy.
 
Minulla myös oli kuutisen vuotta sitten munasarjoissa kanamunan kokoinen kysta. se puhkastiin alakautta, mitä eivät kai eneää helposti suosittele. Oli helppo toimenpide ja paranin työkuntoon parissa päivässä. Nyt on sitten varsinkin odotusaikana seurattu, yksi tulikin, mutta hävisi itsekseen.
 
No niin...se tiistainen kipukohtaus munasarjan kohdalla oli ollut sitä että kysta (nesterakkula) oli itsekseen puhjennut...onneksi näin että ei tarvii punktoida tai leikata... Nyt gyne määräsi 2 hormoonia jatkoon että tulisi menkat ja ei noita kystia... ;) ja plussatakkin tietty saisi... :D
 

Yhteistyössä