Munasolu ei irtoa

Missä vika kun munasolu ei irtoa vaikka kasvaa hyvin ja mitä sille voi tehdä?

Kahdesti se todistetusti on irronnut, mutta aina kasvaa hyvin. Nyt lääkkeenä clomit, mutta irrotuspiikkiä lääkäri ei määrännyt. Jatkoa ei edes seurata koska clomeilla lääkärin mukaan irtoaa.
Eikös clomit nyt kuitenkin ole munasolujen kasvatukseen eikä irtoamiseen?
 
Hei taas NoBlood!

Kyllä clomifen vaikuttaa myös munasolun irtoamiseen, mutta jos sen kanssa on ongelmia, ehkä se vaatii kuitenkin sen Pregnylin. En ymmärrä mitä lääkärisi odottaa, teillä on jo niin pitkä lapsettomuushistoria. Jos rahaa on, suosittelen lämpimästi yksityistä, siellä saa komennella lääkäreitä. Ainakin minä teen niin:)
 
Se, että se vaikuttaa irtoamiseenkin on hyvä uutinen. Minä olen koko ajan ollut siinä luulossa, että se vain kasvattaa. Viikon päästä soittoaika jolloin saan taas veritestiin lähetteen niin jospa yrittäisin vaatia tuota Pregnyliä vielä.

Rahaa olisi kyllä säästössä, mutta ei tarpeeksi luultavasti.
 
jsl
Hei!
Mulla oli tässä taannoin samanlainen tilanne. Eli clomeja söin 2 tbl/pvä. Neljä kiertoa söin ja kaikissa kierroissa ovulaatiotesti oli positiivinen, mutta tässä viimeisessä kierrossa ovulaatiota ei siitä huolimatta tapahtunut. Tarkoitus oli jatkaa vielä pari kiertoa clomeilla, mutta lääkäri (yksityinen) näki parhaaksi, että aloitetaan menopur-pistokset ja pregnyl. (Inseminaatio tehtiin 11 päivää sitten - jännittää)
 

Yhteistyössä