munaton ja maidoton pulla?

  • Viestiketjun aloittaja f
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Olen tehnyt pullataikinan monesti ilman munaa ja hyvää tulee.

Joskus olen tehnyt omenapiirakkaa pullataikinapohjalla. Silloin olen käyttänyt omenamehua nesteenä.

Eli näiden hyväksi koettujen kokeilujen perusteella voisin hyvinkin kokeilla pullataikinaa omenamehuun ilman munaa.;) Kokeileppa!
 
Leipuri umputieltä
Veteen tehdyistä tulee tuoreeltaan ihan yhtä hyviä, kuin maitoon tehdyistä, mutta kuivuvat jotenkin nopeammin?? En tiedä onko mahdollista.. Maitojauheeseen tehduyistä tulee oikein pehmeitä ja hyviä, vinkiksi kaikille
 
juu
tee vaan veteen,ilman munaa,hyvää tulee,mutta muista kardemumma ja laita taikinaan vaniljasokrua. mä oon voidellu sokerivedellä,ei tuu kauheen hyvän näköisiä,mutta makuisia kyllä.
 
vieras
mä teen aina veteen koska meillä maidoton lapsi. enkä huomaa mitään eroa maidolliseen verrattuna. Munan merkitystä en kans tiedä, en sitä aina laita, enkä siinäkään huomaa eroa
 
jaa
Jos maidotonta pitää olla, niin voita ei voi käyttää. Rypsiöljyäkin voi laittaa pullaan rasvaksi. Mä olen tehnyt joskus veteen, ilman munaa ja rasvana rypsiöljyä, eikä mun perhe huomannut mitään eroa peruspullaan verrattuna.
 
OnniKeiju
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Jos maidotonta pitää olla, niin voita ei voi käyttää. Rypsiöljyäkin voi laittaa pullaan rasvaksi. Mä olen tehnyt joskus veteen, ilman munaa ja rasvana rypsiöljyä, eikä mun perhe huomannut mitään eroa peruspullaan verrattuna.
Juu, tai sitte sinistä keijua, eiks se oo kans passeli maidottomalle?
 
OnniKeiju
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Jos maidotonta pitää olla, niin voita ei voi käyttää. Rypsiöljyäkin voi laittaa pullaan rasvaksi. Mä olen tehnyt joskus veteen, ilman munaa ja rasvana rypsiöljyä, eikä mun perhe huomannut mitään eroa peruspullaan verrattuna.
Juu, tai sitte sinistä keijua, eiks se oo kans passeli maidottomalle?
Tosin aika kaukana oikeesta voista :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Jos maidotonta pitää olla, niin voita ei voi käyttää. Rypsiöljyäkin voi laittaa pullaan rasvaksi. Mä olen tehnyt joskus veteen, ilman munaa ja rasvana rypsiöljyä, eikä mun perhe huomannut mitään eroa peruspullaan verrattuna.
Juu, tässä taisikin olla kyse siitä ettei maitoa vain sattunut olemaan? :) Ja tohon kuivumiseen, kannattaa työntää ne vedellä leivotut pullat vaan mahdollisimman nopeasti pakkaseen niin eivät kuivu.
 

Yhteistyössä