munatorvet tukossa...

  • Viestiketjun aloittaja heip
  • Ensimmäinen viesti
Eipä tuota mitenkään voi tietää. Mulla kans yllätys, kun viimeksi tutkittiin, niin kummatkin puolet tukossa. Toinen saatiin auki suolaliuoksella ja ilmalla. Meillä ennestään jo lapsi, joten oli ihan yllätys, kun toista lasta yritetty jo reilut 4 v.
Eikä olla sairastettu mitään sukupuolitauteja tms. (nää on testattu lapsettomuustutkimusten yhteydessä)
 
heip
kiitos vastauksista mus vaan pelottaa ihan kamalasti tuo tutkimus, tekisin mitä vaan että sen saisi selville jotenkin muuten. meilläkin on yksi lapsi ja toist ayritetty kolmisen vuotta. kauan tuo tutkimus noin suunnileen kestää???
 
Voidaanko munatorvien aukiolotutkimus tehdä kierron muussa vaiheessa kuin puolivälissä? Jos sattuisi, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut, irottaako huuhtelu kaiken?

Kiitos! =) :flower:
 
heip: Arvioisin, että tutkimus kestää max 15min. Olet ilmeisesti selvinnyt synnytyksestä, joten eiköhän aukiolonipistys suju leikiten! Minulle aika moni sanoi, että "ei se nyt oikeastaan satu". En ollut varautunut kipuun ja se oli kamalaa. Sanon vain siksi, että ainakin minua auttaa aina kipuun valmistautuminen. Kun tietää että sattuu niin sitten ei satukaan niin paljoa kun on valmistautunut. Mutta toisiin ei siis satu ihan oikeasti.

Jos toimenpide sattuu liikaa niin se voidaan tehdä nukutuksessakin. Minä ajattelin, että kun kerran tässä ollaan niin antakaa mennä vaan. Olisi pitänyt ottaa mies mukaan odotushuoneesta pitämään kädestä. Olisi oikeasti auttanut paljon. Mutta jos vertaan viisaudenhammasleikkaukseen esilääkituksessä niin aukioloon menisin uudelleen jos olisi tarvis. Viisaudenhampaisiin ei koske enää kukaan.

Pupu: Aukiolotutkimus tehdään vain alkukierrosta (ei verisen vuodon aikana) juuri mainitsemasi syyn vuoksi. Ja ennen toimenpidettä vielä tarkistetaan ultralla, ettei ole salamatkustajia.
 
Kannattaa tietenkin kysyä. Mutta jos ultaralla ei siinä vaiheessa näe mahdollista tärppiä niin tuskin tekevät, ettei mahdollinen sikiö vaurioidu.

Onko sinulle tehty jo peruskokeet (kilpirauhasarvot, muistaakseni prolaktiini, HIV& hepatiitit) ja kierron kartoitus, jossa tarkistetaan verikokeilla ja ultralla, että ovulaatio tapahtuu? Sitä ennenhän ei aukioloa tehdä.

:wave:
 
ovulaatiota ei ole todettu, epäilen itse sitä/sen puuttumista lapsettomuuden syyksi :/
Prolaktiinin matalana pitämiseksi syön Parlodeliä, muuten hivit ja hepatiitit on poissuljettu :)

Taitaisi olla vaan viisainta puhua clomi kuurista, Terot mulla onkin, mutten syö joka kierrossa, koska epäilen ettei munasolu ehdi kiinnittyä kun syön niitä kp 15-24 normaalikiertoni pituuden ollessa n 32 pvä :( :ashamed:
 

Yhteistyössä