Muoks: Katsokaa mitä minä pelastin. *kuva*

  • Viestiketjun aloittaja storm
  • Ensimmäinen viesti
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
juu sanoin että pelastin ne kun ne meinattiin lopettaa, en kyllä sanonut kuka meinasi :D. Juu hänen asenteensa kuulosti kyllä siltä että senkin typerä pikkutyttö luuletko olevasi joku maailmanparantaja kun pari turhaa kissaa menet pelastamaan ja niitä on muutenkin maailma täynnä
Höh:(
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Nyt minä sitten soitin sinne oulun eläinsuojeluyhdistykseen ja siellä oltiin sitä mieltä ettei kissanpentuja olisi kannattanut pelastaa sillä nyt ne eivät opi kissojen tavoille jne. En tiedä pitääkö ne sitten viedä mummelille takas lahdattavaksi :'(
Mitäöhän kaikkea ne eivät opi? Jaa...elävää kalaa ne meidän pelastetut eivät osanneet käsitellä enkä tiedä metsästyksestä, mut ei ne kotikissoille olleetkaan välttämättömiä.
minä uskoisin kanssa että ihan normaaleja tulee, kotona joskus lapsena on ollut parikin tuon ikäisenä pelastettua kissaa ja ihania olivat ja siis ihan normaaleja ei mitään luonnevikaisia sekopäitä...
 
Nih
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
tuon väriset kissat on kaikki uroksia =) ja taas kaikki ns. kilpikonnan väriset kissat on narttuja.
Ei valitettavasti pidä paikkaansa, väärä uskomus. Okei, kilpparit 99 pros tyttöjä, mutta vastaan on tullut kaksi kilppari poikaakin, joista tosin toisella oli kivekset vatsaontelossa.
Ja meillä oli oranssi narttu joka teki kaksi oranssi+valkoista pentua :)
 
Nih jatkaa
Alkuperäinen kirjoittaja Nih:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamafelina:
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
tuon väriset kissat on kaikki uroksia =) ja taas kaikki ns. kilpikonnan väriset kissat on narttuja.
Ei valitettavasti pidä paikkaansa, väärä uskomus. Okei, kilpparit 99 pros tyttöjä, mutta vastaan on tullut kaksi kilppari poikaakin, joista tosin toisella oli kivekset vatsaontelossa.
Ja meillä oli oranssi narttu joka teki kaksi oranssi+valkoista pentua :)
Pennut oli siis uroksia.
 
Voi.. Meillä oli kerran kissa, joka teki vauvat ja jäi sitten auton alle, kun vaavit olivat vasta noin viikon vanhoja. Pipetillä ruokittiin, pissatettiin pyyhkimällä jne ja ihania ja hyviä kisuja niistä tuli ilman kissaesimerkkejä.. Eikä edes vaan sisäkissoja, vaan ihan maalla elelivät ja kulkivat vapaasti. Älä anna periksi!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Nyt minä sitten soitin sinne oulun eläinsuojeluyhdistykseen ja siellä oltiin sitä mieltä ettei kissanpentuja olisi kannattanut pelastaa sillä nyt ne eivät opi kissojen tavoille jne. En tiedä pitääkö ne sitten viedä mummelille takas lahdattavaksi :'(
Mitäöhän kaikkea ne eivät opi? Jaa...elävää kalaa ne meidän pelastetut eivät osanneet käsitellä enkä tiedä metsästyksestä, mut ei ne kotikissoille olleetkaan välttämättömiä.
minä uskoisin kanssa että ihan normaaleja tulee, kotona joskus lapsena on ollut parikin tuon ikäisenä pelastettua kissaa ja ihania olivat ja siis ihan normaaleja ei mitään luonnevikaisia sekopäitä...
juuei. kyl ne kaikki noi vessajutut jne oppivat kun vähän opetettiin. Ja alussa oli 3h välein kellonympäri ruiskuruokintaa. Mut niistä kasvoi kyllä perheuskollisimmat kissat mitä meillä on ollu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Mitäöhän kaikkea ne eivät opi? Jaa...elävää kalaa ne meidän pelastetut eivät osanneet käsitellä enkä tiedä metsästyksestä, mut ei ne kotikissoille olleetkaan välttämättömiä.
Meillä oli aikoinaan liian aikaisin emosta erotettu kissanpentu. Se ei koskaan oppinut kunnolla pitämään itseään puhtaana (nuolemaan yms). Piti päivittäin katsoa, ettei ollut kamalan likainen peräpää tai turkki. Kamalan nopeasti rasvoittui ja sottaantui, kun ei osannut puhdistaa itseään, kostealla pyyhkeellä piti päivittäin pyyhkiä kissa :|
Sisäsiisteyskin oli vähän niin ja näin. Monestihan kissanpennut oppivat emoltaan hiekkalaatikon käytön. Tuolle kissalle oli vähän sama mihin pissaili tai kakkasi.

Ihana kissa, mutta käytöstapoja sen olisi tarvinnut oppia emoltaan :D Meidän vanhempi kissa jonkin verran näytti esimerkkiä ja siten tuo onnetonkin lopulta oppi tarpeiden teon hienoudet.

 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja muori:
HUOM!! Missä päin olet??? En jaksa lukea koko ketjua...
Meillä kissa penikoi ihan näinä päivinä, eikä tulossa ole kovin montaa, aikanaan pitäisi...tissejä siis olisi vapaana...
Oulusta olen
No voisin hakea kissat Torniosta! oisko järkeä...? Lisäksi meillä toinenkin kissa, jolla maitoa vielä tisseissään, menetti omat pentunsa...

oletko itse torniosta? minulla ei ole autoa joten en pääsisi niitä kyllä tuomaan.
 
Muori, Ap sanoi olevansa oulusta.

Ja kyllä noista pennuista kasvaa ihan normaaleja kissoja. Kaveri pelasti vielä pienemmillä viikoilla olevan kissanpennun, silmät eivät olleet avautuneet. Ruokki pipetillä sitä parin tunnin välein, rankkaa oli sen muistan. Kasvanut yksin ilman toista kissaa ja normaali kotikissa siitä on tullut. Toivottavasti et mee niitä takas mummullesi antamaan, vaikka tuon muorin sijaisemon hoiviin :)
 
harmaa
Meille ihan eläinlääkäri toi kotiin asti pennuille korviketta ja pipettejä millä ruokkia pentuja,toi jopa niitä aivan miniminejä tuttipulloja.
Pennut olivat 2viikon ikäisiä,kun emo ne jätti.
 
Meillä on kissanpentu joka on löytynyt luonnosta 3 viikon iässä. Kyseessä villiintyneen emon löytöpentu jonka varikset pieksivät.

Pennulle annettiin emonmaidon vastiketta ja kissanpentujen purkkiruokaa jonka avulla kyseinen pentu on nykyään 8v katti. Parasta on jos pennut saadaan uudelle emolle, mutta ilman emoakin jo pärjäävät.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja muori:
HUOM!! Missä päin olet??? En jaksa lukea koko ketjua...
Meillä kissa penikoi ihan näinä päivinä, eikä tulossa ole kovin montaa, aikanaan pitäisi...tissejä siis olisi vapaana...
Oulusta olen
No voisin hakea kissat Torniosta! oisko järkeä...? Lisäksi meillä toinenkin kissa, jolla maitoa vielä tisseissään, menetti omat pentunsa...

oletko itse torniosta? minulla ei ole autoa joten en pääsisi niitä kyllä tuomaan.
Varmasti on joku keino miten saat kissat Tornioon, jos oikeasti haluat antaa ne. T. myös autoton.
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun serkku on kesyttänyt villikissan pennusta tosi ihanan kesyn ja ihmisten kanssa viihtyvän kotikissan. Kissa oli ihan pieni ku serkku löysi sen.
juu näin meilläkin vanhemmat ovat tehneet.. toki pennut olivat molemmat kyllä hieman vanhempia mutta toinenkin osasi heti käydä hiekkalaatikolla, ei tarvinnut edes opettaa
 
muori
En ole Torniosta, vaan n. 50km siitä vastakkaiseen suuntaan...siis Tornioon asti voisin tulla vastaan, tuskin pääsemme nyt Ouluun asti...:/
Jos hoidat ne itse, kaikki menee taatusti hyvin! Meillä emokissat ovat vierottaneet pentunsa jopa 5viikkoisinakin ja ovat pennut oppineet heti syömään muuta penturuokaa ja kasvaneet hyvin! Siis jos tuon 2viikkoa saisi vaikka menemään pullon tai pipetin kanssa, niin uskoisin, että peli alkaisi olla sitten voitettu!
 
kyllä se siitä
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mun serkku on kesyttänyt villikissan pennusta tosi ihanan kesyn ja ihmisten kanssa viihtyvän kotikissan. Kissa oli ihan pieni ku serkku löysi sen.
juu näin meilläkin vanhemmat ovat tehneet.. toki pennut olivat molemmat kyllä hieman vanhempia mutta toinenkin osasi heti käydä hiekkalaatikolla, ei tarvinnut edes opettaa
hiekkalaatikolle on aika helppo opettaa sellainen ei vielä kovin vilkas ja juoksevainen pentu.
Ruokailun jälkeen hiekkalaatikolle,ja hipsuttaa alapäätä niin pissat tulee.
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja muori:
En ole Torniosta, vaan n. 50km siitä vastakkaiseen suuntaan...siis Tornioon asti voisin tulla vastaan, tuskin pääsemme nyt Ouluun asti...:/
Jos hoidat ne itse, kaikki menee taatusti hyvin! Meillä emokissat ovat vierottaneet pentunsa jopa 5viikkoisinakin ja ovat pennut oppineet heti syömään muuta penturuokaa ja kasvaneet hyvin! Siis jos tuon 2viikkoa saisi vaikka menemään pullon tai pipetin kanssa, niin uskoisin, että peli alkaisi olla sitten voitettu!
niin onhan tänne kyllä aika lailla matkaa ja toki minä ne varmasti jollakin tornioon saisinkin jos vaikka jonkun kaverin houkuttelisin tuomaan kissat mutta mietin nyt vielä jos saisinkin itse ne hoidettua kun muutkin kerta ovat saaneet ja nuo ovat niin ihania etten tiedä malttaisinko luopua niistä ihan vielä. Tai ikinä ^^
 
muori
Hitsi, että ovatkin söpöjä...*huokaus*
Meillä on tuo mamma, joka menetti pentunsa, ihan hormonihöyryissä vielä ja otti pennukseen yhden 12viikkoisen kissan, joka myös talossa ja imettää nyt sitä...siihen kyllä menisi 2sujuvasti mukaan ja mamma nuolisi vaan peräpäätään, että ai sieltä tuli vielä lisää...:D
 
storm
Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Hitsi, että ovatkin söpöjä...*huokaus*
Meillä on tuo mamma, joka menetti pentunsa, ihan hormonihöyryissä vielä ja otti pennukseen yhden 12viikkoisen kissan, joka myös talossa ja imettää nyt sitä...siihen kyllä menisi 2sujuvasti mukaan ja mamma nuolisi vaan peräpäätään, että ai sieltä tuli vielä lisää...:D
hehee, minun lapsuudenkaverillani oli poikakissa joka imetti toista muutaman kuukauden ikäistä kollia. Kissat ottavat kyllä helposti pentuja omakseen näköjään ja varmasti nuo kaksi hyvin siellä menisivät. harmi ettei minulla ole parempia kuvia ne näyttävät livenä vielä söpömmältä :)
 
muori
Alkuperäinen kirjoittaja storm:
Alkuperäinen kirjoittaja muori:
Hitsi, että ovatkin söpöjä...*huokaus*
Meillä on tuo mamma, joka menetti pentunsa, ihan hormonihöyryissä vielä ja otti pennukseen yhden 12viikkoisen kissan, joka myös talossa ja imettää nyt sitä...siihen kyllä menisi 2sujuvasti mukaan ja mamma nuolisi vaan peräpäätään, että ai sieltä tuli vielä lisää...:D
hehee, minun lapsuudenkaverillani oli poikakissa joka imetti toista muutaman kuukauden ikäistä kollia. Kissat ottavat kyllä helposti pentuja omakseen näköjään ja varmasti nuo kaksi hyvin siellä menisivät. harmi ettei minulla ole parempia kuvia ne näyttävät livenä vielä söpömmältä :)
No voi vitsin vitsi!:heart: Olen haaveillut oranssista kissasta jo varmaan 3vuotta ja meillä on toistaseksi ollut kaiken muun värisiä...:D
 
muori
Ehdottaisin sellaista, että jos saisimme nuo kissat tänne tissille nyt muutamaksi viikoksi, antaisimme sitten ne takaisin teille tai toinen teille ja toinen meille, ihan miten sovitaan...ois ihana vaan antaa niille Oikeaa Tissiä! :)
 

Yhteistyössä