Muovinen ruokakaukalo.

Meillä on vauvalla käytössä Lorumaan ilmaisruokakaukalo, joka ei pysy kiinni :( hankinta ei ole kallis, mutta ajattelin kuitenkin kysyä hiukan neuvoa.. mitä maksaa Baby Björnin ruokakaukalo? Kannattaako siitä ylipäätään maksaa vai voiko halvempi ratkaisu olla toimiva? Jatkuvasti irtoileva ruokalappu ottaa jo päähän!! :( minkälainen kiinnityssysteemin tulisi olla? Onko jollakin halvemmalla merkillä kiinni pysyvää versiota muovisesta ruokakaukalosta? Pikku-Piia? Tarvitsisin kaksi, joten en haluaisi maksaa mansikoita :)
 
Ihan itse olen tehnyt kernisiä (esim Finlayson) taskullisia ruokalappuja tarrakiinnityksellä. Lisäksi olen ostanut marimekon alelappuja a 7e. Meillä on useampi lappu käytössä ja ne pestään sitten koneessa ja uusitaan kun alkaa näyttää rumalta. Kerni on parempi kuin frotee ja pieniä eriä löytää kyllä alekorista. Jos on isompi palanen, niin loputhan voi käyttää esim piirustusalustana/ruoka-alustana/jne.

Noi muoviset kaukalot ovat minusta erittäin epäkäytännöllisiä.
 
Meillä on BB:n kaukalolappu ollu käytössä kahdella lapsella (sama lappu) ja tyytyväinen olen ollu. Helppo puhdistaa ja kiinnittää. Jossain vaiheessa lapsi saa sen kyllä itse revittyä pois kaulasta, mutta laitoin sen esikoiselle hetken päästä takas ja asia sillä selvä. Jussin jälkeen ostin toisen lapun reissuja varten, koska unohdin ottaa BB:n mukaan mökille ja kyllä harmitti. Ostin toiseksi Emman halpislapun alle 2E ja sekin toimii ihan hyvin. BB maksaa meillä ruokakaupassa 7 E.
 
Meillä on kaksi BabyBjörnin lappua,


ja ollaan kyllä niin tykästytty niihin, että kulkevat joka paikassa mukana, missä syödään. :D

Varsinkin nyt kun tyttö syö itse, tuo on aivan ehdoton kapistus! Lusikasta/haarukasta tippunut ruoka on takuuvarmasti tuolla kaukalossa, eikä housuilla tai lattialla. Tuo Soft Bib- malli on mielestäni hinnakkaampi (oisko reilu10?..?), kuin tavallinen, mutta on kyllä hintansa väärti.
 
Häh? Eihän ne edes kovin kalliita ole :LOL: kerran kun ostaa niin yhdelläkin pärjää :p Emma kaukalo ollut siitä lähtien kun poika about vuoden paikkeilla rupesi itse syömään ja yksi riittänyt,sehän aina tiskataan =)
 
Kuten jo sanoin, hankita ei ole kallis- kannattaa lukea tarkasti ;)-, mutta kaksi tarvitsen ehdottomasti!
Lorumaan ruokalapusta katkesi jo kiinnitysosa, joten täytyy lähteä tutkimaan lähimarketin valikoimia, muovinen ruokakaukalo on minusta niin ehdoton syöttötuolissa syöjälle!
 

Yhteistyössä