Muovipussi galluppi

1. Ostatko kaupassa aina uuden muovipussin??
2. KÄytätkö useamman kerran samaa pussia??
3 Pursuaako teillä muovipusseja jossakin vai laitatteko suoraan roskikseen??
4. Hyväksyisitkö jos muovipussi maksaisi 50c/kpl

mun vastaukset:
1. En osta aina.. joskus on reppu johon ostokset laitan
2. Pyrin siihen että muistan ottaa käytetyn pussin kotoa.. liian usein unohtuu
3. Pursuaa!! mä en yksin kertaisesti voi laittaa hyvää pussia roskikseen, enkä edes muovinkeräykseen jos se on ehjä
4 Ei haittaisi! Ostaisin varmaan kangaskasseja ja olisin pakostakin ekologisempi
 
en osta aina. mulla on pari kangaskassia jotka otan mukaan kun muistan. harmi vaan vielä en oo oppinu muistamaan joka kerta.

meillä tursuaa kyllä siivouskaapissa telineessä muovipusseja jotka menee roskapusseiks. hedelmäpussin käytetään uudelleen kotona jos mahdollista, ja kaikki muovipussit joita ei voi käyttää, laitetaan isompaan muovipussiin ja kiikutetaan prismaan pussikierrätykseen.

pakko se olis hyväksyä, mut eikös se oo väärin että asiakas maksaa kaupan mainostamisesta? toisinpäinhän sen pitäs olla. siis hyväksyisin, mut en ostais. silloin ois pakko vaan muistaa ne kangaspussit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
1. Ostatko kaupassa aina uuden muovipussin??En juuri ikinä, yritän aina pitää mukana omaa monikäyttökassia
2. KÄytätkö useamman kerran samaa pussia??lukemattomia kertoja
3 Pursuaako teillä muovipusseja jossakin vai laitatteko suoraan roskikseen??hedelmäpussit ja vaatekauppojen kassit, joita joskus tulee talouteen käytetään roskapusseina, tai sitten pussirullan pusseja
4. Hyväksyisitkö jos muovipussi maksaisi 50c/kpl
jo vain, saisi maksaa vaikka viitosen
 
Zoe-F
vastahan tästä oli ihan uutisissakin juttua, että ei ne muovipussit kovin epäegologisia ole.
Meillä on kyllä muutama kangaskassi ja käytetään kun muistetaan.
Muovipusseja ei tursua, niitä käytetään roskapusseina.
 
n
En osta KOSKAAN muovipussia kaupasta. Käytän muovikasseja monta kertaa ja kaikki säästetään roskapusseiksi keittiön kaappiin. Hyväksyisin muovipussin hinnankorotuksen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
vastahan tästä oli ihan uutisissakin juttua, että ei ne muovipussit kovin epäegologisia ole.
Meillä on kyllä muutama kangaskassi ja käytetään kun muistetaan.
No se testi ei kai ottanut huomioon sitä, että kangaskasseja käytetään lukemattomia kertoja.
 
toisen alan tutkija
Niinpä niin. Varmaan kangaskassi pitäisi pestä joka käytön jälkeen 90 asteessa ja vielä silittää, että päästäisiin noihin tutkimuslukuihin...

Uskokoon ken tahtoo.
 
¤
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
1. Ostatko kaupassa aina uuden muovipussin??
2. KÄytätkö useamman kerran samaa pussia??
3 Pursuaako teillä muovipusseja jossakin vai laitatteko suoraan roskikseen??
4. Hyväksyisitkö jos muovipussi maksaisi 50c/kpl

1. en, minulla on ostoskassit mukana
2. kyllä
3. ei pursua enkä laita roskikseen
4. kyllä, ei vaikuttaisi minun käyttäytymiseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
vastahan tästä oli ihan uutisissakin juttua, että ei ne muovipussit kovin epäegologisia ole.
Meillä on kyllä muutama kangaskassi ja käytetään kun muistetaan.
No se testi ei kai ottanut huomioon sitä, että kangaskasseja käytetään lukemattomia kertoja.
Kangaskassi on hyvin ekologinen vaihtoehto, mutta sitä pitää käyttää keskimäärin 53 kertaa, jotta se olisi ilmaston kannalta parempi kuin jatkuva muovikassien käyttö. Jos huomioon otetaan myös vesijalanjälki, puuvillakassia olisi käytettävä 324 kertaa muovi- tai paperipussiin nähden.

http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/48203-jattiyllatys-ekoteon-tekeekin-muovipussin-ostaja
 
1. Ostatko kaupassa aina uuden muovipussin??en aina
2. KÄytätkö useamman kerran samaa pussia??en käytä ostoksiin
3 Pursuaako teillä muovipusseja jossakin vai laitatteko suoraan roskikseen??pursuaa ja käytän roskapusseina
4. Hyväksyisitkö jos muovipussi maksaisi 50c/kpl
kyllä
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kangaskassi on hyvin ekologinen vaihtoehto, mutta sitä pitää käyttää keskimäärin 53 kertaa, jotta se olisi ilmaston kannalta parempi kuin jatkuva muovikassien käyttö. Jos huomioon otetaan myös vesijalanjälki, puuvillakassia olisi käytettävä 324 kertaa muovi- tai paperipussiin nähden.

http://www.uusisuomi.fi/ymparisto/48203-jattiyllatys-ekoteon-tekeekin-muovipussin-ostaja
Minulla on samat kassit olleet käytössä jo osa yli kymmenen vuotta =)
 
1. Ostatko kaupassa aina uuden muovipussin?? Aika harvoin tulee ostettua, tänään joudui ostaa ja voi että teki pahaa...
2. KÄytätkö useamman kerran samaa pussia?? Vain roskapussina
3 Pursuaako teillä muovipusseja jossakin vai laitatteko suoraan roskikseen?? Keittiön alakaapissa muutamia pusseja, käytetään roskapusseina siis
4. Hyväksyisitkö jos muovipussi maksaisi 50c/kpl Muistais varmasti paremmin sen oman kangaskassin ottaa mukaan
 
vinci
1)mulla on yleensä ihan putkikassi jossa varuilta joku ostettu muovikassi lisäkassina.

2)sama kassi kiertää kunnes menee liian reikäseksi ja sillonki se laitetaan vielä roskapussiksi jos ei oo ihan hirmu isoa holea tullu.

3) nykyään on kovn vähissä muovipussit kun on lähes aina ollu toi putkikassi. suoraan roskiin meni roskapussiksi kovin harvoin kun käytin kakkoskassina.

4)ei olis kiva maksaa noin paljoo muovikassista sillon ku unohtuu toi oma kotio... eli en hyväksy.
kuten eräässä jutussa juuri oli niin ei se kangaskassi tai muu ollut lainkaan ekologisempi tehdä....

 
Käytän kangaskassia. Joskus varalla mukana vanha muovikassi. Yks laatikko kyllä pursuaa muovikasseja, pitäs koittaa niitä hiljalleen käyttää ainaki vähemmäksi, roskapusseina.

Minusta ois hyvä, jos muovikassit maksais vaikka euron kipale!

Kangaskassi on muutenki paljo parempi. Mahtuu enempi kuin muovipussiin (ainaki tuoho meijän kassiin joka maksoi 2?), kestää raskaankin painon, ei hajoa terävistä paketin kulmista jne.

Sit täytyy vielä ottaa huomioon se, että sen kassin voi tehä vanhoista materiaaleista, tai vaikka niistä kahvipusseista (jotka muuten menis kaatopaikalle)!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
1)mulla on yleensä ihan putkikassi jossa varuilta joku ostettu muovikassi lisäkassina.

2)sama kassi kiertää kunnes menee liian reikäseksi ja sillonki se laitetaan vielä roskapussiksi jos ei oo ihan hirmu isoa holea tullu.

3) nykyään on kovn vähissä muovipussit kun on lähes aina ollu toi putkikassi. suoraan roskiin meni roskapussiksi kovin harvoin kun käytin kakkoskassina.

4)ei olis kiva maksaa noin paljoo muovikassista sillon ku unohtuu toi oma kotio... eli en hyväksy.
kuten eräässä jutussa juuri oli niin ei se kangaskassi tai muu ollut lainkaan ekologisempi tehdä....
Vähä niinku kertakäyttövaippoja yritetään perustella yhtä ekologisiksi ku kestoja. Mutta onhan se nyt aivan eri asia tehä 1 vuosikausia kestävä kankainen kuin 100 muovista.
 
ja sitten vielä olen huomannu, että monilla on erillaisia reppuja/kasseja joita on vähän joka lähtöön ja sitten ne roikkuu jossain ihan käyttämättömänä.. eli kyllä silloin on ekologisempaa käyttää niitä kangaskasseja/reppuja jos sellaisen omistaa..
 
hipsu
Mä ostan muovi- tai paperikasseja sillon kun kankaiset kauppakassit on jäänyt kotiin.

Pyrin käyttämään kangaskasseja, muovipussit kotiin tulon jälkeen toimittavat roskakassin virkaa.

Ei pursua, käytetään roskakasseina sitä mukaa kun niitä tulee.

Ei haittaisi.
 
1. Ostatko kaupassa aina uuden muovipussin??
2. KÄytätkö useamman kerran samaa pussia??
3 Pursuaako teillä muovipusseja jossakin vai laitatteko suoraan roskikseen??
4. Hyväksyisitkö jos muovipussi maksaisi 50c/kpl


1. En osta. Vain jos on jääny kassi kotiin tai mennyt kauppaan yllättäen eikä ole tullut otettua siksi kassia mukaan.
2. En käytä. Tai no roskikseksi menee, jos on vielä ehjä, kun pääsee kotiin. Harvoin on. Varsinkin lihapaketit viiltää ne kyljet tehokkaasti rikki..
3. Ei pursua. Mulla on semmoinen Ikean muovipussiteline, joka riittää meidän pusseille vallan mainiosti. Roskapussit ostan rullana (tulee halvemmaksi kuin ostaa noita kauppakasseja) ja ne ei paljon tilaa vie.
4. Sama se, en ostaisi yhtää nykyistä useammin (vain tarpeeseen).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Alkuperäinen kirjoittaja vinci:
1)mulla on yleensä ihan putkikassi jossa varuilta joku ostettu muovikassi lisäkassina.

2)sama kassi kiertää kunnes menee liian reikäseksi ja sillonki se laitetaan vielä roskapussiksi jos ei oo ihan hirmu isoa holea tullu.

3) nykyään on kovn vähissä muovipussit kun on lähes aina ollu toi putkikassi. suoraan roskiin meni roskapussiksi kovin harvoin kun käytin kakkoskassina.

4)ei olis kiva maksaa noin paljoo muovikassista sillon ku unohtuu toi oma kotio... eli en hyväksy.
kuten eräässä jutussa juuri oli niin ei se kangaskassi tai muu ollut lainkaan ekologisempi tehdä....
Vähä niinku kertakäyttövaippoja yritetään perustella yhtä ekologisiksi ku kestoja. Mutta onhan se nyt aivan eri asia tehä 1 vuosikausia kestävä kankainen kuin 100 muovista.
näinhän se menee.
lisään vielä että entä jos kassin tekee ite kierrätysmateriaalista?
ai niin mut sitte pitää laskee paljonko sähköö menee ompelukoneeseen ja tietenki mä halun pitää jonkun lampun päällä niin seki pitää laskee. sitte lankojen tuottaminen jos ei tee ite....
 
vieras
Ostan, mutta eivät riitä roskapusseiksi :( Yritän sit haalia kaikki sukulaistenkin muovipussit... Enkä mä ole ikinä edes ajatellut, että nekin maksaa! Eli ei haittaisi, eipä tuo näissä ruuan hinnoissa missään tuntuisi. Kun se sisältö on aina sen vähintäänkin 20 euroa. On siellä sitten mitä vaan :(
 

Yhteistyössä