muroista ja jogurteista

  • Viestiketjun aloittaja suolaa ja sokeria
  • Ensimmäinen viesti
suolaa ja sokeria
Moi! Mitä jogurttia ja muroja syötätte taaperoillenne? Meillä neiti (1v 3kk) tykkää napostella Cheerios-muroja, mutta katsoin juuri että ovat aika suolaisia (1,2%). Entäpä jogurtit? Ne taas ovat oikeita sokeripommeja. Ja jos laittaa luonnonjogurtiin pilttisosetta niin kyllähän niistäkin tulee aika sokerisia, eikö? Pitää varmaan äidin laittaa useammin kiisseliä... :p
 
Valiolla on nykyään valikoimissa vähemmän sokeria sisältäviä jugurtteja (tosin makuvaihtoehtoja taitaa olla vain kaksi...). Tuohon luonnonjugurttiin olen ite laittanu tuoreita tai pakastemarjoja ja sokeria, saa itse vaikutettua sokerin määrään. Muutenkin saa välipaloja vaihdeltua, kun lisää jugurttiin esim maitoa, kaurahiutaleita, korvaa sokerin hunajalla tms. Mielikuvitus peliin! :)
 
duhunu pikana
kyllä meillä on syöty jo pitkän aikaa muroja ja jugurttia (poika 1v4kk).
ja nimenomaan nuita cheerios-muroja ja sitten ihan litran purkista jugurttia.
hyvä iltapala tai välipala meillä onki ollu laittaa muroja jugurttiin :D
 
äitsy77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 11:43 Nina kirjoitti:
Eikös tuon ikäinen saa syödä ihan kaikkea mitä muutkin?

Sokerihan on puhdas luonnontuote :whistle:
Joo, mutta en mä kyllä söis itsekään sokeroituja jugurtteja ja suolaisia muroja. Mä annan myös pojalle luonnonjugurttia ja itsepoimittuja marjoja tai sokeroimattomia soseita. Eikä niihin ole edes tarvinnut lisätä sokeia, kun en ole poikaa makeaan totuttanut. Muroja ei tarvitse kenenkään syödä. Puuro on paljon terveellisempää.
 
Masustamaton jugurtti + hedelmäsose on äärimmäisen hyvä välipala/aamupala/iltapala. Tästä meiän mukelo saa ylimääräistä kalsiumia kun on kovin huono maidon juoja. Ei tarvitse kalkkitablettina antaa, eikä ole ylimääräisiä lisäaineitakaan.
 
meillä ainakin puurox2 päivässä tökkii pahasti pojalla. Syö välillä cheerios muroja tai weetabixiä. Ja välipalaks saattaa syödä jugurttia ja leipää. Ja ihan tavallista jugurttia. Jos lapsi liikkuu normaalisti ja on muuten perusterve, niin en näe syytä miksi sokerit ja suolat pitäisi vetää nolliin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 12:04 äitsy77 kirjoitti:
. Muroja ei tarvitse kenenkään syödä. Puuro on paljon terveellisempää.
Ja loistava välipala..

:LOL: :LOL:

ehkä se 3xpuuro päivässä tökkis teidänkin perheessä..? ;)

Meillä syödään Röllimuroja, ne on vähäsuolaisia. Ihan tavalliseen jugurttin tai joskus viilin kanssa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 11:43 Nina kirjoitti:
Eikös tuon ikäinen saa syödä ihan kaikkea mitä muutkin?

Sokerihan on puhdas luonnontuote :whistle:
Muttakun sitä sokeria ja suolaa on niin joka paikassa, enkä haluais vasta 2-vuotiasta opettaa syömään runsaasti makeaa ja suolaista. Sokeri on pahaksi hampaille ja painolle, suola taas verisuonille ja sydämelle. Kukin taaplaa taas omalla tavallaan, mutta saammehan jakaa toisillemme vinkkejä hieman paremmasta ruokavaliosta?
 
Meillä poika tykkää kun muussaa banaania luonnonjugurtin sekaan ja pikkasen sokeria tai sitte marjoja. Ne Elovenan kauramurot on myös hyviä,niissä on vähän suolaa ja sokeria. Mut kyllä syö myös muita muroja ja silloin tällöin tavallista jugurttia. Puuro maistu siihen 1,5v asti mut nykyään harvemmin syö puuroa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 12:04 äitsy77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 11:43 Nina kirjoitti:
Eikös tuon ikäinen saa syödä ihan kaikkea mitä muutkin?

Sokerihan on puhdas luonnontuote :whistle:
Joo, mutta en mä kyllä söis itsekään sokeroituja jugurtteja ja suolaisia muroja. Mä annan myös pojalle luonnonjugurttia ja itsepoimittuja marjoja tai sokeroimattomia soseita. Eikä niihin ole edes tarvinnut lisätä sokeia, kun en ole poikaa makeaan totuttanut. Muroja ei tarvitse kenenkään syödä. Puuro on paljon terveellisempää.
peesaan. Miksi totuttaa sokeriin, kun niitä voi välttää. Itsekin pidän luonnonjugurtista ja minusta muroissa on liikaa suolaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 16:24 tytön äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 12:04 äitsy77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 11:43 Nina kirjoitti:
Eikös tuon ikäinen saa syödä ihan kaikkea mitä muutkin?

Sokerihan on puhdas luonnontuote :whistle:
Joo, mutta en mä kyllä söis itsekään sokeroituja jugurtteja ja suolaisia muroja. Mä annan myös pojalle luonnonjugurttia ja itsepoimittuja marjoja tai sokeroimattomia soseita. Eikä niihin ole edes tarvinnut lisätä sokeia, kun en ole poikaa makeaan totuttanut. Muroja ei tarvitse kenenkään syödä. Puuro on paljon terveellisempää.
peesaan. Miksi totuttaa sokeriin, kun niitä voi välttää. Itsekin pidän luonnonjugurtista ja minusta muroissa on liikaa suolaa.
minusta silloin ollaan totuttamassa sokeriin tai suolaan jos tenavalle annetaan sokerihuurrettuja muroja, suolakeksejä jne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 17:27 Hay-D kirjoitti:
peesaan. Miksi totuttaa sokeriin, kun niitä voi välttää. Itsekin pidän luonnonjugurtista ja minusta muroissa on liikaa suolaa.

[/quote]

minusta silloin ollaan totuttamassa sokeriin tai suolaan jos tenavalle annetaan sokerihuurrettuja muroja, suolakeksejä jne.

[/quote]

juu en miekään näe että jogurtit ja murot on sokeriin ja suolaan totuttamista.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 16:24 tytön äiti kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 12:04 äitsy77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 11:43 Nina kirjoitti:
Eikös tuon ikäinen saa syödä ihan kaikkea mitä muutkin?

Sokerihan on puhdas luonnontuote :whistle:
Joo, mutta en mä kyllä söis itsekään sokeroituja jugurtteja ja suolaisia muroja. Mä annan myös pojalle luonnonjugurttia ja itsepoimittuja marjoja tai sokeroimattomia soseita. Eikä niihin ole edes tarvinnut lisätä sokeia, kun en ole poikaa makeaan totuttanut. Muroja ei tarvitse kenenkään syödä. Puuro on paljon terveellisempää.
peesaan. Miksi totuttaa sokeriin, kun niitä voi välttää. Itsekin pidän luonnonjugurtista ja minusta muroissa on liikaa suolaa.
mä oon kans edellisten kirjoittajien kanssa samoilla linjoilla. jotkut tykkää, että oon liian tiukkis, mutta siltikin meillä suositaan enempi tuota puuro/viili/maustamaton jogurtti -linjaa. toki pikkulikka välillä saa myös jogurtteja ja niitä vähäsuolaisia muroja, mutta se ei oo läheskään jokapäiväistä. kukin tyylillään :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 21:18 aamuntorkku kirjoitti:
mä oon kans edellisten kirjoittajien kanssa samoilla linjoilla. jotkut tykkää, että oon liian tiukkis, mutta siltikin meillä suositaan enempi tuota puuro/viili/maustamaton jogurtti -linjaa. toki pikkulikka välillä saa myös jogurtteja ja niitä vähäsuolaisia muroja, mutta se ei oo läheskään jokapäiväistä. kukin tyylillään :flower:
No tietty suositaan enemmän luonnollisia tuotteita! Mutta luulen, että monikaan nyt joka päivä jugurttitolkulla lappaa lapsen sisään sokeria tms. Siis kauheen mustavalkoista.. Aina on vaan joko tai. Meillä syödään sekä että. Pari kertaa viikossa viilejä omilla marjoilla ja sitten toisinaan taas kaupan jugurtteja. Oonko nyt hyvä vai huono äiti...!? \|O Eiköhän noi ylläolevat äidit ole samaa mieltä ja suhtautuvat höyryämättä kaupankin jugurtteihin, kuten sinäkin. Puuttuivat taas yli-nipojen kommentteihin! :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 08:20 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.03.2006 klo 21:18 aamuntorkku kirjoitti:
mä oon kans edellisten kirjoittajien kanssa samoilla linjoilla. jotkut tykkää, että oon liian tiukkis, mutta siltikin meillä suositaan enempi tuota puuro/viili/maustamaton jogurtti -linjaa. toki pikkulikka välillä saa myös jogurtteja ja niitä vähäsuolaisia muroja, mutta se ei oo läheskään jokapäiväistä. kukin tyylillään :flower:
No tietty suositaan enemmän luonnollisia tuotteita! Mutta luulen, että monikaan nyt joka päivä jugurttitolkulla lappaa lapsen sisään sokeria tms. Siis kauheen mustavalkoista.. Aina on vaan joko tai. Meillä syödään sekä että. Pari kertaa viikossa viilejä omilla marjoilla ja sitten toisinaan taas kaupan jugurtteja. Oonko nyt hyvä vai huono äiti...!? \|O Eiköhän noi ylläolevat äidit ole samaa mieltä ja suhtautuvat höyryämättä kaupankin jugurtteihin, kuten sinäkin. Puuttuivat taas yli-nipojen kommentteihin! :whistle:
hui, kylläpä tuli tunteella. ei tässä kukaan oo tämän asian perusteella hyvä/huono äiti ;)
 
Meiän jo muutenkin touhukas taapero tulee kyllä ihan ylivilkkaaksi, jos vetää nassuunsa kokonaisen maustetun jugurtin ;) Että mieluummin maustamatonta syödään. Meillä mies on tarkempi ton suolan suhteen, ei itsekään juuri lisäillä mihinkään, kun suvuissa on verisuoni- ja sydäntauteja riittämiin.
 
Miili harmaana
Ei se syöminen saa niin hirveen monimutkaista olla. Meillä taapero syö ihan samaa kun aikuisetkin, kinkusta lähtien. Ei ne lapset niihin myrkyty. Jos on paino-ongelma, niin sit tietty niitä maustamattomia jugurtteja. Mut niinku moni sano niin jokainen tekee niinkun parhaaks näkee.
 
Mä oon ajatellut kokeeks ostaa kans niitä valion uusia vähäsokerisia jogurtteja. Muuten syödään maustamatonta/rasvatonta omilla marjoilla, koska meidän perheessä on tapana niitä käyttää niitä muutenkin.
 

Yhteistyössä