Musta tuli yh-äiti,kuinka pärjään? neuvoja ym..? yh+raskaus?

erottiin nyt miehen kanssa monen viikon mietinnän jälkeen. kauemmin siis mennyt jo huonosti.

yhteistä elämää 10 vuotta takana. lapset 8v,6v,1v ja vauva vielä mahassa.

mies on luvannut kyllä auttaa,mutta silti kaivaa epäluulo ja pelko hätätapauksia kohtaan.
kuten kun synnytys alkaa (keväällä),niin mitäs jos miestä en saa hätään, mihin saan lapset siksi aikaa.. kun sairaalassa voi mennä kauemminkin..
mun kaikki sukulaiset asuu siis tooosi kaukana :(
auttaako joku tällasessa jos puhun varmuudeksi..?

Mites onko kukaan synnyttänyt yksin? mulla on kamalat synnytkset olleet,niin sekin pelottaa kun yksin sinne sit joudun.

häviääkö yksinäisyyden ja haikeuden tunne joskus?
 
siis olen kyllä hyvillä mielin että pärjään ja jaksan muuten.. yksinäisyys on vaan aivan kamalaa..mutta kai sekin ohi menee,,vai? kun on toisen kanssa noin kauan ollut..
ainoo että tällaiset pakolliset ja äkilliset sairastumiset,synnytys pelottaa..
 
kai se voi tulla mukaan,jos vaan lapsenvahti järjestyy. kun viime synnytyskin meni täpärälle että lapsenvahti tuli kauempaa. ja mitäs jos sillä on uus eukko silloin, haluaako kukaan nainen päästää miestään exänsä synnytykseen..kun tällasiakin ihmisiä varmasti on.. kaikkee määkin mietin :)
 
heillä
mitä nuo perhetyöntekijät tekevät?
mitä muita apuja muut ovat saaneet?
Siskoni ja hänen lapsensa saivat tukiperheen,ku lapsilla ei ole mahdollisuutta käydä kovin paljoa isänsä/isän sukulaisten luona.Tukiverkosto olematon ym.
Perhetyöntekijä kävi auttamassa arkiaskareissa,tai ulkoili lasten kanssa..antoi äidille "omaa aikaa" kaupassa käyntiin ja sen sellaiseen.
 

Yhteistyössä