Mustelmaherkkyys

Mulle on kyllä aina tullu suhteellisen helposti kai mustelmia, muistan ainakin aina välillä miettineeni et mistäköhän toiki mustelma on tullu. Nyt joskus kesällä tuli yks vähän isompi mustelma reiteen enkä ollu kyllä varma mistä se oli tullu. Sen jälkeen aloin tutkimaan mun jalkoja ja muuta kroppaa aika hysteerisesti ja oon huomannu että jalkoihin tulee jostain muutamia sellasia sormenpään kokosia mustelmia. Tuntuu että niitä tulee pääasiassa öisin, en toki tiedä kolhitaanko avomiehen kanssa toisiamme kun pienessä sängyssä nukutaan. En tiiä onko niitä aina tullu tollein helposti, en oo aiemmin juurikaan kiinnittänyt jalkoihin huomiota ennen kun aloin niitä paniikissa tutkia tarkkaan. En siis yhtää tiedä, onko ne nyt lisääntynyt vai ei.. Toinen outo juttu ilmenee kesäisin, mulle tulee hyttysen pistoskohtien ympärille tai päälle mustelma! Näitä on tullut jo varmaa 4 kesänä, talvella ei luonnollisesti tule kun ei pure hyttysetkään. Jaloissa on kanssa kauheasti sellasia pieniä katkenneita verisuonia (suonikohjuja?), vai mitä ne nyt on, ikäänkuin sellasia pieniä violetinsinertäviä ohuita viivoja mitä on vanhemmilla ihmisillä. Jalkani näyttävät vanhemman ihmisen jaloilta, itselläni ikää vasta 20 -vuotta. Äitini (50v) jalat näyttävät mielestäni samanlaisilta ja niissä kanssa usein pieniä mustelmia. Myös nenästä on pienestä pitäen vuotanut helposti verta, samoin veljelläni.

Viimeeksi kävin laajoissa verikokeissa joku 5 kk sitten muista syistä eikä silloin ainakaan ollut mitään poikkeavaa missään. Sillon on myös ultrattu mm maksa ja munuaiset. Sain opiskelijaterveyteen ajan noiden mustelmien takia vasta reilun 3 viikon päähän. Siitä kun aloin noita seurailemaan (ja ettimään) on varmaan 3-4 kk. Samoihin aikoihin lopetin e-pillerit. Niskavaivoihin sain kanssa juuri alkukesästä reseptin vähän vahvempaan buranaa, ennen kun oon syönyt pääasiassa pandolia, enkä sitäkään paljon. Olen yrittänyt pitää buranan syönnin 1/viikko mutta joskus on pakko ottaa enemmän. Voisiko sillä olla jotain merkitystä noihin mustelmiin? Mua pelottaa kauheasti että tää on jotain leukemiaa enkä tiedä millä selviän reilut 3 viikkoa ennen lääkäri aikaa.. Mietinkin, että olisinko väkisin repinyt laihasta opiskelijan budjetistani rahat yksityiseen, ihan oman mielenterveyden säilymisenkin kannalta.. Kärsin nimittäin erittäin vahvasta yleisestä sairauspelosta ja olen vuoden aikana sairastanut mielestäni mm. kaikki mahdolliset syövät. Menen ihan hysteeriseksi jos huomaan jonkun oireen joka voisi viitata johonkin syöpään.

Niin ja siis mitään yleisoireita tai muutakaan ei ole noiden mustelmien lisäksi ollut.
 
Viimeksi muokattu:
täällä kohtalotoveri.tuntuu että mustelimia tulee tyhjästä.miesystävä yx päivä leikillään mua pienesti nipisti niin heti tuli siihenki mustelma.mulla punasoluissa ja valkosoluissa jotaki.en muista oliko viitearvojen ala vai yläpuolella ja uskosin mustelmien juontuvan sieltä.
 

Yhteistyössä