mustis äitipuoli

Uusioperhe,8 lasta,miehen 4,mun 2 ja meillä 2 yhteistä.Miehen lapsista 2 jo aikuista mut toiset kaks meillä joka toinen vkonloppu.Ja minä tunnustan olevani mustis näille lapsille heidän isästään!Nämä lapset ovat tyttöjä.Taitaa meikäläisel olla huono itsetunto......Nimimerkillä Olenko ainoa lajissaan? ;)
 
minä myös
minä tunnustan olevani! et ole ainoa.

miehelläni on aikuinen tytär joka on omasta tahdostaan yksinhuoltaja. Meidän pappa se tahtoo "törsätä" näihin naisiin aikamoisia rahasummia, viimex osti heille polkupyörät.
meillä on kaksi yhteistä lasta joten on niitä rahanreikiä meilläkin!
 
"Mukavaa kuulla" että muitakin on.Tunnen itseni joskus ja aika useinki aika pöntöksi.Mua myös ottaa päähän et jos näille ex-lapsille pitää antaa rahaa tai ostaa jotain,vielä elatusmaksujen lisäks.Ku heidän äitinsä pyytää e-maksut vaik pe,monta pvää ennen sovittua maksupvää ja törsää ne omiin menoihinsa!!!Mä kyl tuun toimeen näitten lasten kans,ihan ok niin kauan ku eivät isänsä kans hauskuttele.Ku mä oon se joka komentaa ja käskee,isä pitää hauskaa ja nauraa.Joskus ottaa päähän ku on 6 lasta mun vastuulla!Mites teil,ootteko puhunu asiasta?Vai tuleeko riitaa ja on parempi vaieta?Kyl mun mies on kans mustis mun pojista,varsinki mun esikoisesta 15v.Mut luuletko et myöntää???Toi raha on kyl semmonen juttu et siitä saa riidan aikaa.Ja jos se sun lapsipuoli on hoksannu et sua ottaa päähän niin tekeekö"tahallaan"? :\| :\| Aina on muka jotain tarvetta ja niil lapsilla on helppo vedättää. :/ :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
minä tunnustan olevani! et ole ainoa.

miehelläni on aikuinen tytär joka on omasta tahdostaan yksinhuoltaja. Meidän pappa se tahtoo "törsätä" näihin naisiin aikamoisia rahasummia, viimex osti heille polkupyörät.
meillä on kaksi yhteistä lasta joten on niitä rahanreikiä meilläkin!
Vai että ihan polkupyörät.Eikös pappa saa hemmotella lapsenlastaan ja onko se kirous olla yksinhuoltaja omasta tahdostaan????Ohhoh.Ja kyllä se aikuinen tytärkin kaipaa hemmottelua. meillä ainaki papat ja mummota hemmottelee niin mua kun lapsiakin ja mä taas puolestaan autan aina kun pystyn jossain muissa jutuissa. Ei kait ne pyörät kenenkään taloutta kaada?Mä en sitten voi sietää näitä äiti/isäpuolia joille aina tää raha on sellanen mitä ei saa antaa puolison lapselle. Itekin kärsin tälläsestä isäpuolesta ja jos mulla joskus on mies ni potkut tuli heti perseelle jos rupeaa soittamaan suutaan kun mä laitan lapseni tilille rahaa oli se sitten 7,16 tai 30-vuotias ni se on aina mun lapsi ja piste. ai että kun nyt keitti :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja piuku:
Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
minä tunnustan olevani! et ole ainoa.

miehelläni on aikuinen tytär joka on omasta tahdostaan yksinhuoltaja. Meidän pappa se tahtoo "törsätä" näihin naisiin aikamoisia rahasummia, viimex osti heille polkupyörät.
meillä on kaksi yhteistä lasta joten on niitä rahanreikiä meilläkin!
Vai että ihan polkupyörät.Eikös pappa saa hemmotella lapsenlastaan ja onko se kirous olla yksinhuoltaja omasta tahdostaan????Ohhoh.Ja kyllä se aikuinen tytärkin kaipaa hemmottelua. meillä ainaki papat ja mummota hemmottelee niin mua kun lapsiakin ja mä taas puolestaan autan aina kun pystyn jossain muissa jutuissa. Ei kait ne pyörät kenenkään taloutta kaada?Mä en sitten voi sietää näitä äiti/isäpuolia joille aina tää raha on sellanen mitä ei saa antaa puolison lapselle. Itekin kärsin tälläsestä isäpuolesta ja jos mulla joskus on mies ni potkut tuli heti perseelle jos rupeaa soittamaan suutaan kun mä laitan lapseni tilille rahaa oli se sitten 7,16 tai 30-vuotias ni se on aina mun lapsi ja piste. ai että kun nyt keitti :kieh:
Tähän lisään kans et mistäs sä ny tiedät heidän tilannettaan ny noin et voit mennä arvostelemaan?Et miksi esim. on yh omasta tahdostaan?
Ja hitto polkupyörä voi maksaa monta saaterin sataa euroa,on aika iso raha jos toiselle pitää ostaa pyörä niin voi vaik jäädä vaipat ostamatta.
Ja kun ei sitä rahaa oo aina antaa edes omille tenaville,et ku etälapsi pyytää nii sitä pitää olla nyt ja heti?Ettei vaan tulisi puheita....
:saint: :saint:
 
Alkuperäinen kirjoittaja quattromam:
Alkuperäinen kirjoittaja piuku:
Alkuperäinen kirjoittaja minä myös:
minä tunnustan olevani! et ole ainoa.

miehelläni on aikuinen tytär joka on omasta tahdostaan yksinhuoltaja. Meidän pappa se tahtoo "törsätä" näihin naisiin aikamoisia rahasummia, viimex osti heille polkupyörät.
meillä on kaksi yhteistä lasta joten on niitä rahanreikiä meilläkin!
Vai että ihan polkupyörät.Eikös pappa saa hemmotella lapsenlastaan ja onko se kirous olla yksinhuoltaja omasta tahdostaan????Ohhoh.Ja kyllä se aikuinen tytärkin kaipaa hemmottelua. meillä ainaki papat ja mummota hemmottelee niin mua kun lapsiakin ja mä taas puolestaan autan aina kun pystyn jossain muissa jutuissa. Ei kait ne pyörät kenenkään taloutta kaada?Mä en sitten voi sietää näitä äiti/isäpuolia joille aina tää raha on sellanen mitä ei saa antaa puolison lapselle. Itekin kärsin tälläsestä isäpuolesta ja jos mulla joskus on mies ni potkut tuli heti perseelle jos rupeaa soittamaan suutaan kun mä laitan lapseni tilille rahaa oli se sitten 7,16 tai 30-vuotias ni se on aina mun lapsi ja piste. ai että kun nyt keitti :kieh:
Tähän lisään kans et mistäs sä ny tiedät heidän tilannettaan ny noin et voit mennä arvostelemaan?Et miksi esim. on yh omasta tahdostaan?
Ja hitto polkupyörä voi maksaa monta saaterin sataa euroa,on aika iso raha jos toiselle pitää ostaa pyörä niin voi vaik jäädä vaipat ostamatta.
Ja kun ei sitä rahaa oo aina antaa edes omille tenaville,et ku etälapsi pyytää nii sitä pitää olla nyt ja heti?Ettei vaan tulisi puheita....
:saint: :saint:
Vai monta saaterin sataa,ohhoijaa.Mun lapsille juuri ostin pyörät, maksoivat 65e..ja eiköhän jokainen saa olla yh omasta tahdostaan vaikka siksi, jotta ei rakasta enää miestään tms. mulla on kyllä hyvä syy olla yh, jos näin voi sanoa, kun exällä on alkon kanssa ongelmia, mutta eiköhän jokainen saa tehdä elämällään kuten haluaa...Kyllä kahdella aikuisella on varaa omille lapsille pieniä hankintoja tehdä, vaikka ois tyttömänäkin tai toinen vain töissä. On vaan tehtävä valintoja.Pakko ei ole olla omistusasuntoa jollei ole varaa sitä pitää ja kyllä etälapsen kuuluu olla saman arvoinen muidenki lasten kanssa. Ajatteles itsesi sitten siihen osaan et sulle tulee ero ja sun lasta uusioperhe sorsii...joopa, kyllä varmaan ottais päähän...
 
lisään vielä sellasen jutun, että mua ottaa päähän se, että nykyajan ihmiset ovat niin saaterin itsekkäitä kuten näiltäkin palstoilta sen huomaa. kaikki mikä on iteltä pois on aina pahasta!!!!
 
MIehellä on 2 lasta aiemmasta liitosta, enkä ole mustis heille. Ei lapselle voi olla mustasukkainen !! :headwall:

Jokainen saa olla yh ihan mista syystä haluaa. Yh saa lapsistaan elatusmaksun tai -tuen, eli jos etävanhempi ei pysty tai viitsi huolehtimaan lapsestaan taloudellisesti, yhteiskunta tulee vastaan ja ihan hyvä niin.
Mutta tätä samaa oikeutta ei ole ydinperheen lapsilla. Eikä ns. uusperheen yhteisillä lapsilla.
"Onko pakko asua omistusasunnossa". On. Jos on alkupääomaa, jos on pankille luottoa ja takaajia ja saa asuntolainan, ainakin täällä etelässä ison perheen kannattaa asua omistusasunnossa. Tai aso- tai osaomistus tai vast. asumismuodossa. Vuokrat on ihan törkeet. Etälapset tarvitsee oman tilansa eikä sitä tilaa huomioida asumistukea hakiessa. Ei myöskään etälapsia muutenkaan.
Jos samalla rahalla suunnilleen maksaa vuorkaa ja maksaa omaa asuntoa, kannattaa maksaa omaa, vaikka siin äpankin kanssa naimisissa onkin.

Mutta minä en ymmärrä miksi etävanhemman pitäisi kustantaa etälapsille yhtään mitään, hänhän osallistuu heidän elämiseen maksamalla elatusmaksut. On sitten yh:n eli lähin asia päättää mihin ne rahat käyttää.
 
Ei tää mustis jutska nyt mulle oo mikään ylpeyden aihe,kyl mä sitä ymmärrän hävetä.. :ashamed:
Sehän on tosi typerää kun oikein järjellä ajattelee ja oon huomannu et aikaa myöten se vähenee,ei se oo enää niin "paha" kun on joskus ollut.Mut mä ainakin uskallan sen myöntää!!
Eikä se mustis oo ku jotain olematonta mökötystä joskus,koskaan en oo kieltäny et lapset ei saa tulla meille,se olis tämän avioliiton loppu!!!
Siitä elari asiasta oon samaa mieltä Manna-ryyni sun kans,miks etän pitäis maksaa lapsensa elämisen "kahteen kertaan"?
Mun ex-ukot(mun vanh. pojilla eri isät)ei anna yhtään ylim. rahaa.eikä tulisi mieleen pyytää.Just mun 15v pojan isä tuumas mulle,ku soitin pojan asioista,et mähän maksan sulle et kasvatat pojan!!
Nää elari asiat on niin hankalia,niistä on niin monta mielipidettä kun on maksajaa!!!!Ja saajaa.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Manna-Ryyni:
MIehellä on 2 lasta aiemmasta liitosta, enkä ole mustis heille. Ei lapselle voi olla mustasukkainen !! :headwall:

Jokainen saa olla yh ihan mista syystä haluaa. Yh saa lapsistaan elatusmaksun tai -tuen, eli jos etävanhempi ei pysty tai viitsi huolehtimaan lapsestaan taloudellisesti, yhteiskunta tulee vastaan ja ihan hyvä niin.
Mutta tätä samaa oikeutta ei ole ydinperheen lapsilla. Eikä ns. uusperheen yhteisillä lapsilla.
"Onko pakko asua omistusasunnossa". On. Jos on alkupääomaa, jos on pankille luottoa ja takaajia ja saa asuntolainan, ainakin täällä etelässä ison perheen kannattaa asua omistusasunnossa. Tai aso- tai osaomistus tai vast. asumismuodossa. Vuokrat on ihan törkeet. Etälapset tarvitsee oman tilansa eikä sitä tilaa huomioida asumistukea hakiessa. Ei myöskään etälapsia muutenkaan.
Jos samalla rahalla suunnilleen maksaa vuorkaa ja maksaa omaa asuntoa, kannattaa maksaa omaa, vaikka siin äpankin kanssa naimisissa onkin.

Mutta minä en ymmärrä miksi etävanhemman pitäisi kustantaa etälapsille yhtään mitään, hänhän osallistuu heidän elämiseen maksamalla elatusmaksut. On sitten yh:n eli lähin asia päättää mihin ne rahat käyttää.
Meillä menee pelkästään kuopuksen lääkkeisiin ja lääkärimenoihin se elarisumma kuussa. Ja sun mielestä ei etän kuulu sitten muuta kustantaakkaan? NO onneksi mun exä ei oo noilla linjoilla. Meillä soppareissa lukee elareiden lisäksi, että lääkemenot ja harrastusmenot maksetaan puoliksi.Exä osti tänä kesänä molemmille pojille mönkkärit ja ensi kesänä karting-auton aiko ostaa esikoiselle. Tätä en minä pyytänyt vaan se itse haluaa olla mukana lastensa elämässä ja harrastuksissa.Ja näin sen asian kuuluu mennäkin. Ei mun rahoilla ois noita pelejä ostettukaan. Myös lastenvalvoja oli samalla kannalla näistä asioista eli tottahan toki exä osallistuu lääkemenoihin kun niitä meillä niin paljon on ja noi harrastusjutut me oltiinkin jo valmiiksi sovittu:) Musta tuntuu ettei teistä kovinkaan moni tulis toimeen tälläsen etäisän kanssa jolle lapsen paras on tärkein ja joka luottaa ja tietää, jotta ne elarit mitkä se maksaa menee vain ja ainoastaan lapsille ja joka mielellään ostaa muutakin kun pakolliset lapsilleen. Mä huolehdin ruuat, vaatteet ja joka päiväiset menot (osan omista,osan elarirahoista) ja niin hoidan lapsia 24/7, ramppaan sairaalassa alvariinsa niin jos siellä joku uusi naikkonen tulisi mulle jurpattaan ettei exä saa tuhlata rahojaan lapsiinsa niin kyllä saisi kuulla kunniansa...
 
mun mielestä elarit saa riittää. on toki ok jos etä antaa vaik hieman taskurahaa silloin tällöin mut isommat hankinnat pitäis tehdä elareista. eihän ole etä vanhemman tehtävä maksaa kaikkia kuluja vaan elareiden tarkoitus on kattaa vain hänen osansa, lähivanhempi maksaa tietysti oman osansa. on hyvä muistaa että sellaiset on menot kuin on tulotkin.
ja eihän kaikkea tarvitse ostaa kerralla vaan ne voi jakaa useammalle kuulle. lapsenkin on hyvä oppia ettei kaikkea voi saada ja että mikään ei tule ilmaiseksi.
on toki eriasia jos etävanhempi haluaa osallistua kuluihin enemmän kuin pelkän elarin verran mutta tässäkin tulisi huomioida myös "lähilapset". rahaa tulisi jäädä myös heidän tarpeisiinsa. eihän se ole reilua jos etälapsi saa auton ja lähilapsi vain tikkarin! jos ei osaa kaikkia lapsiaan kohdella suurinpiirtein tasapuolisesti, ei tarvisisi hankkia niitä lisää.

 

Yhteistyössä