mutka selässä?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mies totesi tuossa yks päivä, että mun selässä on mutka. Heti tuossa "niskan ja selän yhtymäkohdassa". Nyt kun koitan kädellä koitella, niin itsekin olen huomaavinani, vaikken tietenkään siitä varma voi olla.

Mistähän se on tullut, tai miksen ole aiemmin ollut siitä tietoinen, kai se olisi joskus koulussa huomattu?
Voiskohan se olla yhteydessä mun päänsärkyihin ja niska ja hartiakipuihin? Mä olen kyllä ihan totaalisen jumissakin, sitä noista kyllä syytän. Vai voisko se jumi jotenkin vaikuttaa tuohon?

Turha siitä kai lääkäriin on lähteä, kun ei varsinaisesti vaivaa eikä sille kuitenkaan mitään tehtäisi.
 
Jonkin sortin mutka siinä kuuluukin olla, mutta eri asia on kuinka suuri..
Kannattaa ottaa asioista selvää vaikkapa internetin ihmemaasta, hakusanaksi voi laittaa vaikkapa selkärankavaivat tai jotain vastaavaa.

Aiheen sivusta:
Itse kävin pari viikkoa sitten eräällä poppamiehellä, joka tunnin käsittelyn aikana sai ihmeitä aikaan, mm. oikaisi jalkojen eripituisuuden ja sen jälkeen ei ole ollut selkäkipuja, ei polvi- eikä lonkkakipuja ja ryhtikin on nykyään parempi. Aikaisemmin podin aika usein noita edellämainittuja ja sen lisäksi päänsärkyä ajoittain. Nyt ei ole päänsärkyäkään ollut pitkään aikaan, mutta en kyllä osaa sanoa onko tämä uusi ryhti vaikuttanut yläkropan kireyksiinkin. Voi olla sattumaakin, ettei juuri nyt ole ollut päänsärkyjä.

Itse aloitin tutkimusurakkani ensin googlesta, hakusanalla si-nivel ja myöhemmin löysin www.tasapainopiste.fi -sivut, joilla oli paljon hyvää asiaa.
 
vieras
Mulla on pulmia rintarangassa ja lievä skolioosi. Sinä kohdassa, jossa ranka tekee normaalia isomman mutkan se uloin nikama tulee enemmän esiin kuin pitäisi. Voisiko olla tällaisesta kyse?
 
ap
mun mielestä mulla on aina ollut aika hyvä ryhti, eikä selän alueella ole kipuja ollut kun raskaana ollessa.

tää mutka on sivullepäin, eli selkärankaa kun lähtee seuraamaan, se kääntyy tuossa niskassa vasemmalle.
 
Hmm... vaikea sanoa asioista ilman, että näkee, mutta skolioosihan voi olla peräisin lantion "virheasennosta".. Se poppamies millä minä kävin, teki tosiaan tunnin hoitosession joka perustui lähinnä venyttelyihin ja mihin lie ihmeliikkeisiin, mutta kyllä se rangankin kävi läpi ja mulla ainakin rusahteli sieltä täältä lantiosta ihan ylimpään niskanikamaan asti.
(Ympäripyöreää liirumlaarumia taas)
 
..
Tommoisesta kai usein kyse. Huonot työasennot ja heikot lihakset ja ryhti aiheuttaa.
http://www.google.fi/images?hl=fi&q=forward+head+posture&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi&gbv=1&ei=_Cg_TMGMJ4OB4Qaa5_2_Cg
 
..
Ja pakko vielä sanoa, että oikea osoite vaivojen, siis jos niitä on, valittamiseen on fysiatri. Terveyskeskuslääkäreiltä ja kaiken maailman hierojilta ja jumppareilta saa useimmiten vaan epäpätevää tietoa.
 
Fyssarit, hierojat, kiropraktikot ja lekurit yritti tuota minunkin selkää hoitaa, mutta kun mitään pidempiaikaista apua tullut niin aloin tutkimaan näitä poppamiehiä. Yhdellä kävin 3 vuotta sitten, mutta 3 hoitokerran jälkeen tilanne oli sama kuin muidenkin kanssa, ja seurauksena luovutus ja tyytyminen siihen, että paikat on paskana.
No, tänä vuonna sitten rouvalla hajos selkä ja se meni tuolle poppamiehelle, minkä luona minäkin kävi ja ajattelin sitten, että jospa menen itsekin pitkästä aikaa.
Ihmetys oli vallan suuri kun tällä kertaa tuli helpotus vaivoihin.

Tähän tavalliseen lekurimeininkiin, jossa hoidetaan vain oireita, eikä sitä syytä, olen kyllästynyt ihan täysin. Pitäkööt tunkkinsa.
 
kipuilija
Alkuperäinen kirjoittaja poro78:
Fyssarit, hierojat, kiropraktikot ja lekurit yritti tuota minunkin selkää hoitaa, mutta kun mitään pidempiaikaista apua tullut niin aloin tutkimaan näitä poppamiehiä. Yhdellä kävin 3 vuotta sitten, mutta 3 hoitokerran jälkeen tilanne oli sama kuin muidenkin kanssa, ja seurauksena luovutus ja tyytyminen siihen, että paikat on paskana.
No, tänä vuonna sitten rouvalla hajos selkä ja se meni tuolle poppamiehelle, minkä luona minäkin kävi ja ajattelin sitten, että jospa menen itsekin pitkästä aikaa.
Ihmetys oli vallan suuri kun tällä kertaa tuli helpotus vaivoihin.

Tähän tavalliseen lekurimeininkiin, jossa hoidetaan vain oireita, eikä sitä syytä, olen kyllästynyt ihan täysin. Pitäkööt tunkkinsa.
Turusko kävit? Itse olin viikko sitten, mutta kaikkia kipuja ei poistanut.
 
Juu, Turussapa hyvinkin. Itsellä toimi hyvin, vaimo kävi kans, mutta sillä on yhä jotain pientä häikkää. Aikoi kuitenkin käydä vielä uudestaan kun auttoi alkutilanteeseen verrattuna aika paljon.
 
vieras
ei se mutka niin haittaa, vaan sen aiheuttamat oireet... Ja jos itse kokeilet omalla kädelläsi selkärankaa, niin se taipuu juuri sen käden noston vuoksi vähän kaarelle niskan ja rintarangan ylimenoalueesta.
 

Yhteistyössä