Muutamme pois Suomesta, PYSYVÄSTI!

  • Viestiketjun aloittaja Helpotus
  • Ensimmäinen viesti
Uskomattomia
[QUOTE="hepokatti";27099348]Tämä on se terveempi ja fiksun tapa asioita ajatella ja ymmärtää. Eli että yksikään maa tässä maailmassa ei ole mikään onnela. Jokaisessa puolensa. Yksi maa sopii toiselle, toinen toiselle jne.

Ap tapa ilmaista asiaa on minusta äärimmäisen "vähännähnyt". Siksi hyvä että häntä on tässä ketjussa kurmoootettu. Josko vaikka kasvaisi aikuisemaksi "paskamaa" -ideologiastaan[/QUOTE]

Ootte te aikuiset ihmiset ihmeellisiä! Se, että ap pitää Suomea paskamaana on hänen mielipiteensä, eikä sen takia pitäis ketään kurmoottaa. Sama asia on, jos sinä et tykkää puurosta, vaan tahdot leipää, niin ei suakaan kukaan tuu valistaan sillä, miten puurossa on sekä hyvät, että huonot puolet! Eiköhän ap oo tehny ihan itse oman päätöksensä muuttaa ja mun mielestä toi "paskalandia" ilmaus ei tarkota mitään muuta kun sitä, että ap on kyllästyny johonkin täällä maassa. Ihmisiin? Byrokratiaan? Säähän? Ihan mihin vaan. Mun mielestä tässä olis jollakin muulla kasvunpaikka, kun aplla.

Ja ap:lle, TERVEMENOO JA TSEMPPIÄ UUSIIN HAASTEISIIN!
 
"vieras"
Tunnen monia, jotka asuvat Espanjassa, ja kun heidän puheitaan olen kuunnellut, niin olen ajatellut, että kyllä meillä on Suomessa asiat hyvin. Mutta onnea muuttoon. Itselleni riittää lomailu kyseisessä maassa.
 
Mihin päin Espanjaa ap on menossa?

Me muutettiin pois Suomesta pari vuotta sitten. Sukulaisia on tietysti vähän ikävä ja saunaa ja salmiakkia, muta muuten mulla ei kyllä ole mitään hinkua palata Suomeen :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27099998]Tunnen monia, jotka asuvat Espanjassa, ja kun heidän puheitaan olen kuunnellut, niin olen ajatellut, että kyllä meillä on Suomessa asiat hyvin. Mutta onnea muuttoon. Itselleni riittää lomailu kyseisessä maassa.[/QUOTE]

Miksi niin moni ajattelee että se on rahasta kiinni missä on onnellinen? Suomesta puuttuu sisältö, elämä. On vain pitkät talvet ja jurot ihmiset. Sitä on vaikea ymmärtää jos ei ole maailmalla ollut eikä tunne hyvin muita kuin suomalaisia, mutta näin se on. Itse lähden vaikka nälkäpalkalla pois täältä, enkä myöskään takaisin aio tulla kun joskus pois pääsen.
 
"vieras"
Jotenkin kuulostaa lapselliselta teiniltä joka on saanut duunipaikan suomalaisen puhelinmyyntifirman listoilta... Henkselit paukkuen Espanjaan ja maitojunalla takaisin.

Näitä on nähty ennenkin...
Trafihan viimeksi ulkoisti puhelinpalvelunsa ja sitä aletaan harjoittamaan Espanjasta käsin. Ei kai sellaisesta duunista montaa satasta kuukaudessa makseta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27100102]Miksi niin moni ajattelee että se on rahasta kiinni missä on onnellinen? Suomesta puuttuu sisältö, elämä. On vain pitkät talvet ja jurot ihmiset. Sitä on vaikea ymmärtää jos ei ole maailmalla ollut eikä tunne hyvin muita kuin suomalaisia, mutta näin se on. Itse lähden vaikka nälkäpalkalla pois täältä, enkä myöskään takaisin aio tulla kun joskus pois pääsen.[/QUOTE]

Jos sä et löydä elämällesi sisltöä Suomesta, et sä sitä löydä Espanjastakaan, koska itseäsi sä et pääse karkuun.
 
"hepokatti"
Ootte te aikuiset ihmiset ihmeellisiä! Se, että ap pitää Suomea paskamaana on hänen mielipiteensä, eikä sen takia pitäis ketään kurmoottaa. Sama asia on, jos sinä et tykkää puurosta, vaan tahdot leipää, niin ei suakaan kukaan tuu valistaan sillä, miten puurossa on sekä hyvät, että huonot puolet! Eiköhän ap oo tehny ihan itse oman päätöksensä muuttaa ja mun mielestä toi "paskalandia" ilmaus ei tarkota mitään muuta kun sitä, että ap on kyllästyny johonkin täällä maassa. Ihmisiin? Byrokratiaan? Säähän? Ihan mihin vaan. Mun mielestä tässä olis jollakin muulla kasvunpaikka, kun aplla.

Ja ap:lle, TERVEMENOO JA TSEMPPIÄ UUSIIN HAASTEISIIN!
No olen sen verran aikuinen etten huuda ääneen PASKAA puuroo. PASKAA leipää. Voin vaan sanoa että ihan ok ruokaa, ei maistu mulle.

Kakarat on kakaroita. Agstisia ja uhoavia.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27100146]Jos sä et löydä elämällesi sisltöä Suomesta, et sä sitä löydä Espanjastakaan, koska itseäsi sä et pääse karkuun.[/QUOTE]

No ei se vaan noin mene. Tietysti tajuan että asenteesta se on kiinni löytääkö suomesta sisältöä, mutta ei vaan kiinnosta löytää sitä täältä. Jos kuitenkin päätän rakastaa espanjaa niin silloinhan asenteeni on kohdillaan ja löydän sen sisällön sieltä vastoinkäymisistä huolimatta.
 
"hennas"
[QUOTE="vieras";27100102]Miksi niin moni ajattelee että se on rahasta kiinni missä on onnellinen? Suomesta puuttuu sisältö, elämä. On vain pitkät talvet ja jurot ihmiset. Sitä on vaikea ymmärtää jos ei ole maailmalla ollut eikä tunne hyvin muita kuin suomalaisia, mutta näin se on. Itse lähden vaikka nälkäpalkalla pois täältä, enkä myöskään takaisin aio tulla kun joskus pois pääsen.[/QUOTE]

Tuolla joku jo kommentoikin sinulle hyvin. Jos et osaa tehdä elämääsi sisältöä niin ei se autuus löydy muualta yhtään sen paremmin. Valitan.

Suomessa kyllä ollaan ehkä juroja. Jaha tutustuu kunnolla seuraavaan kultuuriin... TOSIN ap:han kuulosti muuttavan keskelle Suomalaista kommuunia Espanjassa. Joten miten muka pääsee karkuun suomalaisuutta ;) ?

Minä asun tälläkin hetkellä ulkomailla ja olen jo asunut monen monituisessa maassa. Jokaisesta maasta löytyy ne ärsyttävät ihmiset. Tässä maassa vituttaa kun kaikkesta pitää nostaa kamala, tunteiden purkaus, metakka. Seisot sitten jonossa tai yrität liikkua liikenteessä. Aina huudetaan tai torvet soi. Okei, kiva kun ilmaisee tunteita. Mutta tuo kohuhkaus kaikesta... juu, ei ole mun juttu ja nään punaista.
 
"jaahas"
Taas hyökätään sellaisen kimppuun, joka USKALTAA ELÄÄ!

Käsi sydämmellä; kuinka moni teistä ei haluaisi kokeilla jotain uutta, esim uutta asuinpaikkaa, jos lääkäri kertoisi että vajaa vuosi elinaikaa jäljellä??? Vaii istuisitteko mielellänne perse jäässä bussipysäkillä sen viimeisenkin talven?
Jotkut ei siinäkään vaihteessa uskaltaisi kokeilla mitään uutta.
 
[QUOTE="jaahas";27100508]Taas hyökätään sellaisen kimppuun, joka USKALTAA ELÄÄ!

Käsi sydämmellä; kuinka moni teistä ei haluaisi kokeilla jotain uutta, esim uutta asuinpaikkaa, jos lääkäri kertoisi että vajaa vuosi elinaikaa jäljellä??? Vaii istuisitteko mielellänne perse jäässä bussipysäkillä sen viimeisenkin talven?
Jotkut ei siinäkään vaihteessa uskaltaisi kokeilla mitään uutta.[/QUOTE]

Miksi ihmiset niin vihaavat talvea ja pimeyttä? Mä varmaan suuntaisin jonnekin pohjoiseen jäämeren rannalle... Tai sitten nauttisin viimeisistä hetkistäni kotona perheen kanssa.. Suorastaan hengittäisin kotikaupunkiani ja yrittäisin tarttua jokaiseen taloon puuhun katuun :)
 
"vieras"
Miksi ihmiset niin vihaavat talvea ja pimeyttä? Mä varmaan suuntaisin jonnekin pohjoiseen jäämeren rannalle... Tai sitten nauttisin viimeisistä hetkistäni kotona perheen kanssa.. Suorastaan hengittäisin kotikaupunkiani ja yrittäisin tarttua jokaiseen taloon puuhun katuun :)
Ihmiset ovat erilaisia. Jokaisella kai siihen oikeus. Vihata sitä mitä vihaa, vaikkapa säätä. Totuus on että jos on yhtään matkustellut ja nähnyt vähän muutakin kuin tämän lottovoitto-Suamen, alkaa tajuamaan hitaasti mutta varmasti, että Suomen sää on sieltä jostain syvältä. Jotkut katsos pitää valosta, auringon lämmöstä. Mitä pahaa siinä on?
Ja miksi aina ollaan kateellisia sille joka ajattelee vähäsen erilailla?
Siinä miettimistä teille haukkujille?
 
  • Tykkää
Reactions: *hubba*
Mäkin voisin muuttaa.

Mutten pysyvästi, en ainakaan usko.

Ja arvostan Suomen koululaitosta, päiväkoteja, terveydenhuoltoa, turvallisuutta jne sen verran korkealle, että ihan rehellisesti sanottuna tuskin muutan yhtikäs mihinkään (paitsi ehkä Hollantiin). Tai no joo, jos voitan lotossa pääpotin niin muuttaisin ehkä Turkkiin ainakin osaksi vuotta.

Kyl mää nii pal kauhiast vaa Suamest tykkään.
 
  • Tykkää
Reactions: Marakatti
Kepsis
Mäkin voisin muuttaa.

Mutten pysyvästi, en ainakaan usko.

Ja arvostan Suomen koululaitosta, päiväkoteja, terveydenhuoltoa, turvallisuutta jne sen verran korkealle, että ihan rehellisesti sanottuna tuskin muutan yhtikäs mihinkään (paitsi ehkä Hollantiin). Tai no joo, jos voitan lotossa pääpotin niin muuttaisin ehkä Turkkiin ainakin osaksi vuotta.

Kyl mää nii pal kauhiast vaa Suamest tykkään.
oikeastihan sää oot suomessa vaan siks ku ukkos pakottaa sun oleen ja pitään sille paikkaa maassa että se saa sosiaalietuuksia jne...
 
Oikeastaan kyllähän sitä ihmisten lisäksi kaipaa muitakin juttuja. Aina välillä huomaa tuhahtavansa että tämäkin homma hoituisi Suomessa paremmin. Mutta siltikin kokonaisuutena viihdyn Ruotsissa paremmin ja jollain lailla olen alkanut viime vuosina tuntea tämän uudella lailla kodikseni.

Joku kaukokaipuu elää ja haluaisin muuttaa joksikin vuodeksi jonnekin muualle, kauemmas. Sieltä sitten palaisin varmaan Ruotsiin kotiin. Muuten Tanska houkuttelisi jos vaan lapset olisi terveitä ja saisin valettua itseeni uskoa että pystyisin oppimaan tuon kielen... :D. Realistisesti taitavat kuitenkin Suomi ja Ruotsi olla meille noita ainoita vaihtoehtoja. Ehkä myös Norja mutta jotenkaan se ei houkuttele.
 
Minäpä olen ihan sammaamieltä!
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27098186:
Kun asenne on tuollainen, niin rohkenen epäillä, että parin vuoden "kuherruskuukauden" jälkeen se uusikin kotimaa alkaa vaikuttaa samanlaiselta "paskalandialta". Itse se elämä on itselleen tehtävä, asuipa sitten missä tahansa.

Onnittelut kuitenkin uusista tuulista ja uusista töistä!
On tää viksu kaveri, tää Isämies!
 
Minäkin aion muuttaa ulkomaille jossain vaiheessa, muttei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että Suomi olisi jotenkin huono. Tuntuu siltä, että on jollain tapaa muotia "vihata" Suomea ja haukkua kaikkea suomalaisuutta.

Monessa maissa ihan perusasiat ovat jo retuperällä. Minä mm. olin ulkomailla sellaisessa paikassa töissä, jossa oli orjapalkka ja kaiken lisäksi sekin maksettiin epärehellisesti ja aina välillä oli huomauttamista niissä summissa. Ihan inhottaa näin jälkikäteen, että tuli niinkin pitkä aika vietettyä siellä. Muuta ihanaa siellä ei ollut kuin minulle sopiva lämmin ilmasto. Tosin oli aivan liian tuulista usein, se tuuli jotain järkyttävää ja paikka, jossa asuin oli aivan kamala, pieni, jossa ei mitään tekemistä. Mutta sitä lämpöä on ikävä. Haluaisin asua lämpimässä maassa.

Muuten siinäkin maassa, jossa asuin, voisi olla ihan kiva asua, jos olisi kunnon palkka ja isompi paikka, jossa asua. Siellä tosin palkkataso oli noin puolet Suomen tasosta jos sitäkään ja kuitenkin ihan Euroopan maasta oli kyse.
 
Helpotus
Oompas saanu jänniä kommentteja. Esim. siitä, kuinka en osaa arvostaa Suomea. Kun terveys on mitä on ja espanjassa on yksinkertasesti PALJON helpompi olla, niin kyllä, kyllä pidän sillon Suomea sateineen, kylmine keleineen ja pakkasineen paskalandiana. Kertaakaan en oo antanu sitä ilmi, että miks en tykkää olla täällä, mutta harvinaisen monelle se näytti silti olevan itsestään selvää. Ja sit tääl viel kinastellaan siitä, että kuka on aikuinen ja kuka ei. Hohhoh..
 

Yhteistyössä