Muuttiko sikainfluenssarokote tapaus suhtautumistasi muihin rokotteisiin tai rokottamattomiin?

Omia lapsiani ei ole rokotettu laisinkaan ja suurin osa on sitä aina kritisoinut. Ihmisiä on haukuttu hörhöiksi, jos ovat maininneet, että lääkefirmat tekevät bisnestä (katsokaas, onhan sekin kätevää, jos ihmiset sairastuvat lisää, saadaan lisää lääkkeitä myyntiin..)

Oma näkemykseni (rokotusten kannatus) kääntyi v. 2006 esikoisen syntyessä, kun Calmette yhtäkkiä poistettiin rokotusohjelmasta, vaikka sen tärkeyttä oli korostettu siihen asti. Siihen asti - en ollut kertaakaan lukenut rokotteista mitään muuta kuin sen, mitä hoitoalalla koulussa opetettiin ja julkisesti korostettiin ja luotin sokeana siihen tietoon. Mietin, onko joillekin käynyt sikainfluenssarokotuksen myötä samalla tavoin, että alkaisi miettiä muitten rokotusten tarvetta/mahdollisia tutkimattomiakin sivuvaikutuksia (esim. rokotetuissa maissa esiintyvät sairaudet ja sellaiset sairaudet joita ei aiemmin ole esiintynyt ja joitten syitä ei tiedetä )?
 
ei
lapset saa ne rokotteet mitä nlassa annetaan. no rotaa vastaan ja näitä kausi influenssa tai possua vastaan ei ole rokotettu eikä tulla rokottamaan. mutta se kanta on ollut jo aikaisemminkin.
 
vieras
Ei ole. Edelleen aion pitää omat rokotukseni ajan tasalla ja rokotuttaa lapseni tulevaisuudessa. Rokotusten ansiosta meillä on kadonneet monet vakavat sairaudet. Ihmiset vaan unohtaa sen tässä terveessä maailmassa. Jos me lopetetaan kaikkien rokottaminen niin en edes halua ajatella mitä sairauksia saadaan riesaksi... isorokko, polio....

Ei kai se lapsenne nyt sairastu kun muut on rokotettu ja hän menee vapaamatkustajana rinnalla. Ei siinäkään mitään, niin kauan kun kaikki ei niin ajattele.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole. Edelleen aion pitää omat rokotukseni ajan tasalla ja rokotuttaa lapseni tulevaisuudessa. Rokotusten ansiosta meillä on kadonneet monet vakavat sairaudet. Ihmiset vaan unohtaa sen tässä terveessä maailmassa. Jos me lopetetaan kaikkien rokottaminen niin en edes halua ajatella mitä sairauksia saadaan riesaksi... isorokko, polio....

Ei kai se lapsenne nyt sairastu kun muut on rokotettu ja hän menee vapaamatkustajana
rinnalla. Ei siinäkään mitään, niin kauan kun kaikki ei niin ajattele.
Sinun kannattaisi todellakin ottaa asioista selvää, mutta tuolla asenteella se lienee mahdotonta.
 
ei
ole muuttanut. Ja en ottanut todellakaan nöffipiikkiä. Nyt harkitsen tuota pneumokokki ja aivokalvontulehdusta ehkäsevä rokotetta lapselle mutta ensin täytyy ottaa selvää siitä enempi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei ole. Edelleen aion pitää omat rokotukseni ajan tasalla ja rokotuttaa lapseni tulevaisuudessa. Rokotusten ansiosta meillä on kadonneet monet vakavat sairaudet. Ihmiset vaan unohtaa sen tässä terveessä maailmassa. Jos me lopetetaan kaikkien rokottaminen niin en edes halua ajatella mitä sairauksia saadaan riesaksi... isorokko, polio....

Ei kai se lapsenne nyt sairastu kun muut on rokotettu ja hän menee vapaamatkustajana
rinnalla. Ei siinäkään mitään, niin kauan kun kaikki ei niin ajattele.
Sinun kannattaisi todellakin ottaa asioista selvää, mutta tuolla asenteella se lienee mahdotonta.
perustelut?
 
KS
Ei oikeastaan. Lapsi ei saanut possupiikkiä, kausirokotteita eikä rotarokotetta. Muut ohjelman rokotteet hän on saanut.

Nyt on tulossa parin kuukauden päästä MPR-rokote, ja olen jo tässä pitkään pohtinut, miten sen kanssa tehdään. Luultavasti ainakin siirretään myöhemmälle iälle.
 
Kohta kolmen äiti
Ei muuta kantaani. En ole lapsiani antanut rokotuttaa aiemmin, enkä anna jatkossakaan ennen kuin hyödyt selkeästi ylittävät haitat.
Meillä siis taustalla vakava rokotehaitta esikoiselle ja sen myötä jouduin asioita laajemmin selvittämään.
 
On muuttanut, että nyt otan selvää jokaisesta rokotteesta mitä tarjotaan tarjottimella lapsille. Minullekin kaikki lasten rokotteet ovat olleet itsestäänselviä, enkä ole niistä kovinkaan tietoinen. Mm. mietin että oliko järkeä ottaa rotarokote, joka annettiin niin itsestäänselvästi vauvalle.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Oma näkemykseni (rokotusten kannatus) kääntyi v. 2006 esikoisen syntyessä, kun Calmette yhtäkkiä poistettiin rokotusohjelmasta, vaikka sen tärkeyttä oli korostettu siihen asti.
Tiedätkö muuten miksi se poistettiin?
 
tm
mun mielipidettä muutti. mä luotin siihen ettei oman maan kansalaisille valehdeltaisi tollasessa asiassa, ja otin lapselle piikin. arvaa kaduttaako nyt ?
meille ei tule enää yhtäkään ylimääräistä rokotetta ja tulevatkin mietin otanko vai en.
en voi uskoa, että oikeesti suomen kansalle valehdeltiin niin pahasti päin näköä.
 
oi
Minun asennettani ylimääräisiin rokotteisiin muutti jo aikanaan kuopukselle annettu influenssa rokotus. Sen jälkeen lapsi sairastui infl-a:han ja on ollut paphin tauti mikä lapsella on koskaan ollut Sikapiikkiä kohtaan oli kamalat ennakkoluulot ja vaisto sanoi että älä ota. Meidän perheestä ei kukaan saanut piikkiä.
Toivotaan että ihmiset tämän tapauksen jälkeen uskaltavat kyseenalaistaa virkavallan sanaa eivätkä ota sitä jumalan sanana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tm:
mun mielipidettä muutti. mä luotin siihen ettei oman maan kansalaisille valehdeltaisi tollasessa asiassa, ja otin lapselle piikin. arvaa kaduttaako nyt ?
meille ei tule enää yhtäkään ylimääräistä rokotetta ja tulevatkin mietin otanko vai en.
en voi uskoa, että oikeesti suomen kansalle valehdeltiin niin pahasti päin näköä.
niin miten valehdeltiin?
 
äitikkä
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Oma näkemykseni (rokotusten kannatus) kääntyi v. 2006 esikoisen syntyessä, kun Calmette yhtäkkiä poistettiin rokotusohjelmasta, vaikka sen tärkeyttä oli korostettu siihen asti.
Tiedätkö muuten miksi se poistettiin?
Siksi että tubi on saatu niin hyvin kitkettyä pois, on sula harvinaisuus enää. Ja kiitos rokotusten tuo ikävä tauti on siellä harvinaisten listalla.

Riskiryhmässä olevat rokotetaan edelleen mutta normaalisti ei.
 
ei ole muuttanut. en usko itse sikapiikin/taudin yksin aiheuttaneen narkolepsiaa vaan esim. ihmisen kudostyyppi on ollut samanlainen kun narkolepsia potilailla 90% on. Sikapiikki on laukaissut sen mutta yksistään se ei sitä ole aiheuttanut
 

Yhteistyössä