myöhäinen plussa

kääkkis
Ciba: Kyllä vain =) Tämä oli sitä mieltä, että on kyllä on odoteltu ihan tarpeeksi ja sain Terolut-reseptin. Otan niitä nyt 3:n kk:n kuurin ja tueksi antoi jotain homeopaattista lääkettä. Sanoi, että jos en syksyyn mennessä ole raskaana, niin sitten taas siellä käymään ja katsotaan uudelleen. Ultrasi kohdun, jossa limakalvo oli hyvä. Samoin munasarjat olivat kunnossa ja runsaasti oli munasoluja tarjolla, mutta ei yhtäkään liikkeellä. Toivon siis kovasti heti heinäkuun jälkeen plussaa =)

Tsemppiä :flower: Hyvä että olet saanut jo pyörät pyörimään ja toivottavasti plussaat pian :heart: Tästä kierrosta se ei varmaan onnistu, mutta sitten seuraavasta ;)
 
On tämä kummallista ja hermoja raastavaa...

lämmöt edelleen koholla, naama kukkii lisää, kn kova ja ylhäällä, paleltaa, väsyttää, ruokaa ei tee mieli ja testi edelleen nega..... menossa nyt kp 33/27-29...

On niin raskautunu olo! ei sitä voi muuten selittää... täytynee pirautella lääkärille ettei taas oo mitään ikäviä yllätyksiä. Jos ei oo kyse raskaudesta ni kyl nyt joku hormoni vetää häränpyllyä.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kryss:
On tämä kummallista ja hermoja raastavaa...

lämmöt edelleen koholla, naama kukkii lisää, kn kova ja ylhäällä, paleltaa, väsyttää, ruokaa ei tee mieli ja testi edelleen nega..... menossa nyt kp 33/27-29...

On niin raskautunu olo! ei sitä voi muuten selittää... täytynee pirautella lääkärille ettei taas oo mitään ikäviä yllätyksiä. Jos ei oo kyse raskaudesta ni kyl nyt joku hormoni vetää häränpyllyä.....

aivan sama tilanne, myös täällä...
huomenna verikokeiden tulokset tulee ja saa jotain selvyyttä :)

 
Ehdin jo kirjoitella kysymystäni omaksi ketjukseen, mutta nyt löysinkin tämän myöhään plussanneiden ketjun!

Kysymykseni oli se, että vissiin on mahdollista plussata myöhään, vaikka raskaustuntemukset olisivat alkuraskaudessa suhteellisen vahvatkin? Ainakin sillä lailla on ilmeisesti joillekuille käynyt? Äkkiseltään tuntuisi asia menevän niin, että jos hormonipitoisuudet ovat alussa alhaiset -> oireetkaan eivät olisi voimakkaat. Ts. sellaiset voisivat plussata myöhemmin, joilla ei olisi kovin vahvoja tuntemuksia raskaudesta alussa. Mutta ehkä asia voi olla niinkin, kuten tässä ketjussa spekuloitiin, että kenties hormonia on veressä yllin kyllin, eikä se vain jostain syystä erity virtsaan?

Asia siis askarruttaa minua siksi, että mulla on kuukautiset vasta päivän myöhässä, mutta raskaustuntemukset ovat olleet todella vahvat. Testissä tuli kuitenkin selkeä nega. Muissa ketjuissa moni tuntuu plussailleen hirmu aikaisin, jo paljon ennen kuukautisia, ja nyt meinasi usko aivan loppua, että onko peli nyt selvä. Tiedän toki, että pitäisi vain kärsivällisesti odottaa vaikkapa viikko, mutta kun sille viikolle osuu kaikenlaista ohjelmaa mitä olisi hyvä vähän pohdiskella ja suunnitella tämän mahdollisen raskaudenkin kannalta. Ja muutenkin on niin hankalaa odottaa. Arveluttaa vain, että jos tuntemukset ovat vahvat, niin eikö jo kuukautisten alkamispäivänä olisi pitänyt tulla edes jotain näkyviin testiin...

En olisi arvannut, että tämän asian odottaminen olisi ollut NÄIN vaikeaa. Ehkä hankalinta on se, ettei enää tiedä, voiko yhtään luottaa omiin aisteihinsa vaiko ei. Moni on todennut, että raskausoireita on helppo kuvitellakin, ja tietysti näin onkin. Mulla on kuitenkin usein myös päinvastaista ongelmaa, eli en millään osaa uskoa omia tuntemuksiani, jos joku (tai tässä tapauksessa testipuikko) muuta väittää. Kerran olin esimerkiksi tulossa aika pahasti sairaaksi ja tunsin sen olossani kyllä, mutta sitten sattui kohdalle törppö lääkäri, joka ei lähettänyt jatkotutkimuksiin, sanoi vain ettei tuo voi noin pahalta tuntua. Ja kas vain, oireeni "hävisivät" heti paikalla: en uskaltanut enää luottaa omiin tuntemuksiini, kun kerran lääkäri muuta sanoi. Tauti kyllä sitten paheni, oireet tulivat takaisin ja sain oikean diagnoosin, joten en kuvitellut oireitani. Oli jännää, kuinka ne kuitenkin menivät joksikin aikaa tykkänään pois, kun mieli sai käskyn blokata ne tietoisuudesta.

Nyt on samantyyppinen olo: mulla oli vaikka mitä ihan selviä oireita, mutta negatiivisen testin jälkeen aloin epäillä heti omia aistejani ja nyt en tiedä mitä uskoa. Toisaalta tuntuu siltä, että enhän minä voinut kaikkea keksiä. Toisaalta kun näin negatiivisen testituloksen, niin raskausoireet ovat tiessään. Ei kyllä ole kuitenkaan alkuunkaan sellainen olo, kuin kuukautiset olisivat lähelläkään.

Anteeksi, että vuodatan näin pitkään ja siunailen kun kuukautiset ovat vasta päivän myöhässä. Täällä on kuitenkin sellaisiakin, joilla kuukautiset ovat olleet myöhässä monta viikkoa...! Tämä on aika itsekästä valitusta. Kuten sanottua, en kuitenkaan arvannut, että epävarmuus olisi näin hankalaa tässä asiassa. Pitäisi vain odottaa ainakin viikko ja testata sitten, mutta eksyn vain lukemaan niitä ketjuja, joissa on plussattu 9dpo ja rupean miettimään, että minulla ei ole MITÄÄN toivoa enää...
 
kapybara me jokainen nainen ollaan omanlaisiamme ja HCG nousee myös eri tavoin.
Äskettäin meidänhin pinossa, raskaus näkyi vasta eräällä "kuumeilijalla" dpo18:heart:
..itsellänihin dpo14..

Alkio kiinnittyy hedelmöittymisestä välillä: 6-12vrk ja testissä näkyy n. 3vrk siitä - MUTTA ei kaikilla!!..toisilla mennyt se viikkokin, ennen kuin plussa näkynyt =)

Plussatuulia sille suunalle kovasti!!:wave::heart:
 
Aina vain jännemmäksi menee tämä juttu: nyt alkoivat menkkakivut, mutta normaalia menkkavuotoa ei vain kuulu. Aivan pieni pisara veristä limaa näkyi, niin pieni ettei sitä tullut edes pikkuhousuihin tai vessapaperiin, vaan ihan piti kädellä koittaa että mitä kummaa tuolla alhaalla tapahtuu kun on kipuja muttei vuotoa. Ikinä ennen ei ole ollut tällaista!

Jotenkin kummallisella tavalla tää helpotti mun oloa kamalasti: vaikka ei olisikaan kyse raskaudesta, niin ainakaan en ole vissiin kuvitellut outoa oloani, kun ei tällaisia "menkkoja" ole koskaan ennen ollut. Oli nyt mitä oli, vaikka sitten joku hormonihäiriö, niin ainakaan en ole tullut ihan pöljäksi kuvitelmineni. Nyt odottelen rauhassa, josko nämä vielä muuttuisivat ihan oikeiksi menkoiksi ja jos eivät, niin teen raskaustestin uusiksi muutaman päivän päästä.

Vissiin tää kuitenkin vielä voi periaatteessa olla raskautta...? Eikö se ole suhteellisen yleistäkin, että tulee menkkakivut ja ihan pieni tuhru, vaikka raskaus olisi alkanut?
 
Täällä kanssa ihmetellään tuleeko myöhäinen plussa vai mitä ihmettä mun kehossa tapahtuu. Raskausoireita on ollut ja niistä jo epäilin olevani raskaana. Tein testin 4 päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja toisen samana päivänä kuin olisi pitänyt alkaa, molemmat negaa. Seuraavana päivänä, eli päivän myöhässä, alkoi vuoto, joka oli niukkaa ja loppui seuraavana aamuna kuin seinään, sen jälkeen ei mitään. Tein uuden testin eilen (kp 33/28 tai 4/28) ja puhdas nega edelleen, kyseessä Clear bluen herkkä testi jolla voisi testata jo ennen oletettua alkamispäivää.

Tilanteeni on sellainen, että käytän pillereitä, mutta viime kierrossa tauko piteni kolmella tai neljällä päivällä, joten raskaus on mahdollinen. Söin pillerit normaalisti loppuun, mutta en sitten tiedä voiko se sekoittaa kiertoni näin, mulla ei ole ikinä näin omituisia lyhyitä menkkoja ollut, joten oudolta tuntuu ja lisäksi lukuisat (raskaus)oireet (joista toiseen ketjuun kirjoittelinkin), jotka eivät vieläkään ole loppuneet, vaikkakin vähentyneet.

Täytyy varata aika gynelle, jos tämä ei tästä normalisoidu, josko sitten edes selviäisi onko tämä nyt myöhäinen plussa vai onko mussa jotain muuta vikaa. :/
 
Iidapiida: En tiedä, haluatko olla raskaana, joten en osaa sanoa, onko tämä viestini kannustava tai latistava, mutta kyllä mulla ainakin mikä hyvänsä häiriö pillereiden syönnissä aiheutti heti jos jonkinlaista omituisuutta kropassa. Jo se, että yhden pillerin otti puoli päivää liian myöhään, saattoi saada aikaan ihan kumman vuodon. Ylipäänsä kaikki pillerien kanssa hutilointi aiheutti kropan sekoilua. Toivon kuitenkin, että tilanteesi selviää ja lopputulos on sinulle mieluinen, mikä hyvänsä se onkin!
 
kapybara: Kiitos vastauksesta. :) Oikeastaan kumpi tahansa lopputulos kelpaa, kunhan nyt vain saisi selvyyden tähän. Vaikka täytyy myöntää, että nuo negat ovat aika pettymys olleet.

Nyt en edes aloittanut uutta pillerilaattaa, kun en halua vahingoittaa mahdollista vauvaa niillä. Nyt nää tuntemukset ei tietenkään sitten sen takia lopu ja tästä tulee loputon kierre. :LOL:
 
kapybara: Tällä kuumeilijalla plussa raskaustestissä näkyi vasta dpo 18 ja silloin kiertopvät oli 31. (normaali kierto 25-27). Ja usko pois, r-testiä tuli testattua jo hyvin varhaisilla dpo:eilla. :D Mutta vasta dpo 18 näkyi!!
 
Testattu taas kp 27/25 ja negatiivinenhan tuo edelleen oli... mutta ei näy kuukautisia, eikä ole yhtään sellainen olokaa, että alkaisivat. Piti odotella rauhassa, mutta näköjään se oli mulle mahdotonta. Omituista, kun on niin varma tunne siitä, että jotain on nyt eri lailla koko kropassa. Kiitos rohkaisusta, Rominas!

Asiaan liittyen: tietääkö kukaan, mitä oikeasti tarkoittaa se "99% varmuus" kotitesteissä? Kun olen näitä palstoja lueskellut ja kysellyt omien lapsia saaneiden kavereiden kokemuksia, niin näyttäisi olevan TOSI yleistä, ettei raskaus näy testissä heti kuukautisten alkamispäivänä. Terkkarikin sanoi, että ihan hölmöä panna painoa vielä sille ekan päivän testille, ja että luotettavuudesta voidaan alkaa puhua vasta kun kuukautiset ovat suunnilleen viikon myöhässä.

Joten mitä tarkoittaa 99% varmuus? Luonnontieteilijänä tiedän, että ilmaisu itsessään ei kerro vielä paljoa, se voi viitata moneen asiaan. Onko joku ottanut selvää, mihin se testien kohdalla viittaa? Tarkoittaako se, että:

-99 tapauksessa sadasta tulos on oikea, olipa tulos positiivinen tai negatiivinen, kunhan on otettu menkkojen alkamispäivänä tai myöhemmin? Minusta kun alkaisi tätäkin ketjua lukiessa tuntua, että tämä ei voi pitää paikkaansa.

-99 tapauksessa sadasta positiivinen tulos on oikea, ja 1/100 on väärä positiivinen? Tämä voisi vaikuttaa uskottavammalta.

-99 tapauksessa sadasta mikä hyvänsä tulos on oikea, mutta se ei oikeasti pidä paikkaansa vielä menkkojen alkamispäivästä, vaan vasta jostakin myöhäisemmästä ajankohdasta?

-Kysymys on laboratorio-oloissa tehdystä testauksesta, ei oikeiden naisten tuloksista? Eli testataan testiliuoksella, jossa on hormonia täsmälleen se määrä, jonka testin luvataan näyttävän. Jos 99 tapauksessa sadasta testi näyttää plussaa, todetaan, että sen tarkkuus on 99%. Jotain tällaista itse epäilisin laboratoriossa itsekin työskentelevänä, mutta enpä tosiaankaan tiedä sen kummemmin.

Kiinnostaisi vain, kun tuollaiset sanamuodot kuin 99% tarkkuus voivat olla hämääviäkin.
 
Mur-mur: Hei, tuohan olikin kiinnostava tilasto! Kiitos linkistä! Näyttää tosiaan aika paljon negatiivisia tulevan vielä 21 päivää ovulaation jälkeen, vaikka raskaana olevia naisia on vain käytetty tilastossa. Edelleen se minusta herättää kysymyksen, että mitä täsmällisesti ottaen tarkoittaa testien "99 % tarkkuus". No, ei sen ehkä niin muuten väliä ole, mutta tosiaan kun mittausten parissa työtä teen ja niiden tarkkuuksia pohdin muutenkin, niin tulee tätäkin mietittyä.

Mun kuukautisten kanssa kävi niin, että ne alkoivat. Ihan jees, sillä selvästi oli jotain hormonaalista häikkää tässä kierrossa, niin kumma oli olo ja kuukautisetkin ovat ihan ihmeelliset ainakin toistaiseksi. En enää ajattele, että voisin olla raskaana, mutta oli sentään hyvä että kuukautiset tulivat suht. pian. Jospa seuraava kierto tuntuisi taas enemmän omalta! Tai jospa jopa alkaisi ensi kierrosta raskaus. :)
 
Miepä tuun nyt tänne tuskaileen. Meillä on menossa 3 yk ja nyt on kp40/33-35. Negan testasin kp 36. Mitään oireita ei ole, eilen vähän kipeytyi rintavarustus mut muuten ei mitään. Ovista en bongannut ollenkaan, mut en sitä koskaan ookkaan bongannut. Milloin kannattais uudelleen testata? :attn:
 
Mur-mur: Kiitos! Joo, tosiaan olin aika iloinen siitä, että menkat sentään tulivat, kun voisihan siinä käydä niin että ne viivästyisivät pitkäksikin aikaa eikä se olisi kivaa. Oikein paljon onnea yritykseen sinnekin! :hug:

Hiippa86: Yritän itselleni nyt tolkuttaa sitä, että jos ei ole aivan erityistä syytä tietää raskaudesta ihan heti, niin sitten jos jaksaisi vaikka sen viikon verran testien välissä odotella... kai siinä säästyisi monelta stressiltä. Hankalaahan se on! Toisaalta olethan sinä jo jonkun verran odotellutkin. Testaa, kun et jaksa enää epätietoisuutta? Toivottavasti joko tärppää tai ainakin menkat alkavat kuitenkin, ettei ole mitään isompaa ongelmaa! :hug:
 

Huomasin viime to, että aivan kuin mulla oisi ollut vauvamaha, siis ihan tyyliin 8kk raskaana. Ja siitä lähtien joka ikinen päivä.. sanoinkin miehelleni, että kato nyt tätä.. tuumas vaan, että jospa siellä oliskin uusi jälkeläinen..

vauvaahan me ollaan tässä yritetty jo hyvän aikaa.. yk6 ja yhden haamutuloksen saanut mut ei jaksanut tarrautua... tällä hetkellä kp30/28 ja herkän raskaustestin tein pe ja näytti negaa sitten loppujen lopuksi.. luulin haamuksi, mutta taisi ollakin vain viivan paikka.. nyt tosiaan enää ei löydy kaapista testejä.. joten vielä en voi testata uudelleen.. taidankin odottaa (mikäli pysyn nahoissani) pari päivää, ja jos ei sitten ala tätiä kuulumaan, niin sitten teen sen testin. Vielä ei ole muita raskausoireita.. niin paitsi finnit naamassa.. niitä ei ole mulla ollut kuin viimeksi ku odotin kuopusta..

Tää on niin piinaavaa.. vaikka minulla on kaksi aivan valloittavaa lasta; 3vuotias tytär ja 1vuotias poika, silti sitä kaipaa vielä sitten kolmatta pikkuista tähän meidän perheeseen..
 
RR oletko testannut sen toisen kerran saman merkkisellä testillä?(herkkyys)..näin suosittelisin, varsinkin jos testailee ennen kierron loppua!
Virtsan vahvuuskin vaikuttaa testin tulokseen(virta ollut hetken vain rakossa, nesteitä juotu hetki ennen testausta jne.)

..yksi mahdollisuus on tuo kemiallinen raskaus..eli alkio hetken ollut vain kiinnittyneenä kohdun seinämään mutta raskaus ei kuitenkaan jatku..

Mikä kierron päivä siulla onkaan nyt menossa?..milloin testasit sen plussan?

Plussatuulia laittelen!!:wave::heart:
 
Nyt olen kokeillut yhdellä samanmerkkisellä ja yhdellä eri, haaleita tulee :snotty: menkat päivän myöhässä eli tummin viiva tuli hieman etukäteen kun olen niin malttamaton.. Pitäisiköhän kokeilla sitä digitaalista, ei tarvisi arvuutella viivoja vaan vastaus vaan lukisi heti. Tai voihan sekin näyttää virheellisesti jos on tuo kemiallinen raskaus? Eli jos kyse on siitä niin menkkojen pitäisi vaan jossain vaiheessa alkaa?
 
RR kysyisin vielä - testasitko sen selkeän, vahvemmen plussan aamupisusta?...entäpä nämä muut testit..

Voithan sen digitaalisenkin tehdä..mutta kannattaisiko odotella parisen päivää ja testailla sitten, mikäli vuotoakaan ei kuulu?..vaikka tiedän, miten kurjaa se odottelu kyllä on :(

Jaksuja, toivottavasti plussa vahvistuu:heart:

 
Selkeimmän testasin illalla, en kyllä ollut koko päivänä käynyt vessassa :whistle: Ja heikompi oli sitte aamulla ja päivällä. Ei kai tässä auta kun odotella, on kyllä raastavaa! Ja sitten taidan kokeilla suoraan tuota digiä, sitten tuskin jää tulkinnanvaraa..
 

Yhteistyössä