myöhäinen plussa

Ompa kiva kuulla että myös erittäin myöhäisiä plussia on olemassa! :D
Itsellä sattui pilleriunohdus kolmisen viikkoa taaksepäin ja jotakin vuotoa tuli reilu viikko unohduksen jälkeen, ja nyt kun pitäisi "oikeasti" tyhjennysvuodon olla, ei näy ei kuulu. Toki hormonit sekaisin unohduksenkin takia ja voi sen aiheuttaa, mutta asiaa pohdittua ei se plussatesti katastrofi olisi, iloinen vahinko vain! ;) Testin tein toissa päivänä malttamattomana ja eilen olisi pitänyt tädin tulla vierailulle. Eilen olinkin sen tulosta töissä ihan varma semmosia tuttuja vihlasuja oli.
Mutta jospa ne vihlasut olikin jotain aivan muuta? Ja vuoto kiinnittymisvuotoa? Paleluakin on kovasti ollut, mutta syysflunssathan ovat liikenteessä... Toivon ehkä olemattomia, mut toivon silti... :)
Oli kiva käydä purkautumassa ongelmineen! :)
 
Oisko ketään kohtalotoveria, joka vielä pähkää myöhästä plussaa!? Yk3 menossa, tänään kp38/32, aamupisusta nega :/ musertavaa.. Menkkajomot jatkuu ja jatkuu, mutta tätiä taikka toivottua plussaa ei vaan näy.. Odottavan aika tosiaan ON pitkä.
 
En nyt tiedä että olenko odottamassa mitään myöhäistä plussaa, mutta outoja oloja vielä on vaikka vajaan 2 päivän vuoto oli reilu viikko sitten. Silloin sain ihme viivanpaikkoja testiin ,mutta nyt oli jo sellainen haamulta vaikuttava eli odotan uusia testejä tai sitten luovutan ja odotan seuraavaa vuotoa. Olo on kuin olisin raskaana, pahoinvointia, huimausta ja nälkä ja vessassa saa käydä aika usein. Tissituntemukset ei ole niinkään kipua, vaan ihme turvotusta kylläkin. oikeallapuolella välillä pientä jomotusta ja eilen alkoi mahaan sattumaan ihmeellisesti, mutta meni hetken levolla ohi.
Aiemmissa raskauksissa on ollut myöhäisiä plussia ja ultrassakin vasta hiukan myöhemmin näkynyt. En muista millä viikolla tai kp:llä, mutta myöhemmin kuitenkin, aina vain ollut jotain muuta miksi ei heti raskautta epäillyt, esim. munasarjakysta, lantioseuduntulehdus, vauva vasta vajaa 4kk (tämä oli kun aloin odottamaan toistani) ensimmäinen oli lääkärin pieni virhediagnoosi. En koskaan kuulemma saa lapsia, noh sain ensimmäisen kuin olin 19.v.
 
  • Tykkää
Reactions: Beaatta
@Karoliina: Mä tein just tällä viikolla myöhäisen plussan :) Ekan testin tein viime maanantaina kp 38 ja sain haamujen haamujen haamun. Mies ei nähnyt siinä mitään, mutta mä näin. Kp 40 sain jo ihan selkeän, mutta haalean viivan ja tänään kp 44 tehdyssä testissä oli jo ihan kunnon näkyvä viiva :) Mä olin ihan varma, että kierto on vaan sekaisin, kun oli vasta ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen, mutta sieltä tulikin plussa <3
 
Buster84 Millaiset kp:t sulla on yleensä? Mulla normaalisti 28, mutta nyt alkoi tuo vuoto vasta kp30 tai 31 ja kesti sen reilun vuorokauden ja loppui kuin seinään ja testissä oli sen jälkeen sellainen hyvin heikosti näkyvä viiva, mikä näkyi kyllä ihan katsomalla,mutta oli kuin olisi heijastunut sieltä syvemmältä ja epäilinkin että on viivanpaikka ja samanlaisen sain jo ennen vuotoa. Nyt en ole testannut kun tosiaan ei ole testejä ja en tuosta kaupasta niitä nyt hae, kun kaikki alkaa heti juoruamaan täällä ja en nyt halua mitään koko kylän kyselyä tästä.
 
Nostoa !

Mulla tänään menkat 11päivää myöhässä. Viime viikolla tein puhtaan negan ja nyt maanantaina taas negan... Menkoista ei tietoakaan..
Parisen viikkoa ollut huonoa olo mm. väsymystä, mahan ja selän juilimista, turvotusta, rinnat olivat pari päivää todella turvonneet ja arat, viime viikolla myös parina aamuna oksentelin, mahassa painon tunnetta ( tai vaikea selittää, mutta tuntuu jotenkin masussa hassulta...) ja näitä oireita voisi jatkaa loputtomiin..
 
Viimeksi muokattu:
piiuli_ samoilla linjoilla mennään tosin mulla nyt kp 48/34 ja monen monta negaa olen ehtinyt jo tehdä :D mulla ei mitään oireita ole joten tuskin raskaudesta on kyse mutta lääkärissä kun kävin niin sanoi vain että täytyy odotella pari viikkoa ja jos ei ole menkat alkaneet niin hän ultraa ja katsellaan mitä siellä masussa tapahtuu :D jänniä päiviä tiedossa :D mulla menkat ollu viimeksi 5.1. ja ajattelin testata sitten vasta 5.3 kun on tasan kaksi kuukautta edellisistä :D
 
Täällä tuli myöhäinen plussa 7.2 kp 98 ja dpo 9. Yk oli 1. :)

Aloimme tjottailla tätä neljättä lastamme lokakuussa -12, jolloin jätin minipillerit pois. Ensimmäiset kuukautiset tulivat pian ja marraskuun 2.päivä alkoi yk 1. Tuntui, että kroppa meni jonkinlaiseen horrostilaan, kovasti uskoin, että kyllä se vuoto sieltä jossain välissä tulee, ei se limakalvo voi loputtomiin kasvaa. Otin homeopaatti-kuuria ja teimme itse vyöhyketerapiaa. Kohdun-vyöhykkeet olivat selvästi arat. Juuri kun meinasin, että soitan gynelle, samana päivänä alkoi jomotella oikein kunnolla. Pian kipeytyivät rinnatkin. Hankin ovistestejä ja aloin tikutella, ovisplussa pamahtikin muutaman päivän päästä ja kiertopäivät olivat jotain 70 hujakoilla :O Dpo 7 tein ensimmäisen raskaustestin, mikä oli nega, dpo 9 oli hailakka, mutta selkeä plussa ja siitä se on vahvistunut :heart:

Kolmannen kohdalla oli sama juttu, kp 74 plussasin :) Silloin olin lopettanut e-pillerit ja ensimmäinen kierto venyi 3 kuukauden mittaiseksi. Samoin näytti käyvän toisellekin kierrolle, joten kävin tutkimuksissa ( kaikki ok) ja sain terot. Söin yhden liuskan teroja ja plussa pamahti :D Laskujen mukaan olin raskautunut jo ennen niitä, tukivatpa sitten kiinnittymistä :) Homeopaatteja olin syönyt silloin myös ja lääkäri antoi niitä vielä lisää terojen lisäksi.

Toinen lapseni sai alkunsa myös venähtäneestä kierrosta, ei kyllä noin suurilla kiertopäivillä kuin nämä 2 viimeisintä :)

Kaikki on mahdollista niin kauan, kun menkkoja ei tule :heart:

kääkkis ja sisu 5+3
 
  • Tykkää
Reactions: piiuli_
Mulla menkat viimeksi 7.1. Aika normaali kierto ollut, mutta nyt ihmettelen kun menkat niin paljon myöhässä. Tänään aamulla testasin negan taas ! :( ja tänään myös hiukan tullut rusehtavaa vuotoa kun on vessassa käynyt... Maanantaiksi sain terveyskeskukseen ajan...
 
Viimeksi muokattu:
Ite en tiiä mitä ajattelen...Menkat 10pvä myöhässä.Kokoajan nälän tunne vaikka kuinka söis ja pissalla käyn usein.Oksettaa (oksennus nouseee kurkkuun)..rinnat välillä tosi arat...ollu menkkamaisia kipuja vlillä muttei menkat kuitenkaan alkaneet.lämmöt heittelee (35,8-36,4) vaikka yleensä se 36,6 aina jos terveenä..
Alaselkä särkee kokoajan ja jos kauan kumarassa alkaa selkä/vatsa sattua, jos laihistaa ni vatsa sattuu ihan sikana..

Testit näyttää silti edelleen puhdasta negaa..nyt ois rv 5+3...onko mahdollista et olisin silti raskaana?
Yleensä kierto ollu säännöllinen.(lopetin pillerit tammikuun alussa mutta oon aimminkin lopettanu pillerit 66k ajaksi ja aina kierto ollu heti normaali etten siitäkään usko olevan)
 
Mulla 13 päivää menkat myöhässä. Menkkamaisia oireita ollu jo kaks viikkoa. Kuvottaa, alavatsassa tuntuu jännä tunne, painetta alavatsassa, pissattaa usein ja nyt tuntuu että rinnat on turvonneet ja nännitki vähä hellät :D 3 kotitestiä tehty, selvä nega. Verikoe tehty kun oli menkat 5 päivää myöhässä, nega sekin. Mies on varma että oon raskaana :D
 
Liityn minäkin ketjuun.

Mirena poistettu 19. heinäkuuta, seuraavan päiväna alkoi runsaat menkat (tyhjennysvuoto?) jotka kestivät viikon, ja tänä aamuna (kp 30) testasin negan, testin herkkyys 25ml/IU. Kierron pituus yleensä ollut noin 28 päivää mutta ehkä kierto on nyt pidentynyt kierukan poiston takia? Ovista en tikuttanut mutta luulin jotenkin bonganeeni jotain siihen viittaavaa 14 päivää sitten.. Kokemuksia?

Oireina mulla on turvonneet rinnat, vähän jomotusta vatsassa ja viime lauantaina olin tosi herkkänä, eli tavallaan tyyppillisiä pms-oireita, mutta tätiä ei näy, vaikka kuinka olen ravannut vessassa koko päivän.. ;)

Yritän olla toivomatta liikoja mutta samalla mielessä pyörii koko ajan, että mitäs jos kuitenkin olisi tärpännyt.. Mulla on vielä yksi raskaustesti kaapissa, mutta ajattelin kiduttaa perjantaihin asti ja jos tätiä ei vieläkään ole kuulunut, niin testaan taas. Perjantaina siis kp 33.

Muita entisisä hormonikierukan käyttäjiä?

Itellä oli sama juttu ja testailin alituiseen. Menkat kuitenkin tuli 6 viikkoa kierukan (Mirena) poiston jälkeen. Tikutin sitten oivikse kp15 ja nyt ootellaan jos olis tärpänny :)
 
Hei kaikille! Täällä yksi koko ketjun läpi selannut (entinen) sivusta seuraaja!

Oma kierto tällä hetkellä 47/28! Saisi jo kuukautiset tulla tai plussa pärähtää testiin, viimeisin testi 13.5 negatiivinen. Terveyspalveluiden neuvonnasta käskettiin jatkamaan testailua vielä, mikäli kuukautiset eivät ala. Hermot tässä romuttuu.

Raskausoireina(?) lähinnä suolaisen himo >> janotus >> turvotus >> vessassa ravaaminen.

Plussatuulia muille, jospa se onni vielä jonkun myöhäisen kohdalle tulisi :)
 
Hei vaan kaikki myöhäiset! Hiljaiseloa olen viimepäivät keskustelupalstojen suhteen elänyt. Elämä on melko kiireistä nykyään!

Oletetut kuukautiset alkoivat perjantaina ja sunnuntaina loppuivat. Oireet eivät poistuneet ja testi näytti tänään tältä: pJTEw2 - Image - Aijaa.com. Mitäs sanotte? Onko, eikö, mitä apua!?

Kaksi Clearblue plussaa myöskin takana ja niissä selkeemmät tulokset mutta viivoissa ei ole väriä?

Kyllä hyppäs sydän kurkkuun, kun tänään ton apteekin oman tein :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: Marza1970
miss_piggy
Elsa:Kyllä tossa joku viiva näkyy, kannattais ehkä nyt pyytää päästä ihan verikokeeseen, jossa katotaan nuo raskaushormonit. Ettei vaan kyseessä ole sitten kemiallinen raskaus tai km/kkm. Tuliko kuukautisten mukana hyytymiä? Jos ei tullut niin on hyvinkin mahdollista että olet vielä raskaana.
Itse plussasin tammikuussa kierrosta, jossa ovis oli kp 25, meni tosin sitten keskeytyneesti kesken heti helmikuussa :( Mulla ei kyllä menkkoja tullut siinä välissä kertaakaan, mutta yhtenä päivänä joku verinen vuoto jota säikähdin.
 
No voi kettu eka kirjottanu hirveen tarinan ja sit tää poisti sen...

Eli viime menkat olleet 11.7.

r-testi testattu 17.8 joka oli silloin:Plussa vai i? - Image - Aijaa.com

Kävin kuvaa näyttämässä terveyskeskuksessa jossa sanottiin että plussa on.

Kävin myös kouluterveydenhoitajallani joka sanoi että plussa on.

kaiken tän jälkeen soitin neuvolaan ja sain verikokeeseen ajan. Se oli negatiivinen.

Menkkoja ei näy vieläkään, tällä aikavälillä ei mitään vuotoja oo ollut.
Viimisimpänä on ollut kova nänni kipu. Ei siedä yhtään pukeutumista, rintsikoita, rappusia, lämpötiloja. Juoksemisesta puhumattakaan .

Menkkamaisia mahakipuja on ollut nyt 1,5 vko mut mitään ei oo tullut. ja ne kivut oli sellaisia että jos istuma/makuuasennosta nousi niin silloin jomotti hetken ja sit se meni ohi.

uusimpana oireena on lonkka .- ja lantiokipu. vähänniinkuin murrosikänä kun lantio levenee kipu/särky. Aattelin nyt vielä alottaa rautatablettikuurin jos sil ois jtk vaikutusta asiaan.

Mielipiteitä testistäni ja kertomuksesta. Onko kyse myöhäisestä plussasta vai muusta?

E pillerit lopetin toukokuussa 2013.
 
Heippa kaikille samassa tilanteessa oleville :)
Täällä tällä hetkellä menossa yk1 kp 40/28-30(?), tarkkaa kierronpituutta en tiedä, koska lopetin juuri pillerit, joita söin 7v, ja välissä on tullut vain yksi tyhjennysvuoto. Lopetin pillerit myös keväällä pariksi kuukaudeksi, mutta silloin menkat tulivat vain hieman normaalia myöhemmin, olisiko ollut kp33. Nyt siis vähän jännittää kun ei kuuulu :O Plussa olisi todella toivottu, mutta olen tehnyt varmaan 10 negatiivista testiä, ei näy haamun haamua edes :( Viimeisin tyylipuhdas nega tältä aamulta. Kuinkohan pitkään sitä viitsisi venailla ennen lääkäriin menoa...
 
Ihana lukea täältä onnellisia loppuja pitkille kierroille!

Gemi Jostain olin lukevinani, että munasolun irtoaminen palautuu keskinmäärin 3kk hormonien lopettamisen jälkeen.. Itse pohdin myös, että missä vaiheessa uskaltaa alkaa soittelemaan lääkärille, jos mitään ei kuulu?

Elsa Kerrottiinko sulle terkkarilta, että kuinka pitkään testailuja kannattaa vielä jatkaa ja koska mennä uudestaan, jos mitään ei kuulu?

Täällä vähän sama tilanne, hormonit jätetty pois ja jännätään pitkäksi mennyttä kiertoa.. Piinaava tilanne! Etenkin, kun plussa olisi niin kovin toivottu.. Ja tietysti mieluiten pian. :D

Jaksamista toverit, toivottavasti tulisi pian plussia!
 
Nostan ketjun, vaikka vanha onkin.

Ollaan harrastettu seksiä tasan kerran tässä kierrossa, nyt kp 41/30. Vatsa- ja selkäkipuja on, mutta testi näyttää negaa. Lisäksi koko ajan pissahätä. Kävin tänääm labrassa, perusverenkuva ja crp normaalit. Verestä raskaustesti nega ja pissanäytekin ok.
Onko enää mitään toivoa plussata??
 
Up up vanha mutta hyvä ketju!
Onko ketään sellasta heikkohormoonista myöhään plussannutta, jolla ovulaatio ois tapahtunut ihan ajallaan mutta raskaustesti näyttänyt plussaa vasta myöhäisillä dpo:lla? :)
Kiinnostaa myös :) Mulla on aina ollut kellontarkka täti ja kierron pituus 35 päivää. Odotan siis tätiä saapuvaksi tänään (kp 36/35). Tein pari haamujen haamua (PC ja apteekin oma) kp 31/35 ja 32/35, mutta digi sanoi tänä aamuna, että en ole raskaana. Veristä tuhruvuotoa tuli (pyyhkiessä) 34-35/35.

Ovulaation tunnistin (+ tikutin) ja tänään on dpo 16. Rintoja jomottelee (mulla on maitorauhasta kainalossa ja sekin on tosi arka), nännejä kirvelee/vihloo, nukun helposti öisin 10-12h + ainakin yhdet päikkärit, päänsärky on usein läsnä ja kuumia aaltoja tulee pitkin päivää. Niin ja aamulämpö yhä koholla; Normaalilämpö olisi 36-36,2 ja nyt on ovulaation jälkeen ollut koko ajan 36,7-36,9...

Jos en ole raskaana, niin alkaisi sitten edes menkat, niin pääsisin uuteen kiertoon. Tuhrua ei lasketa...


nimim. Onkohan mitään toivoa enää?
 
Kaaliperhonen hei miten jännää vähän sama tilanne täällä! :) mulla on tänään dpo18, haamujen haamut testattu dpo10 ja dpo14. Ne oli kyllä niin haamut että saattoi melkein olla mielikuvituksen tuotetta, mutta kun sitä tätiä (mua aina naurattaa tää ilmaisu :D) ei kuulu. On nyt 2 päivää myöhässä. Oon vasta lopettanu renkaan käytön ja kaikki voi periaatteessa hyvin johtua siitäkin, varmaan myös kaikki oireet joita on. Mutta saahan sitä jännätä
Jos olisi tärpännyt, olisin nyt viidennellä viikolla ja löysin netistä taulukoita joiden mukaan matalahormonisilla voi hyvin olla tässä vaiheessa vielä niin matala hcg taso ettei testi siihen reagoi. Toki viitearvoissa (19-7340) oli aika iso väli mutta kuitenkin! Mä oon aina mieltäny että mulla on matalat hormonitasot, ehkäisyäkin aikanaan valitessa pillerit ei sopinu mulle ollenkaan kun sisälsi liikaa hormoneja eikä kroppa tykännyt ollenkaan. Tuo rengas valikoituikin silloin ehkäisymenetelmäksi matalan hormonipitoisuuden ja hormonien tasaisen hitaan vapauttamistahdin myötä.
Kirjottele miten tilanne etenee ja kumpi tulee kylään, täti vai plussa!! :)
 
Jos olisi tärpännyt, olisin nyt viidennellä viikolla ja löysin netistä taulukoita joiden mukaan matalahormonisilla voi hyvin olla tässä vaiheessa vielä niin matala hcg taso ettei testi siihen reagoi. Toki viitearvoissa (19-7340) oli aika iso väli mutta kuitenkin!
Löysin samanlaisen listan :) Ja samoilla viikoilla olisin myös kuin sinä. Join kahvia, ei olisi pitänyt :sick:

Tässä aika mielenkiintoinen lista hcg-arvoista:
http://i74.photobucket.com/albums/i271/tresmom6/graphics/hcglevels.jpg Ja tuon mukaan vielä 5 viikkoa viimeisistä menkoista voi hcg-arvo olla niinkin alhainen kuin 18 (ja mun testit on ollut 25mIU/ml)
 
Hei!
Itse täällä myös kummastelen kadonneita kuukautisia...
Oma kiertoni on ollut hyvin säännöllinen koko ikäni ja epäilinkin jo elokussa syömäni royal gelee-valmisteen sekoittaneen kiertoni lopullisesti, mutta voihan tämä olla myös myöhään itsestään ilmoittava salamatkustaja... Royal geleetä testasin koska olen puoli vuotta kärsinyt välivuodoista.
Eli menkat olivat viimeksi elokuun alussa (3.8 kp1) ja selkäkipua ja voimakkaita särkyläkkeitä seurasi flunssa, joten makuuhuoneen puolella oli sutinaa vain kerran (18.8). Odottelin menkkoja alkavaksi 3.9, mutta mitään ei kuulunut. Olo oli kyllä (ja on vieläkin) sellai en että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä.
Ensimmäisen testin tein 5.9 ja tyylipuhdas nega. Sama tulos 10.9 ja nyt sitten 16.9 sekä ovis- että raskaustesti näyttivät plussaa... rtestin plussa oli kyllä kovin haalea vielä, mutta selvä viiva kuitenki...
Testasin jollain halpistestillä (onestep?) ja nyt koitan tsempata itseäni menemään apteekkiin (joka on paikallisen tietotoimiston päämaja) hakemaan uutta testiä...
Aikaisemmassa raskaudessa testasin digillä kun kuukautiset olivat 10 päivää myöhässä ja 3+ pärähti näyttöön välittömästi..
 

Yhteistyössä