myöhemmin onnistuvat tammi/helmikuun IVF-pinolaiset:)

Kiitos vastauksista PeePee, Siisami ja Annuli. Onko PeePee Helsingin seudulta??
Kaikki vaan mukaan seuraavaan tapaamiseen... Inari ja muut!!

Päivät todella vaihtelee paljon. Onneksi TE olette olemassa!! :heart: :heart: :heart:
 
täällä vaaittelen kahden ketjun välillä, mutta eikait väliä, kunhan tukea saa. :heart: Vai mitä ?

Kävin vakoilemassa tuolla odotuspuolella syksyn hedelmättömyyshoidoista plussanneita ja siellä lähes kaikki on plussannut vasta passista. Joillakin juuri tuo maaginen 1 pas, mutta jotkut vasta toisesta. Nyt naiset plussataan
PeePee sanoi

Voikun tuo pitäsi paikkansa. Meillä todellakin yksi ainoa pakkasessa. Kun kävi niin kova kato. 11:sta ICSI menetelmällä injisoidusta vain 2 selvisi. 3 hedelmöittyi, mutta 2 jatkoi.

Nyt olisi kiva kuulla, kuinka moni on plussannut "ei TOP" alkiolla. Tuo tuoresiirron alkio oli TOP meillä, muttei jatkanut :(

nyt pakkasessa on 4 luokan 4 soluinen HYVÄ alkio. Miten muilla on plussauduttu tämän tyylisisillä alkioilla?

Toivottavasti selviää sulatuksesta... :ashamed:
 
Luin tuolta Felicitaksen sivuilta kun nää kerran oli pimeenä et siellä oli viime vuonna täsmälleen sama onnistumisprosentti IVF/ICSI hoidoissa kuin PASsissakin, 35 %. Lohdullista

Sitä on muuten tullut älyttömän riippuvaiseksi näistä sivuista.

Ai niin, tietääkö kukaan onko laatuluokka 1 vai 4 parempi? Luin tossa juuri noita papereita ja meidän huurupäät ovat seitsemänsoluisia ja laatuluokiltaan 2 ja 2,5.
 
Joo riippuvaiseksi on tultu. Viiden jälkeen tulin tarkistamaan kuuluuko kenellekään mitään uutta, ja hätä oli suuri kun sivut oli kaatunut :D

Nytkö tämä hiton flunssa oikeasti iski muhun! Särkee ja kolottaa joka paikkaa. Syksyn ja talven aikana välillä tunne että kipeeksi ollaan tulossa, mutta mennyt aina ohi. Otin nytkin hyvän määrän vitamiineja, että jospa se aamuun mennessä helpottaisi :)
 
Saana, mullakaan ei oo menkat alkaneet vielä. Jotakin kp31 varmaan mennään. Mulla ei tosin kierto ole vielä laisinkaan myöhässä, kun se nyt on mitä on... Sen verran kokemuksesta kuitenkin tiedän (ainakin omalla kohdallani), että jos ei kierrossa ovuloi, niin kierto helposti venähtää. Mulla lääkkeettömissä kierroissa kp:t on saattaneet olla jopa kp37-42.

Siisami, joo minä kans toiveikkaana luin F:n sivuilta, että lähes yhtä hyvät prosentit voisi olla IVF:ssä ja PAS:ssa. Siihen täytyy luottaa!
 
Peepee: Helsingin Felicitaksessa ollaan ravattu...
Annuli: hyvät ystävät ja huonot elokuvat on yllättävän hyvä yhdistelmä.
siisami: luulisin, et 1 on paras. luulisin.

Tää sivu on niiin hieno homma. Tosiaan päivät vaihtelee niin paljon, mutta täällä voi kaikin päin. Välillä on niin toiveikas ja sit yhtäkkiä iskee ihan lohduton olo. Eikä sitä voi mitenkään järkeillä eikä selittää.

Vieläkin niin uskomaton olo siitä, että mennään heti toiseen ivf:n. En ois ikimaailmassa uskonut, että tää asia menee näin. Tai siis mikä ihme voi olla vikana, kun ei saatu enempää alkioita? Ollaan kuitenkin nuoria ja kaikinpuolin terveen oloisia ja fiksuja ja kauniita ja menestyviä. HEHEHEHE. =)

Onko teillä muilla läheisiä lapsia? Ajatteletteko omaa lapsettomuuttanne heidän kauttaan? Välillä tekee vaikeaa hoitaa miehen lasta kuin omaa. Välillä tulee niin katkera olo siitä, että mies on saanut kuitenkin kokea jo kaiken sen ihmeellisen. Ja onko mut nyt sit tarkoitettu vaan muiden lapsia hoitamaan.
 
Onneliina:Mulla on veljen lapset. Heidän kohdalla en tota tunnetta tunnista mutta kavereiden lasten kohdalla ajoittain. Veljeni ensimmäinen lapsi on myös ICSI lapsi joten meidän perheessä todellakin ollaan tätä asiaa puitu.
 
Onneliina, minulla ei ole muita läheisiä lapsia kuin kavereiden lapset. Sisaruksiakaan kun ei ole.
Eniten oikeastaan tulee oltua tekemisissä kummitytön kanssa, jonka kanssa on onneksi helppo olla.Joskus saattaa tulla kyynel silmään, kun miettii että saako koskaan noin ihanaa omaa tyttöä.
Vauvojen ja raskaana olevien naisten kanssa oleminen on tällä hetkellä vaikeinta. Nyt ei olekaan kukaan ystävä muuten raskaana *koputtaa puuta*. Kohta tietenkin tulee ilmoitus raskaudesta, jota ei olla edes sunniteltu...

Onko Onneliina miehesi lapsi minkä ikäinen?
 
Mua kans toi tuttujen raskautuminen jännittää. Jännittää siis se, miltä se mussa tuntuu. Sain vasta vähän aikaa sitten tietää, että opiskelukaverini saa pian lapsen ja olen oikeastaan vältellyt häntä siitä lähtien. Kun en oikeasti tiedä, mitä kohtaaminen minussa aiheuttaa. Eikä se välttämättä ole mitään päälle päin näkyvää. Pelkään vain omaa tunnettani.

Niin moni saa lapsia ympärillä, jotkut tutut saavat jo toisen siinä ajassa, kun me vasta on yritetty ensimmäistä. Myös miehen lapsen äiti saa pian toisen lapsen. Siitäkin olen vähän hämilläni. Onpa monimutkaisen kuulosta...?

Miehen lapsi on kohta neljä. Ja on kyllä monin tavoin suuri onni, että mies on hänet saanut aikaiseksi. Niin paljon iloa on hänestä.
 
Stella, ootko yksityisellä vai julkisella hoidossa? Kiinnostaa sen takia, ku pääsit heti perään PAS:iin.. Suostuivatko heti suoraan vai pitikö suostutella...? Itse tosiaan negasin tänään ja olis kova halu päästä heti PAS:iin. Meillä kaksi alkiota pakkasessa ja ollaan Väestöliitossa hoidossa.
 
Heipparallaa! :)

Tänne taidan parkkeerata minäkin! Tulen sieltä teidän pinosta ja ensimmäinen IVF meni vähän sivu suun, kun munarakkuloita kasvoi vain yksi ainokainen, lukuisten sijaan... Noin viikon päästä alan taas tuikkimaan itseäni ja mennään lyhyellä kaavalla kohti uutta yritystä. :)

Onneliina, itselläni on kolme siskon lasta lähellä. Olemme tärkeitä puolin ja toisin toisillemme, enkä ole kokenut katkeruutta heidän kauttaan. Itselleni ovat myös ystävien raskaudet olleet helppoja käsitellä. Pystyn kiintymään vieraisiin lapsiin ja olen jotenkin sellainen luonne ja hahmo, että lasten on aina ollut helppo lähestyä minua. Siksipä olen aina ollut myös adoption suhteen suopea. Haluan ympärilleni paljon lapsia! Mieheni taas ei ole valmis adoptioon, vaan hän haluaa biologisen lapsen/lapsia. Olen 34-vuotias ja alan kohta pelkäämään, että kun ensimmäisenkin tekeminen kestää näin kauan (kolme vuotta tahkottu, tavalla tai toisella), niin kuinka monta sitä enää sitten ehtii saada, ennenkuin on liian vanha synnyttämään. :(

 
Soraya :hug: ,ikävä tilanne mutta onneksi pääsette pian uuteen koitokseen!

Minä olen muuten miettinyt, että jos me tässä lähiaikoina onnistuttaisiin näissä hoidoissa, niin voisin ehkä joskus myöhemmin harkita munasolujen luovutusta. Hieman on kyllä ristiriitaiset ajatukset asian suhteen. Kaikenlaista sitä näköjään mielessä käy, varsinkin kun omasta onnistumisesta ei ole mitään takeita. :headwall:
 
annuli: samaa minäkin miettinyt ton luovutuksen kanssa. Kun kerran nyt on jo kokemusta tästä koko hommasta eikä omalla kohdallani ollut fyysisesti liian rankkaakaan. Mutta ekaksi pitäisi kyllä sit itse plussata...

Soraya
, eli meillä on kummallakin sitten toka hoitokierros alkamassa. Mulla ensi kiertoon on vielä yli pari viikkoa.. Miten pitkälle ehdit pistelemään ennen kuin hoito keskeytettiin?
 
Onneliina, viitenä päivänä ehdin pistämään ja jonkin aikaa sitä ennen aloitin nenäsuihkeen. Kuudentena päivänä piti vielä ottaa jämät Gonal-kynästä, mutta se unohtui. Irrotuspiikin sille ainokaiselle otin myös. Nyt odottelen, että menkat alkais (7.3.), kun kp2 saan alkaa piikittelyn. Apteekissa vain täytyy sitä ennen käydä! Rahanmeno tässä jonkin verran hirvittää, vaikka julkisella sektorilla ollaankin.
 
Tuolla aikaisemmissa on ollut hoitomudot ja kerrat ym. Olisiko ideaa ja jollain taitoa tehdä meistä jatkavista sellaista, jonkunlaista.

:heart:

tuli vain mieleen... =) Soitan huomenna lekurille, että mitenkäs PAS ja jatko. Juttelimme miehen kanssa ja ollaan valmiita käyttämään kaikki nämä kerrat, mitä on, esim. monta IVF:ää ja valmiita vaikka yksi lisää kustantamaan, jottaa saatasiin oma Kitvettäjä (lapsi). Mies on valmis uudelleen TESAn mahdollisuuteen, koko rumbaan.

Minäkin olen, teen sen vaikka sadasti. Voikun sen tietäisikin milloin tärppää...

Joo tosiaan nämä sivustot ovat ihan mielessä aina kun tapahtuu...
Tää sivu on niiin hieno homma.
onneliina totesi
 
Täällä ollaan - tulipas hyvä mieli, kun täällä oli valtavasti luettavaa viikonlopun jäljiltä!

Kamilla: Kuten kaikki muutkin, olen hirveän surullinen puolestasi. Nyt vain kohti seuraavaa yritystä, sydän täynnä toivoa. Mitä tulee heti-perään-tehtävään PAS:iin, niin mä olen yksityisellä (Fertinovassa) eikä tarvinnut kauheasti suostutella, mutta selväksi toki tein, että teen mitä tahansa jos voidaan tehdä heti jotain. En sitten tiedä, vaikuttiko toi km jotenkin siten, että "terapeuttisista syistä" PAS voidaan tehdä heti. Muttamutta...Pakko sanoa, että kyllä se taukokk olisi ehkä ollut hyvä juttu kropan toipumisen kannalta. Arvaa vaan, mietinkö koko ajan, että onkohan mun kroppa valmis tähän heti perään. Olin jotenkin niin maanisissa tunnelmissa tossa pari viikkoa sitten, että olin ihan valmis vaikka uutteen ivf:ään heti perään....ehkä ei se paras ajatus kuitenkaan...Mutta ymmärrän täysin miltä susta tuntuu....Kunhan voi vaan tehdä jotakin, se auttaa selviämään tuskasta.

PeePee: Kivaa, että back in luge bisness -teksti ilahdutti :) Joo...Vaikka muuten omat tunteet heittelee vuoristorataa, jopa kesken päivän ihan miten sattuu, niin yksi asia on varma: olen toistaiseksi ollut superhilpeällä mielellä joka kerta kun olen saanut sujauttaa lugen sisuksiin!

Annuli ja Onneliina: mäkin olen joskus ajatellut, että voisin hyvin luovuttaa munasolun joskus...Mutta sitten kuulin/luin jostain, että jos on joutunut käymään hedelmöityshoidoissa, niin munasolut ei kelpaisi...Mikä nyt ei ole kyllä musta ihan aukoton teoria, koska voihan lapsettomuus johtua esim. vain miehestä...Joka tapauksessa, kun kuulin ton jutun, niin tuli vähän lyöty olo, myönnetään. Ihan kuin olisi jotenkin vammainen! Mutta jos jollain on tästä muuta/parempaa tietoa, kertokaa...Ihan nyt kyllä lähiaikoina ei ole kyllä suunnitelmissa alkaa luovuttelemaan muille mitään. Nimim. itsekäs äidiksi haluava.

(.) Ihan hyvää, viikonloppu meni yllättävän leppoisasti ja seksikin maistui tosi hyvältä. Harmi vaan, että oviksen olemassaolo jäi mulle täysin hämärän peittoon - siis että tapahtuiko sitä vai ei. Normaalisti saan testattua mutta nyt en. Pe ja la Clearbluen digi näytti kyllä testitikussa kahta melkein täysin tasavahvaa viivaa mutta plussaa ei pärähtänyt ruudulle silti. Sunnuntaina edelleen miinus-merkki ja testitikussa (aivan, siinä mitä ei saisi noissa digeissä tuijotella, mutta kun se on täysin looginen...) ei näkynyt kuin oikeastaan kontrolliviiva ja vain haamu lh-viivan kohdalla. Limoja oli myös lauantaina...? Mutta en nyt sitten tiedä, että estääkö noi Progynova -pillerit luomuoviksen..Mites te, jotka aloitatte zumenonilla jossain vaiheessa - tiedättekö tarkoittaa korvaushoito sitä, että oikeaa ovista ei tule vai liittyykö se vain kohdun limiksen kasvatteluun/ylläpitoon? Niin, mähän olen niistä oviskivuistakin puhunut täällä palstalla polleasti, että "tunnen aina selvästi" - jepjep. Noh, tässä kierrossa kivut olivat lievästi sanottuna harhaanjohtavat ja niitä oli monena päivänä. Eli enpä enää tuntenut selvästi. Luulen, että ivf-piikittely on kyllä ihan oikeesti jättänyt jälkensä tähän seuraavaan kiertoon... Nojoo. Turha pohtia enempää. Jos ovis oli, niin oli.

Niinjoo, tänään saan vielä olla rauhallisena ja luikautella lugeja - huomenna alkaa jännittämään, että soiko puhelin. Jos se soi, huurulaisten sulatuksesta ei taida olla hyviä uutisia. Keskiviikkona on siis alkion siirtoaika, jos luoja suo. Mies on kovin toiveikas. Itse myös toiveikas mutta silti välillä itkeä tihustan, että voi voi jos ne ei selviä..Ja heti perään tulee ajatus, että voi niitä pieniä, niillä on nyt tosi kylmä.

Nyt mun täytyy tehdä vähän töitä. Halaukset, palaan kyllä!

S

 
Mukana menossa 3.3.2008

Stella75, 1.IVF hoidosta km rv 5+1, PAS tehdään meneillään olevaan kiertoon pp

Kati231, 1.IVF-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon pp

Siisami, 2.ICSI-hoidosta km rv 5+1, PAS seuraavaan kiertoon pp

Annuli81, 1.ICSI-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon pp

Popsy, 1.IVF-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon? pp

ronttuli08, 2.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Onneliina, 1.IVF-hoidosta nega, uusi hoito ensi kierrosta

Taivaansilpoja, 1.ICSI-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon? pp

PeePee77, 1.IVF-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon pp

Finttu, 1.ICSI-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon? pp

Saana79, 1.IVF/ICSI-hoidosta nega, PAS seuraavaan kiertoon pp

Soraya, 1. IVF keskeytyi, uusi alkamassa ensi kierrosta pp

Kamilla, 1. ICSI-hoidosta nega, PAS ensi kiertoon?

Matilda2008, 1.IVF-hoidosta nega, PAS tulossa pp

Päivi68, 1.IVF-hoidosta nega, uusi hoito alkamassa ensi kuussa pp
 
Heippa.

Mä olen pitänyt hiljaiseloa. Muutaman kerran kirjoittelin tuonne tammi-helmikuun ivf pinoon. Meillä siis ICSI:n tuoresiirto tuotti negan:( Pakkaseen meni viisi ei niin loistoyksilöä, joista koitetaan kahta PAS:ia. Toivottavasti tiellä PAS:it onnistuu, niin se loisi toivoa!

Minkälaiset menkat teillä muuten tuli IVF-hoitojen jälkeen? Mulla oli ennen negatestiä maha menkkakipeä viikon ja koko ajan tuhrutteli vähäistä ruskeaa vuotoa. Sitten kipu muuttui toispuoleiseksi, joka välillä yltyi kovaksikin vihlonnaksi. Yhteensä kahtena päivänä on tullu punaista niukkaa vuotoa. Nyt taas vuoto vähäistä ruskeaa tiputtelua ja toisella puolella on vielä pientä mahajomotusta. Onkohan tämä ihan normaalia? Jostain luin, että yleensä menkat tulee tosi runsaina IVF hoitojen jälkeen..
 
minulle tuli nega, en kerennyt oiken tesitpäivään asti kun tuhruttelu alkoi ja tiputtelu. Sitten tesitpäivänä alkoi kunnon menkat.

Sitä ennen oli yöllä kohtu ja alavatsa kuin tulessa. Siis täsmäkipua. Vuoto tuli todella runsaana testipäivänä ja jatkui kunnon verenvuotona tähän päivään asti. Tuli myös valtavan kokoisia kohdulimakalvon palasia.

Onko sinulta nega veritestistä vai testitikuilla? Kannattaisiko testata uudelleen jos menkat eivät ole normaalit? ja myös noin niukat? Vai onko sinulla yleensä noin niukat?

Toivottavasti asiat selviää.... :heart:
 
Taivaansilpoja: Pahoittelut negasta. En voi kun sanoa, että tiedän fiiliksen:(

Mulla näytti veritesti (viime viikon ke, pp 14) ja kotona tehty tikku (perjantaina, pp 16) negaa. Nyt siirrosta on menny 20 päivää. Normaalisti mulla alkaa vuoto päivän parin tuhruilulla ja sen jälkeen alkaa kunnon vuoto, jota kestää muutaman päivän ajan. Tällä kertaa menkat oli tosi niukat normaaleihin verrattuna. Ennen testipäivää tuli tuhruttelua viiden päivän ajan, sit kaksi päivää niukkaa vuotoa joissa mukana oli myös punaista. Ja nyt ruskea meininki jatkuu edelleen.. En tiiä onko tässä aihetta huoleen, kun ilmeisesti kohdunulkoisessa raskaudessa testi näyttäis plussaa ja kipujen pitäisi voimistua?

 
Lumienkeli
Mulla oli menkat myös vähän erilaiset ivf:n jälkeen. En osaa oikein kuvailla, oliko runsaat vai niukat. Mutta en käyttänyt suojaa kuin yhtenä päivänä. Mutta ruskeaa tuhrua tuli tosi pitkään. Melkein kaksi viikkoa. Että ehkäpä toi on ihan normaalia. Tai siis normaali on niin laaja käsite näissä jutuissa...
Jos tulee kipuja, niin sitten huolestuisin.

Mulla on vielä viikko jälkitarkastukseen ja tuntuu ihan niin pitkältä ajalta. Tää on jännää, kun elmä on mennyt tällaisiksi etapeiksi.. Ei osaa oikein olla ilman että tietää, mitä seuraavaksi tapahtuu tän asian suhteen.

Kaikille energistä viikonalkua... Hehe. mä oon vielä kotona yöppärissä. No kyl tää tästä...
 
Onneliina ja PeePee: Taitaa olla, että näiden hormooni huurujen jälkeisissä menkoissa on eroja. Ehkä tää siis on olosuhteet huomioon ottaen normaalia.. Jotenkin tuntuu, et alan olla ihan väsyny tähän oman kropan tarkkailuun. Kaks kertaa hyperin kanssa painiskelleena alkaa arveluttaa, kuinka monta kertaa mun munasarjat kestää sellaista venyttelyä.. Ehkä pieni lepo hoidoista tekee kropalle hyvää.. Siks aateltiin koittaa PAS:ia vasta toukokuussa.

 
Eli keskiviikkona aukeaa taas monta uutta asiaa. Selviää PAS ja mahdolliset tulevat IVF:t

Lääkäri jo puhelimessa mainitsi, että luomukiertoon, mutta asia selviää keskiviikkona.

Onneksi sai noin äkkiä ajan, että päätä pääsee selvittämään. Itkin koko puhelun ajan. :'(
 

Yhteistyössä