Myytiin talo ja kauppahintaan sisältyi tiskikone, joka on nyt rikki...

  • Viestiketjun aloittaja tiskipiski
  • Ensimmäinen viesti
Näin
Jos kone oli vanha, luulen että se on ostajalle enemmänkin helpotus että se hajosi, eipä tarvitse huolehtia sen pois viennistä. Kukaan ei asuntokauppoja tee sen perusteella että hintaan sisältyi astianpesukone. Itse ainakin uusin kaikki keittön koneet talon ostettuani, sen verran niillä oli jo ikää eivätkä olleet kovin kauniit. Astianpesukone kun maksaa uutena sen 299-599 euroa.
 
"Jonna"
[QUOTE="huoh";29630112]Totta kai entinen omistaja korvaa kaiken ja tulee vielä kesällä leikkaamaan teidän nurmikotkin ja hoitaa lapset jos tarvitsette parisuhteeseen laatuaikaa!

Voi jumalauta miten yksinkertaista väkeä täällä pyörii.[/QUOTE]

Ap on se entinen omistaja...
 
Minkäikäinen kone on? Jos vanha, soita ostajalle ja lupaa viedä vanha pois ja jättää pöydälle pari satasta (no jos haluut niin nimi paperiin että näin sovittu). Jos uudehko niin sovi ostajan kanssa kumpi ostaa uuden. Jos on integroitava niin hankala saada tori.fi:stä tms ja ovat kalliimpia, jos taas tavallinen näkyvillä oleva niin eivät maksa paljoa.
Mutta mä en missään tapauksessa haluaisi talooni torista tai muualta käytettynä ostettua konetta, ennemmin kärsisin nahoissani ja ostaisin itse uuden.
 
ei todellista
Edelleen sitä suihteellisuudentajua!

Tilanne on suunnilleen sama kuin käytetystä autosta lamppu palaisi tai wunderbaumin naru katkeaisi. Ehkä satanen hyvitystä, jos ostaja haluaa. Todennäköisesti ei, ellei ole AV-mamma.
 
"Marjaana"
Ostin asunnon ja myyjä sanoi kaiken toimivan, nyt ei sit liesituuletin toimi ja ei kuulemma kuulu isännöitsijälle, eli miten pitäisi toimia? Myyjä lähtenyt vuodeksi suomesta pois ja isännöitsijä saboi että myyjä on 2vuotta vastuussa asunnosta jos jotain tulee ilmi..miten on?
 
no voi
[QUOTE="Marjaana";30766081]Ostin asunnon ja myyjä sanoi kaiken toimivan, nyt ei sit liesituuletin toimi ja ei kuulemma kuulu isännöitsijälle, eli miten pitäisi toimia? Myyjä lähtenyt vuodeksi suomesta pois ja isännöitsijä saboi että myyjä on 2vuotta vastuussa asunnosta jos jotain tulee ilmi..miten on?[/QUOTE]

hyvänen aika, ei se myyjä vastaa liesituulettimesta, hellasta, hanasta taikka muusta kuluvasta sälästä vaan ne ovat onnellisen omistajan korjattavia.

Myyjän vastuu koskee isompia (useimmiten piilossaolevia) rakenteellisia asioita joista voi ongelmatilanteissa tulla tuhansien -kymmenien tuhansien taikka satojen tuhansien ongelmia. Vastuu ei koske parin satasen pikkujuttuja.
 

Yhteistyössä