n.20-vuotiaat kuumeilijat vol.3

Heippa!! Mitäs kuuluu? Meillä viikonloppu menny tosi mukavasti, neidin kans puuhasteltu kaikkea hauskaa Mulla nyt menossa tänään kp 30/28-40. Mitään tuntemuksia suuntaan tai toiseen ei ole.. siis ei tunnu et täti olis tulossa mut ei myöskään mitään raskauteen viittaavia oireita.. Odotellaan.. eiköhän tuo täti kohta kuitenki tule.. Jos ei niin testaan joskus ens viikon puolivälissä uudelleen
 
Saanko ilmoittautua tähänkin pinoon? :) Ikää itselläni 22, mies 23. Yhdessä ollaan oltu yli 5 vuotta. Itse olen kuumeillut kovasti koko vuoden 2009, aiemminkin satunnaisesti :)

En ole uskaltanut kovin vakavasti toivoa että voisi jo vauvan hankkia, koska mies oli työttömänä puoli vuotta kesän aikoihin. Hän on nyt vihdoin saanut töitä ja minulla alkaa taas kuume pahentua sitä mukaa kun elämä näyttää valoisammalta :p

Emme siis vielä yritä, mutta lähinnä minä pyörittelen pienessä päässäni sitä joko olisi oikea aika, joko uskaltaisi.. Mies on osoittanut olevansa kiinnostunut, mutta kyllä häntäkin huolettaa miten pärjäisimme :) Minä siis olen opiskelija vasta.
 
Vuorovesi: Olen 21.v, loppukeväällä täytän 22 ja poikkis on 22.

Harmaasusi Tervetuloa mukaan! Ihan mukavaa kun porukkaa tulee lisää, kun väki vähenee plussa kerralla :) Ehkä tämänkin pino vähän virkistyis :wave:
Olen myös opiskelija :)
 
dana88: Minkätyyppistä alaa opiskelet? Kauanko opiskelujasi on jäljellä? Kaikki muut myös :) Meillä on sinänsä "hyvä" tilanne että mies ei aio enää opiskella, vaan on siinä ammatissa mitä aikoo loppuikänsä harjoittaa. Tai oppisopimusta suorittaa nyt mutta töissä kuitenkin :) Elikkä toisella on edes jonkin verran tuloja.

Tosin meidän 5 vuoden historian aikana ihan uusi asia että toinen on vakituisesti töissä, tähän mennessä on ollut vain kesätöitä ja opiskeluja ja armeijaa, työttömyyttä ja osa-aikatöitä B)

Sori kun kyselen, mutta pohdin kovasti näitä asioita, on mukava huomata että täällä on ihan samanlaisia opiskelijoita lasta yrittämässä enkä olekaan ainoa :D
 
Menisköhän tämä viesti viimein läpi, monta kertaa laittanu viestiä mutta mitään ei ole tullut -.-

Eli tervetuloa Gaianara, Jonetta, Harmaasusi ja mutsikki
Ja tervetuloa takaisin Vuorovesi.

Kätsy ja Katya86 mikä teidän tilanne on kun menen vaan sekasin kun luen noita keskusteluja. Sori.

) . ( oma kp on menny ihan sekasin muistin muitten laskee ja laittaa mutta en omaa. :ashamed:

Jos listassa on jokin tieto väärin niin kertokaan niin korjaan...

Itse olen 23v. ja mies 25. Tässä pinossa tullu roikuttua jo vol.1 lähtien. Lähihoitajaksi ehkä olen kouluttautumassa jos pääsen vain, paljon on yrittäjiä kyseiselle 2v kurssille.
 
Tervetuloa uudet :wave:

Onlyer, meillä siis kemiallinen raskaus/aikainen km yk 3:sta, nyt yk 4 ja kp 4/30 (kierto tasaantunut!) Yritys siis jatkuu :)

Minä olen siis 22 ja rakkaimpani pian 23. Opiskellaan molemmat, minä terveydenhoitoalalla :)

Ollaan harkittu, että ens vuoden alusta käydään yksityisellä kartottamassa mun hormonitoiminta, luteaalivaihe on mulla vaan about 11-12 päivää, ja se on vähän alakanttiin :) Lääkärin mukaan ihan riittävä, mutta saattaa vaikeuttaa raskauden jatkumista. Se voi olla yksi syy, miksi tämä viime kierron alkanut raskaus ei sitten jatkunutkaan. Mutta toistaiseksi ihan luomuillen mennään.

Mutta jotta asiat ei olis ihan näin mukavia ja yksinkertaisia, musta tulee siis täti. Torstaina saatiin tietää tästä, ja samana päivänä sain itse sen haamuplussan, joka pian katosi. Että korpesi, kun toiset siinä hehkuttaa kuinka he onnistui heti ekasta kierrosta ja kaikki on niin hyvin, kun samalla itse tietää että omia alkio valuu parasta aikaa ulos. Oli outo tilanne. Mutta tottakai mä olen onnellinen heidän puolesta! Rakkain on ihan innoissaan rupeamassa sedäksi :D Me päädyttiin sitten siihen, että kerrottiin tälle pariskunnalle mistä syystä meillä on vähän mieli maassa. Ihan etteivät luule ettei me oltais ilosia heidän puolestaan. Ensimmäinen kommentti oli, että kai tiedätte että se sitten hidastaa opintoja... Ärsytti! KATOS VAAN KUN EI OLLUT TULLUT MIELEEN! Eipä me olla kovin montaa kertaa näitä asioita mietitty ja käyty läpi.. No, myönnettäköön että se saattoi olla shokkireaktio, kun nuorempi sisarus pamauttaa isoveljelle yhtäkkiä että mekin halutaan vauva. No, olivat he sitten lopuksi kovin ymmärtäväisiä ja tukevat tässä meidän hässäkässä :) Ja olivat täten ensimmäiset sukulaiset jotka sai yrityksestä tietää.

Ohhoh, paljon omaan napaan liittyvää tekstiä, toivottavasti saatte edes jotain tolkkua :D
 
mulle voi päivittää kp8/28 ja yk22... Täti tuli hieman aikaisin kylään ja vuoto oli hyvin runsasta kovien kipujen kera ja lääkärit epäilivät varhaista keskenmenoa.. Surkeilla mielillä siis mennään, mutta ei voi muuta kuin jatkaa eteenpäin.
Toivon kaikille parempaa mieltä ja voimia pimeän ajan keskelle :)
Luen paremmalla ajalla koneelta teidän kuulumisia, näin puhelimen kautta on vähän vaivalloista..
 
Ilmeisesti aika moni on täällä sos. ja terveydenhoitoalalla. Itse opiskelen myös terveys-puolella :) Vuosi olisi vielä jäljellä tuota koulua ja sen jälkeen opinnot jatkuvat korkeakoulussa. Opiskelin pari vuotta yliopistossa/amk: ssa eivät ollet mun aloja :( Niiin menin amikseen "miettiin" mitä oikeen haluan. Meillä on myös mies on töissä, ollaan laskesttu, että taloudellisesti ei pitäis olla mitään ongelmaa vauvan hankinnassa:). Miehellä on ehkä pahempi kuume kuin mulla :whistle:

Kätsy ja YP-: :hug:
 
Kiitoksia vain kaikille tervetulleiksi toivottaneille :)

Hassua, olen itse ihan erityyppisellä alalla kuin hoitoala mutta aina ne ihmiset joiden kanssa olen parhaiten tullut toimeen tai ollut samalla aaltopituudella löytyy hoitoalan ihmisistä. Olisikohan pitänyt harkita alaa tarkemmin? B)

Meillä mies tosiaan kokeili ammattikorkeaa mutta ei kokenut omakseen, nyt on ihan amispohjalta töissä. Mulla yliopistoa vielä se 1,5-2v. Talous menee nyt ihan ok mutta ei sitä rahaa mitenkään liikoja ole :/ Meillä on lemmikkejäkin, joihin saa myös rahaa uppoamaan ihan kivasti.

Kätsy: Olipas tyly tuo ensimmäinen kommentti. Onneksi he ymmärsivät kuitenkin. Onnea seuraavaan yritykseen!

Niin, miehestä vielä. Kyselin häneltä tänään, että koska hänen mielestään olisi paras aika saada vauva. Ei hän osannut siihen vastata :) Taisi jäädä miettimään asiaa. No, enpä osaisi itsekään vastata koska on paras aika, joten eipä sillä ;) Ei sitä parasta aikaa ole kai koskaan.
 
Heipäheit, ja kiitoksia tuesta :)

Sanokaa mulle, että olenko mä ihan umpihullu, mutta mulla on tosi outoja oireita! Mulla on siis todella samantyyppisiä oireita nyt, kun mitä mulla oli silloin kun söin pillereitä menkkakipuina. Siis, äh, huonosti selitetty :D Eli silloin kun söin pillereitä, niin tyhjennysvuodon aikana tulleet kivut olivat kovin samantyyppisiä, kuin ne mitä mulla on nyt. Rintoja juilii, ei siis ole herkät, mutta välillä tuntuu ikään kuin "kylmiä väreitä" ja suonenvetotyyppistä kipua, ja sitten alapäässä ja nivusissa repii ja tuntuu painetta. VOISKO, voisko nää nyt olla sittenkin sitä, että olisinkin raskaana? Menkat oli niukahkot, ensin kahtena päivänä n. 4 ml/vrk, sitten kerran tuli n. 10 ml/ vrk ja sen jälkeen taas yksi 3-4ml / vrk ja loppui siihen. Yleensä vuodan kuitenkin vähintään sen 10 ml / vrk. (juu, mulla on siis se kuukautiskuppi :D En punnitse siteitä tms.)

En oo uskaltanut testata, kun oishan se todella epätodennäköstä, kun kuitenkin silloin se eka plussa haalistui ja katosi. Seuraava testi oli ihan 100% puhdas nega. Mut voiskohan...?

Joo, hullu mikä hullu. :D

Ja sitten, kuinka pian siis munasolu irtoaa ovisplussasta? Koska mun ovisplussa on kp 18/30. Ja siitähän siis menee kai vähintään vuorokausi, jopa 36 tuntia? Aika ristiriitaista tietoa saatavilla, mutta sen verran työn puolesta tiedän, että pregnyl, siis irroituspiikki, laitetaan 36 h ennen haluttua liikkeellelähtöä. Siis 36 tunnin aikana munasolu irtoaa ja follikkeli puhkeaa. Luulisi, että sama voisi päteä luomu-lh-piikkiin. Eli 36 tuntia ovisplussasta. Mikä tarkottais, että mun todellinen ovis on 19-20/30. Eli siis sen 10-11 päiväinen luteaalivaihe, joka on liian lyhyt raskauden onnistumiselle. Ovista olen tarkkaillut jo jonkun aikaa, ja se on kyllä aina ollut noin lyhyt tuo luteaalivaihe. MIKSI, voi MIKSI tälle asialle ei tehdä mitään kuin vasta vuoden päästä! Ja silloinkin vasta jonoon. Hermohan tässä kerkeää mennä.

(hyvin ärsyynytnyt ja ahdistunut Kätsy)
 
Moi! En ole kerennyt nyt käydä koneella ja nytkin vähän kiire.. Kipeenäki oon ollu ku kävin ottaan ton sikainfluenssapiikin ja siitä tuli sivuvaikutuksia. Mulla on nyt kp 3/28-40 eli täti se sieltä tuli.. :( no tässä marraskuussa on niin paljon ohjelmaa ja pikkujouluja tulossa että nopsasti varmasti taas aika menee :) nyt siis yk 4 alkaa ja eka kierto ilman teroja alkakoon!!
Niin ja minä oon 20 tänä vuonna täyttäny, mies 25 ja tytär pian 3-v. Oon lähihoitaja ja opiskelen sairaanhoitajaksi.
 
Moi! Mulla on nyt kp 6/28-40. ja yk 4. Mä aattelin et en tällä kierrolla varmaan tikuttele koska oon huomanu sen aiheuttavan mulle niin paljon stressiä ku niitä viivojen vahvuuksia joutuu arvella ja digitestit on niin kalliita..
 
^ Oi, onnea Jeynille plussasta!

Huomasin tänään kuinka sitä onkaan jo "psyykannut" itsensä tähän vauvan yrittämiseen. Laskeskelin tänään kiertoni pituutta ja sain tulokseksi n. 26-31, sanoin jo miehellekin että "sitten kun me aletaan yrittää vauvaa niin pitää näköjään yrittää aina monta päivää putkeen kun on niin epäsäännöllinen kierto". Mies totesi vain että jes :LOL:

Kätsy: Minusta tuntuu, että ainakin minä saan kaiken maailman rintojen juilimisia ja alavatsan vihlaisuja tuntumaan ihan vain vauvahaaveilla :/ Hankaloittaa todella sitä kun aletaan oikeasti yrittämään, mahtaa olla kipuja ja oireita joka kierrossa B) Toivottavasti siellä kuitenkin olisikin plussa!
 
Onnea Jeyn!

Tein eilen raskaustestin, kun menkkoja ei kuulunut menkkakivuista huolimatta... Tikkuun pärähti PLUSSA! ennen kuin aika oli kulunut loppuun :):) Vielä on vähän uskomaton olo, en kyll vieläkään usko, että plussa tuli :) Pitääpäs lähtä käymään apteekissa hakeen pari testiä lisää.. Nyt varmaan pitäis ettiä uuspino :)
 
Hei vaan pitkästä aikaa.. täällä taitaa olla nyt sitten kp 34/28-30 ja ainakaan ei vielä oo menkat alkanut.. nyt sitten vaan plussatuulia kaikilleja toivotaan että alkaa plussia tippua :D mä en malta edes testata kun tuntuu et se on nega kuiteskin niin sit pääsis itku :/
 
Hei kaikki :) täältä ilmottuisi mukaan uusi kuumeilija, joka lähetti juuri haikaralle toiveen :wave: Tuota noin, oon 19 vuotias lähihoitaja ja mies 22. Nyt olisi siis yk 1 ja kp11/??. Pillerit lopetin, joten saa nähä palautuuko kierto normaaleille raiteilleen =)
Onnea plussasta, Dana88!
 
Tervehdys kaikille!

Täällä on myös uusi kuumeilija. Olen 20v nainen ja työskentelen lastenhoitajana päiväkodissa. Avomieheni on vähän aikaa sitten tullut kanssani samoille linjoille lapsen suhteen. Hän on 22v ja vakityössä, vuorotyötä tekee. Syön vielä pillereitä, haluan saada sikainfluenssarokotteen ennen ehkäisyn pois jättämistä. Mutta sen jälkeen pienoinen on enemmäin kuin tervetullut.

dana88, paljon onnea plussasta :flower:
 
Onnea plussanneet :heart:
Ja tervetuloa uudet myös :heart:

Täällä on ollut suht' hiljaista nyt muutaman viikon, ei edes sivullista tekstiä tullut! No, minäpä täytän taas yhden sivun megaviesteillä omasta navasta ja panikoinnilla kummista vuodoista yms. :D

Täällä elellään taas ovulaation jälkeistä aikaa. En edes tiedä koopeeta, enkä tikutellut tässä kierrossa. En jaksanut, viitsinyt tai halunnut. Ja elättelen toiveita siitä, että jos ei yhtään kiinnitä huomiota vauvahaaveisiin, niin sitten se plussa napsahtaa :D Saas nähdä.

Olen varannut lääkäriajan, jotta päästäisiin kummastelemaan kierto-ongelmia. En lähde mitään lääkkeitä hakemaan, vaan haluan että joku ammattilainen kertoo minulle, että onko ylipäätään raskaus mahdollinen näin lyhyellä luteaalivaiheella, vai voinko jättää ressaamisen ihan hyvällä omallatunnolla muutamaksi kuukaudeksi, ja sitten vuoden yrityksen tullessa täyteen hakeutua jonoihin. Ja että missä vaiheessa se ovulaatiovuoto oikein tulee! Ennen, jälkeen vai todella sen munasolun irtoamisen aikana! Netistä en oikein löytänyt tyhjentävää vasutasta.. Mutta että katsellaan :)


Vaan kyllähän me silti toivotaan, että se plussa tulisi sieltä ja jäisi pysymään - epätodennäköisyyksistä huolimatta.

Kaunista syksyä kaikille :)
 

Yhteistyössä