n. 37-40v., kuinka kauan kesti raskautua?

  • Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti
"epätoivoinen"
Epätoivoinen haluaa tietää, kuinka kauan teillä kesti raskautua? Itsellä ikää 37 ja epätoivo iskee jo näin yrityksen alkuvaiheessa, muutamien yrityskiertojen jälkeen. Esikoinen on jo koulussa ja pitkään luulin ettei mies halua lisää lapsia. Itse olen aina halunnut kaksi. Luin netistä, että monella tämän ikäisellä on jo hankaluuksia tulla raskaaksi, siitäpä sitten paniikki :( Vuosi olisi tarkoitus yrittää ja jos en tule raskaaksi, haaveet roskiin.
 
"äitimuori"
Hei, mä oon saanut lapset 40 ja 43 vuotiaana. Eka raskaus alkoi n 6kk yrityksen jälkeen. Seksiä tosin oli vaan noin kuussa, en tikuttanut ovista. Kun lapsi oli reilut 1v tulin raskaaksi kerrasta (imetin vielä) tämä raskaus meni kesken. Heti perään tuli tuulimuna. Sit kului vuosi enkä tullut raskaaksi, tikutin ovista ja ovuloin joka kuukausi, mutta en tullut raskaaksi. Kävin yksityisellä gynellä joka erikoistunut näihin asioihin, tehtiin ultrat ja parit verikokeet, sain Arimidex tabletteja yhtä kiertoa varten, poika on nyt 1,5 vuotias. Eli ei kannata heti heittää kirvestä kaivoon.
 
"mmm"
Itselläni on ollut raskaaksituleminen helppoa -jokainen viidestä raskaudesta on alkanut heti, kun on mahdollisuus annettu. Alkaessani odottaa tätä viidettä (nyt rv 12+3) olin kuukautta alle 37-vuotias. Toivottavasti teilläkin tärppää pian!!!
 
Ekasta
Ensimmäisestä yrityksestä sai kolmonen alkunsa. Aina on ollut helppo tulla raskaaksi mutta vauvaa en joka kerrasta ole saanut eli takana 5 keskenmenoa. Tsemppiä ja toivottavasti tärppää pian!
 
Miamma
Meni reilusti yli vuosi. Olin tuolloin 37 -vuotias. Huomioon otettavaa kuitenkin on, että kuukautiskiertoni on pitkä ja epäsäännöllinen, joka minkä ikäisellä tahansa vaikeuttaa raskaaksi tulemista.
 
Raskaana
Kannattaa muistaa, että tuon ikäisellä ajoituksella voi olla tosi iso merkitys. Kun tajusin, että mulla on oikeasti vain yksi hedelmällinen päivä kierrossa (ovista edeltävä päivä), niin olin toisesta kierrosta raskaana. Sitä ennen yritettiin reilu puoli vuotta ilman tulosta (tulin raskaaksi siis 37 v).
 
"epätoivoinen"
Kannattaa muistaa, että tuon ikäisellä ajoituksella voi olla tosi iso merkitys. Kun tajusin, että mulla on oikeasti vain yksi hedelmällinen päivä kierrossa (ovista edeltävä päivä), niin olin toisesta kierrosta raskaana. Sitä ennen yritettiin reilu puoli vuotta ilman tulosta (tulin raskaaksi siis 37 v).
Meillä on seksiä joka toinen päivä, niin silloin pitäisi olla parhaat mahdollisuudet tärpätä. Ovistestejä en ole nyt tehnyt, mutta oireet on aina tosi selkeät ja menkat tulee kellotarkkaan 12 vuorokautta oviksesta. Eipä se ovistesti mitään asiaan auttaisi, koska se kertoo oviksen tapahtuvan esim. 12-36 tunnin sisällä eli et kuitenkaan tiedä onko se tänään vai huomenna. Joka toinen päivä kun kuitenkin on seksiä, siittiöitä pitäisi olla aina paikalla.
 
"Forever"
[QUOTE="epätoivoinen";30691585]Meillä on seksiä joka toinen päivä, niin silloin pitäisi olla parhaat mahdollisuudet tärpätä. Ovistestejä en ole nyt tehnyt, mutta oireet on aina tosi selkeät ja menkat tulee kellotarkkaan 12 vuorokautta oviksesta. Eipä se ovistesti mitään asiaan auttaisi, koska se kertoo oviksen tapahtuvan esim. 12-36 tunnin sisällä eli et kuitenkaan tiedä onko se tänään vai huomenna. Joka toinen päivä kun kuitenkin on seksiä, siittiöitä pitäisi olla aina paikalla.[/QUOTE]

No joo, tuon lainaamasi kirjoitus oli ihan höpöä. Jos se olisikin noin yksinkertaista ja helppoa..
 
"xxx"
Minä tulin 37-vuotiaana raskaaksi toisesta yrityskierrosta. Kaksi aiempaa lasta 31- ja 33-vuotiaana saivat myös alkunsa ensimmäisestä / toisesta yrityskierrosta. Tsemppiä teille, toivotaan että tärppää pian!
 
Raskaana
[QUOTE="Forever";30691600]No joo, tuon lainaamasi kirjoitus oli ihan höpöä. Jos se olisikin noin yksinkertaista ja helppoa..[/QUOTE]

Ei todellakaan ollut höpöä. Monesta lähteestä selviää, että hedelmällisten päivien määrä vähenee, kun ikää tulee lisää. Se kaikkein hedelmällisin päivä on ovista edeltävä päivä. Ovispäivänä on jo myöhäistä (keskenmenojen määrä nousee, taas tutkittu juttu). Eli joka toinen päivä tekniikalla on täysin mahdollista missata se paras päivä. Aiheesta löytyy paljonkin kirjoja, mutta lähinnä englanniksi. Eikä nämä tietenkään päde, jos on jotain muutakin ongelmaa.
 
vieraus
Täällä on nyt niin hyvin sikiävää porukkaa, että laitetaas toisenlainenkin kommentti. Viimeiset kuukautiset oli n. vuosi ennen 40 ikävuotta. Varhainen menopaussi. Niinkin voi käydä.

Yrittää tietysti voi jos se on mahdollista. Stressaaminen ei varmaan paranna tilannetta, vaikka sitä on vaikea välttääkään. Miten tosissaan haluatte vielä vauvan, kun esikoinen on jo noinkin iso? Isompiakin ikäeroja lapsilla on, mutta jos siinä välissä on sisaruksia, tasoittavat tavallaan eroa.
 
edgtrhy
Raskaaksi tulin helposti. Aloimme yrittämään lasta 37v. jälkeen. Ongelmaksi meinasi tulla keksenmenot ennen 8 raskausviikkoaa. Lapsen sain 39,5 v. 43 vuotiaana tulin vielä raskaaksi mutta sekin meni keksken viikolla 8.
 
"epätoivoinen"
.
Yrittää tietysti voi jos se on mahdollista. Stressaaminen ei varmaan paranna tilannetta, vaikka sitä on vaikea välttääkään. Miten tosissaan haluatte vielä vauvan, kun esikoinen on jo noinkin iso? Isompiakin ikäeroja lapsilla on, mutta jos siinä välissä on sisaruksia, tasoittavat tavallaan eroa.
Esikoinen on ollut niin vaativa tapaus, että oikeastaan parempi saada se vauva vasta pidemmän ajan kuluttua. Ja mistä tietää vaikka innostuisi tekemään kaksi ;) tai tulisi kerralla. Suvussa kun on kaksosiakin.

Mua on palellut ihan epänormaalin järkyttävästi koko päivän, nytkin villatakki ja villasukat päällä. Reilu viikko oviksesta. Jospa se olisi oire raskaudesta... :)
 
viers
Tuon ikäisenä kun ei heti tärppää, niin lääkärille hopi hopi... turha jäädä yhtään asiaa vatvomaan ja odottelemaan. On jopa todennäköistä, että lääkärin apua tarvitaan tuossa iässä.
 
ylihedelmällinen
Kyllä on aina nalli napsahtanut nopeasti. 38-v sain kuopuksen ja sekin tuli ekasta yrityksestä jos sitä nyt edes yritykseksi voi sanoa :D Nyt yli 40-v tulisin varmaan taas aika nopsaan raskaaks jos antaisin yrittää kun oon aina ollut niin hedelmällistä sorttia.
Harmi että tuli tuhlattua nuorena vuosia tuhkamunan kanssa, koska olin aina halunnut nuorena ne lapset.
 

Yhteistyössä