n.3vuotiaan piirtäminen...

No meillä 2 v 9 kk ikäinen poika piirtelee junaratoja, liikennemerkkejä sekä junaan "renkaat" =)

Muutoin on pelkkää sotkua mutta nuo edellä mainitut piirtää niin että tunnistaa ne, muutoin paljon pysty- ja vaakasuoria viivoja sekä ympyröitä =)

Niin ja nytten on alkanu piirtämään vielä liikennevalotkin :D Värittelee ne myös :)
 
Meidän poika 3v5kk ei ole innostunut ollenkaan piirtämisestä. Pöytä on omassa huoneessa ja paljon kyniä+värityskirjoja, mut ei nappaa niin ei. Joskus saattaa jotain "tuhertaa", mut ei mitään selvää juttua. No pallon osaa piirtää tai siis ilmapallon eli pallo ja siitä viiva alas :) Kaipa tuo joskus sit innostuu.
 
pääjalkaisia, auringon, hämähäkin, (osaa siis yhdistää ympyrän ja viivat siihen)ympyröitä ja viivoja eniten. Ja mielikuvitus on rajana kun alkaa taiteilija työnsä. nimensä kirjoittaa- tekee 6 erikokoista ympyrää =) tärkeetä kirjoittaa oma nimi esim korttiin.
 
Meillä tyttö 3,5v piirtää jo aika hienosti, oppi piirtämään pääjalkaisia n. 2-vuotiaana, ja tykännyt piirtää ihan aina. Nykyisin piirtelee mieluiten erilaisia eläimiä, etenkin kissoja ja pöllöjä, sekä leikkikenttiä keinuineen, hiekkalaatikoineen ja liukumäkineen, piirtää mielellään myös puita, kukkia, aurinkoja, pilviä ja paljon muuta... Osaa kirjoittaa kaikki tikkukirjaimet (oppi tunnistamaan tikku- ja tekstauskirjaimet jo alle 3-vuotiaana), oman nimensä, siskon nimen, äiti, isi, ja muutama muu sana kirjoitetaan ulkomuistista.
Vesiväreillä maalaa myös jo hienosti ja osaa sekoittaa pääväreistä uusia värejä aika mukavasti. Ja leikkaa saksilla muotoja, sydämet suosikkeja. Muovaileminen on myös suosikkipuuhaa, ja osaa muovailla jo eläinhahmoja, yleensäkin askartelee mielellään päivät pitkät. Meillä asuu siis pieni ja innokas taiteilija. =) Olen tosin itse ammatiltani kuvataiteilija, joten meillä taitaa olla ihan perimässä innostus käsillä tekemiseen... Itse olen piirtänyt ensimmäiset esittävät piirrokseni alle 2-vuotiaana.
 
Meillä 2v9kk poika piirtää Barbapapan tyylisiä ihmisiä, silmillä ja suulla, joskus myös kädet, jalat ja hiukset. Aika usein nyt on lisäksi piirtänyt mahan kohdalle vauvan (olen raskaana). Kovasti tykkää piirrellä ja kun luovuus pääsee vauhtiin, niin piirustuksia syntyy toista tuntia. Toki mukaan tulee "söherryksiä", mutta niistäkin selittää mitä niissä on. On myös piirtänyt teltan, norsun, puutarhan ja noista ihmisistä mainittavina hauskoina: äiti leipomassa hymyillen, isä ottamassa aurinkoa aurinkolasit päässä, vauva vauvansängyssä, vauva äidin mahassa, hän itse on ollut äidin mahassa...
 

Yhteistyössä