n.8kk ikäisen vauvan pissamäärä??!

Eli oon nyt tässä pähkäillyt, että miten paljon tuon ikäinen vauva pissaa vuorokaudessa? Toisin sanoen kuinka monta vaippaa päivässä pitäisi mennä ja kuinka painavia niitten sitten kuuluisi olla?! Musta kun tuntuu, että poika pissaa nykyään jokseenkin vähän, juo kyllä ihan hyvin. Päivässä menee ehkä 4 pissavaippaa, mutta ei ole mitenkään täynä pissaa, eivät siis yhtä painavia kun aamulla. Miten paljon muilla menee vaippoja päivässä? Ja kuinka paljon niissä on pissaa yleensä? Niin ja meillä vaippamerkki on pampersin babydry..
 
Meidänkin 8kk neidillä on kyllä pissamäärässä tapahtunut vähentymistä, mutta koko ajan sitä tulee eli en ole osannut huolena pitää. Kyllähän kesäaika haihtumisen kautta myös vie osansa, ja ehkäpä lapset tässä iässä sitten hyödyntävät vielä aiempaa paremmin saamansa nesteet? Tietysti jos virtsa väkevöityy (tummuu, haju väkevöityy jne), on se yksi merkki vähäisestä nesteensaannista.

Voithan kokeeksi lisätä hieman juomamääriä, sekä kerta-annosta että myös juomakertoja. Kyllä tämän ikäinen (meillä ainakin...) selvästi kieltäytyy, jos ei juoma kelpaa. Ja jos kelpaa, pian sen huomaa tuleeko vain virtsana ulos.

Vaippojen määrää ja painoa on hankala vertailla, pitäisi olla samankokoiset & yhtä aktiiviset lapset jotka käyttävät samoja vaippoja, ennenkuin tuota vertailua oikein voi tehdä. Minun mielestäni, siis. Jospa huolesi olisi ihan turha, toivotaan näin!
 
Mulla 9 kk ikäinen tyttö ja vaihdan vaipan suunnilleen 7, 11, 15, 18, jos ei oo tullu kakkaa. En tiedä, kuinka paljon on pissaa. Tuntuu, että määrä on hieman vähentynyt vaipan painoa arvioiden. Yövaippahan on ihan täynnä pissaa, koska se on päällä 12 h.
 
Hyvin samoilla linjoilla Utelias2009: n kanssa, vaikka poika 8kk ja risat. Nyt kun on kesä, vaikeaa tietää, onko pissan määrän vähentyminen lämmöstä vai luonnollisesta muutoksesta johtuvaa. Kestovaipasta näkee ehkä paremmin, onko pissaa paljon vai ei, kun ero on suurempi kuin kertavaipalla. Meillä janottaa nyt kovin ja pissaakin tulee. Jos vatta on yhtään löysällä, pissaa tulee seur. puoli vrk ainakin paljon vähemmän. Eli juomaa vaan ja elimistö säätelee lopun kyllä itse, jos on terve lapsi.
 

Yhteistyössä