n. rv37 menijät!!

Miten teillä on mennyt ja miten nyt menee? Miulla oli tänään neuvola ja kaikki oli hienosti.. sf-mitta oli 30, painoa tullut kilo per viikko mutta vettä nestettä taitaa olla osa kun on alkanut vaivaamaan turvotus ihan kauheesti. supistuksia tuli tuossa pari viikkoa sitten ihan kauheesti ja nyt ei ole sitten ollut mitään merkkejä et vaavi tahtois ulos:) masussa taitaa olla hyvä loikoilla. Yöt saan nukuttua hyvin (lukuun ottamatta vessa reissuja:) ) päivät menee vaan hirveen hitaasti kun mies töissä. Oon yrittäny kyllä siivota ja leipoa ja järjestelly kaappeja minkä oon jaksanu mut ei se aika oikeen meinaa kulua :D alkaa olemaan vaan se että kohta voisi jo syntyä olo. Kontrolli olisi ens viikon maanantaina kun verenpaineet oli lääkäri käynnillä korkeat mutta nyt näytti olevan kuitenkin kaikki ihan normaalisti. Mutta eihän se haittaa jos miusta pidetään vauvan kanssa huolta.
olisi kiva kuulla muitten juttuja :)
 
:wave: Täälläkin oli tänään neuvola, sf-mitta 32cm (sama kuin viikko sitten) ja painoa oli TAAS tullut 1600g/vko :ashamed: En tajua miten sitä tulee niin hirveästi koko ajan, th:kin sitä ihmetteli... Toivon vaan, että suurin osa olisi turvotusta, en saa ikinä laihdutettua niin paljon läskiä pois mitä on tullut painoa! :/

Turvotusta on ihan hirveästi, muotikengistä ja sormuksista voi vaan haaveilla :( Supistuksia ei ole, mutta öisin ei oikeen tahdo saada nukuttua ja vessassakin täytyy rampata miljoona kertaa yössä :headwall:
Vauveli on masussa tosi hiljainen ja rauhallinen, eipä näytä/tunnu olevan kiire ulos vaikka minä olen jo monta viikkoa ollut valmis vauvan tuloon :D Olo alkaa olla jo melko kärsimätön, laskettuun aikaan pari viikkoa... (tuntuu ikuisuudelta, vaikka on lyhyt aika)

Näin täällä =)

Arjaana 37+3
 
:wave:
oon juuri tekemässä lähtöä ultraan. seuraavat vauvan kokoa kun oli kuulemma liian pieni. painoarvio oli viikolla 34 2000g. ei se mun mielestä mitenkään liian vähän oo kun sitä pitäis tulla 200g viikossa lisää. esikkokin oli syntyessään 3260 eli varmaa just samanverran painoi noilla viikoilla. olosta sen verran et supistelee ihan törkeesti,joskus oikein 6 tuntia säännöllisen epäsäännöllisesti ja sit loppuu :kieh: en edes muista mitä on nukkuminen. maha painaa jokasuunnasta ja pikkuinen on yöllä ylivirkeä. turvotusta ois vaikka muille jakaa. viimeks oli painoo tullu jo 17 kiloo,mutta nyt on luultavasti pysyny samana,kun ei oo ruoka maistunu. onneksi ollaan loppusuoralla =) hyvää loppuodotusta kaikille :heart:
 
Huomenna 37 viikkoa täynnä ja olo ihan karsea. Pöljää, kun kaksi aiempaa raskautta menivät todella helposti ja mukavasti. Nyt supistelee, närästää, turvottaa ja liitoskivut on lähes tappavia...

No, onneksi ei ole enää montaa viikkoa jäljellä ja olen ehdottoasti onnellinen, että mennään näillä viikoilla: vauveli meinasi ottaa varaslähdn viikolla 34 ja olin viikon sairaalassa sen vuoksi.

Painoa oen keräillyt hieman alle 15 kg, mikä on mielestäni ihan kohtuullinen määrä.
Esikoiselta tuli yli 20kg ja loppuvaiheessa joka kerta yli 1 kg/vko. Johtui onneksi turvotuksesta ja sairaalaan jäikin kymmenisen kiloa. Ja sitä pissalla ravaamisen määrää, kun turvotus alkoi pian synnytyksen jälkeen lähteä! :D

Tätä raskautta on siivittänyt tietynlainen haikeus, kun vauva on meidän perheen viimeinen. Onneksi on paljon muuta ihanaa odotettavaa edessä, lasten kasvun seuraaminen on kyllä ihmeellistä! :)

Mukavaa loppuodotusta "kollegoille", yritetään nauttia viimeisistä hetkistä, kun vauva on vielä masussa. Tiedän kaipaavani vielä jonakin päivänä näitä potkuja masussani, vaikka nyt olisin NIIN kypsä lähtemään synnärille vaikka tältä istumalta.

Kreecher
 
Minä oon viikolla 36+2. Maha on varmaan 10 kertaa isompi kuin tuon ap:n masu :\| Siis aivan valtava. Poikanen on semmonen kolme kiloinen. Ite oon tosi turvoksissa ja mullakin on nyt tullut painoa lisää kilo viikossa. Sormet on kunnon nakit ja sandaaleita yritän pitää säällä kuin säällä. Sormien nivelet on aina aamusin älyttömän kipeät.
Vauva on todella liikkuvainen tapaus. Möyryää niin paljon, että välillä sille sanon, että vähempikin voisi riittää... vaikka onhan se mukavaakin tuntea niitä liikkeitä.

Kyllä minäkin voisin parin viikon päästä mennä aivan tyytyväisenä synnyttämään :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 11:30 Kreecher kirjoitti:
Huomenna 37 viikkoa täynnä ja olo ihan karsea. Pöljää, kun kaksi aiempaa raskautta menivät todella helposti ja mukavasti. Nyt supistelee, närästää, turvottaa ja liitoskivut on lähes tappavia...

No, onneksi ei ole enää montaa viikkoa jäljellä ja olen ehdottoasti onnellinen, että mennään näillä viikoilla: vauveli meinasi ottaa varaslähdn viikolla 34 ja olin viikon sairaalassa sen vuoksi.

Painoa oen keräillyt hieman alle 15 kg, mikä on mielestäni ihan kohtuullinen määrä.
Esikoiselta tuli yli 20kg ja loppuvaiheessa joka kerta yli 1 kg/vko. Johtui onneksi turvotuksesta ja sairaalaan jäikin kymmenisen kiloa. Ja sitä pissalla ravaamisen määrää, kun turvotus alkoi pian synnytyksen jälkeen lähteä! :D

Tätä raskautta on siivittänyt tietynlainen haikeus, kun vauva on meidän perheen viimeinen. Onneksi on paljon muuta ihanaa odotettavaa edessä, lasten kasvun seuraaminen on kyllä ihmeellistä! :)

Mukavaa loppuodotusta "kollegoille", yritetään nauttia viimeisistä hetkistä, kun vauva on vielä masussa. Tiedän kaipaavani vielä jonakin päivänä näitä potkuja masussani, vaikka nyt olisin NIIN kypsä lähtemään synnärille vaikka tältä istumalta.

Kreecher
Poistuuko neste synnytyksen jälkeen vessakäyntien yhteydessä? Ja osaatko sanoa voiko erottaa onko tulleet kilot nestettä vai täyttä läskiä?

Nimim. Tyhmä kysymys :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 19:53 emmamma kirjoitti:
En oo noin pitkällä vielä, piti vaan tulla kertomaan, et sulla on tosi söpö ja pieni massu! :heart: Ihana! Itellä oli tuommonen rv 29.
välillä tulee olo että on vähän liiankin pieni maha :/ ihmiset kun nykysi kattovat ja sit jos joku sattuu kyselemään ja sanon et ei olis ku muutama viikko laskettuun aikaan ni sitä katotaan niin kummallisesti.. ei ne neuvolassa kuitenkaan oo puuttunu siihen minkä kokoinen maha miulla on. paino arviota ei olla tehty, että en tiiä yhtään pikkuisen painoa tai kokoa. kylkiluissa on kuulemma ihan kiinni ja sen kyllä huomaan :D ei taida miun maha oikeen venyä sit eteenpäin :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.05.2007 klo 12:59 hepsutin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.05.2007 klo 19:53 emmamma kirjoitti:
En oo noin pitkällä vielä, piti vaan tulla kertomaan, et sulla on tosi söpö ja pieni massu! :heart: Ihana! Itellä oli tuommonen rv 29.
välillä tulee olo että on vähän liiankin pieni maha :/ ihmiset kun nykysi kattovat ja sit jos joku sattuu kyselemään ja sanon et ei olis ku muutama viikko laskettuun aikaan ni sitä katotaan niin kummallisesti.. ei ne neuvolassa kuitenkaan oo puuttunu siihen minkä kokoinen maha miulla on. paino arviota ei olla tehty, että en tiiä yhtään pikkuisen painoa tai kokoa. kylkiluissa on kuulemma ihan kiinni ja sen kyllä huomaan :D ei taida miun maha oikeen venyä sit eteenpäin :LOL:
No sinulla ei ainakaan kuvan perusteella näytä olevan yhtään ylimääräistä, ole onnellinen =)
Toista se on täällä, näkisitpä minut NYT kokonaisuudessaan :ashamed:
Että täälläkin mahaa olisi varmaankin puolet, jos tuota nestettä ja ihraa :LOL: ei olisi kertynyt...
 
juup tääl mennään rv39 tasan huomenna olo on vähä helpottanu tuossa pari viikkoo sitte kamalia liitoskipuja,supistuksii,hikoilu,turvotus,närästys...nyt vain väsyttää esikoisen kans(2vee) käyty päivittäin pienel kävelyl se muute helpottaa nii ja seksikin auttaa noihin harjoitussupistuksiin ainakin mulla. tuo koko aikanen mässäily ottaa hermoon paljoo ei voi syyä mut koko ajan pitäis jotain narskutella :p mut sit painoo ei sais tulla..juuh tullu n.23kg no esikoisen kans tuli kans 20kg et ei hätää sain just kaikki pojes kun kuopusta rupesin odottaa..et sillei tuo kohdunpohja on 34
 
On miulle tuota ylimäärästä pikkaisen jalkoihin ja kannikkaan tullu, mutta se kuuluu tähän asiaan:) nii en oo maininnu, että painoo on nyt tullut yhteensä n. 14kg et se vissiin sit melkein kaikki on tuossa masussa... pikkasen jaloissa :D
 
rv 36+2 tänään
eile ol neukku-lääkäri

Nla-lääkäri terveisii

pissa puhdas
RR 118/72
hemppareit ei tarvint ottaa
rv 36+1
paino 76.3
(vajaa kilo ol tullu vkossa)
seur. nla 4.6 kun ens vkon o nla-täti lomalla
kohdunsuu pehmentynyt ,kanavaa jälell 2cm
syd.äänet hyvät
samoin liikkeet
sf 32
 
kolmonen
Raskausviikkoja 38+6, olo periaatteessa ok, jalat tosin turvoksissa jo aamusta, ei meinannut mahtua edes ne laivanmalliset, ainoat jotka olen nyt vimeviikkoina jalkoihini saanut kiskottua...

Vauvakin on ollut tänään vilkkaammala tuulella, hyvä niin, ettei tarvitse liikkeitä jatkuvasti vahtia.

Mieli on herkkä, liikutun tosi helposti, väsymystä ollut hieman yöheräilyjen takia.

Toissapäiväiset neuvolakuulumiset seuraavat:
Painoa tullut nyt 15 kg (paino nyt 86 kg,, viime viikosta 1400g)

verenpaine 112/81

virtsa puhdas

hemppa nyt yli 120 joten sain luvan lopettaa raudansyönnin.

Raskaus sujunut hyvin tähän asti, kummallista että ollaan jo näin pitkällä! Alussa tuntuu aina kuin loppusuoralle olisi aikaa ikuisuus ja yrittää vaan elää normaalisti ja päivän kerrallaan. Mieskin havahtui eilen kun olin nostanut sairaalakassin ja lasten hoitolaulun esille kapista, että huhu, huh, ollaan tosiaan jo taas näin pitkällä.

Alussa, n. viikolle 13 oli jonkin verran pahoinvointia, vähän enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa, myös enemmän väsymystä alussa sekä nyt loppusuoralla. Sillä välillä olen voinut loistavasti ja ollut elämäni kunnossa, luulin että liitos- ja lonkkakivut vaivaisivat koko raskauden, kun sellaiset tuntemukset alkoivat n. viikolla 15, oireet kuitenkin hävisivät, ja sain nauttia raskaudesta ihan tähän asti, vasta nyt on loppuraskauden liitoskipuja, istuminen ja makaaminen vaikeaa jne, niitäkin siedettävästi. Olen siis onnellisessa asemassa.

Synnytystä jännitän jonkun verran ja sitä tuleeko synnärille tällä kertaa kiire, jokainen kertahan on kuitekin uusi tilanne ja voi erota aikaisemmista täysin. Yritän kuitenkin olla liikoja stressaamatta, kai se taas omalla painollaan sujuu...


 
moi
mulla muuten ihan ok mut hemoglobiini on ollut alhainen ja olisin kyllä valmis lähteen synnyttään jo rupeaa toi vvatsa tuntuun jo niin hävyttömän isolta jakiloja on tullut lisäänoin 15 huh huhh.....
esikoisen kanssa on ollut vaikeempaa leikkiä kun alas meno ja ylös tulo on kamalaa==)alustavia suppareita on ollut ja elän tosissaan toivossa et pian pääsis....
äippä rv 37+1
 
Meikäläisellä rupeaa olemaan tässä jo ihan riittävästi odotusta takana ja mielihyvin synnärille jo lähtisin.. Viikkoja nyt 36+5..

Olo on vaivalloinen itsensä ja kahden koripallon kokoisen mahan kanssa, vauvalla ilmeisesti riittää mittaa, koska pylly ja jalat puskee edelleen vasempaan kylkeen, vaikka pää taitaa olla jo lähtöasemissa ja kiinnittynyt. 34+4 Vauva oli arviolta 3kg. Joten kokonsa puolesta taitaisi olla jo ihan valmis tapaus.. =)

Onneksi sentään itkun kanssa kärsityt liitoskivut ja lantion löystymiset ovat loppuneet vatsan laskun myötä, noin pari vkoa sitten..

Vaivana on ollut jo raskauden puolivälistä tulleet supparit, jotka ensin pistivät rauhoittumaan ja näinä päivinä vain enemmän touhuamaan :LOL: Ei vaan, oikeasti ei paljoa naurata, yöt ja päivät menee suppareitten kanssa nykyään, unet jää vähille ja mieliala vain laskee odotellessa, mitäs muutakaan tässä sitten teet, kun joka liikkeestä tulee supistus..

Kiloja tullut yhteensä 21!!! Mutta saattaapi olla hyvin paljon asiaa tupakan lopettamisen kanssa.. Enkä ole niin lisäkiloista välittänyt, lähteissä olin alipainoinen, jostain syystä kun tuppaan itse laihtumaan kuitenkin raskausaikana ja kilot jäävät joka kerta synnärille.. Tuskinpa silti nyt, mutta ei haittaa.. B)

Sf-mitta oli viime neuvolassa 34cm, ihme kyllä, odotin paljon suurempaa mittaa.. Jotain "pientäkin" minussa.. :LOL:

Joo, tämä nyt oli tällästä valitusta vain, mutta tavallaan haikeus on täälläkin.. Mahaa tuskin tulee ikävä, vaikka viimeistä kertaa ollaan myös liikkeellä, kuten Kreecher, mutta sitä vauva-aikaa, kun ei vain koskaan enää vauvakuume yllättäisi..! :D Noh, enpä usko..

Hyvää loppuodotusta kaikille!!!

Jonna ja kolmas pikkuinen 36+5
 

Yhteistyössä