naapuri valittaa koirastani

  • Viestiketjun aloittaja terkkuja_tampereelta
  • Ensimmäinen viesti
terkkuja_tampereelta
joka haukkuu 1-3 kertaa päivässä muutaman haukahduksen sinä aikana kun ollaan rapussa matkalla ulos. Tuo aika ei sijoitu yöhön vaan johonkin klo 9-23 välille.

Häiritsee kuulemma ihan hirveästi, kun ääni on niin terävä, ja jotain pitäisi tehdä asialle. Koira ei edes ole meillä jatkuvasti, vaan ainoastaan toisinaan hoidossa.

Mä järkytyin kun sain tämän läksytyksen (tämän viikon maanantaina) enkä muista pyysinkö edes anteeksi, vaan enemmän taisin puolustella ja sanoa että ei voida asialle mitään ja se ei ole hiljaisuuden ulkopuolella olevaa häiriötä jne.

Mulla on ollut nyt huono omatunto ja joka kerta kylmää mennä ulos tuon koiran kanssa, kun pelkään että se haukkuu tai että se naapuri tulee vastaan. Sanoin myös, ettei meidän koira hauku siihen ja siihen aikaan, mikä on osittain totta koska rapussa haukkuu joskus muitakin koiria, mutta kyllähän osa niistä haukuista on meidänkin enkä voi tietää mikä tätä naapuria häiritsee ja mikä ei.

Oisko mun pitänyt pyytää anteeksi ja onko naapurilla "oikeus" valittaa tämmöisestä häiriöstä?
Mä oon ajatellut että se on niin pieni häiriö, et ei pitäis valittaa. Siksi varmaan vastailin aika töykeästi mut nyt kaduttaa oma käytös ja mietin, että mihin kaikkialle naapuri vielä valittaa meistä.
Ainakin varmasti muille naapureille, kun hän tuntee tässä talossa lähes kaikki ja pyörii tuolla rapussa juoruamassa.
 
Koiranom
Meidän koirasta on valitettu kun se haukkuu ollessaan yksin, se on mun mielestä ymmärrettävää kyl. Jos sun koira haukkuu vaan lyhyen hetken niin aika nipoa valittaa :D

tosin ehkä joku jolla ei oo koiraa ois paras kannanottaja.
 
"A.p."
Suurimman osan päivistä olen kotona koska opiskelen kotona, mutta niinä päivinä kun oon poissa niin koira on aina hiljaa nukkumassa.

Uskon että jos koira haukkuisi poissaollessani niin tuo naapuri olis valittanut siitä ? Koira on kuitenkin jo 10 vuotias niin se lähinnä nukkuu yleensä vaikka oon kotona
 
"vieraana"
Minua ei tuollainen häiritsisi. Enemmänkin häiritsee se, että kun meillä naapurit (omakotitaloalue) lähtee töihin, niiden pari koiraa haukkuu ja ulisee ainakin tunnin sen jälkeen ja kuoroon yhtyy lopuksi kaikki alueen koirat.
 
"no no no"
No pyydä anteeksi seuraavalla kerralla kun tulee vastaan. Nipoa tietysti valittaa mutta valittaa kuitenkin voi. Meillä tosin jo tuo klo 23 on ollut hiljaisuutta kahden tunnin ajan. Miksi se koira haukahtaa aina rapussa?
Toisiin asuntoihin saattaa äänet kaikua tietystä kohtaa rappua todella kovaa.
 
tulkaas mun luo kylään! naapurihuoneistossa asustelee neljä terrieriä ja ne haukkuvat aina, kun niiden emäntä on poissa |O|O akka lähti jonnekin ja räksytys alkoi... isännöitsijä levittelee vaan käsiään; "no can do" -meininkiä!
 
vierass
Rappukäytävästä ne äänet kaikuu tosi kovina sisälle asuntoihin, ainakin meillä. Sitä ei voi verrata lainkaan siihen, mitä jostain asunnosta kuulee.

Kaikistä ärsyttävintä on, kun jotltain lähtee vieraat ja siinä rappukäytävässä sitten vielä heittävät viimeisiä juoruja lähtiessään. Ne kuuluu täysin naapureille sisälle.
 
"wtf"
Meilläpä ryssä-ämmän rakki räksyttää monta tuntia päivässä(mistä lie pöllitty häiriintynyt olio) lisäksi ämmä ruokkii edelleen "lintuja" leipäpaloilla maahan joten rotat tulevat varmasti taas, ei sitä kiinnosta paskaakaan muitten sanomiset ja isännöitsijä on munaton pelle
 
,",.,.
Ootko kokeillut sitruunapantaa tai sitä melko edullista uä- hälytintä jonka koira kuulee mutta ihminen ei?

On se kerrostalossa varmaan ärsyttävää pienikin haukku koska on omakotialueellakin jatkuva räksyttäminen ohikulkijoille ulkohäkeistä
 
"A.p."
Meillä on sitruunapanta mutta se saa koiran haukkumaan vaan enemmän, se ottaa pannan tavallaan leikkinä.

Se haukahtaa rapussa silloin jos joku tulee siellä vastaan ja joskus vain siksi, että se on innoissaan ulos pääsemisestä. Ei se koko ajan rapussa hauku, joskus ei hauku ollenkaan mutta joskus jopa 5 kertaa.

Mun mielestä monet muut äänet rapusta on häiritsevämpiä, niitä kuuluu aika paljon. Mut jollekulle sit koiran haukahtelu.
 
kerrostaloasukas
Ei häiritsisi ja pidän nipona, jos jotakuta häiritsee. Mulla ei oo koiraa enkä ymmärrä koirien hankkimista kuin tiettyihin käyttötarkoituksiin ja tämän kerron vain siksi, että minua ainakaan ei voi pitää mitenkään jäävinä sanomaan asiasta.
 
,...,,.
[QUOTE="akka";30510596]Millanen se uä- hälytin on? Mistä niitä saa ja mitä maksaa?[/QUOTE]

Koiran haukkuessa hälytin päästää tietyllä koiran kuultavissa olevaa häiritsevää epämiellyttävää ääntä joka saa aikkan sen etteä koira lopettaa haukkumisen. Ei kokemusta laitteesta. Olikohan Mustin&mirrin viime mainoslehtisessä siitä jotain?
 
psikooppi
Kyllähän rapussa tapahtuva metelöinti on todella ärsyttävää oli se sitten mitä vaan, kuuluu lujaa sisälle asuntoihin varsinkin jos ihan oman oven takana haukahtelee. Miksi se koira haukkuu aina rapussa? Aika nipoahan siitä on valittaa mutta toisaalta jos se toistuu joka kerta kun koira kulkee rapussa niin on se epämiellyttävää kuten mikä tahansa metelöinti. Ja meilläkin klo 23 on jo hiljaisuutta.
 
vierass
Jos yhdeltätoista yöllä haukutaan käytävässä, niin kyllä siinä on vika jo koiran kuljettajassa. Lenkille tuollaisen kanssa mennään ennen hiljaisuusaikaa, täällä 21.00 ja palataankin ennen sitä, jos se haukkuminen tapahtuu molemmin päin.
 
vierass
[QUOTE="A.p.";30510560]
Mun mielestä monet muut äänet rapusta on häiritsevämpiä, niitä kuuluu aika paljon. Mut jollekulle sit koiran haukahtelu.[/QUOTE]

Oletko sitten kuullut muiden koirien haukuntaa rappukäytävästä? Oikeasti tuollainen koiran haukunta rappukäytävästä on yksi ärsyttävämmistä äänistä, onneksi noista meidän naapureiden koirista ei kukaan haukahtele rappukäytävässä, aikaisemmin asui yksi, jonka koira haukkui siellä.

Ehkä kannattaisi hieman kouluttaa sitä koiraa, ettei haukkuisi rappukäytävässä.
 
"..."
Turhaa nipotusta. Muuttakoot akka korpeen jos elämisen äänet häiritsee.

Oikeesti, miksi tuollaiset pienistäkin äänistä häiriintyvät sekopäät muuttaa aina kerrostaloon? Ne oikeen nauttii kun saa aiheuttaa koiranomistajille pahaa mieltä. Itse muutin juurikin tällaisten vuoksi omakotitaloon kun valituksia alkoi tulla jo sellaisistakin asioista mitä en ollut tehnyt.
 
"A.p."
Jos olette lukeneet viestini niin niistä ilmenee että koira haukkuu JOSKUS lenkille lähtiessä, EI JOKA KERTA. Se ei hauku koskaan lenkiltä tultaessa.

Se ei myöskään hauku jatkuvasti vaan haukahtaa yksittäisen haukahduksen. Valitettavasti sitä ei voi estää sillä koira on innokas ja kiihtynyt.

Ei me olla klo 23 käyty kuin pakollisissa tilanteissa, syynä on ollut koiralla esim. ripuli. Se on vanha ja vatsa menee sillä välillä sekaisin. Yleensä käydään klo 21 jälkeen. 22 mun käsittääkseni kun alkaa hiljaisuus.

Tiedän että rapussa asuu muita koiria, kun on usein tullut vastaan ja oon kuullut niiden haukkuvan myös asunnoissa.

Musta on ikävää että koirani aiheuttaa häiriötä, sille ei vain voi tämän enempää ellei jokin haukkumisen täysin estävä tuote löydy. Mut voiko sellaisen ostamista vaatia näin vähäiseen haukkumiseen? Ei ehkä kannata asua kerrostalossa jos rapun äänet rasittaa noin paljon?
 
"sipsi"
Ikävä kyllä maailmassa on ihmisiä, joita häiritsee ihan kaikki mahdoton ja mahdollinen maan ja taivaan välissä. Kerrostaloissa varmaan viihtyvätkin, kun pääsevät harmiaan vielä purkamaan. Toisia ärsyttää koirat, toisia lapset, ja kolmansia ehkä vaikka naapurin vääränväriset verhot.

Tällaista tämä täällä hyvinvoinnin keskellä on.

Minä en tuollaista haukkumäärää kyllä anteeksi pyytäisi. Maailmaan mahtuu ääntä. Haudassa on sitten kaikilla hiljaista.
 

Yhteistyössä