Naapurilla jotain meidän koiria vastaan?

Ollaan asuttu kohta vuosi tässä omakotitalossa.meillä on kaksi pientä koiraa. Koirat ulkoilevat päivittäin ja meidän piha on myös aidattu heitä varten. Pihalla ollessaan koirat ovat aina valvottuna, niin että toinen meistä puuhailee jotain näköetäisyydellä.
Olin tuossa laittamassa pyykkejä pihalla kuivumaan ja olin sellaisessa kohdassa, ettei naapurin puolelle näkynyt. Naapurin rouva tuli siinä sitten rytinällä ulos ja tottakai koirat haukahtivat häntä. Siinä alkoi sitten rouvalta kauhea huuto meidän koirille "turpa kiinni! Aina te ootte mua haukkumassa saatanat!". :O
Annoin muijan huutaa koirille vähän aikaa ennen kuin tulin esiin, vihelsin koirat luokse ja mentiin sisälle. Olin kyllä tosi ihmeissäni moisesta kohtauksesta. Todellakaan, hyvä jos kerran viikossa vähän rouvalle haukkuvat. Meidän aikana rouva esittää taas että kuinka ihania koiria meillä onkaan. Mistäköhän mahtoi moinen tunteenpurkaus johtua? Tuli semmoinen olo et ollaanko kustu sen aamumuroihin tms.
 
"palma"
Omalla pihallaan haukutuksi tuleminen on ihan saatanan ärsyttävää. Fiksu koira tajuaa olla räksyttämättä naapureille ja sen taidon voi myös opettaa. Naapurin liikkuminen pihallaan ei ole sellainen asia, josta koiran pitää ilmoittaa yhtään kenellekään.
 
"..."
Ymmärrän naapuriasi. Meillä on naapurissa kolme räkyttävää pikkukoiraa, ja voi helvetti että mä inhoon niitä. Ne räykyttää KOKO ajan kun liikun pihallani, en tajua kuinka naapuri ite jaksaa niitä kuunnella.
 
"palma"
Kokemuksesta sanon, että koiranomistajat arvioivat lähes aina koiriensa haukkumisen alakanttiin. "Kerran viikossa" tarkoittaa joka toinen päivä ja "pari haukahdusta" meinaa suunnilleen puolen minuutin haukahtelua.
 
"vieras"
Meillä on naapuritontilla koira, eikä edes kunnon aitaakaan, eikä se hauku ikinä saati karkaisi meidän puolelle. Niin pitää naapurin koiran olla. Kaikki siitä poikkeava on oikeastikin ärsyttävää.
 
"eija"
Ihan syystä tuntuu olevan jotain teidän koiria vastaan. Et sitten tollo tajua, että tuollainen räksyttäminen on todella raivostuttavaa. Ei se naapuri ilman aihetta tuollaista ole mennyt keksimään, koska noin näreissään oli. Kannattaisi varmaan ruveta kouluttamaan niitä piskejä.
 
"sipsi"
Meillä on naapurissa 2 koiraa joista toinen huutaa koko ajan jollekin! Heidänki piha on aidattu. Se koira huutaa jokaiselle naapurille, ohimenevälle autolle, pyörätiellä kulkeville ( näkevät sinne etupihaltaan, vaikka on 3 taloa välissä)... ottaa niin päähän olla omalla pihalla kun koko ajan iso koira huutaa! Meilläkin on koira mutta se ei hauku, oikeasti. Ei edes vastaa tuon naapurin koiran haukkumiseen.
 
"vieras"
Meillä on myös pikkukoira, joka pihalla saattaa haukkua ohikilkijoille, myös tutuille. Se on adoptoitu eläinkotikoira, joka on meillä ollut vasta vähän aikaa. En tiedä ihan millainen sen tausta on, mutta se on jonkin verran pelokas uusissa tilanteissa. Se haukkuminen voi olla oikeasti tosi rasittavaa jopa minusta, myös minulle koiranomistajana, ja yritän juuri kouluttaa koiraa, että kaikkea ei tarvitse haukkua. (Joo, ja vinkkejäkin otetaan vastaan - meidän edellinen koira ei haukkunut juuri koskaan.)

En kuitenkaan itsekään odota yhdeltäkään koiralta täydellistä hiljaisuutta, omalta tai muilta - sillä koirien kuuluukin haukkua joskus - joten jos koirat eivät oikeasti hauku naapureita jatkuvasti, naapurin rouvalla oli varmaan huono päivä. :)
 
Justjoo
Meidän naapurin rakit räksyttää lähes koko ajan kun ulkona.Syyksi riittää että istuu terassilla ja kääntää hesarin sivua.Joo on anssa aita ja joo olen monestikin karjaissut niille.Ei voi omassa pihassa(omakotitalo) tehdä mitään jos ne rakit ulkona.Astut uls niin räkätiräk.Päästävät pahimmillaan 5.20 ulos josks vartiksikin räksymään.Vi...n kiva herätä siihen ja monesti lapsetkin herää.Puolen yön aikaankin räksräks.Joku kerta vännän niskat nurin tms
 

Yhteistyössä