Naapurille viresti, kuinka sen sanoisin? ( kyse koirista )

  • Viestiketjun aloittaja M-M
  • Ensimmäinen viesti
M-M
Saimme ihanat nuoret ( meitä vanhemmat ) uudet okt-naapurit keväällä 2008, siitä lähtien on heidän kaksi saksanpaimenkoiraa juossut meidän pihalla..
Olemme heille ( mies sanonut ) sanoneet mutta ei , ei mene perille asti.
Rehellisin mielin kyllä ovat sanoneet että heidän narttu saksanp.koira on luonnevikainen.

Itse pelkään vieraita koiria koska sellainen on kaksikin kertaa käynyt kiinni.

Olemme kertoneet naapurille minun koirapelosta siinä uskossa että pitäisivät koiransa kurissa, ei .

Olemme 2v sitten aidanneet ja laittaneet portin tonttimme ympärille kun muutimme joten oman työmme olemme tehneet, jotta meidän koira ei karkaisi toisten pihoille.

Juhlimme häitämme tuossa alkusyksystä meidän pihallamme ja koiramme tottakai vapaa koska on kiltti ja ystävällinen.
Mutta naapuripa keksi laittaa heidän nartun vapaaksi ja ja sehän tuli meidän portille haukkumaan ja meidän omamme meni suojelemaan reviiriään.
Otimme oman koiran portilta pois ja häävieras piti koiraamme sylissä ja siunaus jatkui mutta naapurinkoira oli edelleen haukkumassa portilla.

Ihana hääpäivämuisto! :heart: :(

On monia monia muitakin kertoja mutta tästä tulisi niin pitkä että vielä ensivuonnakin joku lukisi joten jätän ne kertomatta.

Kunnes tänään.. äsken.. olin tapani mukaan päästämässä koiraa vapaana pissille ja aamukakalle omalle tontille kun minä poltan tupakan. Koiramme menee aina samaan kulmaukseen ihan toiselle puolelle tonttia missä naapurinkoirat on. Vaan eipä tänään.

Avasin ulko-oven ja sitten se alkoi ; kauhea räyhääminen haukkuminen hampaat irvessä.. siis naapurin kaksi koiraa oli kappas vaan kotiovellamme ja jäivät terassille haukkumaan kunnes koiramme alkoi haukkumaan heille takas ja ihme ja kumma ne lähti melkein häntä koipien välissä portista ulos ja koiramme ei lähtenyt perään koska ei ole lupaa mennä portista ulos ilman "äitiä" tai "isiä" .

Ei tolle koiralle mitään siitä tullut mutta minä meinasin pelosta pyörtyä.

Onko ystävälliseen sävyyn tämä viesti ;

Voisitteko ystävällisesti pitää koiranne OMALLA pihallaan.
Meidän tontti ei ole teidän koiria varten.
Eikä ole kiva tulla ulos ja kohdata kahta vierasta heti kotiovella hampaat irvessä, ei edes koiramme mielestä.
Seuraavasta kerrasta ilmoitan jo eteenpäin.


p.s. Teettivät sille nartulle pennut jotka nekin on meidän tontilla vähän väliä.
Niitä oli 7 ja 5 myyty joten ne pitää 2 niistä pennuista..

aargh kun mua ahdistaa....
 
Jos kerta olette asiallisesti yrittäneet jo moneen otteeseen ilmoittaa heille koiristaan, niin kyllä, mielestäni tuo on riittävän ystävälliseen sävyyn laitettu viesti. Mielestäni koiranomistajalla on velvollisuus pitää koiransa omalla tontillaan ja jos ei käskemällä pysy niin narunpäähän kiinni.
 
vieras
Selväsanainen viesti naapureille! Mun kaverilla lähes sama homma, naapuri antaa koiriensa kuljeskella ja kuseskella ja paskoa heidän tontilla vapaasti. Nyt ne naapurin koirat alkaneet osoitella reviiritietoisuutta siinä kaverinkin tontilla. Sievä puhe ei auta.
 
M-M
No mä pistin tuon viestin sinne.. Katotaan tuleeko jokin hyökkäävä vastaus.

On joo sanottu ja nimen omaan aina ystävälliseen sävyyn, siinä syy miksi mies siitä sanoo.
Minä räjähdän jos joudun monesti sanomaan samasta.

Kyllä naapurin kiorat suht hyvin käskemällä tekee mitä vain mutta kun ne omistajat ei aina katso perään ja silloin kun eivät katso niin koirat on meidän pihalla! *huokaus*
 
Christina
Kyllä tuon viestin voi laittaa. Voisin itsekkin kuvitella kuinka ärsyyntynyt olisin tuossa tilanteessa ( vaikka itellä onki iso koira, mut silti, vieras koira omalla pihalla ei ole mukavaa ). Toivottavasti naapurit tajuavat asian!
 
pikku koiran omistaja
varmaan toi 10 kg villis ei tartte niin korkeita aitoja ku saksanpaimenkoira jotan ne naapurin koirille ei ole ongelma ylittää aitaa.Näin kuvittelisin.

Hyvä kun veit viestin.Ihan ystävällisessä sävyssä se oli.Ymmärrän ettei naapureiden kanssa haluisi riitaa.
toivottavasti ei vedä herneitä nenään.
 
M-M
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Pakko kysyä, että miten ne naapurin koirat pääsevät tontillenne, jos se on aidattu? Ei meillä ainakaan näy kutsumattomia vieraita aidatulla pihalla.
Meidän tontti on aidattu, ja portti on auki silloin kun emme ole kotona, on yö, tai naapurimme ei ole kotona. ( Yleensä näemme autosta onko ne kotona )

Mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko porttimme auki vai koska kenelläkään ei ole lupaa tulla toisen omalle pihalle ilman lupaa..

Olemme itse ottaneet heti ostaessamme tämän talon vastuun koirastamme ja tehneet aitauksen..

 
Alkuperäinen kirjoittaja M-M:
No mä pistin tuon viestin sinne.. Katotaan tuleeko jokin hyökkäävä vastaus.

On joo sanottu ja nimen omaan aina ystävälliseen sävyyn, siinä syy miksi mies siitä sanoo.
Minä räjähdän jos joudun monesti sanomaan samasta.

Kyllä naapurin kiorat suht hyvin käskemällä tekee mitä vain mutta kun ne omistajat ei aina katso perään ja silloin kun eivät katso niin koirat on meidän pihalla! *huokaus*
Ei tarvitsisi kyllä tulla hyökkäävää vastausta vaan voisivat ihan katsoa peiliin ja pitää jatkossa koiransa kurissa. Ilmoitus eteenpäin sitten vaan kun koirat seuraavan kerran häiritsevät kunnolla niin tietävätpähän sitten ainakin, että olit tosissasi! Tsemppiä! =)
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja M-M:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Pakko kysyä, että miten ne naapurin koirat pääsevät tontillenne, jos se on aidattu? Ei meillä ainakaan näy kutsumattomia vieraita aidatulla pihalla.
Meidän tontti on aidattu, ja portti on auki silloin kun emme ole kotona, on yö, tai naapurimme ei ole kotona. ( Yleensä näemme autosta onko ne kotona )

Mutta sillä nyt ei ole mitään merkitystä onko porttimme auki vai koska kenelläkään ei ole lupaa tulla toisen omalle pihalle ilman lupaa..

Olemme itse ottaneet heti ostaessamme tämän talon vastuun koirastamme ja tehneet aitauksen..

Ok, kirjoitin samaan aikaan kuin vastasit.
No tietenkään ei ole oikeutta tulla toisen pihalle, se on selvä. Ja ärsyttää. Mutta auttaisikohan asiaa, että ette pitäisi niitä portteja auki? Meillä laitetaan aina automaattisesti portit kiinni, niin koirankin voi milloin hyvänsä päästää ovesta ulos.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Siis edelleen kysyn, että miten ne naapurin koirat tulevat teidän aidatulle pihallenne?
sakamanni loikkaa todella korkeanki aidan yli :) t. entinen sakun omistaja :wave:


Ja ap tosi kurjaa jos ei nätisti sanomien auta ni poliisille, niin kurjalta kuin se tuntuuki ni sakot saa yleenäs jotaki rotia tuollaisiin.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Siis edelleen kysyn, että miten ne naapurin koirat tulevat teidän aidatulle pihallenne?
sakamanni loikkaa todella korkeanki aidan yli :) t. entinen sakun omistaja :wave:


.
No se on kyllä totta. Mutta kyllä aita se vähäsen menoa hillitsee...Harva sakemanni kai jättää oma pihansa vartioimatta? Nuo koirat tosin käsittävät selvästi myös ap:n pihan omaksi alueekseen...

 
VeRa
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Siis edelleen kysyn, että miten ne naapurin koirat tulevat teidän aidatulle pihallenne?
sakamanni loikkaa todella korkeanki aidan yli :) t. entinen sakun omistaja :wave:


.
No se on kyllä totta. Mutta kyllä aita se vähäsen menoa hillitsee...Harva sakemanni kai jättää oma pihansa vartioimatta? Nuo koirat tosin käsittävät selvästi myös ap:n pihan omaksi alueekseen...
Näin saattaa olla. Villiksestä ei ole vastusta joten isommat ovat ottaneet "ohjat" teidän pihassa. Toivotaan että naapurit ottaa pian yhteyttä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja muumuu:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Siis edelleen kysyn, että miten ne naapurin koirat tulevat teidän aidatulle pihallenne?
sakamanni loikkaa todella korkeanki aidan yli :) t. entinen sakun omistaja :wave:


.
No se on kyllä totta. Mutta kyllä aita se vähäsen menoa hillitsee...Harva sakemanni kai jättää oma pihansa vartioimatta? Nuo koirat tosin käsittävät selvästi myös ap:n pihan omaksi alueekseen...
Joku sellanen tulee mieleen, niinku yleensä ni vika sielä hihnan yläpäässä :/ Ja sitte ootellaaan vaan että jotaki hirveetä käy. Kun noita on viimeaikoina paljon nähty.
 
Jos asia ei mene perille ilmoituksenkaan jälkeen niin pyydä miestäsi ottamaan sakemannit kiinni ja toimittamaan löytöeläinkotiin, jos tulevat pihallenne. Eiköhän niiden omistajat rupea huolehtimaan koiristaan kun joutuu maksumieheksi lunastaessaan koirat takaisin löytölästä.

Kylläpäs särähti korvaan; "Rehellisin mielin kyllä ovat sanoneet että heidän narttu saksanp.koira on luonnevikainen."
"Teettivät sille nartulle pennut jotka nekin on meidän tontilla vähän väliä." |O |O :headwall: Siinäpäs vastuuntuntoinen, rodusta välittävä kasvattaja!
 
M-M
Tämmöinen viesti tuli ;

Olisit voinut soittaa ja jutella...
ensinnäkin... On teidänkin koira kerran vai kaksi kertaa tullut meidän pihalle räksyttämään jos on päässyt vapaaksi! ( siitä on 7kk aikaa kun kerran läksi kun menin sisälle, siis ekan ja vikan kerran ) Enkä ole siitä lähdössä ilmoittelemaan minnekään. Toiseksi, teillä on aidattu piha ja portti... Mikset käytä sitä porttia???


Eli toisin sanoen heidän ei tarvitse aidattaa pihaa mutta meidän täytyy vaikkei koiramme ole pihalla, oman koiran vuoksihan se portti on tehty. Eli toisin sanoen minun vika ja mun täytyy hyväksyä että ne koirat meidän pihallamme on! Hienoa! Taidampa mennä ja tempasta pari viskipaukkua... on niin hyvä olo.
 
M-M
Alkuperäinen kirjoittaja M-M:
Tämmöinen viesti tuli ;

Olisit voinut soittaa ja jutella...
ensinnäkin... On teidänkin koira kerran vai kaksi kertaa tullut meidän pihalle räksyttämään jos on päässyt vapaaksi! ( siitä on 7kk aikaa kun kerran läksi kun menin sisälle, siis ekan ja vikan kerran ) Enkä ole siitä lähdössä ilmoittelemaan minnekään. Toiseksi, teillä on aidattu piha ja portti... Mikset käytä sitä porttia???
Niin tää viesti jatkui .. Soita ensikerralla äläkä lähettele mitään uhkailuviestejä..
Eli se siitä ystävällisyydestä.

Eli toisin sanoen heidän ei tarvitse aidattaa pihaa mutta meidän täytyy vaikkei koiramme ole pihalla, oman koiran vuoksihan se portti on tehty. Eli toisin sanoen minun vika ja mun täytyy hyväksyä että ne koirat meidän pihallamme on! Hienoa! Taidampa mennä ja tempasta pari viskipaukkua... on niin hyvä olo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja M-M:
Tämmöinen viesti tuli ;

Olisit voinut soittaa ja jutella...
ensinnäkin... On teidänkin koira kerran vai kaksi kertaa tullut meidän pihalle räksyttämään jos on päässyt vapaaksi! ( siitä on 7kk aikaa kun kerran läksi kun menin sisälle, siis ekan ja vikan kerran ) Enkä ole siitä lähdössä ilmoittelemaan minnekään. Toiseksi, teillä on aidattu piha ja portti... Mikset käytä sitä porttia???


Eli toisin sanoen heidän ei tarvitse aidattaa pihaa mutta meidän täytyy vaikkei koiramme ole pihalla, oman koiran vuoksihan se portti on tehty. Eli toisin sanoen minun vika ja mun täytyy hyväksyä että ne koirat meidän pihallamme on! Hienoa! Taidampa mennä ja tempasta pari viskipaukkua... on niin hyvä olo.
Ei muuta, ku seuraavan kerran ku ne koirat tulee, ni soitto vaikka poliisille.

Meillä yhdessä vanhassa asuinpaikassamme oli naapurissa pystykorva ja se oli saanut vapaana liikkua aina ulkona. Meidän talo oli ollut ennen meidän muutta tyhjillään pari vuotta, ni tää koira oli senkin alueen ottanut reviirikseen. Kävi sitten aina pihallamme räkyttämässä ja kun kuljettiin pihatietämme pitkin jompaan kumpaan suuntaan, niin koira aina seurasi ja räkytti. Isompi koiramme jos oli mukana, niin tää naapurin koira pysytteli kauempana, mutta räkytti. Kun otetiin pentu taloon, niin silloin tää paheni ja naapurin koira kerkis pari kertaa napata pentua hännästä ja kun kerran sit kerkisin väliin, niin nappasikin miuta lahkeesta. Mie olin vielä silloin raskaana, ni miullahan palo käämit heti ja kävin sit naapurille asiasta sanomassa kunnolla. Naapuri onneks ymmärs asian ja kun vielä sanoin, ettenhän mie uskalla ees vauvaa nukuttaa siin pihalla kun tää naapurin koira siel käy ärhentelemässä meille kaikille.
 

Yhteistyössä