naapurin kissa....

Kertokaahan nyt kissan omistajat, miksi jotkut antavat kissojensa vaellella päivätpitkät ulkona?

Mua alkaa tosissaan ottamaan pattiin lähinapurustossa asuva kissa (tai oikeestaan omistaja). Ketuttaa jokapäivä putsailla marjapensaiden alustoja kissan ulosteesta. Ja joka kerta, kun jotain uutta istuttelen ja uutta multaa maassa, niin tää samanen kissa käy aina vääntämässä pötköt siihen.
Olen yrittänyt laittaa kissakarkotetta pensaiden alustoille, mutta kun se on niin tuhottoman kallista ja miks mun pitäs jonkun kissan takia haaskata rahojani. Eikös se ole omistajan velvollisuus pitää kissa sisällä tai sitten remmissä ulkona.
Onpa mukavaa lastenkin leikkiä pihalla ja mennä syömään marjoja, kun sotkevat jalkansa kissan jätöksiin.


Vetäkööt kuka tahansa herneen nenäänsä, mutta kissalle tulee kyllä joka kerta äkkilähtö pihaltamme, kun sen näen.
Alueellamme on ollut rottia ja hiiriä ja niitä on myrkytelty, onhan se ikävää jos kissa syö jonkun myrkytetyn hiiren..... Mutta eihän se ole minun ongelmani.

Yks naapuri jo uhkas laittaa minkinloukun pihalle ja kalalla "pyydystää" kissan ja viedä sitten kissan johonkin kauas pois.....

 
Oikea osoite toimittaa loukutettu kissa on paikallinen eläinten huostaanotto tai eläinsuojeluyhdistys. Muu "kauas pois vienti" taas kertoo jotain kissan loukuttajasta.'(siitä joutuu muuten maksamaan sakotkin)

Muutaman kerran kun omistaja joutuu kissansa lunastamaan ulos, luulisi oppivan pitämään kisun kotona. Jotkut ovat niin fiksuja että oppivat kerrasta ;)


Tietysti asiallinen keskustelu kissan omistajan kanssa olisi se ykkösvaihtoehto
=)
 
Meillä samanlainen ongelma. Eräs naapuri antaa kissan olla ulkona päivät pitkät ja yöt. Loikoilee toisten pihoilla, ihan kuin omassaan. Meillä kaksi uros koiraa jotka eivät pidä kissoista, se on kerta kun tulee meidän pihaan niin että koirat näkee on kissalta henki pois. (ei ensimmäinen kissa) Toinen naapuri antaa kissan olla ulkona,ja tokaisi vaan että on niin kiltti, ja tulee kyllä sisään jos ovet auki!! Pitää ulkona kissaa, rivitalo lähiössä.. Kissa meni yhden perheen kotiin takaovesta.. onneksi heidän omat kissat oli yläkerrassa, ja koira ulkona. Olis ollut kissan loppu!! Eikö kissojen omistajilla ole OIKEASTI mitään päässä??
 
Tänttärällä
Mä olen itsekin kolmen kissan omistaja ja voin sanoa että kissojen vapaanapito yksin ulkona on idioottimaista!
Jo pelkästää kissoja uhkaavat vaarat ovat niin suuret etten ikinä omiani ulos vapaana päästäisi. En yhtään ihmettele kissanvihaajia, jos omaan pihaan jatkuvasti käy naapuruston kissat #&%?$!*. Älkää silti syytöntä kissaa tappako, vaan toimittakaa se löytöeläinkotiin josta sen omistaja voi sen käydä lunastamassa. Eihän se kissan vika ole, jos sen omistaja on ääliö, joka ei välitä kissansa hengestä sen vertaa et pitäisi sen sisällä tai turvallisessa ulkotarhassa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.08.2006 klo 11:43 Tänttärällä kirjoitti:
Mä olen itsekin kolmen kissan omistaja ja voin sanoa että kissojen vapaanapito yksin ulkona on idioottimaista!
Jo pelkästää kissoja uhkaavat vaarat ovat niin suuret etten ikinä omiani ulos vapaana päästäisi. En yhtään ihmettele kissanvihaajia, jos omaan pihaan jatkuvasti käy naapuruston kissat #&%?$!*. Älkää silti syytöntä kissaa tappako, vaan toimittakaa se löytöeläinkotiin josta sen omistaja voi sen käydä lunastamassa. Eihän se kissan vika ole, jos sen omistaja on ääliö, joka ei välitä kissansa hengestä sen vertaa et pitäisi sen sisällä tai turvallisessa ulkotarhassa.
:wave: :wave:
 
jaxu
mein pihalla on nyt jonkun aikaa käyny kissa kuseksimassa joka paikkaan,ei mukavaa lasten kannalta.päätin että seuraavan kerran joutuu sakemannin kanssa samaan häkkiin,saa koira viihykettä.olen tosiaan kyllästynyt ainaiseen #&%?$!* partioon kissan takia.jos tuo ei auta,ni nirri pois.kyllä kissoillakin pitää joku laki olla.
 
kissaviha
^Joo, mutta ei se kissa sitä lakia ymmärrä, vaan sen kissan omistajan pitäis ymmärtää. Kissan tappaminen ei auta sitten yhtään mitään!! Jostain tulee toinen kissa tilalle.. Liukuhihnalahtaustako aattelit pistää pystyyn? Loukutus on hyvä keino päästä eläinystävällisesti kissoista eroon...
 
kissaviha
naapurille voi huomauttaa asiasta. Ja tarkoitan aikuismaisesti huomauttamista, en mitään lappuja postiluukusta.. Omistaja ei välttämättä tiedosta sitä että kissat käyvät naapurin pihalla #&%?$!*...
 
Ja kiinni otetun kissan paikka ei ole sakemannin kanssa samassa häkissä! Vie kiinni otettu kissa paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle, jossei puhe omistajaan tehoa niin usein tälläinen menettely auttaa.

Kissa on viaton eläin, se toimii vaistojensa mukaan. Kissa ei osaa ajatella esim. sitä, ettei hiekkalaatikkoon voi p.askantaa koska lapset siellä leikkivät, se näkee vain hyvän paikan käydä tarpeillaan jossa on helppo kupsutella maata ja peitellä jätöksiä.
Syy on kissan omistajassa, ei eläimessä. Minkä eläin sille voi jos omistaja on tyhmä tai ei välitä? Järki käteen, kissakin on luontokappale vaikka siihen olisi hermo mennytkin!
 
voi hertsileijjaa kun ULKONA on ELÄIMEN ULOSTETTA!!! Tarhaan vaan ketut, supikoirat, siilit, jänikset, linnut jne...Jotkut ihmiset on vieraantunu luonnosta täysin! Jos kissa ei ole agressiivinen niin antakaa sen mennä omia menojaan, koska ei se ymmärrä teidän "mun maksettu piha"-ajattelua. Luultavasti olet sen reviirillä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.08.2006 klo 20:49 maalainen kirjoitti:
voi hertsileijjaa kun ULKONA on ELÄIMEN ULOSTETTA!!! Tarhaan vaan ketut, supikoirat, siilit, jänikset, linnut jne...Jotkut ihmiset on vieraantunu luonnosta täysin! Jos kissa ei ole agressiivinen niin antakaa sen mennä omia menojaan, koska ei se ymmärrä teidän "mun maksettu piha"-ajattelua. Luultavasti olet sen reviirillä...

Hei haloo.... Kissa ei ole mikään luonnonvarainen eläin. Luonnonvaraiset eläimet on ihan asia erikseen. Kissa on lemmikkieläin, joka pidetään sisällä. Joten kukaan ihminen ei todellakaan ole minkään kissan reviirillä. Kuvitteletko kissan pärjäävän kovinkin kauan kesät talvet ulkona "omin avuin". Eihän muitakaan lemmikkieläimiä pidetä vapaana ulkona, miksi kissalla olisi siihen erityisoikeus?
 

Yhteistyössä