naapurin lapsi aina meidän pihassa!

mitä tehdä kun aina naapurin 3-4v lapsi tulee pihaamme leikkimään? omat lapset omassa pihassa vahdin kyllä, mutta onko vastuu tapaturmista nyt minulla? naapurin rouva on kyllä usein ulkona omalla pihallaan, mutta ei koskaan kysy edes saako hänen lapsensa tulla meidän pihaan leikkimään. lapsi sinällään on aivan kiltti..
 
hei
Nyt äiti voi luulla että lapsi saa leikkiä teidän pihassa mutta itse ei kehtaa tulla joten pysyy omassa pihassaan. Sano suoraan lapselle ja äidille ettet halua että lapsi leikkii teidän pihassa tai sitten pyydät äitiä myös teidän pihaan...
 
Keittiönoita
Tää avaus on vissiin veetuilua tuohon toiseen ketjuun, mutta jos et erikseen ole sopinut vieraan lapsen äidin kanssa, että vahdit myös hänen lastasi, niin silloin vastuu ei ole sinulla. Tämäkin voidaan kuitenkin tulkita niin, että lapsesi pyytää naapurin lapsen teille leikkimään ja lapsi kysyy ja saa tähän äidiltään luvan, silloin vastuu mahdollisista tapaturmista on sinulla.

Jo ihan natiaisille kannattaa opettaa, että ensin kysytään omalta äidiltä, saako kaveri tulla meidän pihaan ja sen jälkeen mennään kysymään kaverin äidiltä, sopiiko se kaverin äidille. On kummallekin osapuolelle hyvä, ettei näissä mahdollisissa vastuukysymyksissä ole mitään epäselvyyksiä. Meillä vielä tuo 15 veekin - jos kaveri jää yökylään - noudattaa tätä. Päivisin kaverit voivat olla meillä miten haluavat, mutta jos siis meillä sisätiloissa ovat ja mä olen kotona, niin mulle se on sanomattakin selvää, että vastuu on vielä noista isoistakin mulla.
 

Yhteistyössä