naapurin lapsi jatkuvasti oven takana

on sitten rasittavaa kun naapurin lapsi tulee joka päivä soittamaan ovikelloa kun tulee hoidosta. Meillä on kaksi lasta 8 ja 5, jotka paljon leikkivät kahdestaan. Aina kun mennään ulos tai tullaan jostakin niin naapurin vekara on ovella tai ulkona kysymässä tuleeko meidät tyttö ulos ja miksi ei voi tulla jos ei ja alkaa tinkaaminen...

mitenkähän saisi vähenemään tuon jatkuvan ramppaamisen meillä...
 
mä kanssa oon vähän hermostunut yhteen naapurin lapseen joka meille tulee aina(sillä on sisaruksia ja pihapiirissä muita samanikäisiä..)ikää sillä on kohta10v ja se haluaa leikkiä tuon meidän 5vuotiaan kanssa,mutta ei 3vuotiaan..
sitten se syrjii ja keksii leikkejä mihin tuo pienempi ei saa osallistua.ja minusta taas kumpiki tyttö kuuluu samaan pakettiin jos meille tulee kylään,tietty myöhemmin sitten eri asia kun ovat isompia ja voivat itse kulkea omilla kavereilla.
ja tämä naapurin lapsi haluaisi syödä meillä,sekä jäädä odottamaan jos vaikka mennään saunaan jne..ja välillä saattaa olla tunti kausia,eikä me edes tunneta sen vanhempia.oon mä kuitenkin sen antanu tuossa käydä kun lapset tykkää. :/
 
Niin, ei sillä ole sisaruksia, että se on yksi syy. Mutta pitääkö meidän sen vuoksi aina olla hänen käytettävissään ? Sitten se suuttuu, jos ei tehdä hänen tahtonsa mukaan. eikä se tahdo ymmärtää kun koululaisen pitää tehdä läksyjä välillä illalla ja käydään saunassa ym. Joskus myös haluaisi olla rauhassa omalla pihalla, mutta se on aina siinä heti. Kerran kun meillä oli vieraita takapihalla niin se tuli siihen pyörimään ja istumaan vieraiden syliin !

Jotenkin pitäisi myös hänen vanhempiensa ymmärtää myös että ei ole kohteliasta aina olla toisen ovella.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 09:46 vierailija kirjoitti:
Niin, ei sillä ole sisaruksia, että se on yksi syy. Mutta pitääkö meidän sen vuoksi aina olla hänen käytettävissään ? Sitten se suuttuu, jos ei tehdä hänen tahtonsa mukaan. eikä se tahdo ymmärtää kun koululaisen pitää tehdä läksyjä välillä illalla ja käydään saunassa ym. Joskus myös haluaisi olla rauhassa omalla pihalla, mutta se on aina siinä heti. Kerran kun meillä oli vieraita takapihalla niin se tuli siihen pyörimään ja istumaan vieraiden syliin !

Jotenkin pitäisi myös hänen vanhempiensa ymmärtää myös että ei ole kohteliasta aina olla toisen ovella.
sanot suoraan ovella että lapset ei ehdi tänään, pyydä tulemaan vaikka sitten huomenna tai sano että lapsesi käy hakemassa häntä sitten ulos.
Mutta asiahan on aika pitkälti sinun lastesi päätettävissä, haluavatko he leikkiä tuo lapsen kanssa, jos haluavat anna leikkiä sen verran kuin se suuremmin päivärutiineja sotkeamatta onnistuu.
Kaikkia lapsia ei ole siunattu sisaruksilla ja tietyssä iässä lapset kaipaa kavereita, näinhän se vain on raaka totuus kuitenkin
 
ChiliCat
Meillä on paljon lapsia naapurissa ja yksi kaveri on myös saman tyylinen mistä kerroit. Mutta minun on vaan sanottava suoraan milloin meille ei sovi. Vanhemmat päättävät minun mielestä milloin kaverien sopii tulla ja milloin ei.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 08:18 millamaria kirjoitti:
ja tämä naapurin lapsi haluaisi syödä meillä,sekä jäädä odottamaan jos vaikka mennään saunaan jne..ja välillä saattaa olla tunti kausia,eikä me edes tunneta sen vanhempia.
saattaa hyvinkin tällä lapsella olla huonot kotiolot=
ei ruokaa kotona,seuraa vanhemmista yms.
Silloin lapsena olin saman tyyppinen tapaus aina syömässä kavereilla ja notkumassa,enkä ymmärtänyt että ei perheen vanhemmat tykkää :(
Himassa ei vaan ollut mitään ja ripustauduin riippakiveksi kavereiden kotiin..ei kaikki vanhemmat ole sellaisia että opettaisivat lapselle perusasioita!
Vanhemmat sitten pelottelee lapsiaan ,ettei saa puhua kotiasioista,ne ei kuulu muille ja joutuu lastenktiin jos joku vsaa tietää,ettei ole ruokaa tai joutuu olemaan yksin pitkät päivät kotona.
Tälläistä oli mulla.
Ei lapset tahallaan ole ärsyttäviä,ne oireilee.

:'(
 
=) :heart: No asiahan on niin,että aikuinen päättää saako lapsi tulla kylään.
Ei se vieras lapsi siitä rikki mene vaikka sanoo, että nyt ei käy. Jankuttajalle voi sanoo päättäväisen ystävällisesti pari kertaa että nyt ei pääse ja sit sanoo et joku toinen kerta ja ovi vain kiinni. Meillä toiminut hyvin (kolme lasta itellä ja jos jonkinlaista kulkijaa ollut ovenraossa).
 

Yhteistyössä