Naapurissa olisi vesirokko. Hakisinko 11 kk ikäiselle?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
En hakisi. Meillä oli nuorimmalla rokko 10kk ikäisenä ja oli tosi hankala, kun ei osannut sanoa mistä milloinkin kutitti. Lisäksi tuli niin rajuna että päänalueella pelkästään oli n.300 näppylää... 4-vuotiaalla oli samaan aikaan. Oli paljon lievempi tauti ja helppo, kun tuli aina sanomaan "äkkiä rasvaa selkään/mahaan/niskaan."
 
neljä lasta
eihän se edes välttämättä tartu. Mutta meillä on tosiaan neljä lasta ja eräänä juhannuksena oli kaksosilla, jotka olivat silloin 8 vuotiaita, sekä samaan aikaan nuorimmaisella, joka oli 2 vuotias ( tätä neljättä ei siis silloin vielä ollut) ja kaksosilla oli TODELLA PAHANA vesirokko, vesikelloja oli aivan älyttömästi ja ne kutisivat ja nousi kova kuume, toisin kuin tuo 2-vuotias tuskin tiesi koko vesirokosta yhtään mitään.
 
:(
sori mutta mä en varmaan koskaan tule ymmärtämään sitä, että tahallaan tartutetaan omaan lapseen vakava sairaus, jonka jälkitaudit ovat pahimmassa tapauksessa kuolemaan johtavia. Ja etenkin kun nykyään on vielä se rokotekin olemassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja :(:
sori mutta mä en varmaan koskaan tule ymmärtämään sitä, että tahallaan tartutetaan omaan lapseen vakava sairaus, jonka jälkitaudit ovat pahimmassa tapauksessa kuolemaan johtavia. Ja etenkin kun nykyään on vielä se rokotekin olemassa.
peesi.
 
gg
en hakis noin pienenä. meillä poika vuoden vanha kun oli vesirokko. takapuoli täynnä nyppyja ja kun pissa tuli vaippaan huusi ihan mahdottomasti. tulehtukin aika pahasti osa. tytöllä oli 4 vanhana paljon helpommalla päästiin vaikka nuppyjä oli saman verran
 
voi pyhä sylvi!
Hakisitko itsellesi taudin? Mitä hyvää sen sairastamisessa on? Rokote on olemassa sitä varten että siltä välttyy. Minä rokotutin omani heti kun rokote tuli markkinoille eikä ole vesirokkoa tarvinnut sairastaa...
 
kipi
Älä hae, hae rokote mielummin. Olettekos ihmiset tietoisia, että suomessa kuolee n. 5 lasta vuosittain vesirokon aiheuttamaan jälkitautiin. Mietikää kaksi kertaa kannattaako hakea.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja kipi:
Älä hae, hae rokote mielummin. Olettekos ihmiset tietoisia, että suomessa kuolee n. 5 lasta vuosittain vesirokon aiheuttamaan jälkitautiin. Mietikää kaksi kertaa kannattaako hakea.
Ite oon jälkitautina aikoinaan sairastanu aivokalvontulehduksen jonka johdosta vietin aikaa teholla, niin ei olis tullu koskaan mieleenikään hakea moista rokkoa lapselleni.
 
muuttanut
Mua kiinnostas tietää, että miksi joku haluaa lapsensa mielummin sairastavan vesirokon kuin ottaa sen rokotteen? Ihan siis hyvällä kysyn, että onko siihen joku erityinen syy? Maksaahan se tietysti, mutta ei kait niin mahdottomia. Onko kyseessä joku rokotevastasuus ja eikö sitten ota muitakaan rokotteita?
 

Yhteistyössä