Näinkin voi sitten erota!

  • Viestiketjun aloittaja Pakko harmailla nyt
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis keskusteltu on ja paljon tämän viikon aikana. Mitään selitystä mies ei osaa antaa, hänestä nyt vain parempi toimia näin.
On paljon työnsä takia poissa kotoa ja ulkomailla, arkea pyöritän lähinnä yksin. On tuntenut huonoa omaatuntoa lasten syntymän jälkeen poissaoloistaan, mutta ei se selitä miksi pitäisi erota ja nähdä lapsia vielä harvemmin. Tätä on puitu ja puitu koko viikko, kaikkina iltoina ja mies on todella hyvin kyllä keskustellut kaikesta, mutta todellakaan mitään konkreettista syytä tähän ei ole. :(
Olen yrittänyt jotenkin vain sivuttaa totuuden ja nyt kun se alkaa väkisinkin mennä tajuntaan, tuntuu etten selviä tästä! Ja sanottu on jo useasti etten halua erota! Meillä kun kaikki on oikeasti todella hyvin! :(
Ei voi olla, sillä KUKAAN ei eroa liitosta jossa kaikki on oikeasti todella hyvin.
Mies ei ehkä ole enää onnellinen. Ehkä hänellä on toinen nainen. En tiedä. Mutta joku selvästi mättää. Tylsää, ettei hän anna kunnon selitystä. Osaa hän sen antaa, jos haluaa. Ja selityksen hän on velkaa.
Tuo on varmasti hirmu rankka tilanne :hug:
Miespuoliselle ystävälleni tuli 4-kympin kriisi ja ero...
Niin. Neljänkympin kriisi, huomasi haluavansa jotain muuta elämältään, ja erosi.
Onhan eroon muitakin hyviä syitä kuin pettäminen, väkivalta tai sen sellaiset. Syitä, joihin puoliso ei sinänsä liity mitenkään.
 
ap
Ollaan kolmekymppisiä. Ja en vieläkään epäile että tähän ketään kolmatta liittyy. Miehelläni kyllä todella voimia vievä työ. Ja on siis paljon kotoa pois. Mutta sitten kun on kotona, niin on pidempiä aikoja kerralla.
Itse epäilen eniten ehkä jotain työstä aiheutuvaa ahdistusta tms.. Voihan se vaikuttaa. Ja kun olemme jutelleet mieheni kanssa, hänkin sanoo, että kaikki on hyvin ja rakastaa minua, mutta haluaa vain erota. On katsonut asunnon tästä ihan läheltä, jotta voisi olla lasten kanssa mahd paljon silloin kun on paikanpäällä. Sanoo, ettei tiedä, tuntuu vain siltä, että näin pitä tehdä.

Ehkä tämä pitää vain hyväksyä ja toivoa, että tulee toisiin ajatuksiin. Ja ei, en ole pomottavaa tyyppiä, tulemme toimeen yhdessä ja teemme päätökset ym yhdessä. Koti on minun vastuullani, mutta mies o itse sanonut, että niin haluaa sen olevan. Joten en usko, että tässä olisi kyse toisen päällepäsmäröinnistäkään. Olisi sen kyllä sanonut. Sillä olemme molemmat vahvoja ihmisä eikä toinen ole toisen tossun alla. Joten ehkä tämä on vain jotain elämän miettimistä.. Toivottavasti.
 
Tosi outoa...mies sanoo että teillä on kaikki hyvin ja hän rakastaa sinua, mutta hän haluaa silti erota.
Mulle tulee heti sellainen olo, että mies valehtelee, sillä tuossahan ei ole yhtään mitään järkeä :/ . Tai sitten miehellä on jokin kriisi elämässään, jota hän käsittelee tällä tavalla.
Ehkä hänellä on jokin itsensäetsimisvaihe tms menossa. Ehkä hän palaa luoksesi hetken erillään asumisen jälkeen. Tai ehkä hän ei muutakaan pois: on ihan eri asia suunnitella pois muuttamista, kuin todella toteuttaa se: pakata, viedä tavarat uuteen kotiin ja tosiaan asua ihan yksin, kukaan ei odota kotona kun hän tulee töistä jne. Toivotaan niin, sillä sinähän et halua eroa.
 
Kokemusta on..
Ehkä hän on huomannut että vaikka rakastaakin ja välittää teistä, niin te ette ole sitä mitä hän oikeasti elämältään haluaa; sinä et ole se elämää suurempi nainen rakkaudesta ja perheestänne huolimatta? Sellaisia asioita on vaikea selittää, kun ei itsekkään aivan tarkkaan tiedä mitä se on mitä etsii ja haluaa. Tietää vain ettei asiat ole näin oikein ja on mentävä eteenpäin. Se on varmasti vaikeaa toiselle ihmiselle, kun ei ymmärrä täysin itsekkään. Muuta et voi tehdä kuin antaa miehen tehdä omat päätöksensä ja selvittää elämänsä itse. voi hyvinkin olla että jo muutaman kk päästä haluaisi teidät takaisin.
 
ap
Siis mies todellakin saa luvan muuttaa pois, kun kerran niin on sanonut. Ehkä se todellisuus siitä sitten avautuisi hänellekin. Outoa sinänsä, että tietää kyllä millaista on olla erossa meistä, ja sanookin aina kotiin tullessaan, että ei parempaa tiedä.
Siis nyt itsestäni alkaa tuntua, kun tätä on täälläkin saanut purkaa, että hänellä on pakko olla joku kriisi itsensä kanssa. Töistä tms johtuvaa.. Tiedän, että työ on tosi stressaavaa, hänellä on niin paljon vastuullaan. Toisaalta työnsä ansiosta hän voi nauttia myös paljosta vapaasta.. joten..

No, ajattelin vielä endottaa menemistä yhdessä johonkin parishdeneuvontaan tms mitä niitä nyt onkin. Josko sellaisessa ammatti-ihminen saisi häntä enemmän auki ja asioita selville.
 
piparminttu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja kiitos teille, oli ihanaa saada avautua ja puraa tuntoja, sillä tästä ei ole voinut puhua oikein kenellekään vielä..

Ja jos sulla nikki niin yv voi lähettää jos siltä tuntuu.Itsekkin eron käynyt läpi
 
Jos se tekee niin kuin minun siippa 6v sitten. :whistle: Meillä oli suhde vakaalla pohjalla ja just oltiin saatu toivottu esikoinen. Mies ihastui toiseen naiseen, muttei ole ikinä mikään pettäjä ollut, niin siksi selkeästi halusi erota ensin ja sitte se oliki samantien sen kanssa.. Olin kyllä aika loukkaantunu ja ihan hajalla vähän aikaa. Vuoden päästä vasta koheni itsetunto, kun muut miehet alko flirttailla ja tajusin ettei minussa ollukaan mitään vikaa.
 
Annu
Ei sitä kyllä kovin hepposin perustein lapsistaan ja rakastamastaan vaimosta eroa. Joko toinen nainen tai toinen mies. Raskas työ ei ole mikään syy.

Voimia sulle, ihan kamala tilanne!
 
Tuo pariterapia kuulostaa hyvältä! liian helpolla nykyään annetaan periksi kun ei haluta/uskalleta kohdata elämässään niitä vaikeita ja hankalia asioita. Minulle tulee olo, että jotakin miehesi salaa selvästi. Jos rakastaa, ikävöi lapsia ja on edes pääpiirteittäin tyytyväinen suhteeseen, en tosiaan ymmärrä miksi muuttaisi pois. Voimia teille :hug:
 
August
Onpa vaikea tilanne, varmaan miehelläs on kolmenkympin kriisi. Se parisuhdeterapia vois olla hyvä idea, ehkä siellä sais sitten solmut aukaistua. Hiljaa hyvä tulee, kannattaa antaa miehelle aikaa ja jos lähellä kuiteskin meinaa asua, ehkä kuitenkin saatte asiat mallilleen ennemmin tai myöhemmin.
Voimia sinulle ja perheellesi :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja kiitos teille, oli ihanaa saada avautua ja puraa tuntoja, sillä tästä ei ole voinut puhua oikein kenellekään vielä..

Ja jos sulla nikki niin yv voi lähettää jos siltä tuntuu.Itsekkin eron käynyt läpi
Pidän mielessä. Tämä riittää nyt. Tätä on puitu nyt niin paljon, että kun mies maanantaina lähtee taas reissuun, otan oman tuumasutauon. Otan yhteyttä sinuun, jos siltä tuntuu. Kiitos sinulle.
 
ap
Nyt vielä ole niin pihalla kaikesta, etten tiedä mitä tehdä tai ajatella. Mutta periksi en anna. Tätä selvitetään ja kauan ennen kuin myönnän tappioni! Kaikkeni olen valmis tekemään ettei tämä liitto tähän kaadu! Tuli vain niin totaalisena iskuna taka vasemmalta, etten olisi mitään tällaista edes voinut kuvitella! Ja kyllä tuosta miehestä huomaa, että ihan pökkerönä hänkin nyt kun tilannetta puitu. Ettei helppoa hänelläkään. Kun vain tietäisin mistä tämä johtuu!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja August:
Onpa vaikea tilanne, varmaan miehelläs on kolmenkympin kriisi. Se parisuhdeterapia vois olla hyvä idea, ehkä siellä sais sitten solmut aukaistua. Hiljaa hyvä tulee, kannattaa antaa miehelle aikaa ja jos lähellä kuiteskin meinaa asua, ehkä kuitenkin saatte asiat mallilleen ennemmin tai myöhemmin.
Voimia sinulle ja perheellesi :)
Kiitos sinullekin. Tuntuu hyvälle, että joku jaksaa antaa toivokin! :)
 
Kurja tilanne :/

Mutta toisaalta, onhan mies jo antanut syitäkin: vaikeahan niitä on ymmärtää, jos ne ei ole mitään traagisia ja se tietenkin tuntuu jonkin verran helpolta, että erolle oli "oikea" syy.
Toki onhan se mahdollista, että siellä taustalla on jotain sellaista, jota mies vain ei halua sanoa, mutta sekin on kaksisuuntainen piippu, että helpottaako se sitten lopulta ollenkaan, tietää jos siellä onkin jotain ns. loukkaavaa taustalla.
Parasta varmaan on alkaa käsittelemään asiaa ja yrittää päästä itsekin ajatukseen, että parempi näin, ettei vaan sitten jää sitä katkeruutta siitä, että niitä kunnon syitä ei löytynyt ja hyvä suhde kariutui käsittämättömästi. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis keskusteltu on ja paljon tämän viikon aikana. Mitään selitystä mies ei osaa antaa, hänestä nyt vain parempi toimia näin.
On paljon työnsä takia poissa kotoa ja ulkomailla, arkea pyöritän lähinnä yksin. On tuntenut huonoa omaatuntoa lasten syntymän jälkeen poissaoloistaan, mutta ei se selitä miksi pitäisi erota ja nähdä lapsia vielä harvemmin. Tätä on puitu ja puitu koko viikko, kaikkina iltoina ja mies on todella hyvin kyllä keskustellut kaikesta, mutta todellakaan mitään konkreettista syytä tähän ei ole. :(
Olen yrittänyt jotenkin vain sivuttaa totuuden ja nyt kun se alkaa väkisinkin mennä tajuntaan, tuntuu etten selviä tästä! Ja sanottu on jo useasti etten halua erota! Meillä kun kaikki on oikeasti todella hyvin! :(
:hug:
voisiko olla että miehesi jotenkin ajattelee että sinä ja lapset ansaitsee jonkun ketä on teidän kanssanne?
jos olet miehellesi vaikka sanonut että halusiit että hän olisi useimmin kotona.
niin jos on ajattellut että teille on parempi ilman häntä
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis keskusteltu on ja paljon tämän viikon aikana. Mitään selitystä mies ei osaa antaa, hänestä nyt vain parempi toimia näin.
On paljon työnsä takia poissa kotoa ja ulkomailla, arkea pyöritän lähinnä yksin. On tuntenut huonoa omaatuntoa lasten syntymän jälkeen poissaoloistaan, mutta ei se selitä miksi pitäisi erota ja nähdä lapsia vielä harvemmin. Tätä on puitu ja puitu koko viikko, kaikkina iltoina ja mies on todella hyvin kyllä keskustellut kaikesta, mutta todellakaan mitään konkreettista syytä tähän ei ole. :(
Olen yrittänyt jotenkin vain sivuttaa totuuden ja nyt kun se alkaa väkisinkin mennä tajuntaan, tuntuu etten selviä tästä! Ja sanottu on jo useasti etten halua erota! Meillä kun kaikki on oikeasti todella hyvin! :(
:hug:
voisiko olla että miehesi jotenkin ajattelee että sinä ja lapset ansaitsee jonkun ketä on teidän kanssanne?
jos olet miehellesi vaikka sanonut että halusiit että hän olisi useimmin kotona.
niin jos on ajattellut että teille on parempi ilman häntä
Täytyypä tehdä selväksi ettei noin todellakaan ole, jos nyt noin kuvittelee tai luulee.. Olen kyllä yrittänyt toimia päinvastoin, juuri sen takia, ettei ajatteli noin. Mutta eihän sitä tiedä. Tällä hetkellä en ole varma enää mistään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis keskusteltu on ja paljon tämän viikon aikana. Mitään selitystä mies ei osaa antaa, hänestä nyt vain parempi toimia näin.
On paljon työnsä takia poissa kotoa ja ulkomailla, arkea pyöritän lähinnä yksin. On tuntenut huonoa omaatuntoa lasten syntymän jälkeen poissaoloistaan, mutta ei se selitä miksi pitäisi erota ja nähdä lapsia vielä harvemmin. Tätä on puitu ja puitu koko viikko, kaikkina iltoina ja mies on todella hyvin kyllä keskustellut kaikesta, mutta todellakaan mitään konkreettista syytä tähän ei ole. :(
Olen yrittänyt jotenkin vain sivuttaa totuuden ja nyt kun se alkaa väkisinkin mennä tajuntaan, tuntuu etten selviä tästä! Ja sanottu on jo useasti etten halua erota! Meillä kun kaikki on oikeasti todella hyvin! :(
:hug:
voisiko olla että miehesi jotenkin ajattelee että sinä ja lapset ansaitsee jonkun ketä on teidän kanssanne?
jos olet miehellesi vaikka sanonut että halusiit että hän olisi useimmin kotona.
niin jos on ajattellut että teille on parempi ilman häntä
Täytyypä tehdä selväksi ettei noin todellakaan ole, jos nyt noin kuvittelee tai luulee.. Olen kyllä yrittänyt toimia päinvastoin, juuri sen takia, ettei ajatteli noin. Mutta eihän sitä tiedä. Tällä hetkellä en ole varma enää mistään.
joo kannattaa varmistaa ettei ainkaan noin ajattele.. ihmisen mieli kun on välillä outo
 
....sujuu? Vaikkei se maailman tärkein asia olekaan.... mutta kokemuksesta kysyn... Itseltäni hävisi seksi halut (tosin osittain kierukan takia) niin aloin miettiä, että halusinko olla miehen kanssa joka ei saanut minua syttymään...meillä "meni hyvin", ei olisi ollut syytä erota, mutta... Tietysti ajan myötä kuvioihin tuli toinen mies jne..... reilu kk oltiin, niin ettei oltu väleissä ja eropaperit lähtivät hakuun... no aloin miettiä (ja kierukka poistettiin), että mitä halusin jatkossa ja palasin mieheni luo ja onneksi hän halusi aloittaa uudelleen. Siitä asti ollaan oltu onnellisesti yhdessä, enkä ole katunut hetkeäkään.
 
Keittiönoita
:hug: :hug: Mulle tuli mieleeni, että miehesi saattaa tosiaan olla työstään hyvin stressaantunut ja eron myötä hän saa olla yksin. Mulla on varsin stressaava työ ja silloin, kun alkaa asiat kaatua niskkaan, en tahdo jaksaa yhtään mitään ylimääräistä. Siis jo se, että joku kysyy jotain, saattaa kiristää pinnaa äärimmilleen. Jonkun toisen odotukset alkavat tuntua sietämättömiltä, vaikkei se toinen olisi niitä odotuksiaan sanallisesti kertonutkaan. Sitä vaan haluaa olla hiljaa ja yksin, jotta ei pää hajoa. Mä en varmaan voisi tehdä nykyistä hommaani, jos mulla olisi pieniä lapsia. Onneksi noi isot jo tyytyvät vastaukseen "katsotaan ens viikonloppuna".

Sanottakoon vielä, että kun se vieteri päässä alkaa kiristyä tarpeeksi, myös burn out on tosi lähellä. Tavalla tai toisella on se kiristyminen saatava pysähtymään. Avioero ei kyllä ole järkevin tapa sitä asiaa hoitaa, mutta jollain tavalla pitää saada mahdollisuus olla yksin.

Mä suosittelen kans jotain parisuhdeterapiaa, mutta jos kyse on työperäisestä stressistä, niin myös työterveyshuoltoa. Mä olen sairastanut elämässäni yhden burn outin ja oireet tulevat hiljaa ja hiipimällä. Niitä ei edes tiedosta miksikään burn outiksi vaan ajattelee, että on jotenkin saamaton, tyhmä tai muuten vaan veltto, kun asiat ei hoidukaan enää samalla teholla ja tavalla kuin ennen. Tai sitten on vaan sellainen epämääräinen tunne, että ei enää elä omaa elämäänsä, mutta ei osaa eritellä, mikä siinä elämässä on pielessä. Monet ihmiset - varsinkin miehet - sinnittelevät vaikka kuinka pitkään tehden kenties idioottimaisiakin elämäänsä koskevia päätöksiä ennenkuin ymmärtävät mennä puhumaan asioistaan työterveyslääkärille. Sitten, kun sen burn outin on kertaalleen kohdannut, osaa seuraavalla kerralla jo tunnistaa oireita ja tehdä asioille jotain ennenkuin burn out iskee.

Jaksamisia sinulle ja lapsillesi :hug:
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Toisaalta, ketään et voi pakottaa jäämäänkään. Selitys olisi kyllä paikallaan. Kuitenkin mies on päätöksensä tehnyt ja sitä ilmeisen kauan hautonut, koska on ehtinyt kaikki asiansakin jo järjestämään.
Niinpä. Ikävä kyllä kun ei sitä toista voi pakottaa jäämäänkään.

Oletko 100% varma, että miehelläsi ei ole uutta? Kuulostaa tosi erikoiselle, että hän tuosta vaan päättää luopua hyvästä suhteesta jos hänenkin mielestään olette olleet onnellisia. Jokin tuossa haiskahtaa!
Samaa mieltä. Mullaki pari tapausta lähipiirissä. Ja miehillä on kyllä uudet katottuna. Eikä kerro tästä uudesta. Ajattelevat että pääsevät helpommalla...
 
vieras
Keittiönoita puhui todella viisaasti. Lisäksi toisen lapsen syntyessä kotonakin on usein vain työtä ja työtä. Toinen lapsihan on tilastoissa eropiikki. Esikoinen ehkä kaipaisi isää silloin kun äiti hoitaa vauvaa. Ja jos työssä on stressiä, uupumusta, liian vaativa työ, ja kotonakin on vain työtä, mies on ehkä masentunut ja uupunut ja hakee jotain ulospääsyä näin oudolla tavalla.
Parisuhdeterapia ja työterveyshuolto ovat varmasti hyviä paikkoja hakea apua. Hyvä kun ap et luovuta.
 

Yhteistyössä