Näitä tapoja en ymmärrä II

-.-.-
mä voin syödä ruuan vielä useiden tuntien jälkeen jopa seuraavana päivänä siitä pöydältä, lämmittää uudelleen, kylmänä miten ny sit jaksakaan.
Samis.
Tosi usein jää esim. pizzalaatikko pöydälle "muhimaan" yön yli. Ja hyvin voi närkkiä siitä vielä koko seuraavan päivän. Mutta kai minulla on sit joku teräsvatsa, miettinyt oon kyllä itsekin että missäköhän tilassa ne katkaravut ja kinkunsiivut oikeastaan on, mut sit kohautan olkiani ja mutustelen tyytyväisenä :D

Ja voiveitsen pitää todellakin olla rasian kanssa jääkaapissa. Mieheltä toi ei tosin luonnistu, vaan jättää sen voisen veitsen pöydälle, ja pitää taas alkaa arpomaan että haluaako sitä rasvaista ja koirankarvan peitossa olevaa veistä enää käyttää... Yleensä se tosin menee siihen että sitä käytetään, pahimmat karvat ja pölyt vain nypitään pois... Ollaan juu ihan sikoja :D Mutta eipä pöpöt oo ainakaan helposti iskeneet kumpaankaan.
 
"vieras"
On se meilläkin hanan päällä tai sellaisen astiakaapin putken päällä, mutta yksinkerroin. Ei siis viikattuna tai mytättynä muhisemaan. Enpä tosin ole erilailla säilytettyjen tiskirättien bakteeripitoisuuksia mittaillut, mutta ajattelen että sellainen joka on kuivannut "väljästi" on puhtaampi kuin viikattu tai mytätty.
Sun kannattaisi päivittää niitä siivoustaitojasi.
PÖYTÄPYYHETTÄ EI KOSKAAN SAA LAITTAA H A N A N PÄÄLLE KUIVUMAAN. Pyyhkeestä tarttuu pöpöjä siihen mistä vesi tulee ja näin ollen vesi on bakteerista kun se raanasta ulostautuu.

Pyyhe joko kaksinkerroin altaan reunalle tai kuivauskaappiin tai mikä parempi suoraan PYYKKIKORIIN!
 
[QUOTE="vieras";29026842]Sun kannattaisi päivittää niitä siivoustaitojasi.
PÖYTÄPYYHETTÄ EI KOSKAAN SAA LAITTAA H A N A N PÄÄLLE KUIVUMAAN. Pyyhkeestä tarttuu pöpöjä siihen mistä vesi tulee ja näin ollen vesi on bakteerista kun se raanasta ulostautuu.

Pyyhe joko kaksinkerroin altaan reunalle tai kuivauskaappiin tai mikä parempi suoraan PYYKKIKORIIN![/QUOTE]

Ei sitä laitetakaan hanan päälle siten, että se rätti koskettaa hanan suuaukkoa, vaan rätin reuna on parin sentin päässä hanan päästä. Jos on iso rätti niin taitan kaksinkerroin.
Ah tätä viilauksen ihanuutta. :)
 
Professional Griefer
[QUOTE="vieras";29026842]Sun kannattaisi päivittää niitä siivoustaitojasi.
PÖYTÄPYYHETTÄ EI KOSKAAN SAA LAITTAA H A N A N PÄÄLLE KUIVUMAAN. Pyyhkeestä tarttuu pöpöjä siihen mistä vesi tulee ja näin ollen vesi on bakteerista kun se raanasta ulostautuu.

Pyyhe joko kaksinkerroin altaan reunalle tai kuivauskaappiin tai mikä parempi suoraan PYYKKIKORIIN![/QUOTE]

Ai käveleekö ne bakteerit sitä putkea pitkin siihen suuttimeen?
Meillä on bamburättejä, ne ovat pieniä ja lepäävät pitkän hanan "tyvessä" ihan hyvin ja väljästi. Tosin useammin pistän sen sinne astiakaapin putken päälle TAITTELEMATTA.
Sekä meillä nuo rätit keitetään parin päivän välein, jos keittiö on ollut kovassa käytössä.
 
---*
[QUOTE="vieras";29026179]Liika hygienisyys altistaa allergioille ja heikentää vastustuskykyä. En todellakaan ymmärrä yletöntä käsienpesua ja katson kyllä piiiiitkään, jos joku meille tullessaa ryysii suoraan vessaan hinkkailemaan käpäliään.[/QUOTE]

Itse päivittäin hygienia-asioiden kanssa työskentelevänä kommentoin, että on totta, että liika hygieenisyys heikentää vastustuskykyä. Sen sijaan käsien pesu ulkoilun jälkeen on aivan normaalia eikä millään lailla "liian hygieenistä". Tätä voi miettiä ihan maalaisjärjelläkin - jos piipahdat ulkona ja tulet takaisin sisälle, ei käsiä tarvitse pestä, koska et ole koskenut juuri mihinkään ulkona ollessasi. Sen sijaan jos olet pitkän aikaa ulkosalla, kosket moneen eri asiaan niin totta kai kädet on pestävä sisälle tullessa! Kyllähän se jo huomaa siitä likaisesta vedestä, että tarvetta pesulle on. Ja bonuksena - on ihan kohtelias tapa, että vieraaseen taloon tullessa ei tuoda ylimääräisiä bakteereja. Niin se vaan on. Käsidesit sen sijaan voi jättää rauhaan.

Kun mietin esimerkiksi eilisestä ihan lyhyttä ajanjaksoa niin en ymmärrä, miksi en olisi pessyt käsiäni sisään tullessani. Menin bussilla kaupungille, kävin kahvilassa, kävin ravintolassa, kävin kirpputorilla, menin bussilla takaisin kotiin. Tässä ehtii tarttua mukaan ihan järkyttävä määrä bakteereja ja likaa! Kyllä täytyy olla todella ällöttävä ihminen, jos ei esimerkiksi tuossa tapauksessa olisi tuntenut käsien likaisuutta tai pesutarvetta.
 
"vieras"
Mua ällöttää joskus ostaa tomaatteja esim. kun jengi käy lähmimässä tomaatit läpi, mikä olis hyvä, onko tarpeeksi napakka, onko liian pehmeä jne. Ja sitä ennen on vielä nuoltu sormia kun muuten ei saada sitä pussia auki. Ymmärrän kyllä, että ei kukaan viitsi mitään homeista tomaattia ostaa, mutta joskus näkee kun joku mummo siellä puristelee puolet laatikon aivan käyttökelpoisista tomaateista ennen kuin hyväksyy tomaatin omaan pussiiinsa.

Älöttää myös uimahallit, siinä samassa vedessä lilluu kaikki ihmiset, hyiii ja sitten se kloori haisee ihan järkyltä. yäk!
 
"vierailee"
- en ymmärrä että lapsia kuljetetaan lyhyillä automatkoilla ilman turvaistuinta
- en ymmärrä miksi lapset viedään hoitoon omina vapaapäivinä
- en ymmärrä miksi syön lasteni jämäruuat tai no inhoan ruuan haaskaamista
 
Suljen kannen ja vasta sitten vedän pöntön. Jostain muistan lukeneeni, että pienen pienet pisarat lentelevät huuhtoessa ympäriinsä ja esim. pöntön lähellä olevat hammasharjat saavat osansa. Tämä tieto kannustaa kannen sulkemiseen.
KUKA PITÄÄ HAMMASHARJOJA VESSANPYTYN VIERESSÄ TAI LÄHELLÄ?? Eiks sitä varten oo niitä peilikaappeja missä ovet...
 
Iso kansainvälinen firma :) Eli se johon palkataan ketä tahansa...

Ensin pönttöön täytyy levittää pesuaineet ja annetaan niiden vaikuttaa. Sitten pyöräytetään pöntön sisus harjalla.
Tämän jälkeen suljetaan kansi, pyyhitään kannen päällinen ja lopuksi vetonuppi, ennenkuin siirrytään seuraavaan pintaan eli kannen sisäosaan ja istuinosaan. Liinalla ei missään nimessä aloiteta vetonupista, koska se on kaikkein likaisin osa.
Kai tiedät että se kannen päällinen on puhtaampi, vetonuppi likaisempi.
Eli opetat väärin.
Ensin kastellaan ja sitten vasta pesuaine.
 
[QUOTE="Ööp";29026302]Mä en ymmärrä niitä jotka hinkkaa ne jarrutusjäljet pöntöstä ilman mitään aineita. Yleensäkin ne lähtee ilman harjaa kun lurauttaa perään domestosta, antaa vaikuttaa ja huuhtelee pöntön. Harjalla pesen "puhtaan" pöntön ja silloinkin aineen kera.[/QUOTE]

Ei siihen aina tarvi ainetta laittaa.
 
Hillitsee vähän vessapöpöjen leviämistä. Ja mulla estää esineiden ja lemmikkien hyppimisen pönttöön.
Jossain oli aiheesta tutkimusta et hammasharjat joita säilytetään vessassa ovat aika pöpöisiä... yök. meillä hampaat pestään keittiössä. Mua ällöttää hammasharja vessas, jos siel on viel suihku niin se harjaan tulee vesihöyryä yms. yök.

en ole mikään bakteerikammoinen mut jotkut asiat on iuh.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taivaanrantaheinä;29025703:
Kai ne ajattele että se pieni määrä sitä voita siinä veitsessä pilaantuu jos sen jättää tuntikausiksi huoneenlämpöön, mutta kuitenkin haluavat käyttää samaa veistä ettei tuu turhaan tiskiä. Mä itse en kyllä toimi noin, joten tämä on vaan arvaus.
mä olen ratkaissut tän ongelma. meillä on vessapaperi rulla keittiössä ja pyyhin veitsen yhdellä palalla syönnin jälkeen. veitsi, juustohöylä ja puukko pötköttävät kiltisti puhtaina vierekkäin leikkuulaudalla.

meillä mies oppi tän muutamas vuodes ja on myöntänyt et mukavampi näin kuin sevoinen veitsi siel jääkaapissa osuu jokaiseen tavaraan tai tippuu yms.
 
Määä
Just. Että vessan nuppi pyyhitään istuinrenkaan jälkeen. No miksiköhän se sitten on likaisin paikka vessassa... Ja rengashan on tutkitusti puhdas just siksi että sitä hulluna pestään, ei itsekseen. Tuskin kaikissa vessoissa...
 
"vieras"
Meille ei kyllä kannata näiden pöpökammoisten tulla kyläilemään.

Terv. Sen kodin emäntä, jossa tiskirätti on aseteltuna kaksin (jos jopa nelin) kerroin altaan reunalle
 
yäk
[QUOTE="vieras";29027291]Meille ei kyllä kannata näiden pöpökammoisten tulla kyläilemään.

Terv. Sen kodin emäntä, jossa tiskirätti on aseteltuna kaksin (jos jopa nelin) kerroin altaan reunalle[/QUOTE]

Mahtaa haista kivalle
 
"pepe"
mulla on keittiössä chifonet, jonka kuivatan/säilytän uunin rivalla. Hyvä paikka. Inhottaa kun mies jättää rätin myttynä tiskipöydälle tai laittaa hanan päälle, niin että se roikkuu ties missä tiskivesissä ja kastuu kun hanan avaa.
 
[QUOTE="vieras";29027291]Meille ei kyllä kannata näiden pöpökammoisten tulla kyläilemään.

Terv. Sen kodin emäntä, jossa tiskirätti on aseteltuna kaksin (jos jopa nelin) kerroin altaan reunalle[/QUOTE]

Miks, oi miks teet noin

kerro
 
"vieras"
Mä huuhtelen sitä rättiä lukuisia kertoja päivässä ja käytän aina pöytiä pyyhkiessa suihkutettavaa Tolua. Lisäksi meillä vaihdetaan rätti usein. Niitä ei siis pestä ja oteta uudelleen käyttöön vaan nakataan roskiin. En millään jaksa uskoa, että ne meidän rätit niin kamalia bakteeripesiä on...

Terv. Sen kodin emäntä jne...
 
******
[QUOTE="hmh";29025687]Vaikka täällä ollaan näköjään enimmäkseen vessassa, minä suuntaan keittiöön ihmettelemään.

Miksi jotkut laittaa voiveitsen jääkaappiin? Oikeen pommi, kun avaa oven sieltä lentää voinen savonia varpaille. Yök.

(En ole saanut miestä koulutettua täysin tuosta tavasta yhdeksässä vuodessa. No kai kun eksänsä oli antanut sen tehdä sitä jo kaksikymmentä vuotta... Eksän vika, siis?)[/QUOTE]

Tunnustan, mä säilytän voiveistä jääkaapissa. MUTTA en sentään tee siihen margariinirasian kanteen lovea, että se veitsi olisi jo valmiina siinä rasiassa. Eiköhän se kansi ole siinä ihan syystä, vieraita hajuja ja makuja blokkailemassa. Nii, anoppilassa tommonen kolo tehdään.
 
"lulu"
[QUOTE="vieras";29025549]Miksi joka kauppareissulla pitää ostaa useita kauppakasseja? Miksi ei osta kangaskassia ja ota sitä aina kauppaan mennessä mukaan ja ei aina tarvitsisi muovi/paperikasseja. Meillä on aina mukana kangaskassit, koska joutuisimme aina ostamaan kolme-neljä kassia.[/QUOTE]

tarvitsen ne roskapussiksi.
 
Tunnustan, mä säilytän voiveistä jääkaapissa. MUTTA en sentään tee siihen margariinirasian kanteen lovea, että se veitsi olisi jo valmiina siinä rasiassa. Eiköhän se kansi ole siinä ihan syystä, vieraita hajuja ja makuja blokkailemassa. Nii, anoppilassa tommonen kolo tehdään.
Mulla eksä oli sitä mieltä et se folio siel välissä on tärkeämpi kuinkansi, niinpä hän nakkas sen kannen ain oskiin ja sit se ruttunen, voinen folio aseletiin veitsen ympärille ja rasian päälle. en ymmärrä.

nykyinen anopini kanssa jättää sen folion sinne väliin ja mua niiiiin ällöttäää sitänyppiä sielt voin seasta.
 
Määä
No kaupoissa on ties mitä luutupidikettä, imukupilla ja ilman. Itse olen viritellyt rautalangasta telineen kuivauskaapin alaosaan. Joskus käytin myös jonkun dronningholm-tai-mikä-lie-hillopurkin sankaa. En tajua minäkään miksi jättää ne rätit pöydälle haisemaan, tai hanaan haitolle.
 

Yhteistyössä