Näkyykö teidän asuntonne netissä ?

  • Viestiketjun aloittaja porvoosta päivää
  • Ensimmäinen viesti
Yksvaan
Meidän talo ainoana naapureista näkyy, miehen punaiset kottikärrytkin nököttää pihassa.
Keväällä otettu.
Kesällä oli taas otettu työmaan kuvat, joista sain meidän kakkosauton näkyviin. Jompi kumpi meistää lienee siis ollut jo lomalla, mies tai minä.
Isäni talo näkyi selvästi, anoppilasta vaan katto.

Aika hauska tosiaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Yksvaan:
Alkuperäinen kirjoittaja mantelisuklaa:
Ei näy! Tällä alueella ei niin tarkkaa satelliittikuvaa vielä saa, että erottais edes aluetta, missä asun. ;) Eli meitä ei ainakaan vielä pääse tirkistelemään. :D
Ei se olekaan satelliittikuvaa!
Kirjoittaja varmaan tarkoitti, ettei auto ole kuvannut heidän tietään ja satelliittikuvakin on hyvin epätarkkaa siltä kohdalta.
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
näyn siellä naamoineni ja autoineni ihan selvästi, mitään ei ole sumennettu edes rekisterikilven kohdalta :eek:
mutta ei kotipihassa kuvattu..
miten sä sit itsesi sieltä bongasit? kävit kaikki paikat läpi missä oot viime aikoina pyörinyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
näyn siellä naamoineni ja autoineni ihan selvästi, mitään ei ole sumennettu edes rekisterikilven kohdalta :eek:
mutta ei kotipihassa kuvattu..
miten sä sit itsesi sieltä bongasit? kävit kaikki paikat läpi missä oot viime aikoina pyörinyt?
muistan kun näin sen kamera-auton pyörimässä tallin pihassa viimekesänä
:attn:
 
kinuski
Näkyy meidän talo, viime keväänä kuvattu joten ei vielä asuttu tässä, mutta entisten asukkaiden auto on pihassa. Meidän entinen kotikin näkyy, ja ilmeisesti ollaan töissä kun ei kummankaan auto ollut pihassa. Mun työpaikan luona onkin sitten kuvattu kesällä, eikä näy mun auto kun puita edessä. Mies yrittänyt koko päivän etsiä omaa autoaan, miettii missä niillä oli silloin työmaa :). Joo ja kaverille piti soittaa kanssa, kun niiden rivarin pihalla porukka vilkuttaa google-autolle :D. Toi on kyllä tosi hauska!
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
näyn siellä naamoineni ja autoineni ihan selvästi, mitään ei ole sumennettu edes rekisterikilven kohdalta :eek:
mutta ei kotipihassa kuvattu..
miten sä sit itsesi sieltä bongasit? kävit kaikki paikat läpi missä oot viime aikoina pyörinyt?
muistan kun näin sen kamera-auton pyörimässä tallin pihassa viimekesänä
:attn:
pitääkin käydä kattomassa minkä näköinen sä oot pään kanssa. ;)
 
haikeus
Sain tylyllä tavalla tietää, ettei mun vanhaa kesätyöpaikkaa enää ole olemassa :( Tyhjä tontti vaa... :'( Se oli mun eka työpaikka. Todella harmi. Ties sen toisaalta, ettei se kauaa pystyssä pysy modernissa maailmassa, kuului selvästi menneelle vuosituhannelle...
 
naamat pois
Scott vakuuttaa yksityisyyden olevan tärkeää Googlelle. Hän sanoo Googlen pyrkivän kuvaamaan katunäkymät siten, etteivät ulkopuoliset joutuisi tallennetuiksi tahtomattaan.

Käytännössä tämä on kuitenkin mahdotonta. Siksi yhtiö pyrkii tekemään tunnistamattomiksi kuviin sattuneiden ihmisten kasvot erityisellä sumennustekniikalla.

Jos oma kuva on joutunut palveluun ja sen haluaa pois, Scott kehottaa ilmoittamaan siitä Googlelle. Tarpeen vaatiessa yhtiö voi myös sumentaa kuvasta löytyneen henkilön kasvoja lisää.

- On vaikea arvioida tarkasti, kuinka pitkään tässä kestää. Ehkä tunteja, ehkä päivä, Scott sanoo.

Jälkikäteen tehtäviin ilmoituksiin pohjautuva järjestelmä on altis väärinkäytöksille. Miten siis estää vaikkapa kivijalkakauppiasta poistamasta kilpailijansa kuvaa palvelusta?

Scott ei halua avata tarkemmin sitä, miten yhtiö varmistaa, että sen saamat pyynnöt kuvien poistamisesta tulevat oikeilta henkilöiltä.

- Emme voi mennä yksityiskohtiin, koska emme halua antaa vihjeitä siitä, miten manipuloida järjestelmää.

- Järjestelmä perustuu kuitenkin osittain luottamukseen ja niihin varmistuskeinoihin, joita meillä on käytössämme.
 

Yhteistyössä