Näöntarkastuksesta?? (optikolla)

Kuka tietää, kuinka huono näkö saa olla, että optikko pystyy tekemään näöntarkastuksen? Onko siis linssien vahvuuksilla mitään rajaa? Jos ihmisellä on linssin vahvuus kutosen luokkaa tällä hetkellä ja huomenna menossa näöntarkastukseen optikolle, niin onkohan sillä merkitystä, että on noin vahvat linssit jo ennestään?
 
Mun mielestä näön huonoudella ei ole merkitystä. Mutta jos silmässä on joku sairaus, niin optikko ei välttämättä sitä huomaa. Mutta jos sulla ei ole tähänkään asti ollut silmissä mitään erikoista, niin mene huoleti vain!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Mun mielestä näön huonoudella ei ole merkitystä. Mutta jos silmässä on joku sairaus, niin optikko ei välttämättä sitä huomaa. Mutta jos sulla ei ole tähänkään asti ollut silmissä mitään erikoista, niin mene huoleti vain!

Joo siis kyse on mun miehestä, mä en omista silmälaseja lainkaan.
Ja tosiaan ihan näöntarkastuksesta kyse, ei ole silmäsairauksia...aikoo vaan hankkia silmälasit netistä ja siihen tarvitaan se resepti.
 
minä
Minä oon optikkoliikkeessä töissä myyjänä ja kyllä ainakin meillä optikot tekee näöntarkastuksia ihan -10 asti.. varmaan enemmänkin, mutta moni oikein huononäköinen menee ihan oma-aloitteisesti suoraan silmälääkärille, joten en tiedä, onko joku raja..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
Alkuperäinen kirjoittaja mii-mustana:
Mun mielestä näön huonoudella ei ole merkitystä. Mutta jos silmässä on joku sairaus, niin optikko ei välttämättä sitä huomaa. Mutta jos sulla ei ole tähänkään asti ollut silmissä mitään erikoista, niin mene huoleti vain!

Joo siis kyse on mun miehestä, mä en omista silmälaseja lainkaan.
Ja tosiaan ihan näöntarkastuksesta kyse, ei ole silmäsairauksia...aikoo vaan hankkia silmälasit netistä ja siihen tarvitaan se resepti.
Niinpä ei pitänyt minullakaan olla mitään silmäsairauksia vaan kappas kun löytyi molemmista silmistä keväällä harmaakaihi. Optikko ei saanut tarkkaa näköä ja tilasin ajan silmälääkärille..
:(
 

Yhteistyössä