Näytätkö ikäistäsi nuoremmalta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Näytän, katsojasta riippuen 10-20 vuotta nuoremmalta. Sitä vaan ei ainakaan täällä kannata sanoa, koska se ärsyttää ihmisiä. Yleensä en korjaa väärinkäsitystä, ellei tilanne ole sellainen, että on pakko. Näin pääsen vähemmällä.
 
En näytä, niinku ei näytä suurinosa ihmisistä (vaikka useat taitaa niin luulla).
Useimmat näyttävät ikäiseltään tai jopa vanhemmilta, mutta palstalla jostain syystä nää ketjut täyttyy vastauksista, joiden kirjoittajat ovat ikäistään (huomattavasti) nuoremman näköisiä.

Toi taitaa olla joku (vanhempien) naisten välinen kulttuuri, että toisille jauhetaan kohteliaisuussyistä bullshitiä siitä, kuinka on Ritva 10 vuotta nuoremman näköinen ja Annekin ihan sama "tyttö" kuin teininä 40 vuotta sitten!
Osa myös mainostaa olevansa henkisesti nuoria, "ikuisesti kaksikymppisiä".

Voi luoja miten typerä tapa tuo on, repesin ääneen kun kirjoitin tätä ja mietin asiaa - niin tyhmältä se näyttää ja kuulostaa. :D
Muutenkin nuoruuden yli-ihannointi on jotenkin vistoa.
Mitä pahaa on olla vaikkapa 47-vuotias ja näyttää siltä?
 
vierailija
En näytä, niinku ei näytä suurinosa ihmisistä (vaikka useat taitaa niin luulla).
Useimmat näyttävät ikäiseltään tai jopa vanhemmilta, mutta palstalla jostain syystä nää ketjut täyttyy vastauksista, joiden kirjoittajat ovat ikäistään (huomattavasti) nuoremman näköisiä.

Toi taitaa olla joku (vanhempien) naisten välinen kulttuuri, että toisille jauhetaan kohteliaisuussyistä bullshitiä siitä, kuinka on Ritva 10 vuotta nuoremman näköinen ja Annekin ihan sama "tyttö" kuin teininä 40 vuotta sitten!
Osa myös mainostaa olevansa henkisesti nuoria, "ikuisesti kaksikymppisiä".

Voi luoja miten typerä tapa tuo on, repesin ääneen kun kirjoitin tätä ja mietin asiaa - niin tyhmältä se näyttää ja kuulostaa. :D
Muutenkin nuoruuden yli-ihannointi on jotenkin vistoa.
Mitä pahaa on olla vaikkapa 47-vuotias ja näyttää siltä?
Ei siinä mitään pahaa ole. Eikä siinäkään että muutama luonnonoikku näyttää pitkään nuoremmilta kuin ovat. Se on neutraali asia, joka silti jostain syystä ärsyttää ihmisiä.
 
Pin
Nopeasti katsottuna saatan näyttää lapsekkaiden kasvonmuotojen vuoksi, mutta ihan varmasti jos katsoo tarkasti ja vielä sanoo rehellisesti niin tuskin kovin pieleen menee. Mun ikäsillä on ihan kaikilla pieniä juonteita silmien ympärillä, usein myös muualla kasvoissa, muutenkin kasvot ei ole enää sellaiset niin pinkeän pallomaiset, mitä vaikka muutamakin vuosi vain takaperin.

En ole vielä tavannut ihmistä, joka ihan oikeasti näyttäisi täysin yli 10v nuoremmalta esim nelikymppisenä. Kuvissa voi vähän hämätä joskus, mutta livenä huomaa kyllä.

Varmaan irvistin eilen tahtomattani, kun joku yritti mun vastatessa ikäni kohteliaasti lausahtaa "uskoisin enemmänkin, että 24v!". Siis waaaauuuu kiiitoosssss!!!! Oli jotenkin kiusallinen hetki. :D
 
Viimeksi muokattu:
Ei siinä mitään pahaa ole. Eikä siinäkään että muutama luonnonoikku näyttää pitkään nuoremmilta kuin ovat. Se on neutraali asia, joka silti jostain syystä ärsyttää ihmisiä.
Varmaan just siks ärsyttää, kun siitä ("ikuisesta" nuoruudesta) on tehty niin iso ja tavoiteltava asia, että nuorekkuus ei ole "vain" ominaisuus vaan moni on todella kateellinen.
Mieti nyt, kuinka paljon on kaikenlaisia anti age-tuotteita, kauneusleikkaukset ja pistokset yleistyvät kokoajan ja naiset ovat kokoajan valmiita menemään pidemmälle ja pidemmälle "ikuisen" kauneuden tavoittelussa (nuoretkin) - ja sitten on ne luonnonoikut jotka näyttävät nuorelta ja freesiltä ihan vaan omana itsenään. :D
Totta ne ärsyttävät ja herättävät kateutta.
 
vierailija
Varmaan just siks ärsyttää, kun siitä ("ikuisesta" nuoruudesta) on tehty niin iso ja tavoiteltava asia, että nuorekkuus ei ole "vain" ominaisuus vaan moni on todella kateellinen.
Mieti nyt, kuinka paljon on kaikenlaisia anti age-tuotteita, kauneusleikkaukset ja pistokset yleistyvät kokoajan ja naiset ovat kokoajan valmiita menemään pidemmälle ja pidemmälle "ikuisen" kauneuden tavoittelussa (nuoretkin) - ja sitten on ne luonnonoikut jotka näyttävät nuorelta ja freesiltä ihan vaan omana itsenään. :D
Totta ne ärsyttävät ja herättävät kateutta.
Ei nuori ulkonäkö tarkoita että olisi automatic hyvännäköinen.
Joskus, mutta ei ollenkaan aina. Se on totta että useimmiten kehutaan ihan suotta nuorennäköiseksi, itse kuuntelin suu auki ulkomaanmatkalla kun suomalainen opas kehui suomipariskuntaa niin nuoren näköiseksi. Olivat hiukan alle nelikymppisiä, mielestäni jo elähtäneen näköisiä. Tyylin perusteella olin itse luullut heitä todella paljon alkoholia siemaileviksi 35 vuotiaiksi. Tyyli oli semmoinen epäsiisti ja olemus huonokuntoinen.

Toisaalta vauvapalstalla haukuttiin ihan jengillä, kuinka Jenni Vartiainen on todella vanhan näköinen. Itse en saa hänestä hyvällä tahdollakaan vanhan näköistä. Ikäisensä näköinen kai, mutta keskimääräistä paljon kauniimpi.
 
Kun olen todella hoikassa lähes "skinny"-kunnossa niin näytän, mutta kukapa ei? Itellä jos kiloja lähtee niin mun jo muutenkin tulitikku-käsivarret ja ruuminrakenne kutistuu niin paljon, että oon ihan automaattisesti tyttönen muille. Normipainossa ihan ikäiseni näköinen varmaankin.
 
Outoo
Enpä taida näyttää.

Kaukaa katsottuna kuulemma näytän tyttäreltäni. Wtf.. Oli viimeisin "imartelu", jota tuskin oli tarkoitettu kohteliaisuudeksi. :D
Raskaana ollessa isommilla kiloilla rypyt kyllä täyttyivät mukavasti mutta kuikelona sitten juonteita riittää ja ne ns.hamsterinpussit ovat poskiin kovaa vauhtia kehittymässä. IIk!
Yleensä lyhyys ja kevyempi olomuoto hieman ikää heittää alaspäin, samalla kuitenkin läheltä katsottuna nahka rutistuu varsinkin kasvoista.

Toki jos miettii sitä kliseistä nelikymppistä niin kai sitä on helppo nuorentaa kenen tahansa lookkiaan kun heittää ne ns.tätivaatteet pois vaatekaapista. Jo hiusmallilla saa ihmeitä aikaan.

Vanheneminen on kivaa. Ei ne madot enää siellä mullissa katsele ryppyjä.. Olen miettinyt välillä paria botox-ruisketta mutta kun meidän perheessä asuu ympäristöhippi, joka kieltää sen ettei sitten pieneliöstöä myrkytä kuollessaan jne. Maaperään kuulemma nyt jo joutuu liian paljon tököttejä naisten ruumiista. :p
 
sairaanhoitajatar
Olen MONTA kertaa joutunut tilanteeseen, jossa minua on luultu huomattavasti ikääni nuoremmaksi, vaikka en todellakaan yrittää olla nuorempi kuin olenkaan - päinvastoin. Noloa oli, kun viimeksi opiskellessani opettaja luuli minua alle parikymppiseksi ja kohteli sen mukaisesti. Olin kuitenkin neljän lapsen äiti ja reilusti yli 30-vee.

Nykyisessä työssäni saan "järkyttää" ihmisiä tiedolla, että olen puolessa välin viittäkymmentä ja viiden lapsen äiti... Valtaosa asiakkaista luulee minua huomattavasti nuoremmaksi. Kiitos kasvojen muodolle ja pyöreydelle, joka häivyttää rypyt sekä vanhemmilta saatujen "nuorelta näyttämisen" geeneille...
 
vierailija
Olen MONTA kertaa joutunut tilanteeseen, jossa minua on luultu huomattavasti ikääni nuoremmaksi, vaikka en todellakaan yrittää olla nuorempi kuin olenkaan - päinvastoin. Noloa oli, kun viimeksi opiskellessani opettaja luuli minua alle parikymppiseksi ja kohteli sen mukaisesti. Olin kuitenkin neljän lapsen äiti ja reilusti yli 30-vee.

Nykyisessä työssäni saan "järkyttää" ihmisiä tiedolla, että olen puolessa välin viittäkymmentä ja viiden lapsen äiti... Valtaosa asiakkaista luulee minua huomattavasti nuoremmaksi. Kiitos kasvojen muodolle ja pyöreydelle, joka häivyttää rypyt sekä vanhemmilta saatujen "nuorelta näyttämisen" geeneille...
Miksi opettaja kohteli parikymppiseksi luulemaansa erilailla kuin vanhempaa? Opettaja toimi väärin, kaikkia pitäisi kohdella tasapuolisesti.
Näytän ikäiseltäni. 40-v ens vuonna täynnä. Juonteita on, ei varsinaisia ryppyjä. Yksittäisiä vaaleampia hiuksia. Olen suunnitellut että alan ekan kerran elämässäni värjätä tukkaa kun harmaa alkaa näkyä kunnolla. Jos olis varaa, voisin ottaa pistoksiakin. En ole valmis vielä näyttämään kauhean vanhalta. Elämässä on tosi paljon vielä kokematta.
Lapsena ihailin että rypyt on hienoja ja kertovat eletystä elämästä...nyt vanhempana en näe enää niin mustavalkoisesti asiaa.
 
vierailija
Lisäys. Onneksi en ole hoitoalalla...Menis hermot jos joku opettaja ajattelis ettei parikymppinen ymmärrä mistään mitään. Itse olin silloin raskaan saattohoidon läheiselleni tehnyt.
 
vierailija
Näytän ja vielä en ole löytänyt siitä mitään hyvää. Lähentelen jo melkein 4-kymppiä ja silti luullaan ainakin parikyt vuotta nuoremmaksi. Oikeasti.
Ei siinä mitään mutta töissä ei asiakkaat meinaa ensi näkemältä uskoa että tietoa ja taitoa löytyy. "Kun oot niin nuori niin sulla ei ole kuin korkeintaa parin vuoden kokemus. Et ihan taida varmaan osata tätä tehdä."
Siihen sit no, lähentelen melkein keski-ikää ja alalla olen ollut kohta 20 vuotta. Tiedän jo osaavani jotain tässä ajassa
 

Yhteistyössä