Naimisissa?kihloissa?

  • Viestiketjun aloittaja rouva-hymy
  • Ensimmäinen viesti
höpö höpö... muka teini-äitejä!!! 50- kymppisenä mummonako
ne muksut pitää sit tehä??? olipa ikää 17 tai 35 saman-arvoisia äitejä ollaan!!! parempia-äitejä ne nuoret-äidit ovat mitä vanhat..
nuorena ne lapset pitää tehdä... nuorena jaksat yövalvomisia lasten kans mut harva 35-50 kymppinen enää jaksaa!!!
ja miettikääs.. teette lapset 40 kymppisenä, lapsenne menee 15vuotiaana rippikouluun, ni HUPSISTA... sitä ollaankin jo 55-vuotiaita mummeleita!

naimisissa... ( 1,5 vuotta oltu jo)

itse: 19v
mies: 21v
poika: 4,5 kk :wave:
 
Ette te tosiaan mitään TEINIäitejä ole. Miltei kaikki täysikäisiä. Itse olin aikoinani kuten te, ainakin melkein. Kihloihin 17v ja kultsi 19v. Naimisiin mentiin -91 olin 20v. Siitä n. 9kk ja esikoinen syntyi, seuraava -95 ja sit piiiitkä väli. Kolmas syntyi -03 ja nyt rv 12. Edelleen rakastunut ja saman mussukan kanssa nukutaan vierekkäin. Life tastes good!! ...ai niin...olen nyt 34vee
Onnea kaikille teille nuorille pareille! :hug:
 
Hui kylläpä olette nuoria, mutta kovin oikeassa siinä, että tuo teiniäiti -nimitys kalskahtaa kamalalta.

Monet teistä arvostelivat vanhempia äitejä. Mun mielestä jokainen on aikanaan valmis lapsen hankintaan. Itse olen 27 ja avomieheni on saman ikäinen. Katsomme olevamme valmiita vanhemmiksi "vasta" tämän ikäisenä ja vieläkin mietityttää, että jäiköhän jotakin tekemättä "vapaana".

Päätimme valmistua molemmat ensin ja mieheni halusi saada yrityksensä laajenemaan. Minä halusin saada paperini ulos yliopistosta ja työskennellä alallani, ennen äitiyttä. Mielestäni olen vasta nyt kaiken tämän kokeneena kypsä kasvattamaan pienokaisia. Toisaalta voisin vieläkin odottaa, mutta terveyteni vuoksi meidän on hankittava lapset nyt, tai ei koskaan.

Minä ainakin nostan hattua ja olen samalla hieman kade äideille, jotka ovat +30 tai +35. Se on tietysti moni piippuinen juttu. Heillä on vahva elämänkokemus ja varmasti talouskin kunnossa --> siten enemmän tarjottavaa lapsilleen. Sitten taas on tuo vanhenemisjuttu. En minäkään haluaisi olla lasteni yo-juhlassa 60v.... :saint:

Mutta jokainen ajallaan, vai mitä? Mun mielestä ei voi tuomita toisen äitiyttä iän perusteella. Monet vanhemmat äidit voivat kauhistella teidän tilannettanne. Joka toinen avioliitto päättyy eroon ja nuorena solmittujen liittojen ennuste on suht huono...sitten ovat lapset heitteillä, tai eivät saa kunnon kasvatusta. Nää ei ole mun mielipiteitä, vaan näin yhteiskuntaa ammatikseen tutkivana, voin todeta mielipiteiden heilahtavan tähänkin suuntaan.

Minä toivotan kaikille perheille ja äideille niin nuorille kuin vanhoillekin onnea ja jaksamista. Pitäkää pienokaisitanne paras mahdollinen huoli. Ikään katsomatta! :hug:
 

Yhteistyössä