Nainen ja Hevonen

  • Viestiketjun aloittaja Jussi
  • Ensimmäinen viesti
Jussi

Tervehdys

Kasvaessani teini-ikäiseksi huomasin että huomattava osa ikäisistäni tytöistä innostuivat hevosista, he kävivät talleilla ja hoisivat hevosia ilmaiseksi, vastineeksi he saivat ratsastaa niillä ilmaiseksi.

Jälkikäteen huomasin että jos verrataan kaikkia mahdollisia harrastuksia mitä tytöt ja pojat voivat valita, huomaamme normaalia hajontaa eri harrastusten ja lasten iän välillä, mutta yhden ´harrastuksen´ kohdalla on jotain epänormaalia. Lähestyessä puberteetti ikää tyttöjen ´harrastus´ hevosten kanssa lisääntyy _huomattavasti_.

Itseasiassa niin paljon että sitä ei voida selittää normaalilla, lasten iän/kulttuurin/harrastusten välillä tapahtuvan vaihtelun ja hajonnan avulla.

Ainoa asia mikä näyttää korreloivan tämän oudon tapahtuman kanssa on se kun nuori tyttö alkaa kehittymään ´naiseksi´.

Desmond Morrisin sanoin
"sitting with legs astride a rhythmically moving horse undoubtedly has a sexual undertone."

Ei voi väittää että tämä olisi edes tietoista, mutta tosiasiat puhuvat puolestaan.

Kuinka moni täällä olevista naisista jotka ovat ´harrastaneet´ hevosia, voi olla rehellinen ja myöntää kokeneensa jotain jota voi vain kuivailla seksuaalisuudeksi, hevosen kanssa. ?


Jäikö se pelkästään ajatuksen tasolle?
Koitko jonkin fyysisen seksuaalisen reaktion ratsastaessasi hevosella.?
Oletko kenties vienyt tämän ajatuksen pidemmälle ja jäänyt muiden lähdettyä tallille ´siivoilemaan´.?

Entä sinä joka et ole ´harrastanut´ hevosia, olet varmasti ajatellut asiaa joskus nähdessäsi hevosen laitumella ja televisiossa, miksi ei myöntää sitä? Miksi kirkua ryhmäpaineen alaisena "tuo on pervoa! ".

Miksipä ei irtautua vuosisatoja vanhasta tukahtuneesta seksuaalisuudesta ja käydä ´pyörähtämässä tallilla´? Kokeilla miltä se puolimetrinen aisa tuntuu kädessä ? Sitähän sinä kuitenkin haluat, kaiken sen "minä olen vastuuntuntoinen moraalinen aikuinen nainen" näytelmän jälkeen.

Ainoa mikä ylittää naisen tekopyhyyden tässä asiassa on heidän kykenemättömyydensä myöntää jotain sellaista mikä voisi jonkun muun mielestä olla ´pervoa´, tai sairasta. Pari siiderin jälkeen tirskutaan ´muiden tyttöjen´ kanssa penisten koosta, mutta sanomatta jää se muisto, siellä tallilla silloin 15 vuoden ikäisenä kun näit Orin jalkonevälissä massiivisen aisan ja halusit pöksyt märkänä ottaa sen käteen.

Osoittaako tämä posti peniskateutta ? Ei toki vaikka sinä, rinnat uhkuen, haluaisit sanoa niin vastauksessasi. Ajattele tätä mahdollisuutena vapaasti ilmaista itseäsi ja todellisia halujasi. Myönnä todellinen luontosi...se että sinä olet vain Kalun kipeä narttu.


Terveisin
Jussi
 
Kieltämättä
Kieltämättä se vallantunne, jonka koen hallitessani kookasta eläintä kiihottaa minua - mutta se kalu? No ei tod!

Onko tämä mainitsemasi "tohtori" tehnyt laajankin tutkimuksen aiheesta ja päässyt selvyyteen naisten syvemmästä syystä viehättyä suurista eläimistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Jos saa 500 kg lihasta tottelemaan jalkojensa välissä... mikäpä sen parempi. :D :LOL:
Niinpä :LOL: :LOL:

Kyllä pitää olla pahvi jos luulee, että ratsastamisessa on jotakin seksuaalista
Se tarkoittaa vain sitä, että luulija itse kokee asian seksuaalisena, ei ne muut niinkään.

Mutta eikös se usein ole niin, että naiset ja tytöt tykkäävät enemmän elollisista olennoista joita voi hoivata ja jotka tykkäävät takisin. Miehet taas tykkäävät elottomista asioista, kuten mopoista. Niitä voi kyllä rassata ja laittaa, mutta koneilla ei ole tunteita, eivätkä ne osoita vastarakkautta.

 
Jussi
Desmond Morris on tunnettu eläintietelijä. Hänen kirjansa Alaston Apina on klassikko.

Kirja käsittelee ihmisen käyttäytymistä eläintieteilijän näkökulmasta, verraten ihmistä muihin eläimiin.

Tuskin on olemassa varsinaista tutkimusta koskien juuri tätä outoa ilmiötä joka koskee naisia ja heidän, kenties tiedostamatonta, seksuualista kiintymystä hevosiin.

Mutta yleensä itsekriittisyys ja rehellisyys kantaa pitkälle näissä asioissa.

Mitä tulee hoivaviettiin mikä naisilla on yleistä, ainakin tiettyyn pisteeseen asti, se ei selitä tätä ilmiötä.

esimerkki: Naisilla on hoivavietti, he tykkäävät hoivata eläimiä

Ok, mikä jottei..keskustelun vuoksi hyväksyn tämän väitteen, mutta miksi tämä vietti näyttää koskevan nimenomaan hevosia ? tätä hoivavietti ei selitä.

Nice try tho.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jussi:
Ok, mikä jottei..keskustelun vuoksi hyväksyn tämän väitteen, mutta miksi tämä vietti näyttää koskevan nimenomaan hevosia ? tätä hoivavietti ei selitä.

Nice try tho.
No haloo, pitäiskö olla niin, että kissoja saa hoivata, koiria ja lehmiäkin saa hoivata ja kaneja marsuja ja kaikkia, mutta hevosia ei. Kun perverssin ap:n mielestä hepalla on hieno aisa, niin sitten se on kaikkien hevostyttöjenkin mielestä niin. Lisään vielä, että en ole hevoshullu koskaan ollutkaan, ettei tartte luulla että otin henk.koht. loukkauskena. Mielestäni vain ap:n väittämät ovat täyttä kukkua.
 
ratsastaja
Hyvä Jussi, tekstisi oli aika kamalaa luettavaa ja mielestäni vain seksuaalisesti hmm... vinoutunut henkilö voisi kenties ajatella noin. Normaaliin seksuaalisuuteen ei kuulu eläimestä kiihottuminen.

Jussi ei kenties myöskään ole itse ratsastanut, koska muuten ymmärtäisi sen olevan totista urheilua, josta on seksi kaukana. Tunnen paljon hevosihmisiä, enkä ole yli kahdenkymmenevuoden aikana kuullut yhtäkään sinnepäinkään olevaa seksuaalista vihjausta hevosesta, en kolmen promillen humalassa, en selvinpäin, en koskaan. Hyi.
 
Jussi
Kiitän vastauksesta.

Ilmeisesti joudun toistamaan itseäni.

Jos meillä on tilastollinen poikkeama, niin se on selitettävä jollakin. Turha on puhua kaneista ja muista eläimistä, niiden kohdalla ei ole tilastollista poikkeamaa ilmeisesti, niiden kohdalla ei puolet koulun tytöistä rientänyt ostamaan kani penaaleja ja koulun jälkeen rientänyt kanitarhalle.

Jokainen saa hoivata mitä tahansa, ei kukaan ole väittänyt etteikö saisi. Entä jos pysyisit asiassa etkä pieksäisi olkiukkoa.?

Et ottanut postiani henk.koht loukkauksena mutta silti käytät minusta nimitystä "perverssi", ei sillä en ota sitä loukkausena, mutta sen tarkoitus oli loukata. Tämä, huomaatko, asettaa sinut outoon valoon.

Sanoit seuraavasti
"Kun perverssin ap:n mielestä hepalla on hieno aisa, niin sitten se on kaikkien hevostyttöjenkin mielestä niin. "

Pyydän jälleen kerran lukemaan toisten lähettämät viestit tarkasti ettei tarvitse turhista asioista väitellä.

sanoin seuraavasti

"Kasvaessani teini-ikäiseksi huomasin että huomattava osa ikäisistäni tytöistä innostuivat hevosista, he kävivät talleilla ja hoisivat hevosia ilmaiseksi, vastineeksi he saivat ratsastaa niillä ilmaiseksi"

Paino sanalla _huomattava_ ....

Pyydän anteeksi jos tämä posti näyttää agressiiviselta, mutta joskus on parempi tehdä asiat selväksi ettei keskustelu puuroudu.

Mielestäsi, Tundra, se mitä sanoin on täyttä kukkua. Millä perusteella ? Toki voidaan sanoa että todistamisen taakka on minun puolella, se voikin olla vaikea tehtävä täytettäväksi.

Mutta millä sinä selittäisit tämän "tilastollisen poikkeaman" ?

Jussi
 
Jussi
Alkuperäinen kirjoittaja ratsastaja:
Hyvä Jussi, tekstisi oli aika kamalaa luettavaa ja mielestäni vain seksuaalisesti hmm... vinoutunut henkilö voisi kenties ajatella noin. Normaaliin seksuaalisuuteen ei kuulu eläimestä kiihottuminen.

Jussi ei kenties myöskään ole itse ratsastanut, koska muuten ymmärtäisi sen olevan totista urheilua, josta on seksi kaukana. Tunnen paljon hevosihmisiä, enkä ole yli kahdenkymmenevuoden aikana kuullut yhtäkään sinnepäinkään olevaa seksuaalista vihjausta hevosesta, en kolmen promillen humalassa, en selvinpäin, en koskaan. Hyi.

Mielenkiintoista, ehkäpä myös ne naiset jotka uskaltavat asiasta puhua ovat "vinoutuneita", kuten Melissa Holbrook Pierson, verrattaen tunnettu kirjailija. Joka on kirjoittanut esim: Dark Horses and Black Beauties: Animals, Women, a Passion.

Josta lainaankin pienen palan.

"'We are attracted to horses, in particular, because they echo our own tentative whispers but do so in a bold, ringing call; they speak with certainty of exactly those things we are most unsure of in ourselves. For the qualities that most define the equine species are the ones most suppressed currently in the human: raw sexuality, fear, open vulnerability and need, uncomplicated drive.''

Ehkäpä sana ´seksuaalinen´ aiheuttaa jonkinlaisen vastareaktion. Se voi olla jotan eroottista, pieni häivähdys vallan tunteesta kenties ?.

Ehkäpä pitäisi lukea muuta kuin hevoshullua, 7 päivää lehteä ja katsoa maajussille morsianta, niin olisit voinut huomata joidenkin ihmisten puhuvan näistä asioista.

Joillakin ihmisillä ei ole vaikeuksia myöntää että hevosella on myös seksuaalinen merkitys naisille. =) oli se sitten tiedostettua tai ei, kuten Ap:ssa selvästi ilmaisin.

Ei varmaankaan tarvitse sanoa erikseen että tämä ei toki koske 100% kaikkia naisia...ups.. sanoin sen jo.

Johtuu varmaan siitä että joku tässä threadissa kerkesi muuten niin asiallisen keskustelun muuttaa tyypilliseksi P:n jauhamiseksi, tahallisesti väärin tulkiten sen mitä sanoin.

Joidenkin naisten kanssa väitteleminen on sama kuin pelaisi Pulun kanssa Shakkia.

Ne kaataa kaikki nappulat, paskantaavat laudalle, lentäävät laumansa luokse kertoen voittaneensa.

Terveisin
Jussi


 
hani harmaana
Minä olen harrastanut hevosia yli 25 vuotta, 16 vuotta olen hevosia myös omistanut.
Kyllä se iso eläin varmaan joihinkin vietteihin tyydytystä antaa, mutta ehkä eniten psyykkisellä puolella. Oli sitten millainen olo tahansa tai mieli kuinka maassa, niin tallilla pystyy aina huolensa hukuttamaan. Toisaalta; myös hyvä seksi ajaa usein saman asian, ainakin vähäksi aikaa.
Minä tosin en ratsasta, hevoseni ovat ravihevosia.

Mutta siinä jussi-hyvä kyllä erehdyt, että oriin elin ei aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia! Ei todellakaan. Olen työskennellyt myös siittola-avustajana ja sen puolesta orin elin on ollut minulle ihan "työkalu", kun ollaan pukille hypyttäessä spermaa kerätty. Ei todellakaan aiheuta mitään "kiksejä".
Jos näin haluat ajatella, niin eikö lääkäreillä ja gynekologeillakin sitten ole pervoja ajatuksia?

Hevosen tuoma hyvänolontunne on hyvin kokonaisvaltaista. Jos siinä jotain seksuaalista on tai on ollut, niin harva sitä varmaan tunnistaa puhtaasti seksuaaliseksi. Ehkä se "seksuaalisuuskin" hevosen kanssa tulee siitä hyvänolontunteesta (kuten seksin yhteydessäkin) eikä suinkaan mistään yksittäisestä tekijästä, kuten orin elimestä esimerkiksi.
 
Mie
Alkuperäinen kirjoittaja hani harmaana:
Minä olen harrastanut hevosia yli 25 vuotta, 16 vuotta olen hevosia myös omistanut.
Kyllä se iso eläin varmaan joihinkin vietteihin tyydytystä antaa, mutta ehkä eniten psyykkisellä puolella. Oli sitten millainen olo tahansa tai mieli kuinka maassa, niin tallilla pystyy aina huolensa hukuttamaan. Toisaalta; myös hyvä seksi ajaa usein saman asian, ainakin vähäksi aikaa.
Minä tosin en ratsasta, hevoseni ovat ravihevosia.

Mutta siinä jussi-hyvä kyllä erehdyt, että oriin elin ei aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia! Ei todellakaan. Olen työskennellyt myös siittola-avustajana ja sen puolesta orin elin on ollut minulle ihan "työkalu", kun ollaan pukille hypyttäessä spermaa kerätty. Ei todellakaan aiheuta mitään "kiksejä".
Jos näin haluat ajatella, niin eikö lääkäreillä ja gynekologeillakin sitten ole pervoja ajatuksia?

Hevosen tuoma hyvänolontunne on hyvin kokonaisvaltaista. Jos siinä jotain seksuaalista on tai on ollut, niin harva sitä varmaan tunnistaa puhtaasti seksuaaliseksi. Ehkä se "seksuaalisuuskin" hevosen kanssa tulee siitä hyvänolontunteesta (kuten seksin yhteydessäkin) eikä suinkaan mistään yksittäisestä tekijästä, kuten orin elimestä esimerkiksi.
Peesi tälle, Jussi! ;) :D
 
Jussi
Alkuperäinen kirjoittaja hani harmaana:
Minä olen harrastanut hevosia yli 25 vuotta, 16 vuotta olen hevosia myös omistanut.
Kyllä se iso eläin varmaan joihinkin vietteihin tyydytystä antaa, mutta ehkä eniten psyykkisellä puolella. Oli sitten millainen olo tahansa tai mieli kuinka maassa, niin tallilla pystyy aina huolensa hukuttamaan. Toisaalta; myös hyvä seksi ajaa usein saman asian, ainakin vähäksi aikaa.
Minä tosin en ratsasta, hevoseni ovat ravihevosia.

Mutta siinä jussi-hyvä kyllä erehdyt, että oriin elin ei aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia! Ei todellakaan. Olen työskennellyt myös siittola-avustajana ja sen puolesta orin elin on ollut minulle ihan "työkalu", kun ollaan pukille hypyttäessä spermaa kerätty. Ei todellakaan aiheuta mitään "kiksejä".
Jos näin haluat ajatella, niin eikö lääkäreillä ja gynekologeillakin sitten ole pervoja ajatuksia?

Hevosen tuoma hyvänolontunne on hyvin kokonaisvaltaista. Jos siinä jotain seksuaalista on tai on ollut, niin harva sitä varmaan tunnistaa puhtaasti seksuaaliseksi. Ehkä se "seksuaalisuuskin" hevosen kanssa tulee siitä hyvänolontunteesta (kuten seksin yhteydessäkin) eikä suinkaan mistään yksittäisestä tekijästä, kuten orin elimestä esimerkiksi.

Tervehdys.

työkalu? ravihevosia? ehkäpä se selittää sinun näkökantasi.

Sinulle hevoset ovat ilmeisesti työ ja tulonlähde.

Ei se Raakel Liekkikään älyttömiä orgasmeja revi niissä leffoissa missä näyttelee työkseen. Tämä on ymmärrettävää. (huono vertauskuva, tiedän)


Mitä tulee ´Elimeen´, no se on yksi osa aihetta :D
Ei suinkaan ainoa.

Tuskin ne naiset jotka ovat kokeneet voimakkaampaa seksuaalisuutta ovat tänne kirjoittelemassa ensimmäisenä muutenkaan, sekin on ymmärrettävää.

Oudoksun sitä että puhut kaikkien puolesta sanomalla seuraavasti
"Mutta siinä jussi-hyvä kyllä erehdyt, että oriin elin ei aiheuta minkäänlaisia tuntemuksia! Ei todellakaan."

ehkä sinun olisi pitänyt lisätä siihen sana "minulle".

Mutta sehän ei ollut sinun tarkoituksesi.
Tarkoituksesi oli lopettaa keskustelu, käyttämällä auktoriteettia hyväksesi, ilmaisella olevasi alan ammattilainen joka on työskennellyt siittolan-avustajana. =)

Mitäpä kukaan enää siihen voi sanoa?
Nice try.

Mutta olemme sentään edistyneet, rohkeimmat myöntää jo että kyllä sillä voi olla jokin Psyykkinen merkitys, jotain jonka voi tulkita jopa seksuaalisuudeksi, mutta ei puhtaaksi sellaiseksi, no ei tietenkään, eihän.

Mitähän se ´puhdas´ seksuaalisuus on sitten.

Käykö tässä niin että se seksuaalisuus, ja kiintymys mitä tunnetaan ihmisten välillä kategorioidaan erilailla kuin mitä ihmisen ja eläimen välillä, vaikka kysymys on käytännössä samankaltaisesta tunteesta, eläimen kohdalla kenties hiukan alkukantaisemmasta.

Mitä tulee tuohon mitä sanoit "lääkäreistä ja gynekologeista", en ole varma mitä tarkoitat, en ole puhunut mistään sellaisesta. Tuon vertauksen sinä teit itse ja omasta aloitteesta peilasit minun postini sisältöä oman alan työhösi ja omiin kokemuksiisi, jota sitten vertasit gynekologeihin. Ja ilmeisesti huomasit että "kappas eihän minusta tältä ole tuntunut koskaan, joten tuon toisen kaverin täytyy olla väärässä".

Näinhän asia ei tietenkään ole, ei minun ajatuksilla ole mitään tekemistä tuon vertauskuvan kanssa, sinun ajatuksilla on.

Aika ovela...melkein jäi huomaamatta tuo veto...nice nice...

ystävällisin terveisin
Jussi




 
Jussi
Alkuperäinen kirjoittaja ViuhVauh:
Hyvä Jussi.

Harrastaako tyttöystäväsi ratsastusta??
Ei, mutta minulla on pari tuttua jotka niin tekevät, asiasta on ohimennen puhuttu.

Ei sieltä mitään selvää vastausta ole tullut, ei kieltävää eikä myöntävää.

Ehkä se kertoo enemmän tästä piilevästä erottisuudesta jota naiset kokevat hevosten kanssa.

Vuosituhansien epätasa-arvo, tukahdutettu seksuaalisuus, ei oikeutta ilmaista itseään seksuaalisesti, ja yhtä´kkiä piilevä, kenties alitajuntainen keino ilmaista osa siitä eläimen kanssa jota voit _hallita_. Jossa kulminoituu maskuliinisuus, voima. Niitä attribuutteja (mies sukupuoli) joiden alaisena naiset joutuivat olemaan tuhansia vuosia.

Ihmisen mieli on mutkikkaampi kuin äkkiseltään voisi kuvitella.

Terveisin
Jussi






 
Ai tämä ketju on edelleenkin täällä.

Ensinnäkin vastaus tähän:
Ehkäpä pitäisi lukea muuta kuin hevoshullua, 7 päivää lehteä ja katsoa maajussille morsianta, niin olisit voinut huomata joidenkin ihmisten puhuvan näistä asioista.

En lue hevoshullua, seiskaa enkä ole katsonut ainuttkaan jaksoa kyseistä televisiosarjaa, enkä oikein ymmärräkään, miten ne tähän aiheeseen liittyy.

Väitän, että jos Jussi näkee jossain asiassa jotain seksuaalista, se ei tarkoita sitä, että siinä välttämättä sitä olisi muualla kuin Jussin likaisessa mielessä. Ja mitä noihin kirjailijoihin tulee, en ole heidän teoksiaan lukenut, koska aihepiiri ei osu omiin mielenkiinnon kohteisiin. Tuli vain sellainen ajatus mieleen, että miksei eläimiinsekaantuja voisi kirjoittaa kirjaa ja olla kirjailijana arvostettu.

Kirjoitit siitä, että teinityttöjen kiinnostuksen kohteissa on poikkeama. Entäs teinipojat, saavatko he jotain seksuaalista mielihyvää mopoilla ajelusta? Vaikka se tuskin ap:tä kiinnostaa.
 
hani harmaana
Olet jussi nyt päättänyt olevasi oikeassa ja haluat kirjoituksillasi provosoida. Ja kuitenkin olet aika kaukana...

Eläimen terapeuttista merkitystä ihmiselle on tutkittu jonkunverran ja sen merkitys on tiedostettu. Eläimen ja ihmisen välinen suhde on erilainen kuin ihmisten välinen. Sanot alkukantaisempi. Niin, ehkä... toisaalta, meillä ei paljon ole vertailukohtaa alkukantaiseen ihmisten välisiin suhteisiin.
Eläimen ja ihmisen välinen suhde on rehellisempi. Ehkä siksi monelle helpompi. Eläimelle sinä kelpaat sellaisena kuin olet ja se vastaa hyvään kohteluun ystävällisesti. Eläin ei teeskentele, eikä ole kaksinaamainen. Suhteessa eläimeen pystyy oppimaan paljon myös itsestään.
Hevonen on iso eläin ja varsin sympaattinen. Muihin isoihin eläimiin se eroaa siinä, että se on monikäyttöisempi. Se on varsin koulutettavissa oleva ja sillä voi ratsastaa. Voit tuntea miten voi ilman voimaa hallita itseään paljon voimakkaampaa.

Tulkitsit lisäksi kirjoitukseni väärin.
Ei, hevoset eivät ole minulle työ eikä tulonlähde. Ne ovat puhtasti harrastus, vaikka hevoseni ovatkin ravihevosia, niin enemmän ne kuluttavat kuin joskus harvoin tuottavat. Olen ollut kesätöissä siittolahommissa ja edelleen käyn kiireapulaisena sitä hommaa joskus tekemässä tuossa naapurissa, mutta en todellakaan työnä vaan harrastuksena! Se minusta.

Myös sinä kovasti yleistät tuon oriin elimen kohdalla. Kyllä se varmasti nuorissa tytöissä (ja pojissa), jotka sen ensimmäisiä kertoja näkevät, aiheuttaa huvittuneisuutta ja nauruntirskahtelua, kuten kaikki muukin alastomuuteen, seksuaalisuuteen ym. liittyvä. Ensimmäisen viestisi kirjoitukset massiivisesta aisasta, sen käteen ottamisesta, naiset housut märkinä katselemassa,... on kuitenkin aika kaukana todellisuudesta. Eikä todellakaan vain minulla. Et oikeasti taida tietää mistä kirjoitat...

Ratsastus ja tallilla käyminen on nuorilla tytöillä yleistä ja monella se harrastus jää kasvun myötä. Mutta... monilla se jää kuitenkin juuri murrosiässä, kun ne hormoonit alkavat hyrräämään ja pojat kiinnostavat. Kuten toisaalta monella nuorella jää muutkin harrastukset. Eläimet harrastuksena vain ehkä ovat tytöille luontaisempia kuin pojille; tytöt ovat herkempiä näyttämään tunteensa ja hoivaamaan.
Voisihan sitä vastaavasti miettiä, miksi lähinnä vain miehet painivat, nyrkkeilevät ja miksi esimerkiksi jalkapallo ja jääkiekko ovat suositumpia vain miesten keskuudessa? Etsittäisiinkö niistäkin merkkejä seksuaalisuudesta? Löytynee varmaan...
 
Jussi
Vastaan kahteen viimeiseen viestiin niiltä osin kuin ne vastauksen ansaitseevat.

Toki jonkin verran olen saattanut yleistää, tai kenties painottaa joitakin asioita =), mutta turha siihen on keskittyä liikaa, ettei käy niin että heitetään lapsi lapsiveden mukana pois ns.

Tuohon mitä hani sanoi teini-iästä ja hormooneista, se on mielenkiintoinen pointti, lainaankin tässä erästä artikkelia johon laitan linkin vielä lisäksi.

"Zoologist Desmond Morris has carried out research confirming the commonplace observation that girls are far more likely to be attracted to horses than boys, and he has suggested that "sitting with legs astride a rhythmically moving horse undoubtedly has a sexual undertone." Dekkers agrees, adding that "the horse is the ideal consolation for the great injustice done to girls by nature, of awakening sexually years before the boys in their class, who are still playing with their train sets . . . " "

http://www.nerve.com/opinions/singer/heavypetting/

Eli näille joilla se ratsastus jää pois (miksi myös niille joilla ei jää) hevonen olisi korvike siksi aikaa kun vastakkainen sukupuoli kehittyy seksuaalisesti samalle tasolle.

ehkäpä näin...ehkäpä

Niin kuin aikaisemmin jo todettiin että naisilla on kovempi hoivavietti ja näin ollen saattavat ajautua eläinharrastukseen poikia enemmän, mutta siinä samalla todettiin että se ei selitä tilastollista poikkeamaa hevosten kohdalla millään tavalla, se on selitettävä jollain muulla tavalla.


Mitä tulee miesten seksuaalisuuten, ehkäpä te haluaisitte ottaa asiasta selvää ja kertoa sen tutkimuksen tulokset tänne, niin niistä voidaan keskustella. Tokihan minua kiinnostaa kaikki tälläiset asiat.

Mutta sehän ei ollut teidän tarkoitus ollenkaan.
Tarkoitus on kääntää oletettu "hyökkäys" toiseen suuntaan, jossa minä joudun puolustavalle kannalle, virheellinen kuvitelma, tämä ei ole hyökkäys naiseutta eikä heidän seksuaalisuutta kohtaan.

Tämä on vain vaikea asia keskustella, Joten asian kieltäminen on ymmärrettävää.


Mitä tulee provosointiin, toki tyylini kirjoittaa voi olla provosoiva, mutta se ei tarkoita sitä että se mitä sanon on "täyttä puppua", Eikä tietenkään tarkoita, olen liittänyt mukaan joitakin artikkeleita ja kirjailijoita joita voi lukea. Jotka sivuavat aihetta.

Ei sillä että ne täydellisesti mitään todistaisivat, mutta toimivat jonkinlaisen referenssinä, mutta toki niillä on enemmän todistearvoa kuin "musta tuntuu että hevosissa ei ole mitään seksuaalista..kai..ehken, en ainakaan tunnusta"

sanoit seuraavasti
"Voit tuntea miten voi ilman voimaa hallita itseään paljon voimakkaampaa."

eikö tämä kerro juuri siitä, mistä aikaisemmessa postissani sanoin....erinäistä ominaisuuksista joita hevosissa on =)

Massiivisin terveisin
Jussi

 
mimomamo
itse olin koulussa ensimmäisestä ratsastuskerrasta olin noin 8vuotias. asiassa ei ollut mitään seksuaalista, vaan sitä, että olin ylittänyt itseni ja osasinkin istua selässä. sama tunne varmaan jää pienille pojille joiden isit ostaa pentuna crossipyörän, tuskin kyse on siitä että tärisee kivasti _siellä_?




Myöhmmin halusin edetä lajissa huipulle, mikä valitettavasti ei onnistunut vanhempieni varattomuudesta johtuen.
Nuorena hevosten hoito ja ratsastus olivat ainoat asiat missä olin hyvä. Tytöt ovat empaattisempia kun pojat, tytöt eivät tyydy metallikasaa kiillottelemaan, vaan kaipaavat harrastuksensa kanssa vuorovaikutusta, täten näkisin että hevosen kiillottaminen kisoja varten on luonnollisempi tytöille.
mulle siis ratsastus on urheilulaji jossa haluan kehittyä aina paremmaksi kyse ei ole muusta. tai ainekaan _SIITÄ_
 

Yhteistyössä