Naisen ikä ja hiusten pituus

  • Viestiketjun aloittaja pitkästynyt
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="nelikymppinen";28335663]Upeat![/QUOTE]

Kiitos :) Huomenna on kyllä kampaaja-aika, tosin pituudesta ei lähde pois. Laitetaan vaan tohon päälle jotain toffeen tyyppistä raitaa tms. niin tulee vähän vaaleampi vaikutelma koko tukkaan.
 
noooo
36v, hiukset olkapäille, yltää hyvin myös kiinni. Hiukset olleet aina todella paksut ja ainakin vielä putäneet kutinsa:).
Noissa linkitetyissä kuvissa Halle Berry ei kyllä ollut edukseen. Erittäin lyhyt sopii hänelle upeasti:)
 
"Jkl"
Mulakin on ollu suht lyhyet hiukset jo monta vuotta, mut silti koen evani pitkähiuksinen. Välillä olen yrittänyt alkaa kasvattaa, mut aina jossain vaiheessa kyllästyn siihen väsähtäneeseen lookiin. Voi olla, et sit kun hiuksia ei tarvi enää värjätä (siis olen kokoharmaa) saa hiuksetkin kasvaa ja alan käyttää nutturaa, niin kuin mummokin aikoinaan.
 
"vieras"
Reilu vuosi sitten leikkautin Bob cut-mallisen ja tykkäsin. Nyt taas hiukset puoleen selkään ja ajattelin palata tuohon malliin. Pitkät on aina kiinni ja niitä on raskas laittaa kun on paljon hiusta. Helpommalla pääsee lyhyen kanssa. Ja mulla oli eestä vähän pidemmät ku takaa, ni sai hyvin vielä kiinnikin jos tarvi. :) Ikää on 30. Mulla on aika kulmikkaat kasvot, joten vähän saa tuolla mallilla leukaperiä tarvittaessa piiloon. ;)
 
"vieras"
Minulla on ollut vuoroin pitkää ja lyhyttä. Nyt on lyhyen vuoro taas; leikkasin kahdessa erässä hiuksia 60cm lyhyemmäksi. Ei silti kynittyä tullut, vaan polkka.

Alkoi vain tuntua, että miksi ihmeessä roikotan selässäni kimppua kuollutta solukkoa. Alkoi ihan inhottaa, kun mietin miten monta vuotta sitten latvat olivat tyvestä pukanneet. Vieläkään ei ole mennyt ohi se ajatus, että pitkät hiukset ovat jotenkin likaisemmat kuin lyhyet, kun ne ovat niin "vanhat". Outoa, tiedän :D
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja määä;28335004:
Eiköhän tuo paine ole justiinsa toisinpäin. Näiden palstojen perusteella sitä lyhyeksi leikkaamista saa hävetä, vaikkei se pitkä peilistä ihan itse nähtynä enää näytä hyvältä, johtui se sitten hiuslaadun huononemisesta tai naaman roikkumisesta. Saati sitten että se hoitaminen ja laittaminen alkaa olla rasittavaa, kun hiuslaatu vaan ei ole ihanteellinen siihen.
Joo, just tuota mietin kun aloituksen ja ekan sivun kommentit luin. Jos moni on tyytyväinen lyhyemmässä tukassa, sitten se on paras heille. Turha sitä on muiden säälitellä.

Itse olen 33 v. eikä mulla ole koskaan ollut lyhyet hiukset. Luulen että mulle sopisi lyhyet, joten todennäköisesti tulee joskus kokeiltua. Nyt jo huomaan että todella pitkä tukka ei enää sovi kuten 17-vuotiaana. Pidänkin max. hartiapituuden nykyään.
 
ok
Minä aloin kasvattaa hiuksia sen jälkeen kun vähän vailla 2 v. sitten leikkuutin sellaisen lyhyen polkan joka oli niskasta lyhyempi. Mielestäni lyhyet hiukset vanhentavat minua, ja ihan kaikki tutut sanovat samaa, ja täälläkin se on todettu moneen, moneen kertaan.

Nyt on hiukset 39 cm pitkät, ajattelin että 40 cm pidemmiksi en kasvata vaan pidän siinä mitassa, koska hiukseni eivät ole kauhean paksut, siitä pidempinä alkavat näyttää jo liian ohuilta. Hankin vähän aikaa sitten 40 cm klipsipidennykset joita käytän kun on joku meno tms., en arkena.

Viihdyn tämän pituisissa hiuksissa todella hyvin, ja jotenkin tunnen oloni naiselliseksi vaikka naama vanhenee päivä päivältä. :D

Ikää on paria kuukautta vailla 41 vuotta.
Mistä toi pituus mitataan? Pään päältä vai?
 
ok
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28335403:
Mä en kyllä miellä noita hiuksia pitkiksi. Pitkä on mielestäni sellainen, joka ylettyy vähintään lapaluihin asti. Noi on korkeintaan puolipitkiä.
No ans olla kun kampaajalle menisit niin armotta laskutetaan pitkän hiuksen hinta. Puolipitkä on johonkin kaulalle varmaan. Noi oli kuitenkin reilusti yli hartian. Saattoi näyttää vähän lyhyemmältä, koska tukka oli kiharalla.
 
"mies"
Alkuperäinen kirjoittaja Samaa mieltä;28334431:
Olen huomannut saman ja toivon todella, että en ikinä itse joudu kohtaamaan tätä kananperse-vaihetta :D. Se nimittäin pukee todella_harvaa.
Olen samaa mieltä miehenä, se on useimmiten rumaa ja miehistä.

Luulen taustalla olevan myös ideologisia syitä. Lyhyt tukka on käytännöllinen, aika, jolloin piti olla hurmaava, on nyt ohi. Romanttisista unelmista ollaan menty raaempaan todellisuuteen, aikuisuuteen. Sinne ei enää kuulu epäkäytännöllisyys eikä tyttömäisyys.

Kyseinen ajattelumalli on uskoakseni suomalaisnaisilla aika yleinen. Mutta onhan se hieman naurettava ja ehdottomasti arvostelun arvoinen.
 
[QUOTE="mies";28335982]Todella upeat. Näytät takaa päin eräältä ranskalaiselta naispuoliselta ystävältäni. :) Musta ei olisi huono noinkaan.[/QUOTE]

Kiitos. Mä tykkään, et tuo väri on vuodenaikaan nähden vähän turhan tumma, talvella oli ihan kiva. Näin keväällä ja kesää kohti kun mennään, niin haluan vähän vaaleamman sävyn.
 
No hitsit! En koskaan ole edes ajatellut, että mun pitäisi jotenkin ikäni (40+) vuoksi hiukseni
leikkauttaa...:O Enkä osaa edes kuvitella, että mulla olisi lyhyet hiukset, se en olis minä.
Aina kyllä joskus tuskastun näihin pitkiin ja uhkaan leikata, mutta tosi on kyllä,
että jos pitkistä on vaivaa niin harvat lyhyetkään hiukset ihan vaivattomat on.
 
rr6rutuy
Useimmilla naisilla hiukset on kamalan näköiset, oli ne sitten pitkät tai lyhyet. Joko itsepintaisesti pidetään sitä pitkää muttei hennota leikata edes huonoja latvoja pois ja tukka on sellainen liimaletti joka menee pitkin päätä tai sitten leikataan lyhyeksi eikä jakseta laittaa sitä yhtään. Jolloin sekin menee pitkin päätä ja näyttää rumalta. Ja sitten ei hoideta hiuksia, värjätään vain jollain kaupan värillä joka näyttää kamalalta.
 
Io
Halle Berrylle ja Winona Ryderille sopii kyllä paremmin lyhyt tukka. Heillä on tosin muutenkin kauniit kasvot.



Samoin Audrey Tautou ja Michelle Williams näyttävät upeilta lyhyillä hiuksilla. Pitkä tukka tekee heistä jotenkin tylsempiä...



 
"mies"
Halle Berrylle ja Winona Ryderille sopii kyllä paremmin lyhyt tukka. Heillä on tosin muutenkin kauniit kasvot.

Samoin Audrey Tautou ja Michelle Williams näyttävät upeilta lyhyillä hiuksilla. Pitkä tukka tekee heistä jotenkin tylsempiä...
Unohdat nyt että lyhyt tukka naisella toimiakseen vaatii ihan mielettömän karisman. Vähän samanlainen juttu kuin lierihattu tai pystykaulukset kauluspaidassa miehillä. Usko minua :)

"Tylsyyttä" leimakirveenä käyttävät eivät muuten kokemukseni mukaan läheskään aina ole kovin esteettisiä ihmisiä...
 
Io
"mies", ei, mä en unohda mitään.

Noille henkilöille lyhyt tukka sopii pitkää paremmin. Totta kai heillä on karismaa ja ennen kaikkea kauniit kasvot. He eivät "tarvitse" pitkiä hiuksia.

Sun vertaus ei nyt ollenkaan sovi tähän. Sitä paitsi pystykaulukset ei sovi kenellekään. Että en usko :)

Naurettava toi viimeinen kommentti.
 
lucifer
Pitkät/lyhyet hiukset saa olla mun mielestä minkäikäisellä vaan, mutta tuota keesiä oon miettinyt että kehtaisko vielä tässä iässä :D
miksi ei? ja jos tuon vaihteeksi taas toteutan, siihen tulee kyllä sähäkkäväri mukaan. hirmusesti kutkuttaa ajatus, joten luulen että tässä pitää alkaa soitella kampaajalle ja käskeä hommaamaan kunnon värit.
 
miksi ei? ja jos tuon vaihteeksi taas toteutan, siihen tulee kyllä sähäkkäväri mukaan. hirmusesti kutkuttaa ajatus, joten luulen että tässä pitää alkaa soitella kampaajalle ja käskeä hommaamaan kunnon värit.
Niin ketjun otsikkoon vaan viittasin, et tää on mulle suurempi kysymys kuin hiusten pituus/lyhyys. Siis nyt kun oon kohta 40.

Toisaalta mulla on jo luonnottoman valkoiseksi värjätty lyhyt tukka että kai tästä ois keesiin vaan pikku askel :whistle:
 
[QUOTE="hanna";28336312]Sis punaiseen tukkaan toffeen värisiä raitoja? Uffff...[/QUOTE]

Tai jotain vaaleampia, en ihan tarkkaan tiedä sävyä vielä. Niitä tulee siis paljon sillä tavalla, että eivät varsinaisesti näytä raidoilta. Laitan kuvaa huomenna. Luulen, että tulee todella hienot hiukset :)
 

Yhteistyössä