naisen ylipaino

  • Viestiketjun aloittaja vieras@
  • Ensimmäinen viesti
Noh itse en voisi olla itsevarma ja onnellinen ylipainoisen kropassa ja varmaan kokisin liikkumiseen (juoksimisen) paikasta toiseen vaikeaksi. Keskivartalolihavuuden kokisin tosi epämiellyttäväksi, koska musta ampiaisvyötärö on kaunis :)
 
ggggg
Noh itse en voisi olla itsevarma ja onnellinen ylipainoisen kropassa ja varmaan kokisin liikkumiseen (juoksimisen) paikasta toiseen vaikeaksi. Keskivartalolihavuuden kokisin tosi epämiellyttäväksi, koska musta ampiaisvyötärö on kaunis :)
Itsevarmuus kannattaa kyllä rakentaa muun kuin ulkonäön varaan, näin niinkuin vinkkinä. :) ja itse olen kyllä tuosta viiden kilon ylipainosta huolimatta kaunis nainen.
 
Ja ehkä oleellista on ne elintavat jotka lievästi ylipainoisella voi olla huonot. Liikkumattomuus ja epäterveellinen ruokavalio vaikuttaa ihan kaikkeen ja elämänlaatuun, elinikään ym.
Paljo on niitä normaalipainoosia joilla huonot elintavat. Ei se normaalipaino/hoikkuus sitä takaa, että elää terveellisesti.

Eikä lievä ylipaino oo vaarallista. Vanhuksilla varsinki ihan hyväki asia, että on lihaa luitten ympärillä eikä olla siä normaalipainon alarajalla tai jopa alle.
 
Noh itse en voisi olla itsevarma ja onnellinen ylipainoisen kropassa ja varmaan kokisin liikkumiseen (juoksimisen) paikasta toiseen vaikeaksi. Keskivartalolihavuuden kokisin tosi epämiellyttäväksi, koska musta ampiaisvyötärö on kaunis :)
Mä oon reilusti ylipainoonen eikä mun onnellisuus kyllä painosta oo kiinni. Eikä mulla oo vaikeuksia liikkua.
 
Täydellisen samaa mieltä että vanhuksille lievästä ylipainosta ei ole haittaa! Se on aivan kamalaa kui monet niistä riutuu ja he on ihan aliravittuja siellä osastoilla :( Kaukana terveestä!

Normaalipaino/lievä ylipaino varmasti parhaat ulkonäöllisesti ja terveyden kannalta kaikilla.
 
Viimeksi muokattu:
Paljo on niitä normaalipainoosia joilla huonot elintavat. Ei se normaalipaino/hoikkuus sitä takaa, että elää terveellisesti.

Eikä lievä ylipaino oo vaarallista. Vanhuksilla varsinki ihan hyväki asia, että on lihaa luitten ympärillä eikä olla siä normaalipainon alarajalla tai jopa alle.
Totta. Kun painoin kymmenen vuotta sitten 38kg niin spin 600g sipsiä päivittäin. En syönyt mitään muuta koko päivänä mutta maitoa meni nelisen litraa päivässä. Mietikääs sitä suolan ja kovan rasvan määrää...ei tarvitse enää ihmetellä miksi mun kilpirauhanen ei suostunut toimimaan lääkkeillä.
 
not so new anymore
mun mielestä kaiken kokoiset naiset voi olla kauniita..en nyt tarkota mitään extremejuttua. itseltä kun meni selkä niin lihoin melkein 30 kg ja mulle ei ylipaino sovi ollenkaan. sit kun sain sen kuntoon, paino tippu entiselleen. mieheni on puusilmä, ei huomannu kuulemma asiaa, ainakaan laihtumista...se riippuu kauheesti siitä, pukeutuuko vartalotyypin mukaan jne...bootypeppi: miks sä tollein söit?hurjalta kuulostaa...kiva että et se on ohi nyt eikä toiv. pysyvää vahinkoa tullut xx
 
mun mielestä kaiken kokoiset naiset voi olla kauniita..en nyt tarkota mitään extremejuttua. itseltä kun meni selkä niin lihoin melkein 30 kg ja mulle ei ylipaino sovi ollenkaan. sit kun sain sen kuntoon, paino tippu entiselleen. mieheni on puusilmä, ei huomannu kuulemma asiaa, ainakaan laihtumista...se riippuu kauheesti siitä, pukeutuuko vartalotyypin mukaan jne...bootypeppi: miks sä tollein söit?hurjalta kuulostaa...kiva että et se on ohi nyt eikä toiv. pysyvää vahinkoa tullut xx
Koska en kyennyt syömään muuta. Vaurioita tuli sisäelimiin ... Pysyviä, tai mun perustauti sen teki. Koko elämäni ajan käyn joka kuukausi hoidoissa sairaalassa.
 
"Tutkija"
Ylipaino ei ole erityisen vaarallista, mutta syyt ylipainoon voivat olla. Tyypillisiä syitä ylipainoon ovat: vähäinen liikunta, alkoholi, epäterveellinen ruokavalio (sokerin, rasvan liikakäyttö), ja stressi joka voi johtaa edellämainittuihin asioihin. Ylipaino saattaa olla ikäänkuin oire jostain. Samoin alipaino. Tutkimuksissa kohderyhmä on tyypillisesti suuuri, ja yllättäen epäterveellisemmin elävä on todennäköisemmin yli- tai alipainoinen. Yksittäiset ihmiset pitää aina arvioida erikseen.
 
tutkija elä nyt viitsi ihan sontaa kirjoittaa, ettei tyhmemmät usko D: Ylipaino tai alkoholismi, syömishäiriöt, masennus yms totta kai ovat oireita jostain - mutta itsessään ylipainoisuus on merkittävä riski yksilön terveydelle. Tietenkin jotain ihmisen korvien välissä ja elämäntavoissa menee ensin vikaan jos tämä ei jaksa välittää omasta kunnostaan ja hyvinvoinnistaan. Siksi on ensiarvoisen tärkeää, ettei vähätellä seurauksia!
 
vviieerr
Happygirl ja muu nuoriso:

ilmeisesti kuvittelette, että lihava ihminen vetää kaksi käsin sipsejä joka päivä ja jätskiä päälle.

EI PIDÄ PAIKKAANSA. Mä syön ihan normaalisti, alle 2000 kcal päivässä. En liho enempää, en laihdu. Ylipainoa on 10-15 kg. Olen jokseenkin terve - luulisin, olen viimeksi käynyt lääkärillä neuvolassa 9 vuotta sitten.

Teen istumatyötä enkä pidä liikunnasta- lisäksi en tahdo löytää aikaa siihen.

Liikuntaan tarvittava aika= hiukset on pestävä joka toinen päivä, mutta iho ei oikein kestä niin usein suihkussa käymistä. Hiukset on pestävä aamulla, jotta "kestävät" seuraavankin päivän. Liikunta on siis ajoitettava edelliseen iltaan. Kotityöt, kaupassakäynti, ruoanlaitto ja lasten harrastukset on otettava huomioon. Hankittava lapsenvahti tai sovittava, että naapuruston vekarat eivät just tänään voi olla meillä. (EI, meillä ei tod. ole lapset keskenään kotona, varsinkin jos täällä on naapurten vekaratkin. Ja nehän on.) Sitten tunti sitä liikuntaa. Sovitaan nyt vaikka että lähden ihan vaan ovelta kävelemään, niin ei tule sitä aikaa, että pitäisi mennä jonnekin. Tunti sitä. Sitten (setvit 15 min lasten asioita) on kuitenkin niin hiki, etä suihkuun on mentävä, vaikka se tuhoaa hius-aikataulun. Leikitään että ei ole palaveria aamulla, että voi mennä peikon näköisenä töihin. Suikussa oleminen 15 min, jonka aikana vähintään kerran joku tulee huutamaan oven taa. Sitten 15 min RASVAUSTA, että nahka tipu pois. (Häädä naapurin kossi pois katsomasta toimitusta.) MItä teen hiuksille? Jos annan kuivua naturell- ne ei rasvoitu niin nopeasti, mutta näyttää harakanpesältä - jos föönaan, menee ylihuomisen aikataulu sekaisin.

Ja kuttu sentään. Olen ollut laihempi, olen ollut paksumpi. Iho on yhtä kuiva ja hiukset rasvoittuu ihan samassa aikataulussa. Ja muuten, seksiäkin saa kaikilla painoilla yhtä paljon - joten MIKSI koittaisin olla nälissäni, sotkisin aikatauluni, olisin SAATANAN HAPAN koko ajan, en ehtisi leikkiä lasten kanssa jne ja yms.

Noo, vaatteitten osto ei ole kivaa. Mutta se korkeintaan nostaa mun verenpainetta, joka on 90/60. Usein huimaa.
 
vviieerr: Ei tuntia päivässä tarvitse liikkua, 3krt/vko riittää ja siihen päälle päivittäinen hyötyliikunta. Tuo sun ylipaino on aika paljon ja uskon et saat sen ihan elintapojan muuttamalla pois. No jos ei päivittäiselle suihkussa käymiselle ole aikaa niin herran jumala vähenne töitä :D
 
vviieerr
vviieerr: Ei tuntia päivässä tarvitse liikkua, 3krt/vko riittää ja siihen päälle päivittäinen hyötyliikunta. Tuo sun ylipaino on aika paljon ja uskon et saat sen ihan elintapojan muuttamalla pois. No jos ei päivittäiselle suihkussa käymiselle ole aikaa niin herran jumala vähenne töitä :D
MUN. IHO. EI. KESTÄ. SUIHKUA.

Jos ei olis pakko pestä hiuksia, en kävis kuin kerran viikkon suihkussa.

Nauti sinä toki terveestä ihostasi.

Lisäksi mä en saa mitään kiksejä liikunnasta. En mitään. Ei tule hyvää oloa, saati euforiaa. Nälkä tulee. Ja saatanallinen vitutus.

Mä oon mieluumin mukava mutsi ja lämmin vaimo.

Kyllä se ikä tulee häppäri sinuakin vastaan, aineenvaihdunta hidastuu haluat eli et.
 
MUN. IHO. EI. KESTÄ. SUIHKUA.

Jos ei olis pakko pestä hiuksia, en kävis kuin kerran viikkon suihkussa.

Nauti sinä toki terveestä ihostasi.

Lisäksi mä en saa mitään kiksejä liikunnasta. En mitään. Ei tule hyvää oloa, saati euforiaa. Nälkä tulee. Ja saatanallinen vitutus.

Mä oon mieluumin mukava mutsi ja lämmin vaimo.

Kyllä se ikä tulee häppäri sinuakin vastaan, aineenvaihdunta hidastuu haluat eli et.
I feel you sister. Pakotan itseni käymään salilla ihan vaan terveydellisistä syistä (reumasairaus), mutta ei se herkkua ole. Aina luvataan, että kun jonkun aikaa urheilet niin siihen tulee himo. Bullshit says I :D
 
Henkilökohtaisesti haittaisi ihan hemmetisti pienikin ylipaino, muiden lievä ylipaino ei kiinnosta.

Just katoin, että mä saisin painaa 91kg ja olisin silti "lievästi ylipainoinen" ja 77kg painossa olisin vielä "normaalipainoinen".
Huh huh, sanon mä. Kauhee fättis mä noissa molemmissa luvuissa olisin.
 
ggggg
I feel you sister. Pakotan itseni käymään salilla ihan vaan terveydellisistä syistä (reumasairaus), mutta ei se herkkua ole. Aina luvataan, että kun jonkun aikaa urheilet niin siihen tulee himo. Bullshit says I :D
Sama juttu täällä, liikunta on ja pysyy pakkopullana riippumatta siitä kuinka paljon sitä harrastaa. Enemmän euforiaa mä koen kyllä sohvalla maaten... :LOL: jos ei olis niin terveellistä, en liikkuis yhtään mutta nykypäivänä pakko edes yrittää pari kertaa viikossa tehä jotain hyötyliikunnan lisäksi. Enempään en rupea, lievä ylipaino on mulle jees :)
 

Yhteistyössä